Oczkoo15 Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Mam problem w moim Legacy H6. Ostatnio zauważyłem bąbelki w wyrównawczym. Po przejściach z wcześniejszym H6, pierwsza myśl - UPG. Ale: • Bąbelki pojawiają się sporadycznie i nieregularnie. Ostatnio zrobiłem trasę 500km, sprawdzałem płyn kilka razy i ani jednego bąbelka. Czasem zrobię 100km i się pojawią, czasem nie. Raz się pojawiły po przejechaniu 15km od odpalenia. Normalnie po tym dystansie nic się nie pojawia. Styl jazdy nie ma znaczenia, mogę przejechać w szybkim tempie 50km i nic nie nie dzieje. Nie ma żadnej zależności. • Nie wywala płynu • Cały czas sprawdzam temperaturę przez OBD, maksymalnie doszło do 98°C później spada. Tutaj wszystko ok. • Nie kopci • Nie ma majonezu pod korkiem oleju • Bąbelki jak już się pojawią to jest ich mało, jeden co kilka sekund, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. W moim poprzednim Legacy H6 przy UPG było ich znaczenie więcej • Pierwszy raz bąbelki zauważyłem z tydzień po wymianie przewodów płynu chłodzącego • Korek przy chłodnicy - wymieniony Byłem 4 razy u moich mechaników od Subaru, ale za każdym razem nie ma bąbelków. Zupełnie jakby nie było problemu. Samochodem jeżdżę na co dzień, udało się tydzień przejechać (1000km) sprawdzając co chwila płyn i żadnych objawów. Później znowu bąbelki powracają. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Ostatnio też mam takie "jazdy". Po zrobieniu UPG jestem przewrażliwiony, mam wrażenie że znów się dzieje ten koszmar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2021 zrób test na zawartość CO2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Tylko wykaż sie cierpliwością. Po dłuższej jeździe, zgaś go, idź na kawę i wróć (co by ciśnienie z układu zeszło). Odkręć korek chłodnicy i wsadź tester. Odpal i czekaj.... Ja czekałem z 10 minut. W legacy 2.5 (klient mechanika mojego) czekaliśmy 15 i się dopiero od odbarwil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Ja też miałem problem bąbli w ej201. Też bez większej reguły ale najczęściej pojawiały się po mocniejszej jeździe. Kazali mi wymienić korek i odpowietrzyć układ. Nie pomogło. Jeździłem tak rok i kiedyś jak grzebałem przy samochodzie zdeptałem korek od chłodnicy. Kupiłem drugi i od tego czasu był spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Miałem w 2,5T identyczną sytuację, uszczelka zużyła się przy 290tys. Kilkukrotny test w serwisie, również był nie jednoznaczny, a po zdjęciu głowic, była już pewność. Taka usterka to nie dramat, będziesz tym autem jeszcze długo się cieszył, więc masz dwie opcje zarobić teraz (pierwsze przedmuchy) lub jeździć dalej i obserwować, testować, co kto lubi. Ja zdecydowałem się na opcję pierwszą, naturalnie po diagnozie i sprawdzeniu w warsztacie, węży, korków, etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrismave Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2021 W dniu 11.04.2021 o 22:56, Oczkoo15 napisał: Mam problem w moim Legacy H6. Ostatnio zauważyłem bąbelki w wyrównawczym. Po przejściach z wcześniejszym H6, pierwsza myśl - UPG. Ale: • Bąbelki pojawiają się sporadycznie i nieregularnie. Ostatnio zrobiłem trasę 500km, sprawdzałem płyn kilka razy i ani jednego bąbelka. Czasem zrobię 100km i się pojawią, czasem nie. Raz się pojawiły po przejechaniu 15km od odpalenia. Normalnie po tym dystansie nic się nie pojawia. Styl jazdy nie ma znaczenia, mogę przejechać w szybkim tempie 50km i nic nie nie dzieje. Nie ma żadnej zależności. • Nie wywala płynu • Cały czas sprawdzam temperaturę przez OBD, maksymalnie doszło do 98°C później spada. Tutaj wszystko ok. • Nie kopci • Nie ma majonezu pod korkiem oleju • Bąbelki jak już się pojawią to jest ich mało, jeden co kilka sekund, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. W moim poprzednim Legacy H6 przy UPG było ich znaczenie więcej • Pierwszy raz bąbelki zauważyłem z tydzień po wymianie przewodów płynu chłodzącego • Korek przy chłodnicy - wymieniony Byłem 4 razy u moich mechaników od Subaru, ale za każdym razem nie ma bąbelków. Zupełnie jakby nie było problemu. Samochodem jeżdżę na co dzień, udało się tydzień przejechać (1000km) sprawdzając co chwila płyn i żadnych objawów. Później znowu bąbelki powracają. Jakieś pomysły? Może to jakaś pierdoła związana z tą wymianą przewodów chłodniczych, ale moim zdaniem trzeba monitorować . U mnie początek UPG w H6 został wyłapany na logu z ROM RAIDER --> Roughness Monitor --> sprawdzić cylinder #5 i #6 w zakresie misfire count. Zrób logi na idle i podczas jazdy. To niewiele czasu kosztuje, oczywiście licznik 0 (misfire count) nie wyklucza UPG, tak samo jak negatywny wynik CO2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 W dniu 13.04.2021 o 11:32, Runner napisał: Miałem w 2,5T identyczną sytuację, uszczelka zużyła się przy 290tys. Kilkukrotny test w serwisie, również był nie jednoznaczny, a po zdjęciu głowic, była już pewność. Taka usterka to nie dramat, będziesz tym autem jeszcze długo się cieszył, więc masz dwie opcje zarobić teraz (pierwsze przedmuchy) lub jeździć dalej i obserwować, testować, co kto lubi. Ja zdecydowałem się na opcję pierwszą, naturalnie po diagnozie i sprawdzeniu w warsztacie, węży, korków, etc. Dlatego też umówiłem się już na zrobienie UPG. Bąbelki zaczęły się pojawiać trochę częściej, nie ma na co czekać. Testu na CO2 nie robiłem, wątpię, że przyczyną jest coś innego niż uszczelka. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 3 godziny temu, Oczkoo15 napisał: Dlatego też umówiłem się już na zrobienie UPG Powinni Ci już dawać rabat dla stałego klienta (dwa UPG - trzecie gratis ;)) 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 W dniu 11.04.2021 o 22:56, Oczkoo15 napisał: Mam problem w moim Legacy H6. Ostatnio zauważyłem bąbelki w wyrównawczym. Po przejściach z wcześniejszym H6, pierwsza myśl - UPG. Ale: • Bąbelki pojawiają się sporadycznie i nieregularnie. Ostatnio zrobiłem trasę 500km, sprawdzałem płyn kilka razy i ani jednego bąbelka. Czasem zrobię 100km i się pojawią, czasem nie. Raz się pojawiły po przejechaniu 15km od odpalenia. Normalnie po tym dystansie nic się nie pojawia. Styl jazdy nie ma znaczenia, mogę przejechać w szybkim tempie 50km i nic nie nie dzieje. Nie ma żadnej zależności. • Nie wywala płynu • Cały czas sprawdzam temperaturę przez OBD, maksymalnie doszło do 98°C później spada. Tutaj wszystko ok. • Nie kopci • Nie ma majonezu pod korkiem oleju • Bąbelki jak już się pojawią to jest ich mało, jeden co kilka sekund, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. W moim poprzednim Legacy H6 przy UPG było ich znaczenie więcej • Pierwszy raz bąbelki zauważyłem z tydzień po wymianie przewodów płynu chłodzącego • Korek przy chłodnicy - wymieniony Byłem 4 razy u moich mechaników od Subaru, ale za każdym razem nie ma bąbelków. Zupełnie jakby nie było problemu. Samochodem jeżdżę na co dzień, udało się tydzień przejechać (1000km) sprawdzając co chwila płyn i żadnych objawów. Później znowu bąbelki powracają. Jakieś pomysły? Przy jakich przebiegach Cię to dopada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 25 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2021 30 minut temu, limesiak napisał: Przy jakich przebiegach Cię to dopada? W tym przypadku przebieg 215kkm A UPG robiłem dwa razy w poprzednim Legacy przy przebiegu jak dobrze pamiętam 240kkm i 270kkm wymiana głowic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Kurcze, z tego co widzę przejechałeś nim dopiero około 10000 km, współczucia. Mój gratek dobija 270 kkm i na razie cisza w temacie... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2021 W dniu 25.04.2021 o 16:38, Oczkoo15 napisał: jak dobrze pamiętam 240kkm i 270kkm wymiana głowic Tak dopytam z ciekawości - ta druga wymiana uszczelki była spowodowana wymianą głowicy z powodu jej awarii a nie samej nieszczelności UPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2021 5 godzin temu, adamski napisał: Tak dopytam z ciekawości - ta druga wymiana uszczelki była spowodowana wymianą głowicy z powodu jej awarii a nie samej nieszczelności UPG? Tak, głowice pękły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się