maatohewetbi Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 Witam, planuję kupić auto z wyższym prześwitem, tzw. SUVa. Myślę nad Foresterem, ale także nad Volvo XC90. Mam już jedno Volvo, ale S60 I generacji. Wiem że to auto wręcz pancerne. Dlatego myślę nad XC90, ale ważne są też dla mnie wrażenia z jazdy. W moim Volvo układ kierowniczy jest raczej "miękki" i kierowca raczej kiepsko odczuwa co się dzieje "pod kołami". Jestem fanem układu kierowniczego BMW, gdzie wrażenia z jazdy, układ kierowniczy są "fajne";-) Czy w Foresterze III generacji układ kierowniczy będzie bardziej responsywny niż w Volvo XC90? Prośba o ocenę. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fateofangel Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 Nie bedzie, ale obejrzyj jakies auto w okolicy, przjedź się wyrób własną opinie, nie trzeba rozgladac sie za jedynym konkretnym modelem a brac co w lepszym stanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 volvo chinskie jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
maatohewetbi Posted April 11, 2021 Author Share Posted April 11, 2021 6 minut temu, pawels1 napisał: volvo chinskie jest Trochę się popisałeś, bo akurat XC90 zostało zaprojektowane gdy chińczycy nie byli właścicielami Volvo. Poza tym jakość aut nawet po zakupu przez chińskie Geely została zachowana, więc nie wypisuj bzdur. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 (edited) no to kupuj sterowanie na pewno bedzie super Edited April 11, 2021 by pawels1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tsunetomo Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 (edited) 7 minut temu, pawels1 napisał: no to kupuj sterowanie na pewno bedzie super Ja kupiłem. 60k km i żadnych problemów. Czy jest super? Na połykanie kilometrów na trasie OK. Miałeś doświadczenie z Volvo czy Twoja wiedza bazuje na wiedzy kolegi żony szwagra? Edited April 11, 2021 by Tsunetomo 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maatohewetbi Posted April 11, 2021 Author Share Posted April 11, 2021 7 minut temu, pawels1 napisał: no to kupuj sterowanie na pewno bedzie super Napisz coś konkretnego, co wnosi coś więcej w temacie...bo tekst którym się pochwaliłeś nie wymaga komentarza. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 nie mialem chinskich produktow nie kupuje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 2 minuty temu, maatohewetbi napisał: Napisz coś konkretnego, co wnosi coś więcej w temacie...bo tekst którym się pochwaliłeś nie wymaga komentarza. moze to temat tutaj Forum Volvo - Wykaz forów (volvoforum.pl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tsunetomo Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 Teraz, pawels1 napisał: nie mialem chinskich produktow nie kupuje Ale to z powodów ideologicznych? Bo łamią prawa człowieka i okupują Tybet? Czy też ze względu na podejrzenia, co do niskiej jakości? Zmartwię Cię, nawet pojęcia nie masz, ile produktów które kupiłeś / używasz pochodzi z firm należących do chińczyków. Nawet mogłeś dzis kurczaczka z firmy należącej do chińczyków jeść. Pewnie masz telefon zrobiony w Chinach, komputer, telewizor. Przyłóż się bardziej do nie kupowania chińskich produktów Miłego wieczoru, dyskusję uważam za zamknietą. 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 Teraz, Tsunetomo napisał: Ale to z powodów ideologicznych? Bo łamią prawa człowieka i okupują Tybet? Czy też ze względu na podejrzenia, co do niskiej jakości? Zmartwię Cię, nawet pojęcia nie masz, ile produktów które kupiłeś / używasz pochodzi z firm należących do chińczyków. Nawet mogłeś dzis kurczaczka z firmy należącej do chińczyków jeść. Pewnie masz telefon zrobiony w Chinach, komputer, telewizor. Przyłóż się bardziej do nie kupowania chińskich produktów Miłego wieczoru, dyskusję uważam za zamknietą. nie mialem chinskich produktow nie kupuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 (edited) produkty ? jakie chyba rozmawiamy o subaru czy to nie jest juz forum subaru?????? tylko forum co zamiast subaru??? Edited April 11, 2021 by pawels1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukson Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 19 minut temu, pawels1 napisał: produkty ? jakie chyba rozmawiamy o subaru czy to nie jest juz forum subaru?????? tylko forum co zamiast subaru??? Jako pierwszy wlazłeś w ten temat aby chlewu narobić. Nie masz nic mądrego do napisania to nie pisz. 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 13 minut temu, Kukson napisał: Jako pierwszy wlazłeś w ten temat aby chlewu narobić. Nie masz nic mądrego do napisania to nie pisz. No to napisz cos madrego na pytanie Godzinę temu, maatohewetbi napisał: Witam, planuję kupić auto z wyższym prześwitem, tzw. SUVa. Myślę nad Foresterem, ale także nad Volvo XC90. Mam już jedno Volvo, ale S60 I generacji. Wiem że to auto wręcz pancerne. Dlatego myślę nad XC90, ale ważne są też dla mnie wrażenia z jazdy. W moim Volvo układ kierowniczy jest raczej "miękki" i kierowca raczej kiepsko odczuwa co się dzieje "pod kołami". Jestem fanem układu kierowniczego BMW, gdzie wrażenia z jazdy, układ kierowniczy są "fajne";-) Czy w Foresterze III generacji układ kierowniczy będzie bardziej responsywny niż w Volvo XC90? Prośba o ocenę. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciuo Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 Forester iii jest miękko, XC90 1 gen. D5 jechałem jako pasażer bujał jeszcze bardziej, potem gdzieś testowałem 2,5t to nawet fajnie się prowadziło ale było to dość subiektywne. Pewnie wszystko zależy w jaką wersje celujesz ale ogólnie ciężko porównać te dwa pojazdy bo to zupełnie inne klasy...z tego co kojarzę XC90 ma średnice zawracania jak tankowiec 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maatohewetbi Posted April 12, 2021 Author Share Posted April 12, 2021 Kolega pawels1 chciał zaistnieć i chyba mu się udało...w każdym razie Volvo, z lat produkcji w które celuję - nie było chińskie. Niech kolega poczyta historię marki i opinie na temat modelu XC90. Ponadto mimo iż Volvo jest wg. kolegi chińskie niech spojrzy jakie silniki (jakość) produkuje Volvo. Benzyny - bardzo dobre i wytrzymałe, diesle - dynamiczne i też wytrzymałe. Jedyne do czego można się przyczepić - to jakość plastików, ale ona i tak jest o niebo lepsza niż w Fordzie, Oplu, Volkswagenie. Gorsza niż w Audi, BMW i Mercedesie... Powtarzam jednak - moja ocena dotyczy lat do 2010/12. Wtedy silniki R5 (140 km, 170 km, 2.0 turbo) oraz silniki D5 (163 - taki posiadam, 185 km). Te silniki są pancerne. Wracając do tematu, Volvo faktycznie mają średnicę zawracania jak tankowiec, ale to kwestia ograniczników skrętu, które zostały zamontowane celem ochrony przegubów. Tak gdzieś czytałem. Wystarczy je jednak trochę spiłować (ja tak mam) i auto zawraca już dość dobrze. Pytałem Was o opinię, bo Volvo w modelu XC90 to naprawdę kawał fajnego wozu. Silniki są mi znane, bo miałem okazję jeździć benzyniakami, które bardzo dobrze znoszą LPG. Tutaj też jest regulacja zaworów, ale rzadsza, a i dostęp jest dobry (bez wyjmowania silnika ;-) Diesle też należą do trwałych, ale wiadomo, że tutaj pojawiają się już koszty. Reasumując - znam zalety Volvo, wiem czego tam można się spodziewać. Jednakże układ kierowniczy i zawieszenie nie jest zestrojone tak jakbym tego chciał. Subaru kręci mnie od jakiegoś czasu bo jest nietuzinkowe i posiada (podobno) fajny napęd 4x4. Nie wiem tylko jak wygląda kierowanie - stąd Was o to pytam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 kup Volvo 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maatohewetbi Posted April 12, 2021 Author Share Posted April 12, 2021 To akurat niewiele wnosi do tematu...więc jeśli ktoś dalej planuje pisać takie porady - proszę o zaoszczędzenie sobie i mnie czasu. Pytałem o: - układ kierowniczy, czy jest responsywny, czy wspomaganie jest nastawione na kompromis komfort/sportowa jazda - zawieszenie, czy jest raczej twarde, czy przechyły na zakrętach są odczuwalne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nargond Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 23 minuty temu, maatohewetbi napisał: - układ kierowniczy, czy jest responsywny, czy wspomaganie jest nastawione na kompromis komfort/sportowa jazda - zawieszenie, czy jest raczej twarde, czy przechyły na zakrętach są odczuwalne. prosisz o oceny indywidualne...dla mnie układ w SH był dobrze zestrojony, tylko że ja lubię jeździć samochodami japońskimi, nie lubię jeździć autami z grupy VW... co do porównania SH vs XC90 to masz dwa różne auta..forek ma 4,56m gdzie Volvo 4,8 To już zmienia prowadzenia, dodatkowo masa 500kg więcej w volvo -> nie porównasz tych samochodów zero jedynkowo... Musiałbyś trafić na kogoś kto miał oba i oba mu się nie podobały - wytknąłby wady....bo zalety każdy ma własne... Poszukaj kto w okolicy sprzedaje SH i przejedź się nim, wtedy sam sobie wyrobisz zdanie o samochodzie... Osobiście powiem że przy SH nie miałem problemów z prowadzeniem auta zawsze jechał tam gdzie chciałem i czułem samochód -> Volvo nigdy nie prowadziłem więc się nie wypowiem jak to ma się do tego...Sam wybrałem kolejne subaru właśnie za samo prowadzenie samochodu które sprawia mi frajdę nie męczę się za kierownicą swojej świnki.. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 Jakieś 3 miesiące temu jeden z forumowiczów sprzedawał XC90 ale V8 to może mógł by sie wypowiedzieć coś na temat zawieszenia i prowadzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maatohewetbi Posted April 12, 2021 Author Share Posted April 12, 2021 Panowie - temat wyjaśniony. Innego wyjścia nie ma - muszę się przejechać jednym i drugim. Będę miał wtedy wnioski. Dziękuję Wam za pomoc i opinie;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilej Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 Niedawno stałem przed podobnym dylematem. XC90 czy Forek SH. Testowałem oba. Przed jazdą skłaniałem się ku XC90. Po jeździe ku SH. Ostatecznie wyszło jeszcze inaczej, bo SG, ale z zupełnie innych przyczyn. SH wydaje się lepszą opcją niż XC90, ale tak jak pisali przedmówcy - jeżeli masz możliwość, to przetestuj oba. Wtedy będziesz mógł dokonać wyboru, który spełni Twoje oczekiwania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 @maatohewetbi a jaki chcesz silnik? Bo Diesel to była padaczka. LPG też kiszka bo co kilka lat będziesz wydzierał silnik do regulacji zaworów. 2.5 turbo to też silniki specjalnej troski. Także wybór masz o tyle łatwiejszy że forki III generacji mają ręce i nogi tylko w benzynie 2.0 i 2.5 lub 2.0 turbo - jak ci takie nie pasują odpuść sobie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 Volvo XC90 to chyba bardziej to Tribeci trzeba by porównać. A Forka z XC60.Wtedy mamy w Tribec'e jedyny słuszny silnik 3.6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 Przypomnij mi za miesiąc, żebym coś napisał, bo akurat będę miał okazję pojeździć dłużej Volvo. No może nie XC90, ale XC60 w dieslu (chyba 170 koni). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now