Jump to content

Jaki zamiennik skrzyni TY 753 XR1AA


Edmund

Recommended Posts

Witam. Proszę o pomoc w doborze zamiennika skrzyni biegów. Mam możliwość kupna skrzyni TY 755 XS 1AA

lub TY 754 XR BAA.

Czy oprócz przełożenia 4.11 na coś jeszcze trzeba zwrócić uwagę?

 

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nowszy typ skrzyni jest przykręcany na 8 śrub ale to nie problem, może być i na czterech tylko trzeba dorobić szpilkę do mocowania rozrusznika. Będziesz potrzebował też przełożyć swój czujnik prędkości, a to może nie być taka prosta sprawa bo lubią się ukręcać przy demontażu. Poza tym siada gładko, tylko pamiętaj o kołkach ustalających dzwon, no i o sprawdzeniu przełożenia jak już wspomniałeś.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nowszy typ skrzyni jest przykręcany na 8 śrub ale to nie problem, może być i na czterech tylko trzeba dorobić szpilkę do mocowania rozrusznika. Będziesz potrzebował też przełożyć swój czujnik prędkości, a to może nie być taka prosta sprawa bo lubią się ukręcać przy demontażu. Poza tym siada gładko, tylko pamiętaj o kołkach ustalających dzwon, no i o sprawdzeniu przełożenia jak już wspomniałeś.
Dzięki za zainteresowanie. No to trzeba się brać do roboty.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Nowszy typ skrzyni jest przykręcany na 8 śrub ale to nie problem, może być i na czterech tylko trzeba dorobić szpilkę do mocowania rozrusznika. Będziesz potrzebował też przełożyć swój czujnik prędkości, a to może nie być taka prosta sprawa bo lubią się ukręcać przy demontażu. Poza tym siada gładko, tylko pamiętaj o kołkach ustalających dzwon, no i o sprawdzeniu przełożenia jak już wspomniałeś.
Czy to możliwe aby skrzynia TY 754 miała inne przełożenie?
Z tabeli które gdzieś na forum była wynikało że ma być 4.11 zresztą jest ona z nowszego forka SG.
Założyłem ją i jak się zagrzeje to wiskoza tak spina że ciężko jechać.
Rozebrałem dupkę starej skrzyni która jeździła wcześniej i tam jest przełożenie 31 / 31 zębów. Ktoś ma pomysł o co chodzi?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

Godzinę temu, Edmund napisał:

Z tabeli która była gdzieś na forum wynika że skrzynia ma 4.11 czyli tyle ma przedni dyfer ale na wyjściu na wał napędowy jest najprawdopodobniej redukcja 1:1,1.
Czy dobrze myślę?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

Przelicz zęby w obu skrzyniach. Nie widzę sensu aby wkładali tam jakąś redukcje. Skro ważne aby dyfy oba miały to samo przełożenie. 

 

A przepraszam, tu jest coś o tym:

https://www.rallispec.com/dif_fdr_rst1957_t.html

 

Czyli według tego co piszą najlepiej jakbyś przełożył koła zębate te przy wisko ze starej skrzyni. 

Tutaj jest wyszczególnione przełożenie transferu ale 1.1 ma tylko STI. 

https://www.rallispec.com/downloads/Transmission ID Chart_Public.pdf

 

 

 

 

 

Edited by ewemarkam
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Edmund napisał:

Czy to możliwe aby skrzynia TY 754 miała inne przełożenie?

TY754 którą podałeś w na początku jest z Imprezy i ma 3.9 wg mądrych źródeł, druga TY755 z forka ma 4.11, Twoja oryginalna ma też 4.11, w każdej z nich transfer na tył masz 1:1, miałeś na to zwrócić uwagę...

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, mirasek napisał:

1:1

To nie to samo co niżej.

25 minut temu, Edmund napisał:

1.1

:)

Czyli STi ma 1:1.1 a reszta 1:1

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Tutaj jest wyszczególnione przełożenie transferu ale 1.1 ma tylko STI. 
https://www.rallispec.com/downloads/Transmission ID Chart_Public.pdf

Z tej strony właśnie korzystałem i miało być dobrze. No trudno. Dzięki za odzew.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Ale wg. tej strony skrzynia TY 754 XR BAA ma 4.11
Jeżeli jest 3.9 to kombinacja z wymianą kół zębatych w dupce nic nie da.
To jakiego dyfra szukać?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

3.9. ale teraz to najlepiej sprawdzić ile ma naprawdę przedni dyfer. Dupkę zdjąć, wisko i kręcić. Liczyć obroty walka atakującego i półosi. Będziesz miał pewność.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A na podnośniku kręcąc kołami też można?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Średnio. Porównasz tylko czy mają równe prędkości. Nie sprawdzisz przełożenia. Jedynie potwierdzisz tylko że dyfry są inne nic więcej.
Link to comment
Share on other sites

3.9. ale teraz to najlepiej sprawdzić ile ma naprawdę przedni dyfer. Dupkę zdjąć, wisko i kręcić. Liczyć obroty walka atakującego i półosi. Będziesz miał pewność.


Jeżeli jest 3.9 to obroty półosi i wałka powinny być równe?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Edmund napisał:

A na podnośniku kręcąc kołami też można?

Można też na lewarku. Nie wiem co masz sprawne , ale przełozenia sprawdzisz bez rozkręcania czegokolwiek.

Nie za bardzo mam czas teraz , ale po południu Ci  napiszę.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie można wałem kręcić i liczyć. Tylko jeśli dwa kola boczne są na ziemi, to trzeba wziąć pod uwagę że te po drugiej stronie będą się kręcić 2 razy szybciej (te w powietrzu).

Link to comment
Share on other sites

To już raczej podjadę do kolegi na podnośnik bo to będą potrzebne 2 lub 3 osoby a jeszcze z tyłu mam LSD dyfer.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Edmund napisał:

To już raczej podjadę do kolegi na podnośnik bo to będą potrzebne 2 lub 3 osoby a jeszcze z tyłu mam LSD dyfer.

3 osoby na podnośniku mogą być, a na lewarku 2 :), Samemu też się da.

 

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

Teoretycznie można wałem kręcić i liczyć. Tylko jeśli dwa kola boczne są na ziemi, to trzeba wziąć pod uwagę że te po drugiej stronie będą się kręcić 2 razy szybciej (te w powietrzu).

Wałem ciężko , raczej kołami.

Edmund , rozumiem ,że auto kompletne ? Co teraz chcesz sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

Auto kompletne. Sprawdzę czy skrzynia napewno ma 3.9 i szukam takiego dyfra.
Czy VLSD można przełożyć z dyfra 4.11 który mam do nowego 3.9 ?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Z tym LSD jeszcze się zastanawiam. Czy można je przełożyć do dyfra 3.9 ? Robił ktoś?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Z tym LSD jeszcze się zastanawiam. Czy można je przełożyć do dyfra 3.9 ? Robił ktoś?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Według jakiś tam rysunków to koło talerzowe jest przykręcone do obudowy dyfrencjału. Więc powinno się dać. W każdym wypadku musisz i tak otworzyć oba dyfry.

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_8/train/differential_individual/illustration_1/
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...