Jump to content

LANOS STI 2012, hatch vs sedan, prosba do warszawy/okolic


M_isza
 Share

Recommended Posts

Ponieważ nikt sie nie odważył zabrać glosu w pytaniu w konca, to drugie pytanie, czy ktos mialby chec i czas, zeby kiedys "pokazac" swojego lanosa w 5d, żeby dotknac w srodku (w rekawiczkach hirurgicznych oczywiscie :) ) boczkow, plastikow i przewiezc mnie ze 100m jako pasazera? W-wa/okolice

trzeba kuc zelazo, jak malzonka nie mowi nie, na przesiadke do sti :)

 

a wszelkie komentarze, od posiadaczy STI w lanosie, jak sie tym jezdzi, mile widziane.

a najwaznejsze, to czy poza UPG, ktore tak czy siak musi byc, jesli jeszcze nie bylo, to czy problem z tlokami/pierscieniami na serii, faktycznie jest, czy to pech/zaniedbania w eksploatacji?

 

W panewki w 2.0 nie wierze, ze to norma, bo jak dbasz tak masz.

 

Uprzedzam komentarze, watki z nielegala o Lanosach wyczytane:)

 

 

czy zawias jest ten sam? czy moze w hatchu zostal bez zmian od 2008? a tylko jak wszedl sedan sie cos zmienilo, ale w sedanie?

Edited by M_isza
Link to comment
Share on other sites

  • M_isza changed the title to LANOS STI 2012, hatch vs sedan, prosba do warszawy/okolic
  • 3 weeks later...

Niestety ja też Ci nie pomogę bo jestem z okolic Katowic, ale jeśli masz kasę na STI to spełniaj marzenia. Mogę Ci opisać znaczne różnice ale w wolnossaków. Miałem lanosa hatchbak Gh napęd rewelacyjny przetestowany na torze Kielce warunki zimowe szkoła jazdy subaru. Sylwetka zwarta trzyma się jak przyklejony. Teraz mam sedana następna wersja jest lżejszy ponad 200 kg tył zamiata nie dociska powyżej 200 na /h musiałem dołożyć spoiler teraz jest ok. Jakość plastików może być różna wersja USA gorsza, ale wersje eu powinno być to samo. WRX ma inny zawias niż STI (twardy). Najlepiej jak byś pojezdził poszukaj w komisie i zrób jazdę próbną. Sylwetka to rzecz gustu kupuj to co Ci się podoba. Tylko dokładnie oglądaj żeby bez rdzy się trafił. Pozdrawiam Waldek

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Wiem, że zwlekałem. Mam wymarzonego STI. SMS i zaczynamy. Pomożesz mi wywalić koła z samochodu, a pokażę Ci jak to jeździ. 602210537.

Ale nie sprzedaję !!!

Edited by mz56
Link to comment
Share on other sites

Gdybyś chciał obejrzeć sedana, to nie ma problemu. Oczywiście wszystko rzecz gustu, ale moim zdaniem ta buda jest ładniejsza i praktyczniejsza niż w hatchbacku :). Materiały w środku i wykończenie niczym się nie różni w tych wersjach. Jedyne co zauważyłem, to że w modelach posiadających fotele recaro w sedanie, te elementy są inaczej uszyte - trochę inna skóra, alcantara i czerwona nitka, bo we wcześniejszym hatchu była biała. 

 

W dniu 1.05.2021 o 18:43, fphwaldi napisał:

Teraz mam sedana następna wersja jest lżejszy ponad 200 kg

Pomiędzy jakimi modelami STI jest różnica 200kg? :o

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.04.2021 o 11:10, M_isza napisał:

a wszelkie komentarze, od posiadaczy STI w lanosie, jak sie tym jezdzi, mile widziane.

Ja bym zwrócił uwagę na dwie nieoczywiste rzeczy, które występują głównie (ale nie tylko) we wczesnych rocznikach.

Pękająca ściana grodziowa (sprawdź sobie "cracked spot welds sti"), która daje taki klikający dźwięk przy wciskaniu sprzęgła lub hamulca. Są patenty jak to naprawić tanim sposobem, ale jest to dość upierdliwe. Dodatkowo pękające pedały ("cracked pedal assembly"), objawia się to piszczeniem przy wciskaniu sprzęgła - trzeba wymienić oba pedały sprzęgła i hamulca.

 

Amorki wytrzymują duże przebiegi, ale jak już padną to dostęp do zamienników jest skromny, a seryjne są dość drogie.

 

Jeździ się tym super, bardzo uniwersalny i komfortowy wóz, do któego polecam tylko wrzucić przekładnię z 15+ STI i cieszyć się jazdą. Poza silnikiem (ewidentne zaniedbanie poprzedniego właściciela) jakiś wielkich problemów z tym samochodem nie kojarzę.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.05.2021 o 10:38, Simon WRC napisał:

Pomiędzy jakimi modelami STI jest różnica 200kg? 

STI 2008 - 3395 lbs

STI 2012 hatch - 3373 lbs

STI 2012 sedan - 3384 lbs

Więc nie wiem :)

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, MDsuperstar napisał:

STI 2008 - 3395 lbs

STI 2012 hatch - 3373 lbs

STI 2012 sedan - 3384 lbs

Więc nie wiem :)

Stąd też zadałem pytanie, bo nawet porównując GC z GR nie uzyskamy różnicy 200kg :).

 

20 minut temu, MDsuperstar napisał:

Jeździ się tym super, bardzo uniwersalny i komfortowy wóz, do któego polecam tylko wrzucić przekładnię z 15+ STI i cieszyć się jazdą. 

Fakt, to jest upierdliwe, że w służbowym kombi mam większe przełożenie jak w STI...:angry:

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, M_isza napisał:

dzieki panowie, ale temat odsuwam na blizej nieokreslona przyszlosc. 

 

Jakby temat wrócił to chętnie pomogę w organoleptycznym zapoznaniu sie z hatch STI:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...