Skocz do zawartości

Koszt wymiany hamulców - Forester SJ XT 2014


Cyclopunx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jestem nowy w temacie Subaru i na forum również. Kupiłem Forestera XT z 2014 roku. Po przeglądzie zdiagnozowano tarcze i klocki na wykończeniu i za komplet przód i tył zapowiedziano koszt w okolicach 4000 zł. Czy to nie aby nieco dużo? 

 

Jakie polecacie tarcze i klocki żeby było dobrze i niekoniecznie najdrożej na rynku?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie zacisków przez otwór w feldze. Być może poprzedni właściciel założył jakieś zmodyfikowane hamulce i stąd taka cena.

Jeśli hamulce są standardowe - fabryczne, to koszt jaki Ci podano jest kosmiczny.

Kto Ci to tak wycenił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są standardowe hamulce.

 

11 minut temu, Cyclopunx napisał:

Wycena z ASO

 

Albo komuś się coś pomyliło w ASO, albo w ostatnim roku Subaru przeniosło się pod względem cen do grona marek premium.

 

Poproś o ofertę pisemną z rozpisaniem na poszczególne części i robociznę - będziesz miał jasność.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jest absolutnie normalna jak na OEM. Tyle to teraz kosztuje.

Wymieniałem w XT18 rok temu tarcze i klocki przód i same materiały 1600(lub ciut więcej) na przód+robota ale mam rabat stałego klienta:)

Łączniki stabilizatora przód to koszt 700 z hakiem za 2 sztuki + wymiana robi się 800 z hakiem.

Tuleja wahacza przód to ok 300 pln sztuka.

Za wymianę oleju w CVT moje ASO chcę 2100 brutto.

Ceny części i serwisu idą w górę i trzeba się z tym oswoić.

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Cyclopunx napisał:

A konkretniej czego?

Ja zmieniłem przód na DBA T2 + Hawk HPS i skończyło się wymienianie klocków co max 40 tysięcy i tarczy co 60+. Na tym zestawie mam najechane z 60+ tysięcy i jeszcze klocków nie zmieniałem. Tył pozostawiłem seria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, zadaj sobie tyle trudu i znajdź tarcze i klocki jakie potrzebujesz na internecie, na pewno będzie taniej. Jeśli obecna  skuteczność hamulców jest dla Ciebie wystarczająca, to nie musisz iść w zestawy performance. Ja z czystym sumieniem mogę polecić tarcze BluePrint, w OBK zrobione 17kkm i nawet rant się nie wykształcił a skuteczność jest bardzo dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, ja się trochę zdziwiłem ostatnio jak za przednią szybę z wymianą usłyszałem 4950. Dodam, że nie mam ES więc nie chcę nawet wiedzieć ile kosztuje do wersji z ES. 

Ale pamiętam, że kiedyś kupowałem w ASO nadkole (w sensie ten czarny plastik) to było taniej niż na allegro :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO może tyle to teraz kosztować z robocizną. Komplet OEM przód pewnie z 1,5k , komplet OEM tył 1k , robocizna i jakieś pierdoły i robi się pokaźna 4 cyfrowa kwota. Spokojnie można robic poza ASO na dobrym zamienniku typu ATE, TRW ( w szczególności że auto leciwe i nie na gwarancji) . Z bluprinta nie polecam klocków bo w pudełku są twarde kaszanki ( kashijamy )za to tarcze są bardzo ok (miałem kiedys w civicu z klockami hawk hps i hamowało zacnie i nigdy się nie pogięły)

Edytowane przez Karas
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz tanio poprawić skuteczność hamulca kup zwykłe tarcze (brembo, trw, textar, ate, bluerint) i zastosuj klocek typu hawk hps lub ferodo ds performance lub jakiś bardziej agresywny. Tania tarcza, dobry klocek plus czyszczenie i smarowanie wszystkiego przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, lutek34 napisał:

kolego, zadaj sobie tyle trudu i znajdź tarcze i klocki jakie potrzebujesz na internecie, na pewno będzie taniej. Jeśli obecna  skuteczność hamulców jest dla Ciebie wystarczająca, to nie musisz iść w zestawy performance. Ja z czystym sumieniem mogę polecić tarcze BluePrint, w OBK zrobione 17kkm i nawet rant się nie wykształcił a skuteczność jest bardzo dobra.

Zadałem sobie tyle trudu, tylko słabo się znam i dlatego zapytałem co warto kupić, żeby było dobrze. Trudno wybrać w internecie te tarcze i klocki które mi pasują, jak nie mam pojęcia jakie mi pasują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak tego sam nie będziesz wymieniał, podjedz do w miarę ogarniętego warsztatu w Twojej okolicy, poproś o wycenę z częściami, żeby się nie okazało że pozamawiasz coś, co nie będzie pasowało i na szybko warsztat będzie zamawiał, żeby poskładać i zwolnić podnośnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w szczególności że to prosta wymiana jest. Napisz skąd jesteś to  może ktoś  naprowadzi Cie na przyzwoity zakład w twojej okolicy -bo nazwy i adresu  wypowiedzieć nie wypada bo to forum importera ( tak jakbyś do restauracji przyszedł z własnym jedzeniem B) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jmiciuk napisał:

za przednią szybę z wymianą usłyszałem 4950. Dodam, że nie mam ES więc nie chcę nawet wiedzieć ile kosztuje do wersji z ES

 

 

we wroclawiu w aso 4900 oryginal szyba do eye-sight plus wymiana, czekasz 7-10dni

w aso w rotterdamie za to samo 1900euro, czekasz 1-2dni

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...