Skocz do zawartości

Wydech bulgot forester sg xt


Besti

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zmiany wydechu na bardziej boxerowy ale nie do końca wiem co dokładnie zmienić by zarazem forek pięknie dawał bulgotem ale zarazem by nie darł japy jak pospolite gruzy czy golfy, czy same zrobienie downpipe i końcowego tłumika wystarczy czy jeszcze gdzieś trzeba grzebać w wydechu? I jaki dobry tłumik końcowy polecacie który nie rozwali się za rok i będzie oddawać piękny dźwięk boxera? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zmiany wydechu na bardziej boxerowy ale nie do końca wiem co dokładnie zmienić by zarazem forek pięknie dawał bulgotem ale zarazem by nie darł japy jak pospolite gruzy czy golfy, czy same zrobienie downpipe i końcowego tłumika wystarczy czy jeszcze gdzieś trzeba grzebać w wydechu? I jaki dobry tłumik końcowy polecacie który nie rozwali się za rok i będzie oddawać piękny dźwięk boxera? 
Walnij przepustnice przed końcowym. Będzie darł jape gdy będziesz chciał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chciałem właśnie cichy basowy bulgot bez pierdzenia i faktycznie tak jest, żaden pasażer nigdy się nie skarżył, ale jednak w okolicach 3k rpm przechodzi to trochę w buczenie którego wolałbym żeby na długich trasach nie było, a są to obroty na których chyba najczęściej się jeździ. O dziwo ja to najbardziej zauważam, syn parę razy wspominał o czymś nieprzyjemnym w uszach, a żonie się podoba, więc ostatecznie zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bardzo ładnie brzmi, chociaż na wysokich obrotach troszku rzęzi. Nawet podstrzeliwuje jakby antylaga miał :D Nie wypadały mu tam zapłony albo nie za bogato było? To wolny ssak z różnoodległościowym kolektorem?

 

Muszę swojego nagrać. Ostatnio miałem okazję jak ktoś nim manewrował ale z wrażenia zrobiłem zdjęcie zamiast filmu :mrgreen:

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem mega wybredny bo co auto to inny dźwięk boxera a chciałbym taki idealny w moje gusta, ten jest przyjemny dla ucha ale znów wydaje mi się że za głośno, pewnie najlepsza opcja było by właśnie taka przepustnice ale narazie budżet nie pozwala 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bardzo ładnie brzmi, chociaż na wysokich obrotach troszku rzęzi. Nawet podstrzeliwuje jakby antylaga miał  Nie wypadały mu tam zapłony albo nie za bogato było? To wolny ssak z różnoodległościowym kolektorem?
 
Muszę swojego nagrać. Ostatnio miałem okazję jak ktoś nim manewrował ale z wrażenia zrobiłem zdjęcie zamiast filmu default_icon_mrgreen.gif
Dziękuję, tak wolnossak, z kolektorem ze starego legacy. Mogło być bogato bo były stare wtryski LPG. Palił więcej niż teraz.

Generalnie końcowy otworzyłem, zostawiłem dwie ścianki komór (zewnętrzne), wstawiłem łącznie 3 rurki perforowane i jestem zadowolony. Bez żadnych wygłuszeń itp.
Największa różnica dźwięku jest przy 2-3 tys obrotów. Jak jadę w trasie to czy otworze przepustnice i czy zamknę nie ma aż tak dużej różnicy, podobnie przy wyprzedaniu jak mam obroty od 4 w górę to w zasadzie bez większej różnicy głośności. Natomiast w mieście przy ruszaniu, kulaniu sie itp to jest duża różnica głośności. Dwa przeglądy już z tym miałem, facet tylko raz chciał abym otworzył żeby posłuchać boxera.

W każdym razie kolega z pracy słyszy mnie z dużej odległości idąc chodnikiem do pracy. Macha nie oglądając się.

Ale dobierając tłumik to tak jak napisał@Pan Dziedzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Besti napisał:

Przymierzam się do zmiany wydechu na bardziej boxerowy ale nie do końca wiem co dokładnie zmienić by zarazem forek pięknie dawał bulgotem ale zarazem by nie darł japy jak pospolite gruzy czy golfy, czy same zrobienie downpipe i końcowego tłumika wystarczy czy jeszcze gdzieś trzeba grzebać w wydechu? I jaki dobry tłumik końcowy polecacie który nie rozwali się za rok i będzie oddawać piękny dźwięk boxera? 

 

Poszukaj takiego końcowego: 

https://www.haywardandscott.com/subaru/foresterukspec/forester-classic-backbox.html 

 

Mam od 13 lat i nigdy nie przyszło mi do głowy aby szukać czegoś innego a słyszałem wiele innych wydechów ;-). Musisz pamiętać, że to rzecz gustu i naprawdę inaczej to słychać na filmikach niż "na żywo", więc postaraj się posłuchać różnych rozwiązań właśnie "na żywo". Masz silnik z turbo, z "odpowiednim" kolektorem, czyli to co daje prawdziwy "bulgot", pozostaje kwestia którym końcowym tłumikiem go podkreślić? A może też center-pipem? Z tego co piszesz wnioskuję, że potrzebujesz tylko podkreślenia dźwięku, a nie hałasu. Moim zdaniem nie myśl o żadnych przeróbkach w układzie wydechowym, tylko najpierw zmień końcowy, a jak będzie mało to dołóż center-pipe. No i chyba lepiej kupić markowy używany niż nowy, który tylko robi hałas i ma efektowny wygląd ;-) . Mój H&S po 13 latach wygląda jak kupa z jakimś nalotem z polskich zasolonych dróg, ale ... ciągle trzyma się dobrze i brzmi świetnie ;-). Powodzenia ! 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sam tłumik powinien zrobić robotę, jeśli zależy Ci na fajnym dźwięku, proponuję rodzimą produkcję, bo jeśli coś Ci nie podpasuje, w sensie będzie zbyt głośno - będziesz mógł dogadać się, aby coś Ci przerobili (zakładając, że firma poważna), a gotowe rzeczy zza granicy niestety dość często ładnie brzmiące w internetach są po prostu zbyt głośne w realu. Masz wtedy problem, bo wydałeś kasę i... nie masz tłumika, bo go raczej nie zwrócisz... Twoje Subaru jeśli to nie sedan - będzie doskonale przenosiło dźwięk zza auta do twoich uszu - takie duże "combi" to doskonałe pudło rezonansowe dla zbyt głośnych wydechów i jeśli dużo nim jeździsz - trzeba ostrożnie podejść do tematu.
Moim zdaniem aby sprostać Twoim oczekiwaniom - zwróć uwagę na tłumiki z regulacją głośności - możesz dostroić dźwięk do Twoich preferencji I ewentualnie to przestawić, jeśli coś Ci się później zmieni. Polski producent jest na miejscu, co pozwoli Ci ewentualnie skorzystać z prawa gwarancji, zakładając oczywiście, że to szanująca się firma a nie garażowa "produkcja". Zobacz coś w tym stylu:


Pozdro

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam także MG od turbiny aż do końca,jest bardzo cywilny,dopiero przy wyższych obrotach pokazuje pazur,jak dobrze się nagrzeje to ładnie strzela,do 140km/h na autostradach nie jest uciążliwy.Kwasówka w dobrej kondycji jeszcze,jednak teraz  chyba bym nie kupił za taką cene.Wolałbym sam pospawać wyszłoby dwa razy taniej,efekt taki sam.Zapomniałem jeszcze dodać,że backbox nie wydmuchany,nie wypalony po kilku latach intensywnej eksploatacji :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się podłączę jeśli można żeby nowego tematu nie zakładać :rolleyes: Mam aktualnie w Imprezie WRX downpipe i centerpipe (z rezonatorem) od MG Motorsport i na końcu jakiś niewiadomego pochodzenia tłumik przelotowy. Drze się to pięknie ale niestety za głośno. Myślałem żeby dopełnić komplet i wstawić również tłumik końcowy od MG z nadzieją, że decybele zejdą do znośnego na codzień poziomu. Dobrze myślę, czy źle myślę? Jak to jest z tym MG? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...