Skocz do zawartości

Wspomaganie przy ruszaniu pod górę Forester SH


Valdes73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto jest po regeneracji przekładni kierowniczej, dalem zrobic kompleksowo czyli demontaż, regeneracja i montaż. Teraz pytanie. Przed oddaniem do warsztatu sprawnie działał mechanizm wspomagania ruszania pod górę, teraz, po odbiorze z warsztatu  działa w drugą stronę,  czyli przy ruszaniu pod górę tyłem,  czyli na wstecznym biegu. Co tam mogło pójść nie tak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Valdes73 napisał:

Witam,

Auto jest po regeneracji przekładni kierowniczej, dalem zrobic kompleksowo czyli demontaż, regeneracja i montaż. Teraz pytanie. Przed oddaniem do warsztatu sprawnie działał mechanizm wspomagania ruszania pod górę, teraz, po odbiorze z warsztatu  działa w drugą stronę,  czyli przy ruszaniu pod górę tyłem,  czyli na wstecznym biegu. Co tam mogło pójść nie tak? 

Może moduł Hill Holder się zawiesił i pomoże reset z aku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Jurando napisał:

Może moduł Hill Holder się zawiesił i pomoże reset z aku. 

Zrobiłem reset, za godzinkę sprawdzę, bo póki co nie mam pod ręką żadnej górki :D A nie ma tam takiej możliwości, że przy montażu coś odwrotnie założyli? Z tego co pamiętam zanim oddałem Hill hold nie działał przy podjeżdżaniu na wzniesienie  tyłem,  przodem owszem i dlatego to od razu zauważyłem 

Edytowane przez Valdes73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe. Wiem tylko tyle że w Forkach SH jest moduł G-sensor który wykrywa pochylenia i komunikuje się z modułem kontroli trakcji VDCs. A ten hamuje Forka chyba przez hydraulikę. Kontrola VDCs podobnie dohamowuje koła przy poślizgach. Może po prostu moduł jest uszkodzony albo źle przymocowany. Moduł powinien być pod środkową konsolą obok ręcznego i dźwigni zmiany biegów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze czujnik kąta skrętu (steering angle sensor) Który też współpracuje z systemem VDCs. Może jest źle założony przy ingerencji w układ kierowniczy. Tak czy inaczej hill Holder powinien działać w obie strony. 

Edytowane przez Jurando
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset z aku nie pomógł,  bede musial im auto  przy okazji zawieźć zeby zobaczyli co tam mogli nie tak podłączyć przy składaniu. Przez telefon nie mieli zielonego pojęcia o czym mówię ;)

Podsunę im Twoje sugestie Jurando, dzięki. 

Edytowane przez Valdes73
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...