Skocz do zawartości

KYB ULTRA SR- gruba laga - czy pukają?


M_isza

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie dla userów, którzy zamontowali sr na grubej ladze jako nowe, czy, a jeśli tak, to po jakim czasie/przebiegu, te amorki wam pukają?

czy to była przypadłość ultra sr z przed kilku lat, czy te nowe tez na to cierpią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm od kilku miesięcy coś faktycznie zaczęło mi czasem klupać, głównie na chopkach. Jeszcze nie zbadałem co wydaje ten dźwięk.

Ultra sr mam od listopada 2019 i nie mam pojęcia czy to one klupią czy coś innego. Przy sprawdzaniu je też wezmę pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie chcialem zamawiac i sie umowiac u swojego mechanika, ale mnie takim newsem troche wyhamowal... 

wiem, że wiele osob ma na forum grube zlote sr, poprosze o Wasz glos:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko interesuje mnie, Ci ktorzy wsadzili nowe amorki to zauwazaja. wiem, ze temat byl w ori sti czerwonych z pierwszego montazu. ale to i te amorki i watki hostoryczne maja kilka lat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Ultra SR w Blobie STI z piastami 5x100 od kilku lat. Jakieś 20-30tkm przejechały. Wymieniane były wszystkie naraz przód i tył. Sprężyny seria. Stabilizatory seria. Żadnych ALK i innych przeróbek - wszystko seria. Nie pukają. A wcześniej miałem OEM czerwone STI i tył pukał standardowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, 133699 napisał:

Kurcze.. 

Znajomy wrzucił do SF UltraSRy i tył coś dziwnie puka... myślałem, że topmount się skończył, a tu sytuacja widze znana :blink:

nowki, czy uzywki? po jakim przebiegu zaczelo pukac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, 133699 napisał:

Znajomy wrzucił do SF UltraSRy i tył coś dziwnie puka... myślałem, że topmount się skończył, a tu sytuacja widze znana :blink:

Wrzucił grubą lagę z STi? Przewidziane do forka złote kyb SR są zwykłej konstrukcji i ich ten problem nie dotyczy, prędzej przegniją niż się zepsują ;) Upside down stukają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kilka lat temu w hawku zamontowałem nowe Ultra SR w komplecie ze sprężynami Eibacha. Nie pamiętam ile na nich zrobiłem, bo później wleciał inny zawias, ale żadnych stuków czy innych niepokojących odgłosów nie odnotowałem. Powyższy mod to jeden z lepszych jakie można zastosować do imprezy GD a w połączeniu z grubszymi stabilizatorami robi naprawdę super robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Simon WRC napisał:

Kilka lat temu w hawku zamontowałem nowe Ultra SR w komplecie ze sprężynami Eibacha. Nie pamiętam ile na nich zrobiłem, bo później wleciał inny zawias, ale żadnych stuków czy innych niepokojących odgłosów nie odnotowałem. Powyższy mod to jeden z lepszych jakie można zastosować do imprezy GD a w połączeniu z grubszymi stabilizatorami robi naprawdę super robotę.

Tak off top, jakie staby polecasz do GD ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Simon WRC napisał:

Ja miałem komplet Eibacha i było super. Przód 23mm i tył 24mm. Ich przewaga nad WL jest taka, że nie rdzewieją po roku :)

Wrażenia jezdne wyraźnie odczuwające? Przód trochę mniej płuży? Ile płaciłeś za taki zestaw parę lat temu :)?

Edytowane przez Sikooo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sikooo11 napisał:

Wrażenia jezdne wyraźnie odczuwające? Przód trochę mniej płuży? Ile płaciłeś za taki zestaw parę lat temu :)?

Wrażenia zdecydowanie odczuwalne. W GD ciężko jest sprawić żeby był mało podsterowny i tego efektu bez drastycznej przebudowy zawieszenia wyeliminować się nie da, ale wymiana stabilizatorów i sprężyn na pewno wyraźnie pomaga. Auto nie buja się w zakręcie jak okręt. Co do łączników, to warto zostawić seryjne, bo akcesoryjne np. WL lubią pękać.
 

Zestaw kupiłem u Carfita jakoś w 2014 czy 2015 roku, ale nie pamiętam ile zapłaciłem, trochę czasu minęło, chyba coś koło 1,5k. Zresztą ceny przez te kilka lat się zmieniły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Simon WRC napisał:

Wrażenia zdecydowanie odczuwalne. W GD ciężko jest sprawić żeby był mało podsterowny i tego efektu bez drastycznej przebudowy zawieszenia wyeliminować się nie da, ale wymiana stabilizatorów i sprężyn na pewno wyraźnie pomaga. Auto nie buja się w zakręcie jak okręt. Co do łączników, to warto zostawić seryjne, bo akcesoryjne np. WL lubią pękać.
 

Zestaw kupiłem u Carfita jakoś w 2014 czy 2015 roku, ale nie pamiętam ile zapłaciłem, trochę czasu minęło, chyba coś koło 1,5k. Zresztą ceny przez te kilka lat się zmieniły. 

Dzięki, w takim razie szukam i zamawiam zestaw do siebie:) A jeszcze z czystej ciekawości jak to jest w przypadku GH lanosa czy sedana z podsterownością? Zostało to poprawione czy nadal trzeba z tym walczyć? Nie miałem okazji szybciej się przejechać GH a buduje sobie powoli skromną rajdówke na bazie GD I ciekaw jestem czy poszedłem w dobrą stronę ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy z ta podsterownoscia? Ja ciagle oceniam swojego wagona jako porzadnie skrecajace auto, rozpatrujac oczywiście 20 letnie auto. Grube staby, tuleje ngrupa, geometria u Sylwka i skreca idealnie... jak zly tor i przepalowana predkosc czy gaz w podlodze, to kazde auto wypcha przodem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Sikooo11 napisał:

Dzięki, w takim razie szukam i zamawiam zestaw do siebie:) A jeszcze z czystej ciekawości jak to jest w przypadku GH lanosa czy sedana z podsterownością? Zostało to poprawione czy nadal trzeba z tym walczyć? Nie miałem okazji szybciej się przejechać GH a buduje sobie powoli skromną rajdówke na bazie GD I ciekaw jestem czy poszedłem w dobrą stronę ^_^

Seryjny lanos prowadzi się o niebo lepiej niż dobrze pomodzony GD :). Różnica naprawdę duża a w sedanie po 2010 jest jeszcze lepiej z uwagi na małe poprawki. Miałem rajdówkę zbudowaną na GD, na zawiasie protluma i jeżeli chodzi o podsterowność rewelacji nie było. Najlepszą bazą jest spec c, bo tam wiele elementów zawieszenia jest inna i auto daje całkowicie inne odczucia. Na ich bazie budowane były rajdówki. Seryjne WRX czy nawet STI to już nie to. Oczywiście kwestia podejścia i wyćwiczenie i autem da się jeździć naprawdę szybko. 
 

7 godzin temu, M_isza napisał:

Co Wy z ta podsterownoscia? Ja ciagle oceniam swojego wagona jako porzadnie skrecajace auto, rozpatrujac oczywiście 20 letnie auto. Grube staby, tuleje ngrupa, geometria u Sylwka i skreca idealnie... jak zly tor i przepalowana predkosc czy gaz w podlodze, to kazde auto wypcha przodem... 

Nie każde, wsiądź do 20 letniego seryjnego BMW i zobaczysz co to znaczy dobre prowadzenie :).

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...