lesnik Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 Witam Proszę o odpowiedź bo nie mogę znaleść na forum... Sprawa dotyczy Foerstera SG z automatyczną skrzynią, wiem już o bezpieczniku FWD mam go wyjęty i nie świeci się awd więc napęd jest na 4 koła tak? Poprzedni właściciel mowił mi że jest odwrotnie i jak bezpiecznik jest wsadzony to dopiero wtedy miał 4x4 niby nawet to sprawdzał na śliskim. Jest jakaś mozliwość żeby coś głębiej było namieszane np w jakimś sterowniki? Forka dopiero co kupiłem i nie wiem jak jezdzić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ericsson Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 Zacznijmy od tego, że taka jazda dla auta jest szkodliwa i nie powinno się tego stosować. To jest rozwiązanie awaryjne, do np. wjazdu na lawetę i w momencie kiedy jest bezpiecznik wyciągnięty działa tylko napęd na jedną oś. Napęd w domyśle jest stały na wszystkie koła i nie 4x4, tylko AWD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted March 30, 2021 Author Share Posted March 30, 2021 2 minuty temu, Ericsson napisał: Zacznijmy od tego, że taka jazda dla auta jest szkodliwa i nie powinno się tego stosować. To jest rozwiązanie awaryjne, do np. wjazdu na lawetę i w momencie kiedy jest bezpiecznik wyciągnięty działa tylko napęd na jedną oś. Napęd w domyśle jest stały na wszystkie koła i nie 4x4, tylko AWD. Tzn że bezpiecznik ma siedzieć w gnieździe FWD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted March 30, 2021 Author Share Posted March 30, 2021 5 minut temu, Ericsson napisał: Zacznijmy od tego, że taka jazda dla auta jest szkodliwa i nie powinno się tego stosować. To jest rozwiązanie awaryjne, do np. wjazdu na lawetę i w momencie kiedy jest bezpiecznik wyciągnięty działa tylko napęd na jedną oś. Napęd w domyśle jest stały na wszystkie koła i nie 4x4, tylko AWD. Chyba jednak odwrotnie... W instrukcji jest że FWD z bezpiecznikiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 Gniazdo ma być puste. Wtedy mamy AWD. Facet robi Cię w balona. Albo jest uszkodzony zawór w skrzyni i napęd jest na stałe spięty bez znaczenia czy bezpiecznik FWD jest wpięty czy nie. Prosty test, z wypiętym bezpiecznikiem zrób parę ciasnych nawrotów na parkingu, jeśli żadne niepokojące dźwięki nie będą się wydobywały z napędu to jest wszystko ok. I jeździsz z wypiętym bezpiecznikiem. Sporadyczna usterka tej skrzyni to tzw "torque bind" objawia się jak wyżej. Przy ciasnych nawrotach na parkingu na asfalcie występują naprężenia w napędzie. Albo druga opcja mamy napęd tylko na przód. Wtedy mieli kołami przednimi nawet na asfalcie przy szybkim ruszaniu. Oba te objawy świadczą o uszkodzeniu zaworu w skrzyni. Mi się trafiła na druga opcja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 4 godziny temu, ewemarkam napisał: Albo druga opcja mamy napęd tylko na przód. Wtedy mieli kołami przednimi nawet na asfalcie przy szybkim ruszaniu. 4 godziny temu, ewemarkam napisał: Mi się trafiła na druga opcja. Czyli jednak da się zamieszać subarakiem w NA Tak mi się przypomniało -Czy da się ruszyć Cinquecento z piskiem opon? -Tak, pod warunkiem, że masz te piski nagrane na kasecie 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted March 31, 2021 Author Share Posted March 31, 2021 (edited) Sprawdziłem Foresteta na śliskim i jest odwrotnie niż w instrukcji. Z bezpiecznikiem mam AWD a bez FWD tylko nie wiem dlaczego? Możliwe jest odwrotne podłączenie jakiegoś sterownika? Proszę pomóżcie bo nie wiem co z tym zrobić Edited March 31, 2021 by lesnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaro2003 Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 A czy wersje US nie mają właśnie odwrotnie? Masz amerykańską wersję? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted March 31, 2021 Author Share Posted March 31, 2021 49 minut temu, yaro2003 napisał: A czy wersje US nie mają właśnie odwrotnie? Masz amerykańską wersję? Raczej nie a tym bardziej że z bezpiecznikiem świeci się kontrolka AWD na pomarańczowo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 Wow to niezle zamieszanie. Wiem że w US zawór działa na odwrót. Sam już nie wiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 16 minut temu, lesnik napisał: Raczej nie a tym bardziej że z bezpiecznikiem świeci się kontrolka AWD na pomarańczowo pomarańczowe i czerwone kontrolki oznaczają problem, jeżeli napęd jeszcze nie jest zakatowany to radzę to szybko diagnozować. Podjedź na warsztat, niech podniosą samochód trochę i sprawdź napędy w powietrzu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted March 31, 2021 Author Share Posted March 31, 2021 3 minuty temu, ozarek napisał: pomarańczowe i czerwone kontrolki oznaczają problem, jeżeli napęd jeszcze nie jest zakatowany to radzę to szybko diagnozować. Podjedź na warsztat, niech podniosą samochód trochę i sprawdź napędy w powietrzu. Jeśli byłby jakiś problem to tak myślę że już bym wyczuł na zakrętach albo na ciasnych manewrach na parkingu lub na wstecznym a tu wszystko jest ok lampka AWD gaśnie jak wyjmę bezpiecznik FWD Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 43 minuty temu, lesnik napisał: 48 minut temu, ozarek napisał: Jeśli byłby jakiś problem to tak myślę że już bym wyczuł na zakrętach albo na ciasnych manewrach na parkingu lub na wstecznym a tu wszystko jest ok lampka AWD gaśnie jak wyjmę bezpiecznik FWD Dobra zerknąłem do instrukcji od Forestera 1999 USA i tam też jest ikonka FWD i zapala się po włożeniu bezpiecznika. Wrzuć foto tej ikony bo rozmawiamy już jak ślepy z kulawym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted March 31, 2021 Author Share Posted March 31, 2021 19 minut temu, ozarek napisał: Dobra zerknąłem do instrukcji od Forestera 1999 USA i tam też jest ikonka FWD i zapala się po włożeniu bezpiecznika. Wrzuć foto tej ikony bo rozmawiamy już jak ślepy z kulawym. Ale mi nie zapala się kontrolka FWD tylko AWD Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted March 31, 2021 Author Share Posted March 31, 2021 7 minut temu, lesnik napisał: Ale mi nie zapala się kontrolka FWD tylko AWD Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 Dla ścisłości bo już trochę zamieszanie się zrobiło. Wpinasz bezpiecznik to Jak się zachowuje lampka?I jak się zachowuje samochód (mieli przodem czy dwie do przodu z 4 kół)I analogicznie jak bezpiecznik jest wypięty to jak się zachowuje lampka i jak samochód (jak wyżej).Jeśli lampka AWD świeci Ci się na wypiętym bezpieczniku to jest jakiś problem z napędem. Warto by sprawdzić co to. Masz poprawny rozmiar opon na kołach? Jeśli AWD Ci zgaśnie gdy wpinasz bezpiecznik, to skrzynia wchodzi w coś jakby właśnie tryb serwisowy. Jest gdzieś procedura jak wywołać mruganie błędów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted March 31, 2021 Author Share Posted March 31, 2021 7 minut temu, ewemarkam napisał: Dla ścisłości bo już trochę zamieszanie się zrobiło. Wpinasz bezpiecznik to Jak się zachowuje lampka? I jak się zachowuje samochód (mieli przodem czy dwie do przodu z 4 kół) I analogicznie jak bezpiecznik jest wypięty to jak się zachowuje lampka i jak samochód (jak wyżej). Jeśli lampka AWD świeci Ci się na wypiętym bezpieczniku to jest jakiś problem z napędem. Warto by sprawdzić co to. Masz poprawny rozmiar opon na kołach? Jeśli AWD Ci zgaśnie gdy wpinasz bezpiecznik, to skrzynia wchodzi w coś jakby właśnie tryb serwisowy. Jest gdzieś procedura jak wywołać mruganie błędów. Po Wpięciu bezpiecznika świeci się awd na pomarańczowo i mam napęd na 4 koła Bez bezpiecznika nic się nie świeci i napęd jest na przód Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 (edited) Spróbuj odczytać błędy.https://www.subaruoutback.org/threads/199-2004-how-to-read-at-diagnostic-trouble-codes-dtcs.44383/@ozarek ma rację nie jest to normalna kontrolka, nie powinna się świecić. @Ericsson nie wiem o co Ci chodzi..... w instrukcji jest wyraźnie napisane że włożenie bezpiecznika deaktywuje napęd AWD. Wiem że przeczy to temu co obserwujemy w samochodzie z tematu, ale też nie wiem skąd te negatywne reakcje, jakaś flustracja? EU2006Forester.pdfW tym przypadku aby rozwiać wszelkie watpilowości, należy dobrze sprawdzić sterowanie. Czyli wykonać pomiary miernikiem tak jak to opisuje serwisowka. Będziemy mieć obraz tego czy sterowanie zaworem jest poprawne. Bo według wszelkich informacji, wpięcie bezpiecznika ma wyłączyć AWD a nie go załączyć. Edited April 1, 2021 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ericsson Posted April 1, 2021 Share Posted April 1, 2021 (edited) @ewemarkam to nie jest temat wątku, ale skąd taki pomysł? Po prostu nikogo nie zamierzam robić w balona, bez ucieczek personalnych do twojej osoby. Opisywany przypadek jest nietypowy i albo coś z autem jest nie tak, albo subaru miało różne, sprzeczne patenty i zmylił mnie autor swoim postem. 16 godzin temu, lesnik napisał: Po Wpięciu bezpiecznika świeci się awd na pomarańczowo i mam napęd na 4 koła Bez bezpiecznika nic się nie świeci i napęd jest na przód No właśnie powinno być odwrotnie. Napęd powinien być na cztery koła i żadna kontrolka nie powinna się palić, sprawdzę to przy najbliższej okazji. Gniazdo bezpiecznika FWD powinno być puste - wpinasz bezpiecznik bodajże 15a i masz FWD, wtedy powinna zapalić się kontrolka. Tylko zaznaczam, jeśli auto jeździ na FWD napędy nie pracują tak jak powinny i na dłuższą metę nie powinno tak się jeździć, bo coś padnie. Edited April 1, 2021 by Ericsson 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted April 1, 2021 Author Share Posted April 1, 2021 46 minut temu, Ericsson napisał: @ewemarkam to nie jest temat wątku, ale skąd taki pomysł? Po prostu nikogo nie zamierzam robić w balona, bez ucieczek personalnych do twojej osoby. Opisywany przypadek jest nietypowy i albo coś z autem jest nie tak, albo subaru miało różne, sprzeczne patenty i zmylił mnie autor swoim postem. No właśnie powinno być odwrotnie. Napęd powinien być na cztery koła i żadna kontrolka nie powinna się palić, sprawdzę to przy najbliższej okazji. Gniazdo bezpiecznika FWD powinno być puste - wpinasz bezpiecznik bodajże 15a i masz FWD, wtedy powinna zapalić się kontrolka. Tylko zaznaczam, jeśli auto jeździ na FWD napędy nie pracują tak jak powinny i na dłuższą metę nie powinno tak się jeździć, bo coś padnie. Narazie jeżdze na AWD i nic poza kontrolką się złego nie dzieje. Spróbuje wymrugać błedy albo może dostanę się gdzieś na kompa przed świętami to dam znać co wyszło Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaro2003 Posted April 1, 2021 Share Posted April 1, 2021 Na zdjęciu nie widzę wskaźników położenia wybieraka skrzyni automatycznej, może masz zegary z manuala? No chyba że przedlift i polift miały inne zegary, masz auto przedliftowe czy po? Daj zdjęcie całości zegarów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted April 1, 2021 Share Posted April 1, 2021 29 minut temu, yaro2003 napisał: Na zdjęciu nie widzę wskaźników położenia wybieraka skrzyni automatycznej, może masz zegary z manuala? No chyba że przedlift i polift miały inne zegary, masz auto przedliftowe czy po? Daj zdjęcie całości zegarów. Widać kontrolkę POWER, której w manualach nie ma. Ale może faktycznie jest coś zachachmęcone z zegarami, z innego rynku może są. Choć widać, że na pewno nie USDM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted April 1, 2021 Author Share Posted April 1, 2021 Forester 2005 przed lift Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaro2003 Posted April 1, 2021 Share Posted April 1, 2021 (edited) Zegary inne niż u mnie, ale na pewno z odpowiednie tzn z automatu. Trzeba podłączyć pod komputer i sprawdzić czy jest jakiś błąd, skoro napęd jest a świeci kontrolka ostrzegawcza(pomarańczowa). Wygląda na to że były jakieś zmiany w późniejszych rocznikach, może masz wersję przejściową z zegarami polifta, niech ktoś z takim autem się wypowie czy ma zegary jak twoje. U mnie po włożeniu bezpiecznika zapala się czerwona lampka FWD i napęd mam tylko na przód, przydaje się to np na przeglądach żeby sprawdzić hamulce. A sama lampka zlokalizowana jest w innym miejscu obok kontrolki pasów u Ciebie. W moim manualu nie ma słowa o kontrolce AWD a samo auto jest z rynku niemieckiego. OK, przeglądając otomoto widać że wszystkie auta od rocznika 2005-2008 (nawet 2szt przedliftowe) mają liczniki takie jak Ty, trzeba więc poszukać instrukcji z polifta i tam odszukać znaczenie kontrolek. Edited April 1, 2021 by yaro2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 1, 2021 Share Posted April 1, 2021 Zegary inne niż u mnie, ale na pewno z odpowiednie tzn z automatu. Trzeba podłączyć pod komputer i sprawdzić czy jest jakiś błąd, skoro napęd jest a świeci kontrolka ostrzegawcza(pomarańczowa). Wygląda na to że były jakieś zmiany w późniejszych rocznikach, może masz wersję przejściową z zegarami polifta, niech ktoś z takim autem się wypowie czy ma zegary jak twoje. U mnie po włożeniu bezpiecznika zapala się czerwona lampka FWD i napęd mam tylko na przód, przydaje się to np na przeglądach żeby sprawdzić hamulce. A sama lampka zlokalizowana jest w innym miejscu obok kontrolki pasów u Ciebie. W moim manualu nie ma słowa o kontrolce AWD a samo auto jest z rynku niemieckiego. OK, przeglądając otomoto widać że wszystkie auta od rocznika 2005-2008 (nawet 2szt przedliftowe) mają liczniki takie jak Ty, trzeba więc poszukać instrukcji z polifta i tam odszukać znaczenie kontrolek.Tak nawiasem pisząc, diagnosta może sprawdzić pojedyncze koło. I zawsze o to prosze przy przeglądzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now