Jackname Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 (edited) Hej, mechanik wzywa do wymiany przewodów zapłonowych (wypadanie zapłonu p0301, p0302), świece, luzy zaworowe, rozrząd zrobione 10k km temu. Podobno przewody są już bardzo zmęczone. Ceny są mocno rozbieżne, mechanik prawi, iż tylko oryginały, żadne zamienniki. Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami na tym polu? 2.5i OBK 2008 USA Z góry dziękuję, Z poważaniem Edited March 30, 2021 by Jackname masło maślane Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 ja w 2.0 zakladalem sentechy i smiegalo bez zadnych problemow, idealnie. chyba ktos tez nawet polecal na forum 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 ja po tym jak gryzoń rozszarpał jeden przewód, byłem zmuszony na szybko coś kupić i kupiłem przewody Magneti Marelli, zrobione 10kkm i zero problemów. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted March 30, 2021 Author Share Posted March 30, 2021 Różnice w cenie pomiędzy oryginalnymi przewodami, Santech'ami oraz Magneti Marell znaczne (przy czym tutaj też duży rozstrzał cenowy). Do OBK 2.5 są dwa dłuższe (z końcówkami fajkowymi) i dwa krótsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 Ja już nie kupię zamienników. Miałem dwa razy i za każdym razem szybko padały. Teraz mam oryginały i 4 rok mam spokój. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapic Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 Wymieniłem na zamiennik NGK i zdechły po 5 tys km. Podobno do 2.5 najlepiej oryginały. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 @KapicNo u mnie NGK wytrzymały chyba około 10 tys. km. Pamiętam, że do mojego samochodu oryginały kosztowały 4 lata temu chyba 280 zł. Wydaje mi się, że to nie jest wygórowana cena za święty spokój na lata. Zresztą poza elementami blacharskimi, lampami itp., raczej zawsze jestem miło zaskoczony ceną części OEM. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted March 31, 2021 Author Share Posted March 31, 2021 Ok 400 PLN za zestaw, i też mechanicy, których znam, mówią mniej więcej to samo, zamienniki na 10k max, oryginały aby mieć spokój. Padła jeszcze jedna kwestia, o którą chciałbym was spytać. Mianowicie, że przy zmianie przewodów trzeba koniecznie zmienić też świece. Nie ważne, że mają dopiero 10K, trzeba bo mogą uszkodzić przewody. Jakieś doświadczenia na tym polu? Z góry dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapic Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 6 minut temu, Jackname napisał: Ok 400 PLN za zestaw, i też mechanicy, których znam, mówią mniej więcej to samo, zamienniki na 10k max, oryginały aby mieć spokój. Padła jeszcze jedna kwestia, o którą chciałbym was spytać. Mianowicie, że przy zmianie przewodów trzeba koniecznie zmienić też świece. Nie ważne, że mają dopiero 10K, trzeba bo mogą uszkodzić przewody. Jakieś doświadczenia na tym polu? Z góry dzięki! Tak, koniecznie razem ze świecami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted March 31, 2021 Author Share Posted March 31, 2021 Nawet z takim nikłym przebiegiem? (mój mechanik, ten ulubiony, mówi, żeby odpuścić sobie wymianę świec jednak) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapic Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 10 minut temu, Jackname napisał: Nawet z takim nikłym przebiegiem? (mój mechanik, ten ulubiony, mówi, żeby odpuścić sobie wymianę świec jednak) Jeżeli masz uszkodzone kable to z dużym prawdopodobieństwem również i świece. Także może nastąpić sytuacja (ale nie musi) że kable padną ponownie. Twoja decyzja oczywiście. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted March 31, 2021 Author Share Posted March 31, 2021 @KapicKable nie wyglądają w żaden sposób na uszkodzone, nie są przegryzione, dziurawe, sparciałe, rozpadające się w dłoni, po prostu są stare i zmęczone życiem. No i wypada zapłon losowo, bez zasady. No a teoretycznie cała reszta, luzy zaworowe, świece, rozrząd, przegląd LPG, filtry etc, są sprawne, więc padło na przewody. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapic Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 7 minut temu, Jackname napisał: Kable nie wyglądają w żaden sposób na uszkodzone, nie są przegryzione, dziurawe, sparciałe, rozpadające się w dłoni, po prostu są stare i zmęczone życiem. No i wypada zapłon losowo, bez zasady. No a teoretycznie cała reszta, luzy zaworowe, świece, rozrząd, przegląd LPG, filtry etc, są sprawne, więc padło na przewody. Po świecach będzie widać czy są sprawne natomiast po kablach nie. Fizycznych uszkodzeń nie widać a kabel po prostu jest niesprawny. Jak wymieniałem kable to mechanik upierał się, że warto wymienić razem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted March 31, 2021 Author Share Posted March 31, 2021 Świece zostały obejrzane wczoraj, razem z cewką i padło na przewody. Przewody wymienię sam, świec już nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 31, 2021 Share Posted March 31, 2021 jak świece masz świeże, to je zostaw, jeśli nawet kable są już sfatygowane i co jakiś czas iskra z cewki nie dotrze do świecy, tylko przeskoczy na zewnątrz, to to w żaden sposób nie uszkadza świecy. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted March 31, 2021 Author Share Posted March 31, 2021 Kable zapłonowe zamówione z pewnej Łódzkiej firmie po rozmowie z miłą i fachową Panią. Jutro powinny być, wymienię i dam znać czy coś się zmieniło, czy też może coś odpadło albo wybuchło. Wielkie dzięki wszystkim za wypowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted April 1, 2021 Author Share Posted April 1, 2021 Kable dostarczone o 9 rano, szybka akcja. Do 11 wymienione, niestety bez zmian Ale, chyba! problem występuje tylko na LPG. Samochód, znowu, stoi w warsztacie Link to comment Share on other sites More sharing options...
fateofangel Posted April 1, 2021 Share Posted April 1, 2021 no to jeszcze cewka została Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted April 2, 2021 Author Share Posted April 2, 2021 Mistrz znalazł, nie cewka sama w sobie tylko "coś" z masą cewki. Działa jak raketa. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted April 2, 2021 Share Posted April 2, 2021 58 minut temu, Jackname napisał: Mistrz znalazł, nie cewka sama w sobie tylko "coś" z masą cewki. Działa jak raketa. ale za to masz odświeżone kable i o mały włos drugi zestaw świec. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted April 2, 2021 Author Share Posted April 2, 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted April 4, 2021 Author Share Posted April 4, 2021 (edited) Dwa dni i zmora wróciła Znów wywala zapłon, we wtorek łykam cewkę, ktoś coś poleca? Mam nadzieję, że Bremi da radę, bo na nic innego mnie już w tym miesiącu nie stać Edited April 6, 2021 by Jackname 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted April 7, 2021 Author Share Posted April 7, 2021 Ok, cewka Bremi pomogła, zobaczymy na jak długo Auto chodzi równo i przestało gasnąć na niskich obrotach po rozgrzaniu. Przy demontażu cewki, znalazłem pocący się czujnik temperatury (chyba) oleju oraz urwany i zrobiony na drucik (na wsuw do kostki) czujnik ciśnienia temperatury (chyba). Oczywiście drucik od razu wysunął się i auto wyrzuciło błąd Z moimi wielkimi łapskami zajęło mi z pół godziny aby włożyć tam te druciki s porotem. Źle życzę poprzedniemu właścicielowi i jego mechanikom. Coraz mniej serca mam do tej fury, może wkrótce będę spychał. Ładna brązowa! Kup subaru mówili No ok, ale może ktoś z doskoku wie dokładnie co to są za czujniki i pomoże wskazać jakieś niedrogie zamienniki? Z poważaniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted April 7, 2021 Share Posted April 7, 2021 zdjęcia czujników załącz, w każdym używanym samochodzie jest mniej/więcej druciarstwa. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted April 8, 2021 Author Share Posted April 8, 2021 Już wiem co to za sztuki! 22630AA17A 25240aa060 Druciarstwo to ja rozumie, ale tutaj jest drucik prawdziwy włożony w kostkę, dwa dokładniej Jak na to nie patrzysz to działa, ale jak tylko rzucisz okiem, to kabelki wysuwają się (P0189) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now