Skocz do zawartości

Pompa oleju 12mm do seryjnego 2.OT, tak czy nie?


M_isza

Rekomendowane odpowiedzi

Może brakuje jej możliwości do zassania oleju. Kanał zasilający pompę może mieć zbyt małe światło. Czyli w tym wypadku chyba smok i to do czego jest przykręcony. Przy wyższych obrotach może dochodzić do kawitacji (pojawiają się pęcherzyki podciśnienia w oleju w obszarze pompy) gdzie już wydajność spada. Taka teoria zasłyszana kiedyś od mechanika UR ode mnie z pracy. Tak się czasem zachowuje pompa hydrauliczna jak ma brudny filtr na ssaniu. Ciśnienie niby jest ale wydajność nie ta co powinna być.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko czy natrysk na dno tloka nie wystepowal w starych zamknietych blokach do imprez V4 chyba?

Nowozytne silniki, chyba nawet sti juz nie maja tego patentu?

 

nie zmienia to faktu, że nikt nie odpowiedział na moje pytanie:)

 

na oko laika, to z tego zestawienia by wychodziło, ze wydajniej nie znaczy lepiej, bo jednak spada ilosc przeplywu oleju a bardzo wzrasta cisnienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, M_isza napisał:

tylko czy natrysk na dno tloka nie wystepowal w starych zamknietych blokach do imprez V4 chyba?

 

Do V2.

 

8 minut temu, M_isza napisał:

wydajniej nie znaczy lepiej, bo jednak spada ilosc przeplywu oleju a bardzo wzrasta cisnienie...

 

Na to chyba wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pomiary są zdaje się przy tym samym oleju. Pompa 12mm jest do sportu, gdzie stosujesz kute tłoki luźniej pasowane, luźniej pasuje się też panewki, dlatego stosuje się "gęstsze" oleje pokroju 15W50 i do tego potrzebna jest pompa o większym ciśnieniu. Nie bez znaczenia jest też dodatkowa chłodnica oleju. Natomiast przepływ przy takim oleju będzie już inaczej wyglądał na poszczególnych pompach, np. pompa 10mm taki olej na zimno będzie słabiej pompować. Dlatego jak zawsze w budowie silników trzeba myśleć o całości na nie na pałę wstawiać sobie pompę jaką się chce, wszystko musi być do siebie odpowiednio dopasowane.

Edytowane przez skwaro
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2021 o 00:27, takumifan napisał:

Tutaj masz zestawienie wydajności. Od zawsze jednak zastanawiałem się czemu w tym zestawieniu, przy 6k RPM 12mm ma gorszy wynik niż 11mm. Może ktoś jeszcze mądry się wypowie ;)

 

SubaruOilPumps.jpg.c71862cc6685d1e9fe41fa0bcf08bf01.jpg

Odpowiedź będzie bardzo prosta ,jeśli będziemy znać warunki ,w których te pomiary były robione. czy to było w silniku, czy na stanowisku. Czy był zawór przelewowy ,Gdzie olej był tłoczony i jak ssany. itd. Zębata pompa jest pompą wyporową i generuje wydatek, nie ciśnienie. Cisnienie powstaje przez  opory na wyjściu. Dla 12mm jest tu blisko 6 bar. ,dla 11mm dużo mniej. Może tak być przy pomiarach, ale trzeba wiedzieć ,z czego to wynika.

A kluczową sprawą, jest to ,czy obie pompy były zalane po stronie ssawnej. Ta 12mm może nie zasysała jak powinna. Przy takich pomiarach pompę powinno się zalać na ssaniu-jeśli interesuje nas  pomiar wydajności.

ciśnienie jest blisko 6 bar, Może  przelew się chwilowo uruchamiał, Może na ssaniu były inne opory .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...