M_isza Opublikowano 29 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2021 czy zmiana na wydajniejsza przeklada sie na realne korzysci smarowania silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takumifan Opublikowano 29 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2021 Tutaj masz zestawienie wydajności. Od zawsze jednak zastanawiałem się czemu w tym zestawieniu, przy 6k RPM 12mm ma gorszy wynik niż 11mm. Może ktoś jeszcze mądry się wypowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2021 (edytowane) Może brakuje jej możliwości do zassania oleju. Kanał zasilający pompę może mieć zbyt małe światło. Czyli w tym wypadku chyba smok i to do czego jest przykręcony. Przy wyższych obrotach może dochodzić do kawitacji (pojawiają się pęcherzyki podciśnienia w oleju w obszarze pompy) gdzie już wydajność spada. Taka teoria zasłyszana kiedyś od mechanika UR ode mnie z pracy. Tak się czasem zachowuje pompa hydrauliczna jak ma brudny filtr na ssaniu. Ciśnienie niby jest ale wydajność nie ta co powinna być. Edytowane 30 Marca 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 30 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2021 7 godzin temu, ewemarkam napisał: Może brakuje jej możliwości do zassania oleju. Bardziej, brak miejsca na odprowadzanie oleju, np. dysz natrysku na denko tłoka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 30 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2021 tylko czy natrysk na dno tloka nie wystepowal w starych zamknietych blokach do imprez V4 chyba? Nowozytne silniki, chyba nawet sti juz nie maja tego patentu? nie zmienia to faktu, że nikt nie odpowiedział na moje pytanie:) na oko laika, to z tego zestawienia by wychodziło, ze wydajniej nie znaczy lepiej, bo jednak spada ilosc przeplywu oleju a bardzo wzrasta cisnienie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takumifan Opublikowano 30 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2021 8 minut temu, M_isza napisał: tylko czy natrysk na dno tloka nie wystepowal w starych zamknietych blokach do imprez V4 chyba? Do V2. 8 minut temu, M_isza napisał: wydajniej nie znaczy lepiej, bo jednak spada ilosc przeplywu oleju a bardzo wzrasta cisnienie... Na to chyba wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 30 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2021 (edytowane) Te pomiary są zdaje się przy tym samym oleju. Pompa 12mm jest do sportu, gdzie stosujesz kute tłoki luźniej pasowane, luźniej pasuje się też panewki, dlatego stosuje się "gęstsze" oleje pokroju 15W50 i do tego potrzebna jest pompa o większym ciśnieniu. Nie bez znaczenia jest też dodatkowa chłodnica oleju. Natomiast przepływ przy takim oleju będzie już inaczej wyglądał na poszczególnych pompach, np. pompa 10mm taki olej na zimno będzie słabiej pompować. Dlatego jak zawsze w budowie silników trzeba myśleć o całości na nie na pałę wstawiać sobie pompę jaką się chce, wszystko musi być do siebie odpowiednio dopasowane. Edytowane 30 Marca 2021 przez skwaro 1 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2021 czyli do seryjnego cywila, nawet podkreconego, bez przeznaczenia trackdaynonstop, nie ma sensu zmieniac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 5 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2021 W dniu 2.04.2021 o 13:15, M_isza napisał: nie ma sensu zmieniac. Nie ma sensu, jeżeli większe zmiany, wtedy tak :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 W dniu 30.03.2021 o 00:27, takumifan napisał: Tutaj masz zestawienie wydajności. Od zawsze jednak zastanawiałem się czemu w tym zestawieniu, przy 6k RPM 12mm ma gorszy wynik niż 11mm. Może ktoś jeszcze mądry się wypowie Odpowiedź będzie bardzo prosta ,jeśli będziemy znać warunki ,w których te pomiary były robione. czy to było w silniku, czy na stanowisku. Czy był zawór przelewowy ,Gdzie olej był tłoczony i jak ssany. itd. Zębata pompa jest pompą wyporową i generuje wydatek, nie ciśnienie. Cisnienie powstaje przez opory na wyjściu. Dla 12mm jest tu blisko 6 bar. ,dla 11mm dużo mniej. Może tak być przy pomiarach, ale trzeba wiedzieć ,z czego to wynika. A kluczową sprawą, jest to ,czy obie pompy były zalane po stronie ssawnej. Ta 12mm może nie zasysała jak powinna. Przy takich pomiarach pompę powinno się zalać na ssaniu-jeśli interesuje nas pomiar wydajności. ciśnienie jest blisko 6 bar, Może przelew się chwilowo uruchamiał, Może na ssaniu były inne opory . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się