M_isza Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 czy zmiana na wydajniejsza przeklada sie na realne korzysci smarowania silnika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
takumifan Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 Tutaj masz zestawienie wydajności. Od zawsze jednak zastanawiałem się czemu w tym zestawieniu, przy 6k RPM 12mm ma gorszy wynik niż 11mm. Może ktoś jeszcze mądry się wypowie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 (edited) Może brakuje jej możliwości do zassania oleju. Kanał zasilający pompę może mieć zbyt małe światło. Czyli w tym wypadku chyba smok i to do czego jest przykręcony. Przy wyższych obrotach może dochodzić do kawitacji (pojawiają się pęcherzyki podciśnienia w oleju w obszarze pompy) gdzie już wydajność spada. Taka teoria zasłyszana kiedyś od mechanika UR ode mnie z pracy. Tak się czasem zachowuje pompa hydrauliczna jak ma brudny filtr na ssaniu. Ciśnienie niby jest ale wydajność nie ta co powinna być. Edited March 30, 2021 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 7 godzin temu, ewemarkam napisał: Może brakuje jej możliwości do zassania oleju. Bardziej, brak miejsca na odprowadzanie oleju, np. dysz natrysku na denko tłoka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted March 30, 2021 Author Share Posted March 30, 2021 tylko czy natrysk na dno tloka nie wystepowal w starych zamknietych blokach do imprez V4 chyba? Nowozytne silniki, chyba nawet sti juz nie maja tego patentu? nie zmienia to faktu, że nikt nie odpowiedział na moje pytanie:) na oko laika, to z tego zestawienia by wychodziło, ze wydajniej nie znaczy lepiej, bo jednak spada ilosc przeplywu oleju a bardzo wzrasta cisnienie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
takumifan Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 8 minut temu, M_isza napisał: tylko czy natrysk na dno tloka nie wystepowal w starych zamknietych blokach do imprez V4 chyba? Do V2. 8 minut temu, M_isza napisał: wydajniej nie znaczy lepiej, bo jednak spada ilosc przeplywu oleju a bardzo wzrasta cisnienie... Na to chyba wygląda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted March 30, 2021 Share Posted March 30, 2021 (edited) Te pomiary są zdaje się przy tym samym oleju. Pompa 12mm jest do sportu, gdzie stosujesz kute tłoki luźniej pasowane, luźniej pasuje się też panewki, dlatego stosuje się "gęstsze" oleje pokroju 15W50 i do tego potrzebna jest pompa o większym ciśnieniu. Nie bez znaczenia jest też dodatkowa chłodnica oleju. Natomiast przepływ przy takim oleju będzie już inaczej wyglądał na poszczególnych pompach, np. pompa 10mm taki olej na zimno będzie słabiej pompować. Dlatego jak zawsze w budowie silników trzeba myśleć o całości na nie na pałę wstawiać sobie pompę jaką się chce, wszystko musi być do siebie odpowiednio dopasowane. Edited March 30, 2021 by skwaro 1 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted April 2, 2021 Author Share Posted April 2, 2021 czyli do seryjnego cywila, nawet podkreconego, bez przeznaczenia trackdaynonstop, nie ma sensu zmieniac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaciekK Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 W dniu 2.04.2021 o 13:15, M_isza napisał: nie ma sensu zmieniac. Nie ma sensu, jeżeli większe zmiany, wtedy tak :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted April 9, 2021 Share Posted April 9, 2021 W dniu 30.03.2021 o 00:27, takumifan napisał: Tutaj masz zestawienie wydajności. Od zawsze jednak zastanawiałem się czemu w tym zestawieniu, przy 6k RPM 12mm ma gorszy wynik niż 11mm. Może ktoś jeszcze mądry się wypowie Odpowiedź będzie bardzo prosta ,jeśli będziemy znać warunki ,w których te pomiary były robione. czy to było w silniku, czy na stanowisku. Czy był zawór przelewowy ,Gdzie olej był tłoczony i jak ssany. itd. Zębata pompa jest pompą wyporową i generuje wydatek, nie ciśnienie. Cisnienie powstaje przez opory na wyjściu. Dla 12mm jest tu blisko 6 bar. ,dla 11mm dużo mniej. Może tak być przy pomiarach, ale trzeba wiedzieć ,z czego to wynika. A kluczową sprawą, jest to ,czy obie pompy były zalane po stronie ssawnej. Ta 12mm może nie zasysała jak powinna. Przy takich pomiarach pompę powinno się zalać na ssaniu-jeśli interesuje nas pomiar wydajności. ciśnienie jest blisko 6 bar, Może przelew się chwilowo uruchamiał, Może na ssaniu były inne opory . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now