Skocz do zawartości

Jakie felgi?


Chester1892

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Zakupilem Legacy 2.0 z 2008 roku w benzynie. Muszę kupić felgi i ciężko znaleźć gdzieś konkretne informacje. Auto stoi u mechanika i znalazłem interesująca mnie opcje ale ciężko mi podjechać i sprawdzić czy będzie pasować. Dane techniczne felg: felgi MG ZT 5x100 18x 7,5 ET 50. 
Może ktoś ma taki rozmiar? Albo ktoś mi podpowie czy to powinno pasować ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Chester1892 napisał:

Witam, 

Zakupilem Legacy 2.0 z 2008 roku w benzynie. Muszę kupić felgi i ciężko znaleźć gdzieś konkretne informacje. Auto stoi u mechanika i znalazłem interesująca mnie opcje ale ciężko mi podjechać i sprawdzić czy będzie pasować. Dane techniczne felg: felgi MG ZT 5x100 18x 7,5 ET 50. 
Może ktoś ma taki rozmiar? Albo ktoś mi podpowie czy to powinno pasować ? 

Nie wiem jak z rozmiarem 18" coś pewnie było w spec B. Dla Ori powinieneś mieć tabliczkę na słupku B przy drzwiach kierowcy. Brakuje Ci otworu centrującego - 5x100 7" ET55 56,1 otwór centrujący. Powinno pasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, ManoLEE napisał:

Planujesz jakieś modyfikacje hebli, czy zwiększenia mocy silnika? Bo jeśli nie, to trochę przerost formy nad treścią ;).

Co to ma do rzeczy? To bez modyfikacji nie można założyć ładnych kół? Moim zdaniem 18" w Legacy jest optymalnym rozmiarem i wygląda dobrze bez znaczenia co jest pod maską ;)

Oczywiście lepiej wygląda z dużym hamulcem i @Danko już ten temat ogarnął :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bonless napisał:

Co to ma do rzeczy? To bez modyfikacji nie można założyć ładnych kół?

Można, tylko po co pakować 18 jak seryjny silnik z 16 ma co robić, na większych kołach jeszcze spadną osiągi, ale jak komuś wygląd jest ważniejszy to można zrobić nawet wygląd speca bądź STI ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ManoLEE napisał:

Można, tylko po co pakować 18 jak seryjny silnik z 16 ma co robić, na większych kołach jeszcze spadną osiągi, ale jak komuś wygląd jest ważniejszy to można zrobić nawet wygląd speca bądź STI ;).

Nie odczuwam żadnej różnicy między 17, a 18. Natomiast na 16 - balon który pogarsza (w moim mniemaniu) prowadzenie. 20tek bym nie założył do 2.0, ale 18 - why not 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ManoLEE napisał:

Można, tylko po co pakować 18 jak seryjny silnik z 16 ma co robić, na większych kołach jeszcze spadną osiągi, ale jak komuś wygląd jest ważniejszy to można zrobić nawet wygląd speca bądź STI ;).

Niedługo przechodzę z 17 na 18" w forku, obecna felga 8,5kg sztuka, nowe będą 7,5kg sztuka. Opona też będzie lżejsza bo szerokość ta sama tylko niższy profil. Jak myślisz, o ile mi spadną osiągi? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ManoLEE napisał:

Można, tylko po co pakować 18 jak seryjny silnik z 16 ma co robić, na większych kołach jeszcze spadną osiągi, ale jak komuś wygląd jest ważniejszy to można zrobić nawet wygląd speca bądź STI ;).

Nie przesadzajmy, nie są to jakieś ogromne różnice. Tak jak @skwaro napisał można wybrać lekkie koła żeby trochę zniwelować to nieznaczne pogorszenie osiągów.

Precyzja prowadzenia jest znacznie lepsza na niskim profilu (niestety kosztem komfortu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skwaro napisał:

Niedługo przechodzę z 17 na 18" w forku, obecna felga 8,5kg sztuka, nowe będą 7,5kg sztuka. Opona też będzie lżejsza bo szerokość ta sama tylko niższy profil. Jak myślisz, o ile mi spadną osiągi? :)

Do Forka jeszcze lepsze będą 20". Opona tej samej szerokości, a nie lepiej jeszcze szerszą, będzie lepiej prowadził się po lesie. Jeśli ktoś przez rozmiar felgi chce sobie coś podbudować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ManoLEE napisał:

Do Forka jeszcze lepsze będą 20". Opona tej samej szerokości, a nie lepiej jeszcze szerszą, będzie lepiej prowadził się po lesie. Jeśli ktoś przez rozmiar felgi chce sobie coś podbudować. 

A bez szydery potrafisz odpowiedzieć? :)

A swoją szosą nad oponą 235 myślałem i bardzo możliwe że taka wpadnie żeby trakcję w zakręcie jeszcze trochę poprawić bo tej nigdy za wiele :) Bo do jedzenia po lesie mam drugiego forka, na oponach bardziej odpowiednich do tego celu :)

 

A tak serio to zmniejszenie osiągów przy większej feldze przy zachowaniu tej samej średnicy koła występuje tylko gdy zwiększysz masę całego koła. W moim przypadku masa calego koła się zmniejszy, więc nie będzie pogorszenia osiągów, wręcz przeciwnie. Czy chcę sobie coś podbudować? Tak, osiągi i wygląd bo moim zdaniem na 18" będzie wyglądał lepiej :D

 

I dokładnie tak samo jest w przypadku Danko, auto wygląda dużo lepiej, a utraty osiągów też raczej nie ma bo założył dobre i całkiem lekkie felgi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie, na co warto zwrócić uwagę, zakładając większe koła, to fakt czy dany rozmiar był homologowany pod dane auto.

Spotkałem się już, w kilku przypadkach, z odmową wypłaty odszkodowania w wypadku szkody, gdy auto było na kołach większych, nie seryjnych, na rozmiarze nie homologowanym do danego pojazdu.

Sprawy nie dotyczyły Legacy czy Foresterów, ale warto dmuchać na zimne.

 

 

Faktycznie trakcji i doskonałości prowadzenia nigdy w zakrętach. Ja nawet w BMW M5, które seryjnie już prowadzi się fajnie, miałem usztywnione i obniżone zawieszenie. Przy dużych prędkościach i na ciasnych łukach było znacznie lepiej.

Akurat koła w każdym aucie ktore miałem i mam były i są seryjne, ale nie ma nic w złego w rozsądnym podejściu do zmian. Raczej to nie ma nic wspólnego z podbudowywaniem sobie czegokolwiek. Po prostu ludzie chcą mieć jeszcze lepsze i fajniejsze auto - i chwała im za to !!

Głupotą są duże koła przy ogólnym zaniedbaniu technicznym, nie zwracaniu uwagi na sprawność hamulców itp. Ale to akurat na pewno nie dotyczy moich przedmówców :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ManoLEEto nie fb, żeby się podbudowywać złośliwością :yellowcard:

Rozmiar felgi - kwestia gustu i preferencji. Widziałem zglebione forki na większym kole, podobał mi się.. Jakby to kogokolwiek obchodziło, bo właścicielowi ma się podobać. 

Poza tym, @skwaropodkreślił ważną rzecz. Bo 18tka, a 18tka to nie to samo. Moi rodzice w ASX mają 18 oem - na oko ważą tyle, co 2 moje, też 18. Jak się kupi felgi z żelbetu to może i zamulą, ale jak się weźmie pod uwagę wagę - to nic się nie stanie. Może będzie twardziej, ale dla mnie to plus. 

Nie hejtujmy, dyskutujmy

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększając rozmiar felgi, a chcąc trzymać się fabrycznych wymiarów koła (w przypadku AWD nie podporządkowanie sie tej zasadzie może byc kosztowne), musimy miec niższy profil opony. Niższy profil opony oczywiście obniża komfort, ale daje nam też precyzyjniesze czucie drogi, prowadzenie, czyli w zakręcie możemy sie okazać szybsi niz na mniejszej feldze i wtedy zamiast napędzac sie na prostej i zwalniac przed zakrętem cały czas śmigamy równa prędkościa...ekologicznie znaczy :faja:. Ja moja przygodę z motoryzacja zaczynałem od "kanciaka" i Poloneza. Tam trzeba było szanowac prędkość, bo tak samo trudno ja było osiągnąć jak i wytracić. Z tych czasów pozostał mi taki nawyk, że mało i delikatnie hamuję.

Dobra, lekka felga to zawsze im plus a stara szkoła tuningu mówi, że modyfikacje zaczynamy od dołu, od kół, opon, hamulców, zawieszenia....moc i moment są na samym końcu.

Czasami z moim synem bawię się tak w Gran Turismo. Bierzemy samochód, dajmy na to takie Legacy i sprawdzamy czas w serii, potem podwyższamy tylko moc i sprawdzamy czasy, a w kolejnych przejazdach moc zostawiamy seryjnaale zmieniamy opony, zawiaz i heble. Pewnie domyslacie się jaki jest efekt końcowy.

Jeśli zmiana felgi daje jakikolwiek efekt poprawy prowadzenia - to super. Jeśli tylko wizualny...bez szkody dla trakcji...otaczajmy się pięknem :D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DankoJaką złośliwością? Ja tylko napisałem swoje zdanie na ten temat, jeśli ktoś zwiększa znacząco rozmiar felg, a całą resztę mechaniki pozostawia seryjną (w najsłabszej wersji) jest to przerost formy nad treścią.

Chyba na forum można wypowiadać się na każdy temat i nie jest to towarzystwo wzajemnej adoracji? Osobiście sam lubię jak auto ładnie wygląda, ale jak z zewnątrz zaczyna się modyfikacje to i niech wewnątrz coś się zmienia, z takiej szkoły wychodzę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że mówisz o tym modelu felgi
image.png.f02ed6a1146362418b315c65af8d1297.png- PASUJE

felgi MG ZT 5x100 18x 7,5 ET 50 z oponą 225/40R18 (zawieszenie standard)

 

Więcej fotek na 

Mam nadzieję, że pomogłem rozwiać wątpliwości

Edytowane przez xkorespondent
dodatkowe info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ManoLEE napisał:

@DankoJaką złośliwością? Ja tylko napisałem swoje zdanie na ten temat, jeśli ktoś zwiększa znacząco rozmiar felg, a całą resztę mechaniki pozostawia seryjną (w najsłabszej wersji) jest to przerost formy nad treścią.

Chyba na forum można wypowiadać się na każdy temat i nie jest to towarzystwo wzajemnej adoracji? Osobiście sam lubię jak auto ładnie wygląda, ale jak z zewnątrz zaczyna się modyfikacje to i niech wewnątrz coś się zmienia, z takiej szkoły wychodzę.

 

No te odniesienie do Forka nie brzmiało, jak opinia a raczej hejt :)

Zdanie mam podobne, nie tylko wygląd ale i to, czego nie widać... Ale no co człowiek, to podejście i preferencje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...