damiano16 Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 Jak w opisie. Zmieniłem z 4tloka 295mm fabrycznie na 2tlok 316mm od legacy h6 i pytanie jaka pompa jest ori w sti? Czy podejdzie z legacy iv gen h6 pompa z serwem? Jaka tam może być pompa w sensie ile cali? Skoro hamulce miała wieksze to i pompe obstawiam ze ma wieksza. U mnie chyba serwo dalo ciała wiec zmienił bym na coś większego. Chciałbym mieć ostry hamulec od początku niz deptać do spodu i czekać z zegarkiem kiedy zahamuje pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 9 godzin temu, damiano16 napisał: Chciałbym mieć ostry hamulec od początku niz deptać do spodu i czekać z zegarkiem kiedy zahamuje pozdrawiam Jak chcesz mieć ostrzejszy hamulec to pompę musisz dać mniejszą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 28, 2021 Author Share Posted March 28, 2021 Jak zmieniałem w hondzie pompę z serwem na wieksze o wiele wiele mocniejszy hamulec miałem na tych samych zaciskach, tarczach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted March 28, 2021 Share Posted March 28, 2021 Bo zmieniłeś serwo, co w sumie dało akurat taki efekt. Przy zmianie samej pompy siła hamowania by zmalała . Jak rozumiesz "większa pompa"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 28, 2021 Author Share Posted March 28, 2021 Wiekszy tloczek jest w stanie przepchnąć więcej płynu hamulcowego a wieksze serwo bardziej pomaga przy hamowaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 I przepychając więcej, zmniejsza jego ciśnienie. Przy tym samym nacisku na pedał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 Wiekszy tloczek jest w stanie przepchnąć więcej płynu hamulcowego a wieksze serwo bardziej pomaga przy hamowaniu. Tu już różnice robi powierzchnia tłoczka. Lepiej wymienić samo serwo i resztę zostawić. Nie wiem jaka jest powierzchnia tłoczków w 4 tłoczku i dwutloczku. Ale większe serwo i pompa jest w STI załóżmy, bo sumaryczna powierzchnia tłoczków jest większa niż np w wolnossaku. I wszystko po to aby zachować pewne maksymalne ciśnienie płynu w układzie podczas hamowania. Czyli aby ono było takie samo w STI jak i wolnossaku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 29, 2021 Author Share Posted March 29, 2021 Czyli serwo od legacy spec c i pompy nie ruszać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 Trudno powiedzieć. Przy takim setupie hamowanie się pewnie poprawi. Ale nie wiem co się stanie z przewodami hamulcowymi jak nagle dostaną wyższe ciśnienie. Mówię tu o oryginalnych które mogą być przegniłe już, jak i o elastycznych. Wypadałoby by to sprawdzić zanim się za pompę i serwo weźmiesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 29, 2021 Author Share Posted March 29, 2021 Pizza brakes przewody a metalowe w dobrej kondycji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 9 godzin temu, damiano16 napisał: Czyli serwo od legacy spec c i pompy nie ruszać? Żeby było jasno to tak obrazowo : np. masz pompę o średnicy 10 mm. Jeśli dasz pompę 14 mm to musisz pchać na pedał aż 2 razy mocniej ,żeby uzyskać tą samą siłę w zaciskach. Tak jak pisałem ,jeśli chcesz zwiększyć siłę hamowania musisz dać mniejszą pompę. Znaczenie ma proporcja wielkości tłoczka pompy do sumy powierzchni tłoczków w zacisku. Serwo możesz zwiększyć - wtedy siła wzrośnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 29, 2021 Author Share Posted March 29, 2021 Z tym ze chyba zawsze zmienia się pompę razem ze serwem zmieniając zaciski na wieksze chodz tu nie wiem jaka powierzchnia będzie 4tloka do 2 tloka. Ale biorąc zaciski z legacy spec C myślę że rozsądnie będzie tez wziąść pompę i serwo do tego zestawu ze spec C. U mnie serwo jest raczej uszkodzone przez co nie mogę nawet hamulca zblokowac wiec spróbować można. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now