Skocz do zawartości

Zmiana popmy, serwa na wieksze gf8 sti


damiano16

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w opisie. Zmieniłem z 4tloka 295mm fabrycznie na 2tlok 316mm od legacy h6 i pytanie jaka pompa jest ori w sti? Czy podejdzie z legacy iv gen h6 pompa z serwem? Jaka tam może być pompa w sensie ile cali? Skoro hamulce miała wieksze to i pompe obstawiam ze ma wieksza. U mnie chyba serwo dalo ciała wiec zmienił bym na coś większego. Chciałbym mieć ostry hamulec od początku niz deptać do spodu i czekać z zegarkiem kiedy zahamuje :D pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszy tloczek jest w stanie przepchnąć więcej płynu hamulcowego a wieksze serwo bardziej pomaga przy hamowaniu. 
Tu już różnice robi powierzchnia tłoczka. Lepiej wymienić samo serwo i resztę zostawić. Nie wiem jaka jest powierzchnia tłoczków w 4 tłoczku i dwutloczku. Ale większe serwo i pompa jest w STI załóżmy, bo sumaryczna powierzchnia tłoczków jest większa niż np w wolnossaku. I wszystko po to aby zachować pewne maksymalne ciśnienie płynu w układzie podczas hamowania. Czyli aby ono było takie samo w STI jak i wolnossaku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć. Przy takim setupie hamowanie się pewnie poprawi. Ale nie wiem co się stanie z przewodami hamulcowymi jak nagle dostaną wyższe ciśnienie. Mówię tu o oryginalnych które mogą być przegniłe już, jak i o elastycznych. Wypadałoby by to sprawdzić zanim się za pompę i serwo weźmiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, damiano16 napisał:

Czyli serwo od legacy spec c i pompy nie ruszać?

Żeby było jasno to tak obrazowo : np. masz pompę o średnicy 10 mm. Jeśli dasz  pompę 14 mm to musisz pchać na pedał aż 2 razy mocniej ,żeby uzyskać tą samą siłę w zaciskach. Tak jak pisałem ,jeśli chcesz zwiększyć siłę hamowania musisz dać mniejszą pompę.  Znaczenie ma proporcja wielkości tłoczka pompy do sumy powierzchni tłoczków w zacisku.

Serwo  możesz zwiększyć - wtedy siła wzrośnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ze chyba zawsze zmienia się pompę razem ze serwem zmieniając zaciski na wieksze chodz tu nie wiem jaka powierzchnia będzie 4tloka do 2 tloka. Ale biorąc zaciski z legacy spec C myślę że rozsądnie będzie tez wziąść pompę i serwo do tego zestawu ze spec C. U mnie serwo jest raczej uszkodzone przez co nie mogę nawet hamulca zblokowac wiec spróbować można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...