Jump to content

Kolektor, bulgot, ale ekologia.


Mateusz Wiktor

Recommended Posts

Dzień dobry. 

Zastanawiam się nad zmianą kolektora wydechowego na różnoodległościowy ale wstrzymują mnie 2 katalizatory. Zastanawiam się czy ktoś zmieniał kolektor ale zostawił oba katalizatory.

Dodatkowo zauważyłem że od kolektora do tłumika sportowego są 3 puszki. 2 katalizatory oraz ostatnia najmniejsza. Co to jest :)? 

Dodam że marzy mi na wmiarę cichym bulgoczącym wydechu. (Ma być wmiare spokojnie w środku na autostradzie)

przeglądając wszystkie posty znalazłem tylko i wyłącznie informacje o zostawieniu 2 katalizatora. 

A jak już 2ycinac katy to ile są warte :D ?

legacy 4 2006 ej20f

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Mateusz Wiktor napisał:

 oraz ostatnia najmniejsza. Co to jest :)? 

 

To tłumik rozprężny spalin.

 

Wstaw kolektor różnoodległ. zostaw katy i będzie cichy bulgot i z ekologią na "tak”.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Sin napisał:

Tuning i ekologia :D

To nie tuning tylko poprawienie fabryki :)

Godzinę temu, Pan Dziedzic napisał:

Wstaw kolektor różnoodległ. zostaw katy i będzie cichy bulgot i z ekologią na "tak”.

Tylko że tutaj 1 kat jest zintegrowany z kolektorem. I się zastanawiam czy ktoś to już robił :)

Link to comment
Share on other sites

Końcowy musisz zmienić żeby był bulgot. W III 2.5 na samym kolektorze + seria wydech i kat było słychać ledwo ledwo. Z końcowym z Ostrowa już słychać fajnie, w trasie jest kulturka i zostały katy na miejscu. W środowisku Hond już lekko się gardzi wiadrami za 150 typu chiński Mugen, WM Sport itp... Kupiłem Subaru i czytam znów o Mugenach. :D Gdzie mam uciec??? :D

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.03.2021 o 16:56, Mateusz Wiktor napisał:

Dodatkowo myślę o zmianie tłumików końcowych na butrzetowe mugeny. Tylko że średnica rury tłumik wynosi 57mm a średnica rury oryginalnego wydechu wynosi 43mm. Teraz nie mogę znaleść do tego redukcji. 

Jeżeli jeździsz dużo, to szybko zmienisz na coś bardziej cywilizowanego. :biglol:

Kumaty spawacz od wydechu zrobi ci redukcję sam.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.03.2021 o 01:36, Mateusz Wiktor napisał:

Dzień dobry. 

Zastanawiam się nad zmianą kolektora wydechowego na różnoodległościowy ale wstrzymują mnie 2 katalizatory. Zastanawiam się czy ktoś zmieniał kolektor ale zostawił oba katalizatory.

Dodatkowo zauważyłem że od kolektora do tłumika sportowego są 3 puszki. 2 katalizatory oraz ostatnia najmniejsza. Co to jest :)? 

Dodam że marzy mi na wmiarę cichym bulgoczącym wydechu. (Ma być wmiare spokojnie w środku na autostradzie)

przeglądając wszystkie posty znalazłem tylko i wyłącznie informacje o zostawieniu 2 katalizatora. 

A jak już 2ycinac katy to ile są warte :D ?

legacy 4 2006 ej20f

Ja u siebie najzwyczajniej wyciąłem tłumik końcowy przedłużyłem wydech o wyciętą część i założyłem ładną końcówkę i bulgocze aż miło :)) 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Dzixd napisał:

Jeżeli jeździsz dużo, to szybko zmienisz na coś bardziej cywilizowanego. :biglol:

Kumaty spawacz od wydechu zrobi ci redukcję sam.

Na coś bardziej cywilizowanego czyli  ¯\_(ツ)_/¯
Oczywiście tłumik środkowy zostaje tam gdzie jest jego miejsce 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.03.2021 o 12:38, K23 napisał:

W środowisku Hond już lekko się gardzi wiadrami za 150 typu chiński Mugen, WM Sport itp... Kupiłem Subaru i czytam znów o Mugenach. :D Gdzie mam uciec??? :D

Kto pyta nie błądzi :D Hondy nie miałem. Tego tłumika na oczy nie widziałem. Jedynie na grupe FB Subaru polecali ten tłumik więc ja nie wiem w którą stronę iść :krecka_dostal:

Link to comment
Share on other sites

W DOHC, można spokojnie zrobić kolektor bulgot zostawiając w fabrycznych miejscach obydwa katalizatory.

Nie jest to jakiś wielki problem.

W nowym kolektorze bulgoczącym, zostaje oryginalny katalizator. i sondy również.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, MacGregor napisał:

W DOHC, można spokojnie zrobić kolektor bulgot zostawiając w fabrycznych miejscach obydwa katalizatory.

Nie jest to jakiś wielki problem.

W nowym kolektorze bulgoczącym, zostaje oryginalny katalizator. i sondy również.

Masz może jakieś zdjęcia poglądowe :D

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.04.2021 o 00:14, Mateusz Wiktor napisał:

Na coś bardziej cywilizowanego czyli  ¯\_(ツ)_/¯
Oczywiście tłumik środkowy zostaje tam gdzie jest jego miejsce 

Nie taką puszkę taniutką, bo strasznie to drze jape. Miałem kolektor bulgot i końcówkę wm sporta a resztą wydechu oem i na dłuższą metę nieprzyjemne to.

Jak jeździsz raz, dwa razy w tygodniu spoko. Ale codziennie to szkoda słuchu. ;)

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Dzixd napisał:

Nie taką puszkę taniutką, bo strasznie to drze jape. Miałem kolektor bulgot i końcówkę wm sporta a resztą wydechu oem i na dłuższą metę nieprzyjemne to.

Jak jeździsz raz, dwa razy w tygodniu spoko. Ale codziennie to szkoda słuchu. ;)

A więc co możecie polecić do 500zł za 2 sztuki?

Link to comment
Share on other sites

A więc co możecie polecić do 500zł za 2 sztuki?
Jakaś markowe używki czasem się trafią. Ale to raczej w okolicach 700 albo 1000.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...