wilej Posted March 25, 2021 Share Posted March 25, 2021 Nie znalazłem info na forum, więc pozwolę sobie przedstawić tu problem i zadać pytanie, ponieważ kompletnie się na tym nie znam. Niedawno kupiłem Forestera SG, który niestety miał tylko jeden kluczyk. Wiadomo że warto mieć zapasowy, bo różnie bywa. Wiem że można kupić kluczyk czy z pustą obudową, czy już z elektroniką. I co dalej? Domyślam się, że oprócz mechanicznego dostosowania trzeba go też jakoś zakodować ze względu na immobilizer. Czy da się odczytać kod z kluczyka który posiadam? I czy muszę się z tym udać do ASO czy szukać jakiegoś elektronika? Będę wdzięczny za info w tej sprawie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted March 25, 2021 Share Posted March 25, 2021 Są firmy specjalizujące się w dorabianiu kluczyków. Ogarną wszystko. Aso też da rade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilej Posted March 25, 2021 Author Share Posted March 25, 2021 14 minut temu, Farmer napisał: Są firmy specjalizujące się w dorabianiu kluczyków. Ogarną wszystko. Aso też da rade. Dziękuję za informację. Zabieram się za szukanie najbliższego ASO Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted March 26, 2021 Share Posted March 26, 2021 jeżeli zależy Ci tylko na kluczyku (bez pilota CZ) to w każdym lepszym punkcie z dorabianiem to ogarną (klonują immo na surową pastylkę i kluczyk działa) Natomiast jeżeli zależy Ci na kluczyku z pilotem to najlepiej kupić używkę z tego samego modelu i przełożyć pilot do nowej skorupy, dociąć grot i sklonować immo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilej Posted March 26, 2021 Author Share Posted March 26, 2021 6 godzin temu, ozarek napisał: jeżeli zależy Ci tylko na kluczyku (bez pilota CZ) to w każdym lepszym punkcie z dorabianiem to ogarną (klonują immo na surową pastylkę i kluczyk działa) Natomiast jeżeli zależy Ci na kluczyku z pilotem to najlepiej kupić używkę z tego samego modelu i przełożyć pilot do nowej skorupy, dociąć grot i sklonować immo. Zależy mi na pilocie, więc druga opcja będzie dla mnie najlepsza. Dzięki! A swoją drogą to ciekawe. Miałem kilkanaście różnych samochodów (osobowe, dostawcze, terenowe), ale nigdy nie miałem takiego problemu. Każdy z nich miał przynajmniej 2 kluczyki (a niektóre nawet 3), dlatego nie mam pojęcia co w takiej sytuacji należy zrobić. To znaczy nie miałem pojęcia. Teraz już wiem co robić Dziękuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellrazor Posted March 26, 2021 Share Posted March 26, 2021 A widzisz, ja mam drugiego Forester i drugi tylko z jednym kluczykiem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilej Posted March 27, 2021 Author Share Posted March 27, 2021 10 godzin temu, hellrazor napisał: A widzisz, ja mam drugiego Forester i drugi tylko z jednym kluczykiem... Wprawdzie nigdy nie zdarzyło mi się zgubić kluczyka, ale jakoś tak pewniej będę się czuł mając jednak dwa Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamk Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 (edited) Też kupiłem Forka z jednym kluczykiem. Ja dorabiałem akurat w Warszawie w centrum handlowym na Okęciu, ale na bank da się znaleźć wiele podobnych serwisów. Bez wcześniejszego umawiania, z ulicy, kluczyk dorobiony w godzinę za 450zł. Majster musiał w międzyczasie podejść do samochodu, chyba w celu zakodowania. Jedyne czego mu brakuje to logo Subaru Immo działa, centralny działa. Jeżdżę tylko na dorobionym, oryginalnego mi szkoda Edited March 27, 2021 by adamk Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilej Posted March 27, 2021 Author Share Posted March 27, 2021 4 godziny temu, adamk napisał: Też kupiłem Forka z jednym kluczykiem. Ja dorabiałem akurat w Warszawie w centrum handlowym na Okęciu, ale na bank da się znaleźć wiele podobnych serwisów. Bez wcześniejszego umawiania, z ulicy, kluczyk dorobiony w godzinę za 450zł. Majster musiał w międzyczasie podejść do samochodu, chyba w celu zakodowania. Jedyne czego mu brakuje to logo Subaru Immo działa, centralny działa. Jeżdżę tylko na dorobionym, oryginalnego mi szkoda Czyli można. I to bez większych problemów. To dla mnie świetna wiadomość. Dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now