Skocz do zawartości

Partnerstwo Subaru + Toyota (STI + GR?)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, FilipeK napisał:

no niby nie wlasnie. Zobaczymy za pare dni, sam jestem ciekaw tej legendy o tym gr86. Moze BRZ nie bedzie na europe, a z toyotą zrobią coś co spelni normy unijne? Oby tylko nie przegięli z ceną 

BRZ nie będzie na Europę, to już wiadomo od dawna. Moim zdaniem ktoś czegoś nie zrozumiał,albo nadal bazuje na informacjach ze stycznia 2020 o planach wprowadzenia następcy BRZ jako Toyota GR86/ Subaru Sibling z doładowanym boxerem 2.4 w 2021. Tylko te plany zarzucili i Subaru zrobiło nowego BRZa z wolnossącym 2.4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, skwaro napisał:

BRZ nie będzie na Europę, to już wiadomo od dawna. Moim zdaniem ktoś czegoś nie zrozumiał,albo nadal bazuje na informacjach ze stycznia 2020 o planach wprowadzenia następcy BRZ jako Toyota GR86/ Subaru Sibling z doładowanym boxerem 2.4 w 2021. Tylko te plany zarzucili i Subaru zrobiło nowego BRZa z wolnossącym 2.4...

@skwaro widze, ze siedzisz w temacie na bieżąco :) Nie upieram sie broń Boże przy tym co napisałem o tym GR86. Dowiemy się w poniedziałek wielkanocny ;) Taki prezent na zająca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, FilipeK napisał:

@skwaro widze, ze siedzisz w temacie na bieżąco :) Nie upieram sie broń Boże przy tym co napisałem o tym GR86. Dowiemy się w poniedziałek wielkanocny ;) Taki prezent na zająca ;)

może na rozpoczynający się sezon zaprezentują nowy produkt

 

Ryobi_RLM5319SME_003.JPG.c0612f932e67782a311aac868b40b1e9.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, suselek17 napisał:

Fajny tylko czemu 2400cm i tylko 235KM jak mają silnik z GR Yaris 1600 i 261KM - i po lekkich modyfikacjach pewnie ok 290KM i chyba lzejszy:-)

Bo GR ma rzędowy silnik i a w BRZ zawsze było po bożemu. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, -=nikon=- napisał:

A to nie jest tak że o nowym BRZ-ie było już głośno w USA?

O nowym BRZ wiadomo od dawna, cała ta pompa była tylko po to, żeby pokazać bliźniaka od Toyoty, który przy okazji zmienia nazwę z GT86 na GR86. 

I tyle by było o powrocie Subaru do rajdów... 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, -=nikon=- napisał:

Bo GR ma rzędowy silnik i a w BRZ zawsze było po bożemu. 

I chyba tylko to:)  trochę szkoda bo robić 2 takie same auta z innym znaczkiem można bo cis bardziej rajdowego lub fajnie szybkiego A GR pokazuje że jednak umieja:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, suselek17 napisał:

Fajny tylko czemu 2400cm i tylko 235KM jak mają silnik z GR Yaris 1600 i 261KM - i po lekkich modyfikacjach pewnie ok 290KM i chyba lzejszy:-)

Zgadzam się. 

Do Yarisa dali stado kucy. BRZ, GT86 /GR86 kombinują z jakimiś wolnossacymi jednostkami. Mają przecież 2.0 turbo, mają 2.4 z Ascenta. Mają 1.6 DIT, w Yarisie z 1.6 wydobyli 260 KM. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mechanik napisał:

Zgadzam się. 

Do Yarisa dali stado kucy. BRZ, GT86 /GR86 kombinują z jakimiś wolnossacymi jednostkami. Mają przecież 2.0 turbo, mają 2.nie-ASO.

Inżynierowie Subaru tłumaczyli czemu nie 2.nie-ASO. Ten silnik ze względu na turbinę montowaną bezpośrednio na kolektorze wydechowym musiałby wisieć wyżej, co miałoby znaczny wpływ na prowadzenie. A to, nie moc jest główną zaletą tego auta. Zmiana silnika na turbo zmieniłoby zupełnie charakter tego auta, a nie to było zamysłem tego modelu. Dlatego celowo zamontowali silnik wolnossacy, a nie turbo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, FilipBB napisał:

Dla wszystkich, którzy uważają, że tylko turbo ma sens:

W WRX STI turbo miało sens. 

Silnik doładowany ma stosunkowo mniejszą pojemność w porównaniu do wolnossącej jednostki o tej samej mocy. 

Tak czy owak, Toyota ma silną Suprę o mocy 258 KM, lub 340 KM, tam jakoś można było, w BRZ nie można :upside-down-face_1f643-small:bo moc nie ma znaczenia, bo silnik ciężki... 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FilipBB napisał:

Dla wszystkich, którzy uważają, że tylko turbo ma sens:

 

Kurła doktorat z porównania silników w BRZ... 

228 KM, z 2.4, a więcej silnik z WRX w serii.

Turbina się nie zmieści - toć upychali ją w Foresterze na poziom podwozia pod zderzak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, mechanik napisał:

W WRX STI turbo miało sens. 

Silnik doładowany ma stosunkowo mniejszą pojemność w porównaniu do wolnossącej jednostki o tej samej mocy. 

Tak czy owak, Toyota ma silną Suprę o mocy 258 KM, lub 340 KM, tam jakoś można było, w BRZ nie można :upside-down-face_1f643-small:bo moc nie ma znaczenia, bo silnik ciężki... 

BRZ to półka Abartha 124 i MX 5 a nie Supry. I nie porównuj wysokości zawieszenia w BRZ z Foresterem bo to śmieszne. Poczytaj co piszą inzynierowie i dlaczego bo mam wrażenie że za wszelką cenę chcesz udowodnić że wiesz lepiej. Z tuningiem poprzedniej generacji BRZ/GT86 też sporo osób się przekonało że dodawanie nie wiadomo ile mocy do tego auta kompletnie psuje jego charakterystykę i w przypadku tego auta wcale więcej nie znaczy lepiej. Bo to nie jest auto zaprojektowane do scigania się na prostej kto ma więcej mocy, tylko do frajdy w zakrętach. Krytykując wielokrotnie przerabianie Forestera w teren i mówiąc że do tego są lepsze auta powinieneś złapać ten niuans :)

Edytowane przez skwaro
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRZ i GR86 wolny ssak 235 koni nadrabia napędem na tylne koła i zwinnością, auto zbudowane do dawania frajdy, główna konkurencja to MX-5. Uważam to i tak za dobry krok w budowie następcy, S2000 już tylko rynek wtórny i ceny poszybowały w kosmos. Im więcej taki aut na rynku tym lepiej, oby zarówno BRZ jaki GR86 był dostępny na naszym rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...