Jump to content

Impreza STI 05 EJ257 niskie ciśnienie oleju na niskich obrotach po remoncie...


mly96
 Share

Recommended Posts

Może ktoś miał podobny przypadek? Auto świeżo odebrane po kompleksowym remoncie, który trwał długo i kosztował ponad 20 tysięcy. Na niskich obrotach ciśnienie spada poniżej bara, osoba która to składała twierdzi, że to normalne, a jego znajomi potrafią mieć w takiej sytuacji nawet 0.5b ciśnienia oleju. Wydaje mi się to dziwne, bo każdy silnik jaki miałem po remoncie z pompą 12mm robił na zagrzanym oleju bez problemu 2bary... Ktoś ma pomysł co może być przyczyną? Jedyne co mi przychodzi na teraz do głowy to sprawdzić czy ciśnienie na zegarze pokrywa się z tym na bloku za pompą... Auto trafiło do remont właśnie ze względu na niskie ciśnienie oleju, przed remontem problem był dokładnie taki sam, choć cały shortblock jest inny, głowice po regeneracji. 

 

 

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, FilipeK napisał:

a pompa oleju jaka? W moim sti to samo teraz było. Ciśnienie oleju sie zapaliło. U mnie ponoć wadliwa pompa, mimo, ze nowa oem

12mm. Już jedna osoba też mi wspomniała o tym, że to może być pompa, ale wydawało mi się, że mechanik, który składał powinien być na tyle ogarnięty, że jeśli to nie jest prawidłowe ciśnienie to powinien szukać usterki, a nie oddawać auto i twierdzić, że jest ok :) Ile przejechałeś z taką pompą? Jakie konsekwencje takiej jazdy? 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, mly96 napisał:

Ile przejechałeś z taką pompą? Jakie konsekwencje takiej jazdy? 

zapaliła sie prawie odrazu i to na szczęście na postoju wiec konsekwencji żadnych. 

Link to comment
Share on other sites

Jak ja robiłem remont, to też sie napaliłem na 12 mm jak szczerbaty na suchary, ale pewien człowiek ostudził mnie wtedy i powiedział, ze 12 mm daje się do torowych, bo tam non stop but. No i dałem 11 mm i mam na ciepłym 2 bary z hakiem na luzie.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
31 minut temu, Panbenonium napisał:

Jak ja robiłem remont, to też sie napaliłem na 12 mm jak szczerbaty na suchary, ale pewien człowiek ostudził mnie wtedy i powiedział, ze 12 mm daje się do torowych, bo tam non stop but. No i dałem 11 mm i mam na ciepłym 2 bary z hakiem na luzie.

Miałem 12 w dwóch autach, w obu 2-3 bary ciśnienia na luzie, niezależnie czy latało po torze czy nie, według tego człowieka to mogłoby to powodować niskie ciśnienie? 
Dodam, że auto na oleju Millersa do docierania, może to ma znaczenie na zbyt niskie ciśnienie? :)
 

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, pawels1 napisał:

kiedy powiem sobie dość ..........?

Właśnie to miał być ten moment. Oby chiński wskaźnik okazał się wadliwy. 

Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, mly96 napisał:

Miałem 12 w dwóch autach, w obu 2-3 bary ciśnienia na luzie, niezależnie czy latało po torze czy nie, według tego człowieka to mogłoby to powodować niskie ciśnienie? 
Dodam, że auto na oleju Millersa do docierania, może to ma znaczenie na zbyt niskie ciśnienie? :)
 

Ciekawa sprawa w sumie, no ale PO COŚ produkują jednak 10 mm, 11 mm i 12 mm.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Panbenonium napisał:

Ciekawa sprawa w sumie, no ale PO COŚ produkują jednak 10 mm, 11 mm i 12 mm.

Myślisz, że to może być przyczyną, że jest 12 zamiast 11/10? Chciałbym kumplowi doradzić jak najlepiej, bo nie jest w najlepszej sytuacji, a auto po odebraniu miało iść na sprzedaż, kumpel się boi żeby nie wcisnąć komuś miny, ma załatwić manometr i sprawdzić ciśnienie. Do tego momentu kazałem mu nie używać auta... 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Panbenonium napisał:

No jak manometr pokaże to samo, to pompa może być dobrym tropem wg mnie. A nasioc coś pisze na ten temat ?

Nie szukałem jeszcze na zagranicznych stronach.

Link to comment
Share on other sites

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2093642

"Larger the pump means more flow, but not necessarily higher pressure. AFAIK you'd want an in between. And iirc the EJ207 which revs to 8000 was only a 10mm. You can always shim the 11mm, but it's one of those things that is iffy cause you don't want TOO much pressure.


I have an EJ257, nitrided crank, standard ACL mains and HX (+.001) ACL Rod bearings with eagle rods and a 11mm pump. I do not plan on putting a shim in. I think it will be just fine and supply enough for a 7700rpm redline."

Oraz nota KillerBMotorsport:
"I see too often people putting a "modified" 08+ oil pump into thier cars as a common upgrade. A professional engine builder will properly match a pump to the builds tolerances and bearing clearnaces, but a larger pump should never be put on with a bigger is better mentality, because it's simply not true. IMO pumps in most setups should ONLY have porting to reduce flow restriction/cavitation and should never be shimmed or have the springs changed unless there is bench test data to prove the pump still properly regulates the oil pressure."

Może to głupie, ale smok oleju został wymieniony podczas remontu ?

Edited by Panbenonium
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Podziel się jakimiś szczegółami na temat tego silnika, jakie graty, jakie pasowania. Może silnik jest po prostu luźno spasowany na łożyskach i trzeba podpić lepkość oleju, bo obecny zbyt szybko ucieka. Zmierz ciśnienie oleju manometrem, zanotuj jakie jest w funkcji obrotów, jeżeli będzie bezpiecznie, zrób delikatnie 500km i zmień olej oraz załóż filtr OE. Może być sytuacja, że silnik mocno pyli, a filtr sobie z tym nie radzi i się przytyka...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Podepnij manometr sprawdz jakie jest cisnienie i wtedy bedziesz szukal ja naprzyklad w spec C z oem 12mm na zimnym 7bar i na rozgrzanym oleju mam 1.2 do 1.4bar na oleju 10w40. Moze to byc wadliwa pompa ale nie koniecznie a moze chiski wskaznik. Moze ten fachura zlozyl to na zbyt duza tolerancje pasowania panewek i traci cisnienie. Ja mam 12mm pompe w swoim spec c i nie rozumie ludzi ,ktorzy wkladaja wiecej niz 11mm do seryjnego auta lub z delikatnie podniesiona moca 12mm przy nie odpowiednim spasowanie panewek wywali ci uszczelniacze itp ale takie pompy pakuje sie do rajdowek. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.03.2021 o 20:56, Panbenonium napisał:

"Larger the pump means more flow, but not necessarily higher pressure. AFAIK you'd want an in between. And iirc the EJ207 which revs to 8000 was only a 10mm. You can always shim the 11mm, but it's one of those things that is iffy cause you don't want TOO much pressure.
 

To jest argument inwalida. Tyle lat lało się miód zamiast oleju by podbijać ciśnienie, wsadzano zmodyfikowany relief żeby teraz, gdy jest opcja wsadzić 12mm twierdzić że może uszkodzić silnik. To miałoby może konsekwencje gdyby ta pompa biła po 14 barów pod obciążeniem. Ale nie o tym dziś. 

Tyle zbudowanych silników lata temu miało wsadzane na potęge 12mm i jeździ. U siebie też poszedłem w 12mm, chociażby dlatego że celuje w chłodnice oleju. 

 

Co do wątku to jak mówiłem na mess, te pompy po wyjęciu z pudełka trzeba rozebrać i złożyć od nowa po swojemu + sprawdzić zawór. 

Równie dobrze być gdzieś blok strzelony, dostaje temperatury, mikropęknięcie się zwiększa i gdzieś traci. Nie widać wycieków? 

+ spytać szczerze mechanika, czy nie zapomniał dolnego oringu między pompe-blok. Ze dwa razy widziałem motor bez tego :) 

Link to comment
Share on other sites

Znaczy sie wiesz, argument, że "kiedyś to wkładali wszyscy 12 ...", to kiedyś też Subaru rozwierciło EJ20 robiąc Ej25 i konsekwencje tego znamy. A moim zdaniem jest jakiś powód dlaczego do dzisiaj robi się pompy 10, 11 i 12 mm.

Link to comment
Share on other sites

Ja polecam zobaczyć jak wygląda blok EJ20 i EJ25 na żywo, mając dwa obok. To porównanie jest bez sensu. Mi wystarczy to co widzę na torze, motory które były złożone z pięć lat temu na seryjnych pasowaniach, pompie 12, jeżdżone jeszcze na 300v 15w50 i nadal chodzą jak świeżo złożone, a nie miały jeszcze ani jednej rewizji. A takich na 10mm bo Pan. K tak kazał bo 12 niema sensu widziałem już ze dwie sztuki jak sobie zastukały :) teorii jest wiele i można spokojnie o tym założyć drugi wątek, ale ja idę w to co widzę że jeździ i nikt nie płaczę że otwiera motor co roku. 

Ale nie o tym jest ten wątek. 

Link to comment
Share on other sites

Tylko 10mm nie jest do motor sportu i katowanie auta na torze tylko do seryjnego silnika na miasto i szybkie drogi. Większe pompy zakłada się do sportu. Takie jest moje zdanie. A co do wątku nie ma co podpiąć manometr sprawdzić ciśnienie jak niskie sprawdzić wymienić pompę. Jeśli nadal padaka silnik na stół i poprawić pasowania. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...