Skocz do zawartości

SLS vs Pedders w Foresterze III (SH)


Valdes73

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - prośba do tych, którzy stali przed dylematem wymiany padniętego SLS na nowy SLS albo zestaw Pedders. Zadanie domowe odrobiłem :P - przeczytałem kilka wątków na forum ale są one z kilka lub czasem kilkunastu lat :rolleyes: więc dużo się pewnie zmieniło. Odgrzebałem nawet jakiś stary wątek ale cisza,- żadnych odpowiedzi, więc może teraz ktoś się zlituje i napisze parę słów. Z tego co wyczytałem zestaw nowych SLS to koszt ponad 3.000zł , Zestaw Pedders amory plus sprężyny to połowa ceny. Są różne opinie, niestety nie wszystkie dotyczą wspomnianych Pedders ale m.in.Ironman, jakieś Niedźwiedzie. Też wspominka była o regeneracji u kolegi Carfita, ale post był sprzed 10 lat :o . Pytam bo nie chcę wtopić, a utopiłem już w to auto ponad 9.000zł (remont silnika) , nie uśmiecha mi się ładować bez sensu kolejnych tysięcy. Kolega Carfit pisał na forum, że SLS owi nie równa się żaden zamienny zestaw - czy faktycznie? parę dobrych lat minęło od tej opinii, może te Pedders są dopracowane? Auto po zjeździe z policjantów buja tyłem, więc amory do wymiany raczej, choć jakiejś tragedii nie ma ale chcę to mieć zrobione. Auto ma zainstalowaną butlę 60l zamiast koła zapasowego.  Czy montaż zestawu Pedders odbywa się na zasadzie Plug&Play czyli wywalamy SLSa, montujemy Pedders i cieszę się jazdą czy trzeba jakieś modyfikacje czynić, żeby auto nie skakało po nierównościach jak piłka, albo tył nie wyprzedzał przodu?  

Edytowane przez Valdes73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeżdżę już kilka lat na Peddersie w swoim SH, generalnie jestem zadowolony. I ogólnie jak swojego czasu robiłem research to nie widziałem złych opinii o tych amortyzatorach.

2. Regeneracja SLSów to dość śliski temat. Ludzie raczej narzekali, że ta regeneracja nie była zbyt trwała.

3. Wymiana to po prostu standardowa wymiana amorków, nie będziesz miał żadnego problemu. Żadnych modyfikacji nie potrzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, P4uk4 napisał:

1. Jeżdżę już kilka lat na Peddersie w swoim SH, generalnie jestem zadowolony. I ogólnie jak swojego czasu robiłem research to nie widziałem złych opinii o tych amortyzatorach.

:)

Generalnie jestem zadowolony? :) czyli coś względem oryginału SLS jest słabiej czy po prostu inaczej? Sztywniej? Ciekaw jestem jak się ma jazda na nowych SLS a nowych Pedders autem właśnie z instalką LPG czyli zawsze obciążonym doopskiem. Bo z tego co czytałem, to ludziska niezbyt obiektywnie porównują jazdę autem ze zużytym SLS do jazdy na nowym Pedders :) . Masz też LPG ? Auto nie za sztywne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, P4uk4 napisał:

3. Wymiana to po prostu standardowa wymiana amorków, nie będziesz miał żadnego problemu. Żadnych modyfikacji nie potrzeba :)

Amorków czy zestawu amorki+sprężyny? 

Też jestem ciekaw, czy masz elpegie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Sin napisał:

a ja tam mam Bilstein B8, ale rozumiem, że pójście w dół nie jest brane pod uwage

Dlaczego nie? Opisz w jakim aucie, jakie były przed jakie dokładnie masz teraz, jakie sprężyny . Porównaj krótko,  jak się tym jeździ na pusto i załadowanym, czy np na pusto jest dociążony na stałe butlą LPG? Pewnie wielu skorzysta z lektury takiego wątku jak będzie w jakiś sposób uporządkowany, bogaty w konkrety a nie gdybanie :)

Edytowane przez Valdes73
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja może jestem jakiś dziwny, ale szczerze nie czuję różnicy między SPRAWNYM SLSem a tymi Peddersami :P Jeździ się dobrze i tyle.

2. Tak oczywiście wymiana tyczy się amorków i sprężyn, skrót myślowy.

3. Tak, mam LPG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pitgol napisał:

Jezdzilem w SG na SLSach, potem Kayabach a na koncu Peddersach. Na Peddersach bylo zdecydowanie twardziej niz SLS i Kayaba.

Czyli teraz lepiej w zakrętach się układa,  jakieś nagłe zmiany kierunku jazdy lepiej reaguje na Peddersach, niz na poprzednich,  czy ciężko stwierdzić?

Edytowane przez Valdes73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Valdes73 napisał:

Czyli teraz lepiej w zakrętach się układa,  jakieś nagłe zmiany kierunku jazdy lepiej reaguje na Peddersach, niz na poprzednich,  czy ciężko stwierdzić?

 

nie wiem jak teraz - bo od kilku lat już nim nie jeżdżę. Ale wrażenia były takie, że stał się sztywniejszy, bardziej kontrolowalny w zakrętach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Valdes73 napisał:

Dlaczego nie? Opisz w jakim aucie, jakie były przed jakie dokładnie masz teraz, jakie sprężyny . Porównaj krótko,  jak się tym jeździ na pusto i załadowanym, czy np na pusto jest dociążony na stałe butlą LPG? Pewnie wielu skorzysta z lektury takiego wątku jak będzie w jakiś sposób uporządkowany, bogaty w konkrety a nie gdybanie :)

Auto jak w topicu - Forek SH. Poprzednio fabryczne SLSy. Zmienione na pełny komplet żółtego Bilsteina B8 z Legacy (zdaje się IV). Komfort dużo wyższy i prowadzenie lepsze ale teren, wiadomo, raczej odpada. Przednie sprężyny skróciłem dodatkowo o 35mm bo była koza. Tył na pusto (bez LGP) sprawdza się ok, niestety jak posadzę dzieci czy wrzucę do bagażnika to potrafi obetrzeć (ale tylko dlatego, że mam opony wystające poza obrys nadkola). A tak to wygląda live:

 

 

PSX_20210206_175249.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sin napisał:

Auto jak w topicu - Forek SH. Poprzednio fabryczne SLSy. Zmienione na pełny komplet żółtego Bilsteina B8 z Legacy (zdaje się IV). Komfort dużo wyższy i prowadzenie lepsze ale teren, wiadomo, raczej odpada. Przednie sprężyny skróciłem dodatkowo o 35mm bo była koza. Tył na pusto (bez LGP) sprawdza się ok, niestety jak posadzę dzieci czy wrzucę do bagażnika to potrafi obetrzeć (ale tylko dlatego, że mam opony wystające poza obrys nadkola). A tak to wygląda live:

 

 

PSX_20210206_175249.jpg

Pięknie go zmutowałeś :) co prawda na wersję szosową bardziej chyba, ale cudeńko, gratki !!!

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Sin napisał:

Auto jak w topicu - Forek SH. Poprzednio fabryczne SLSy. Zmienione na pełny komplet żółtego Bilsteina B8 z Legacy (zdaje się IV). Komfort dużo wyższy i prowadzenie lepsze ale teren, wiadomo, raczej odpada. Przednie sprężyny skróciłem dodatkowo o 35mm bo była koza. Tył na pusto (bez LGP) sprawdza się ok, niestety jak posadzę dzieci czy wrzucę do bagażnika to potrafi obetrzeć (ale tylko dlatego, że mam opony wystające poza obrys nadkola). A tak to wygląda live:

 

 

PSX_20210206_175249.jpg

Panie Pawle, proszę reaktywować temat Czarnej Świnki dla potomnych. Potrzebne są wzorce do naśladowania :P

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Sin napisał:

na tym forum to więcej wyśmiewania niż naśladowania ;) może wróci... jak się skończą aktualne mody

Coś na temat podśmiechujek  wiem, kolega Jurando też ;)

Edytowane przez Valdes73
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, P4uk4 napisał:

Ale po wypowiedzi o wyśmiewającym forum stwierdzam jednak, że to chyba Infra. Albo może jednak kolega o podobnym światopoglądzie :P

Chyba to jednak on ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sin napisał:

Oczywiście, że ja. El Infra dos Czarnos Świnkos. Fura owszem jest do sprzedania lub zamiany na STI (blob/ hawk). Ale póki co się odbudowuje i przebudowuje pod moim okiem :)

Powinieneś mieć przez jakiś czas w stopce info, że Ty to Infra ;) zawsze po zmianie nicka o to prosiliśmy. Ale luz, już po banach wiedziałam, że to Ty :lol:;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Valdes73 napisał:

Eeee, co to za offtopic się tu dzieje :yahoo:

 

No, Twoje pytania chyba już zaspokojone, więc można trochę zboczyć z kursu :P Kupuj Peddersy, nie będziesz narzekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...