Jump to content

Subaru Forester 2.0 XT DIT 241 KM 2014 CHWILOWY BRAK MOCY PODCZAS GWAŁTOWNEGO PRZYSPIESZANIA - PROBLEM Z KOREKTĄ KONTA WYPRZEDZENIA ZAPŁONU


MOTOCHATA
 Share

Recommended Posts

5 godzin temu, pawels1 napisał:

cholera wczoraj znowu ta sama sytuacja  -kompletny brak mocy jakby turbo nie dzialalo   a do tego srednie spalanie ponad 40 l co moze byc?

A zasilanie paliwem-pompa sprawdzales?

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, pawels1 napisał:

a jak to sprawdzic

 

Masz ja w baku pod tylnymi siedzeniami... 

moze jak jeździłeś tyle kilometrów na gazie to jakiś syf się zgromadził.

Gdzies na forum za wielka woda kiedyś czytałem ze problem "podobny" był przy podjeździe, i tak z >1/4 baku 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ale co się dokładnie dzieje znów kopci na czarno i ładuje dopiero parę sekund po nabraniu obrotów?

Jeśli w ogóle nie ładuje to może przeszedł w cichy tryb awaryjny, w SG się tak dzieje jak przeładowuje lub jest tyle knocków że IAM (mnożnik wyprzedzenia zapłonu) spadnie poniżej 0,25.

Może zapłony wypadają?

Jak kopci na czarno to mieszanka za bogata - do sprawdzenia przepływka, lambda, itd.

Trzeba podpiąć pod kompa.

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, rutra80 napisał:

Ale co się dokładnie dzieje znów kopci na czarno i ładuje dopiero parę sekund po nabraniu obrotów?

Jeśli w ogóle nie ładuje to może przeszedł w cichy tryb awaryjny, w SG się tak dzieje jak przeładowuje lub jest tyle knocków że IAM (mnożnik wyprzedzenia zapłonu) spadnie poniżej 0,25.

Może zapłony wypadają?

Jak kopci na czarno to mieszanka za bogata - do sprawdzenia przepływka, lambda, itd.

Trzeba podpiąć pod kompa.

to jest tak jakby  nie bylo turbo  brak plynnosci przyspieszania  dym czarny i spalanie chilowe ok 40 l  jak troche  przejechalem autostrada  jakby lepiej 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, rutra80 napisał:

Ale co się dokładnie dzieje znów kopci na czarno i ładuje dopiero parę sekund po nabraniu obrotów?

Jeśli w ogóle nie ładuje to może przeszedł w cichy tryb awaryjny, w SG się tak dzieje jak przeładowuje lub jest tyle knocków że IAM (mnożnik wyprzedzenia zapłonu) spadnie poniżej 0,25.

Może zapłony wypadają?

Jak kopci na czarno to mieszanka za bogata - do sprawdzenia przepływka, lambda, itd.

Trzeba podpiąć pod kompa.


Z mojego i paru kolegów doświadczenia z Forkiem XT SJ jeżeli cokolwiek próbowali zmieniać czy to w przekrojach , ustawieniach, czujnikach  i było przegięcie którego nie ogarniał komp to było dymienie itd ale zawsze wyskakiwał check + cała wiązanka co to nie działa włącznie z esp . Powrót do serii , odpięcie aku i błąd znikał.  Jeżeli kolego nie masz żadnego błędu to kopcenie na czarno i i brak mocy obstawiam na turbinę - miałem tak samo w innej marce ( tej lepszej czesko-niemieckiej ;) ) lub coś z dolotem . Pojechałbym na twoim miejscu do serwisu i temat na pewno ogarną. 

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Jacocz napisał:


Z mojego i paru kolegów doświadczenia z Forkiem XT SJ jeżeli cokolwiek próbowali zmieniać czy to w przekrojach , ustawieniach, czujnikach  i było przegięcie którego nie ogarniał komp to było dymienie itd ale zawsze wyskakiwał check + cała wiązanka co to nie działa włącznie z esp . Powrót do serii , odpięcie aku i błąd znikał.  Jeżeli kolego nie masz żadnego błędu to kopcenie na czarno i i brak mocy obstawiam na turbinę - miałem tak samo w innej marce ( tej lepszej czesko-niemieckiej ;) ) lub coś z dolotem . Pojechałbym na twoim miejscu do serwisu i temat na pewno ogarną. 

z tymi serwisami na samą mysl mi niedobrze  /wszystko w porzadku tak ma byc  brak bledów itp /  

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, pawels1 napisał:

z tymi serwisami na samą mysl mi niedobrze  /wszystko w porzadku tak ma byc  brak bledów itp /  

Zmień serwis

Link to comment
Share on other sites

Turbina nie może kopcić na czarno, na biało najwyżej jak gubi olej. Czarny dym to spalanie z niedoborem powietrza / nadmiarem paliwa. Albo układ paliwowy przelewa paliwo albo czujniki widzą więcej powietrza niż jest.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, rutra80 napisał:

Turbina nie może kopcić na czarno, na biało najwyżej jak gubi olej. Czarny dym to spalanie z niedoborem powietrza / nadmiarem paliwa. Albo układ paliwowy przelewa paliwo albo czujniki widzą więcej powietrza niż jest.

przepływomierz?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
1 godzinę temu, pawels1 napisał:

przepływomierz?

Może, chociaż przepływkę koryguje lambda więc problemy byłyby chwilowe. Może nieszczelność wydechu przed sondą, albo sama sonda. Trzeba zlogować.

 

1 godzinę temu, pawels1 napisał:

boje sie ze jak zaczne szukac  to wejde w temat  modny na forum subaru   #co zamiast#

No jak jeździ jak wolnossący diesel to aż chce się żyć...

Są gorsze i droższe awarie niż coś takiego. Daj po prostu auto do kogoś komu się chce i ogarnia.

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...