Skocz do zawartości

Subaru Forester 2.0 XT DIT 241 KM 2014 CHWILOWY BRAK MOCY PODCZAS GWAŁTOWNEGO PRZYSPIESZANIA - PROBLEM Z KOREKTĄ KONTA WYPRZEDZENIA ZAPŁONU


MOTOCHATA

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, pawels1 napisał:

cholera wczoraj znowu ta sama sytuacja  -kompletny brak mocy jakby turbo nie dzialalo   a do tego srednie spalanie ponad 40 l co moze byc?

A zasilanie paliwem-pompa sprawdzales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, pawels1 napisał:

a jak to sprawdzic

 

Masz ja w baku pod tylnymi siedzeniami... 

moze jak jeździłeś tyle kilometrów na gazie to jakiś syf się zgromadził.

Gdzies na forum za wielka woda kiedyś czytałem ze problem "podobny" był przy podjeździe, i tak z >1/4 baku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co się dokładnie dzieje znów kopci na czarno i ładuje dopiero parę sekund po nabraniu obrotów?

Jeśli w ogóle nie ładuje to może przeszedł w cichy tryb awaryjny, w SG się tak dzieje jak przeładowuje lub jest tyle knocków że IAM (mnożnik wyprzedzenia zapłonu) spadnie poniżej 0,25.

Może zapłony wypadają?

Jak kopci na czarno to mieszanka za bogata - do sprawdzenia przepływka, lambda, itd.

Trzeba podpiąć pod kompa.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rutra80 napisał:

Ale co się dokładnie dzieje znów kopci na czarno i ładuje dopiero parę sekund po nabraniu obrotów?

Jeśli w ogóle nie ładuje to może przeszedł w cichy tryb awaryjny, w SG się tak dzieje jak przeładowuje lub jest tyle knocków że IAM (mnożnik wyprzedzenia zapłonu) spadnie poniżej 0,25.

Może zapłony wypadają?

Jak kopci na czarno to mieszanka za bogata - do sprawdzenia przepływka, lambda, itd.

Trzeba podpiąć pod kompa.

to jest tak jakby  nie bylo turbo  brak plynnosci przyspieszania  dym czarny i spalanie chilowe ok 40 l  jak troche  przejechalem autostrada  jakby lepiej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rutra80 napisał:

Ale co się dokładnie dzieje znów kopci na czarno i ładuje dopiero parę sekund po nabraniu obrotów?

Jeśli w ogóle nie ładuje to może przeszedł w cichy tryb awaryjny, w SG się tak dzieje jak przeładowuje lub jest tyle knocków że IAM (mnożnik wyprzedzenia zapłonu) spadnie poniżej 0,25.

Może zapłony wypadają?

Jak kopci na czarno to mieszanka za bogata - do sprawdzenia przepływka, lambda, itd.

Trzeba podpiąć pod kompa.


Z mojego i paru kolegów doświadczenia z Forkiem XT SJ jeżeli cokolwiek próbowali zmieniać czy to w przekrojach , ustawieniach, czujnikach  i było przegięcie którego nie ogarniał komp to było dymienie itd ale zawsze wyskakiwał check + cała wiązanka co to nie działa włącznie z esp . Powrót do serii , odpięcie aku i błąd znikał.  Jeżeli kolego nie masz żadnego błędu to kopcenie na czarno i i brak mocy obstawiam na turbinę - miałem tak samo w innej marce ( tej lepszej czesko-niemieckiej ;) ) lub coś z dolotem . Pojechałbym na twoim miejscu do serwisu i temat na pewno ogarną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Jacocz napisał:


Z mojego i paru kolegów doświadczenia z Forkiem XT SJ jeżeli cokolwiek próbowali zmieniać czy to w przekrojach , ustawieniach, czujnikach  i było przegięcie którego nie ogarniał komp to było dymienie itd ale zawsze wyskakiwał check + cała wiązanka co to nie działa włącznie z esp . Powrót do serii , odpięcie aku i błąd znikał.  Jeżeli kolego nie masz żadnego błędu to kopcenie na czarno i i brak mocy obstawiam na turbinę - miałem tak samo w innej marce ( tej lepszej czesko-niemieckiej ;) ) lub coś z dolotem . Pojechałbym na twoim miejscu do serwisu i temat na pewno ogarną. 

z tymi serwisami na samą mysl mi niedobrze  /wszystko w porzadku tak ma byc  brak bledów itp /  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina nie może kopcić na czarno, na biało najwyżej jak gubi olej. Czarny dym to spalanie z niedoborem powietrza / nadmiarem paliwa. Albo układ paliwowy przelewa paliwo albo czujniki widzą więcej powietrza niż jest.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rutra80 napisał:

Turbina nie może kopcić na czarno, na biało najwyżej jak gubi olej. Czarny dym to spalanie z niedoborem powietrza / nadmiarem paliwa. Albo układ paliwowy przelewa paliwo albo czujniki widzą więcej powietrza niż jest.

przepływomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pawels1 napisał:

przepływomierz?

Może, chociaż przepływkę koryguje lambda więc problemy byłyby chwilowe. Może nieszczelność wydechu przed sondą, albo sama sonda. Trzeba zlogować.

 

1 godzinę temu, pawels1 napisał:

boje sie ze jak zaczne szukac  to wejde w temat  modny na forum subaru   #co zamiast#

No jak jeździ jak wolnossący diesel to aż chce się żyć...

Są gorsze i droższe awarie niż coś takiego. Daj po prostu auto do kogoś komu się chce i ogarnia.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej, Czy jest może jakaś konkluzja z dyskusji na temat tej usterki? Mam Forka XT SJ, Dzisiaj właśnie podczas jazdy autostradą zauważyłem że przy raźnym wciśnięciu gazu zaczynają rosnąć obroty ale prędkość nie wzrasta. Potem nagle jakby redukcja, szarpnięcie i wyrwanie do przodu. Masakra! Zna ktoś może już rozwiązanie? Jutro postaram się umówić warsztat... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MartyMcFly podepnij się kompem i sprawdź błędy

u mnie pojawiły się błędy po nalaniu kiepskiego paliwa (o zgrozo na legitnej stacji)

błędy skasowane i temat póki co nie wróci

sprawdź sobie jeszcze akcje serwisowa SRT277 -https://srt.subaru.pl/ (nieszczelność układu wydechowego co skutkuje spadkiem mocy) - jeśli się kwalifikujesz to goń do ASO :) 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrzu mój, dzięki wielkie. Łapię się na akcję serwisową z nieszczelnością układu wydechowego. Mam nadzieję że to to. Dzięki dzięki!!

 

Widzę że jesteśmy z okolic Piaseczna obaj. Gdzie zalałeś to lipne paliwo? Moje problemy zaczęły się po nalaniu 95 na shellu za Konstancinem w stronę Warszawy. 

Edytowane przez MartyMcFly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MartyMcFly napisał:

Widzę że jesteśmy z okolic Piaseczna obaj. Gdzie zalałeś to lipne paliwo? Moje problemy zaczęły się po nalaniu 95 na shellu za Konstancinem w stronę Warszawy. 

Shell w Magdalence ale to było w zeszłym roku, od tamtego momentu tankuje tylko na BP (najcześciej na Wypędach)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, _akir_ napisał:

Shell w Magdalence ale to było w zeszłym roku, od tamtego momentu tankuje tylko na BP (najcześciej na Wypędach)


Tez polecam BP na Wypędach. Zatankowałem na Shell Janki i auto szarpie 1500-2000 mimo że to N/A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może dla potomnych . Forester XT 2016 120tyś km . Auto więcej paliło (o ok 2 litry min )  , przy spokojnej jeździe sporadycznie  tak jakby ktoś na sekundę  paliwo odcinał, rura czarna od sadzy , mulenie przy przyspieszaniu a później strzał do przodu . Po tankowaniu na jednej stacji lepiej na drugiej gorzej . Finał dwa razy tryb awaryjny i błąd zbyt bogatej mieszanki . Naprawa : czyszczenie przepływki ( lekka poprawa ale zauważalna ) , wymiana sondy lambda . Auto jak nowe bez wgl na paliwo . 
Śmigamy dalej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2022 o 15:01, morosek napisał:

Tez polecam BP na Wypędach. Zatankowałem na Shell Janki i auto szarpie 1500-2000 mimo że to N/A

Kuźwa już nie ma żadnych świętości. Mi zaczął kaszleć jak stary dziad jak zatankowałem 95 na Shellu za Konstancinem w stronę Wilanowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2022 o 10:17, MartyMcFly napisał:

Mistrzu mój, dzięki wielkie. Łapię się na akcję serwisową z nieszczelnością układu wydechowego. Mam nadzieję że to to. Dzięki dzięki!!

 

Widzę że jesteśmy z okolic Piaseczna obaj. Gdzie zalałeś to lipne paliwo? Moje problemy zaczęły się po nalaniu 95 na shellu za Konstancinem w stronę Warszawy. 

 

Trzeba jeszcze sprawdzić, czy nie ma kampanii na soft silnika, czy nie ma aktualizacji. Jak będzie w ASO poproś o sprawdzenie czy nie ma nowej wersji softu. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...