Jump to content

Subaru Forester 2.0 XT DIT 241 KM 2014 CHWILOWY BRAK MOCY PODCZAS GWAŁTOWNEGO PRZYSPIESZANIA - PROBLEM Z KOREKTĄ KONTA WYPRZEDZENIA ZAPŁONU


MOTOCHATA

Recommended Posts

Dzień Dobry wszystkim.

 

Problem dotyczy Forestera 2014 rok 2.0 XT DIT 241 KM  przebieg 160 tys.  Podczas  na przykład opuszczania ronda przy gwałtownym przyspieszaniu następuje brak prawidłowej reakcji na pedał gazu  a następnie po krótszej lub dłuższej chwili  następuje gwałtowna reakcja i pojazd zaczyna się rozpędzać. Jadąc prostą drogą z prędkością  60 km/h - 1800 obrotów  nagłe dodanie gazu - brak reakcji / zamulenie a następnie wystrzał przyspieszenia. Zamulenie trwa czasami 1s a czasami 2-3s. Należy nadmienić ,że : start silnika b/u , wysokie obroty podczas grzania silnika bez wahań i podpierdnięć, obroty na gorącym silniku i na biegu jałowym b/u - równomiernie sobie cyka. Po włączeniu silnika rano gdy jest zimny - brak usterki. Samochód żywo reaguje na pedał gazu , przyspiesza normalnie. Po rozgrzaniu silnika ( zgaśnięciu niebieskiej kontrolki)pojawia się problem.  Brak jakichkolwiek usterek w pamięci sterownika. Co w pojeździe zostało zrobione lub sprawdzone:

- luzy zaworowe b/u

-świece wymienione

-wtryskiwacze wymienione

-EGR wyczyszczony

-Przepustnice wyczyszczone

-przepływomierz wyczyszczony

-MAP sensor wyczyszczony

-paliwo 95

-olej wymieniany co 15 tys.

-płyn w skrzyni wymieniony na oryginalny  przy przebiegu 80 tys.

 

Samochód  był diagnozowany oprogramowaniem SUBARU - wstępna diagnoza problemu - podczas gwałtownego przyspieszenia kąt wyprzedzenia zapłonu spada do ok -5/-6  i tak muli 1-3s po czym gwałtownie następuje korekta do 0 i auto zaczyna się normalnie zbierać.   Przyczyna nieznana

 

Zgodnie z sugestią użytkowników zza oceanu jutro sprawdzę szczelność układu dolotowego (opaski). Na środę jestem umówiony w ASO celem diagnostyki. 

 

Jeśli ktokolwiek ma jakąś sugestię będę bardzo wdzięczny .

 

Pozdrawiam wszystkich

Andrzej

 

Link to comment
Share on other sites

1800 obrotów? 60 km/h? To chyba trójka? I gaz w podłodze? :huh:

Cud że jeszcze jeździ jak prowadzisz go jak diesla... 

Chyba że to automat?

Cofanie zapłonu to pewnie obrona przed spalaniem stukowym. Jak skrzynia ręczna to nie ma się co dziwić ze przy takiej jeździe się broni. Jak automat szukać przyczyn spalania stukowego lub czegoś co tak brzmi. 

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

Zapytanie do kolegi Pawels1 :  wspomniane czyszczenie wtryskiwaczy odbywa się po ich demontażu czy na silniku ?

 

Informacja dla kolegi rutra80 : Forester 2.0 XT  SJ 241 KM  nie był produkowany ze skrzynią manualną :) Tylko AUTOMAT

Link to comment
Share on other sites

Podpiąć kompa i popatrzeć jak zachowują się parametry związane z cofaniem zapłonu - FLKC, FKC, IAM.

Korekty paliwa też mogłyby okazać się pomocne. 

Jak cofa zapłon z powodu knockow to szukać przyczyn. Przytkane wtryski, niedomagająca pompa, świece, AVCS, może coś po prostu brzęczy lub stuka... 

Doraźnie można zalać jakiś dodatek zwiększający oktan, zresetować kompa i zobaczyć czy jest lepiej. 

Chyba że to sterowanie skrzynia swiruje. Ale korekty zapłonu o tyle stopni to sporo. 

Edited by rutra80
Link to comment
Share on other sites

a jeszcze jedno jak tak sie dzialo  dymil jak cholera przy przyspieszaniu

3 godziny temu, MOTOCHATA napisał:

Dzień Dobry wszystkim.

 

Problem dotyczy Forestera 2014 rok 2.0 XT DIT 241 KM  przebieg 160 tys.  Podczas  na przykład opuszczania ronda przy gwałtownym przyspieszaniu następuje brak prawidłowej reakcji na pedał gazu  a następnie po krótszej lub dłuższej chwili  następuje gwałtowna reakcja i pojazd zaczyna się rozpędzać. Jadąc prostą drogą z prędkością  60 km/h - 1800 obrotów  nagłe dodanie gazu - brak reakcji / zamulenie a następnie wystrzał przyspieszenia. Zamulenie trwa czasami 1s a czasami 2-3s. Należy nadmienić ,że : start silnika b/u , wysokie obroty podczas grzania silnika bez wahań i podpierdnięć, obroty na gorącym silniku i na biegu jałowym b/u - równomiernie sobie cyka. Po włączeniu silnika rano gdy jest zimny - brak usterki. Samochód żywo reaguje na pedał gazu , przyspiesza normalnie. Po rozgrzaniu silnika ( zgaśnięciu niebieskiej kontrolki)pojawia się problem.  Brak jakichkolwiek usterek w pamięci sterownika. Co w pojeździe zostało zrobione lub sprawdzone:

- luzy zaworowe b/u

-świece wymienione

-wtryskiwacze wymienione

-EGR wyczyszczony

-Przepustnice wyczyszczone

-przepływomierz wyczyszczony

-MAP sensor wyczyszczony

-paliwo 95

-olej wymieniany co 15 tys.

-płyn w skrzyni wymieniony na oryginalny  przy przebiegu 80 tys.

 

Samochód  był diagnozowany oprogramowaniem SUBARU - wstępna diagnoza problemu - podczas gwałtownego przyspieszenia kąt wyprzedzenia zapłonu spada do ok -5/-6  i tak muli 1-3s po czym gwałtownie następuje korekta do 0 i auto zaczyna się normalnie zbierać.   Przyczyna nieznana

 

Zgodnie z sugestią użytkowników zza oceanu jutro sprawdzę szczelność układu dolotowego (opaski). Na środę jestem umówiony w ASO celem diagnostyki. 

 

Jeśli ktokolwiek ma jakąś sugestię będę bardzo wdzięczny .

 

Pozdrawiam wszystkich

Andrzej

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, MOTOCHATA napisał:

szczelność układu dolotowego

Szczelność dolotu to podstawa i nie tak łatwo to miarodajnie sprawdzić. Samo oglądanie opasek zaciskowych nic nie da.

A ma to ustrojstwo (2,0XTSJ) zawór PCV? Jak tak, to profilaktycznie wymienić. Nie powinno drogo kosztować.

 

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

Mam taki sam problem ale bardzo delikatnie to się u mnie objawia w tej chwili. Jak kupiłem auto 190tys. km szarpał dosyć, że pasażer czuł bez problemu. Silnik ej204. Po demontażu kolektora dolotowego powietrza i wyczyszczeniu wszystkich podzespołów oprócz wtrysków benzynowych i dokładnym skręceniu tego wszystkiego problem zminimalizował się. W tym momencie ja sam ledwo wyczuwam szarpanie. Dodam, że wymieniłem przy tym świece wraz z cewkami.

I uważam, że jeszcze muszę sprawdzić szczelność dolotu. Chyba to jest główną przyczyną.

Ewentualnie myślę o rozrządzie, może pasek jest rozciągnięty lub napinacz? Niedługo mam go wymienić. W twoim jest łańcuch a one też się rozciągają.

 

Pytanie do wszystkich: czy rozrząd może powodować takie szarpanie? Pod kątem rozciągnięcia paska lub łańcucha.

Link to comment
Share on other sites

Ze względu na to, że to DIT warto zrzucić kolektor ssący i zobaczyć jak wyglądają zawory. Za bardzo nie ma punktu zaczepienia przy szukaniu tej usterki, a bezpośredni wtrysk nie myje zaworów. Może jest na nich smoła jak w dieslu... 

Link to comment
Share on other sites

Obie głowice są po remoncie. Ogólnie dół jest bez uwag. Dolot cały wyczyszczony. W dniu dzisiejszym jeździliśmy z podłączonym KTS -em . Auto rusza b/u, przy prędkości ok 60-80 km/h w chwili wciśnięcia gazu na 70% kąt wyprzedzenia zapłonu spada na -20 stopni i zaczyna mulić (próbuje korygować) dopiero po chwili  wyrównuje do 0 stopni i wtedy dostaje kopa. Ta chwila to czasami 2-3 sekundy a czasami 8 sekund. Ciśnienie paliwa na listwie b/u , ciśnienie doładowania b/u. Wtryskiwacze wymieniłem na używki i obstawiam ,że to one mogą ale nie muszą być przyczyną- ciężko sprawdzić. Jest też coś takiego jak zawór lub zawory regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu- to one odpowiedzialne są za sterowanie wariatorami. Problem w tym ,że nie wybija żadnego błędu. To przestroga dla sympatyków Gazu Prinsa w tym Aucie.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, MOTOCHATA napisał:

Obie głowice są po remoncie. Ogólnie dół jest bez uwag. Dolot cały wyczyszczony. W dniu dzisiejszym jeździliśmy z podłączonym KTS -em . Auto rusza b/u, przy prędkości ok 60-80 km/h w chwili wciśnięcia gazu na 70% kąt wyprzedzenia zapłonu spada na -20 stopni i zaczyna mulić (próbuje korygować) dopiero po chwili  wyrównuje do 0 stopni i wtedy dostaje kopa. Ta chwila to czasami 2-3 sekundy a czasami 8 sekund. Ciśnienie paliwa na listwie b/u , ciśnienie doładowania b/u. Wtryskiwacze wymieniłem na używki i obstawiam ,że to one mogą ale nie muszą być przyczyną- ciężko sprawdzić. Jest też coś takiego jak zawór lub zawory regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu- to one odpowiedzialne są za sterowanie wariatorami. Problem w tym ,że nie wybija żadnego błędu. To przestroga dla sympatyków Gazu Prinsa w tym Aucie.

na pierwszej stronie piszesz ze XT jedzi na Pb
A to masz zamontowane lpg?  Czy porostu kierujesz przestrogę :upside-down-face_1f643-small:

Link to comment
Share on other sites

Było LPG dawno temu. Po przejechaniu ok 90 tys zaprzestałem.  Obecnie robię porządek z autem. Szukając nowych wtryskiwaczy wszedłem na stronę Subaru USA  gdzie można nabyć przedmiotowe wtryskiwacze. Poniżej przytaczam podpis pod zdjęciem z ofertą wtryskiwacza "wtryskiwaczy paliwa Forester, WRX Uszkodzony wtryskiwacz
paliwa spowoduje przerwanie zapłonu, szarpanie lub wahanie pod obciążeniem, a także kontrolkę silnika. Jeśli Twoje Subaru ma podobne objawy, skontaktuj się z działem serwisowym Subaru" Zamówiłem nowe wtryskiwacze - będą za 1,5 tygodnia - wymienię na nowe i napiszę o efektach. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...