MOTOCHATA Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 Dzień Dobry wszystkim. Problem dotyczy Forestera 2014 rok 2.0 XT DIT 241 KM przebieg 160 tys. Podczas na przykład opuszczania ronda przy gwałtownym przyspieszaniu następuje brak prawidłowej reakcji na pedał gazu a następnie po krótszej lub dłuższej chwili następuje gwałtowna reakcja i pojazd zaczyna się rozpędzać. Jadąc prostą drogą z prędkością 60 km/h - 1800 obrotów nagłe dodanie gazu - brak reakcji / zamulenie a następnie wystrzał przyspieszenia. Zamulenie trwa czasami 1s a czasami 2-3s. Należy nadmienić ,że : start silnika b/u , wysokie obroty podczas grzania silnika bez wahań i podpierdnięć, obroty na gorącym silniku i na biegu jałowym b/u - równomiernie sobie cyka. Po włączeniu silnika rano gdy jest zimny - brak usterki. Samochód żywo reaguje na pedał gazu , przyspiesza normalnie. Po rozgrzaniu silnika ( zgaśnięciu niebieskiej kontrolki)pojawia się problem. Brak jakichkolwiek usterek w pamięci sterownika. Co w pojeździe zostało zrobione lub sprawdzone: - luzy zaworowe b/u -świece wymienione -wtryskiwacze wymienione -EGR wyczyszczony -Przepustnice wyczyszczone -przepływomierz wyczyszczony -MAP sensor wyczyszczony -paliwo 95 -olej wymieniany co 15 tys. -płyn w skrzyni wymieniony na oryginalny przy przebiegu 80 tys. Samochód był diagnozowany oprogramowaniem SUBARU - wstępna diagnoza problemu - podczas gwałtownego przyspieszenia kąt wyprzedzenia zapłonu spada do ok -5/-6 i tak muli 1-3s po czym gwałtownie następuje korekta do 0 i auto zaczyna się normalnie zbierać. Przyczyna nieznana Zgodnie z sugestią użytkowników zza oceanu jutro sprawdzę szczelność układu dolotowego (opaski). Na środę jestem umówiony w ASO celem diagnostyki. Jeśli ktokolwiek ma jakąś sugestię będę bardzo wdzięczny . Pozdrawiam wszystkich Andrzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 mialem podobna sytuacje 2 krotnie pomoglo czyszczenie wtryskiwaczy /urzadzeniem w aso/ przebieg 70tys samochod chodzi jak zyleta Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 (edited) 1800 obrotów? 60 km/h? To chyba trójka? I gaz w podłodze? Cud że jeszcze jeździ jak prowadzisz go jak diesla... Chyba że to automat? Cofanie zapłonu to pewnie obrona przed spalaniem stukowym. Jak skrzynia ręczna to nie ma się co dziwić ze przy takiej jeździe się broni. Jak automat szukać przyczyn spalania stukowego lub czegoś co tak brzmi. Edited March 21, 2021 by rutra80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOTOCHATA Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 Zapytanie do kolegi Pawels1 : wspomniane czyszczenie wtryskiwaczy odbywa się po ich demontażu czy na silniku ? Informacja dla kolegi rutra80 : Forester 2.0 XT SJ 241 KM nie był produkowany ze skrzynią manualną Tylko AUTOMAT Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 (edited) Podpiąć kompa i popatrzeć jak zachowują się parametry związane z cofaniem zapłonu - FLKC, FKC, IAM. Korekty paliwa też mogłyby okazać się pomocne. Jak cofa zapłon z powodu knockow to szukać przyczyn. Przytkane wtryski, niedomagająca pompa, świece, AVCS, może coś po prostu brzęczy lub stuka... Doraźnie można zalać jakiś dodatek zwiększający oktan, zresetować kompa i zobaczyć czy jest lepiej. Chyba że to sterowanie skrzynia swiruje. Ale korekty zapłonu o tyle stopni to sporo. Edited March 21, 2021 by rutra80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 bez demontazu maja jakies urzadzenie do czyszczenia calosc ok 2h Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOTOCHATA Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 2 minuty temu, pawels1 napisał: bez demontazu maja jakies urzadzenie do czyszczenia calosc ok 2h A gdzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 a jeszcze jedno jak tak sie dzialo dymil jak cholera przy przyspieszaniu 3 godziny temu, MOTOCHATA napisał: Dzień Dobry wszystkim. Problem dotyczy Forestera 2014 rok 2.0 XT DIT 241 KM przebieg 160 tys. Podczas na przykład opuszczania ronda przy gwałtownym przyspieszaniu następuje brak prawidłowej reakcji na pedał gazu a następnie po krótszej lub dłuższej chwili następuje gwałtowna reakcja i pojazd zaczyna się rozpędzać. Jadąc prostą drogą z prędkością 60 km/h - 1800 obrotów nagłe dodanie gazu - brak reakcji / zamulenie a następnie wystrzał przyspieszenia. Zamulenie trwa czasami 1s a czasami 2-3s. Należy nadmienić ,że : start silnika b/u , wysokie obroty podczas grzania silnika bez wahań i podpierdnięć, obroty na gorącym silniku i na biegu jałowym b/u - równomiernie sobie cyka. Po włączeniu silnika rano gdy jest zimny - brak usterki. Samochód żywo reaguje na pedał gazu , przyspiesza normalnie. Po rozgrzaniu silnika ( zgaśnięciu niebieskiej kontrolki)pojawia się problem. Brak jakichkolwiek usterek w pamięci sterownika. Co w pojeździe zostało zrobione lub sprawdzone: - luzy zaworowe b/u -świece wymienione -wtryskiwacze wymienione -EGR wyczyszczony -Przepustnice wyczyszczone -przepływomierz wyczyszczony -MAP sensor wyczyszczony -paliwo 95 -olej wymieniany co 15 tys. -płyn w skrzyni wymieniony na oryginalny przy przebiegu 80 tys. Samochód był diagnozowany oprogramowaniem SUBARU - wstępna diagnoza problemu - podczas gwałtownego przyspieszenia kąt wyprzedzenia zapłonu spada do ok -5/-6 i tak muli 1-3s po czym gwałtownie następuje korekta do 0 i auto zaczyna się normalnie zbierać. Przyczyna nieznana Zgodnie z sugestią użytkowników zza oceanu jutro sprawdzę szczelność układu dolotowego (opaski). Na środę jestem umówiony w ASO celem diagnostyki. Jeśli ktokolwiek ma jakąś sugestię będę bardzo wdzięczny . Pozdrawiam wszystkich Andrzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 aso rzeszow zasada to bylo w pazdzierniku przy przegladzie objawy ustapily Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 2 minuty temu, pawels1 napisał: a jeszcze jedno jak tak sie dzialo dymil jak cholera przy przyspieszaniu Na czarno? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 tak czarny dym reszta wypisz wymaluj jak opisujesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOTOCHATA Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 Ja nie zauważam nadmiernego zadymienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 po odpaleniu wysokie obroty ponad 2000 tys mulenie po czym nagle szarpniecie ale mocy dalej nie mial jakby brak turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 na pewno bedzie tylko musi ktos za Toba jechac za mna jechala zona i mowila ze jak w starze Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 8 godzin temu, MOTOCHATA napisał: szczelność układu dolotowego Szczelność dolotu to podstawa i nie tak łatwo to miarodajnie sprawdzić. Samo oglądanie opasek zaciskowych nic nie da. A ma to ustrojstwo (2,0XTSJ) zawór PCV? Jak tak, to profilaktycznie wymienić. Nie powinno drogo kosztować. Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrk2607 Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 Mam taki sam problem ale bardzo delikatnie to się u mnie objawia w tej chwili. Jak kupiłem auto 190tys. km szarpał dosyć, że pasażer czuł bez problemu. Silnik ej204. Po demontażu kolektora dolotowego powietrza i wyczyszczeniu wszystkich podzespołów oprócz wtrysków benzynowych i dokładnym skręceniu tego wszystkiego problem zminimalizował się. W tym momencie ja sam ledwo wyczuwam szarpanie. Dodam, że wymieniłem przy tym świece wraz z cewkami. I uważam, że jeszcze muszę sprawdzić szczelność dolotu. Chyba to jest główną przyczyną. Ewentualnie myślę o rozrządzie, może pasek jest rozciągnięty lub napinacz? Niedługo mam go wymienić. W twoim jest łańcuch a one też się rozciągają. Pytanie do wszystkich: czy rozrząd może powodować takie szarpanie? Pod kątem rozciągnięcia paska lub łańcucha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_akir_ Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 u mnie podobny objaw aso skasowało błędy i problem znikł Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 Ze względu na to, że to DIT warto zrzucić kolektor ssący i zobaczyć jak wyglądają zawory. Za bardzo nie ma punktu zaczepienia przy szukaniu tej usterki, a bezpośredni wtrysk nie myje zaworów. Może jest na nich smoła jak w dieslu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOTOCHATA Posted March 22, 2021 Author Share Posted March 22, 2021 Obie głowice są po remoncie. Ogólnie dół jest bez uwag. Dolot cały wyczyszczony. W dniu dzisiejszym jeździliśmy z podłączonym KTS -em . Auto rusza b/u, przy prędkości ok 60-80 km/h w chwili wciśnięcia gazu na 70% kąt wyprzedzenia zapłonu spada na -20 stopni i zaczyna mulić (próbuje korygować) dopiero po chwili wyrównuje do 0 stopni i wtedy dostaje kopa. Ta chwila to czasami 2-3 sekundy a czasami 8 sekund. Ciśnienie paliwa na listwie b/u , ciśnienie doładowania b/u. Wtryskiwacze wymieniłem na używki i obstawiam ,że to one mogą ale nie muszą być przyczyną- ciężko sprawdzić. Jest też coś takiego jak zawór lub zawory regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu- to one odpowiedzialne są za sterowanie wariatorami. Problem w tym ,że nie wybija żadnego błędu. To przestroga dla sympatyków Gazu Prinsa w tym Aucie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marol Posted March 23, 2021 Share Posted March 23, 2021 8 godzin temu, MOTOCHATA napisał: Obie głowice są po remoncie. Ogólnie dół jest bez uwag. Dolot cały wyczyszczony. W dniu dzisiejszym jeździliśmy z podłączonym KTS -em . Auto rusza b/u, przy prędkości ok 60-80 km/h w chwili wciśnięcia gazu na 70% kąt wyprzedzenia zapłonu spada na -20 stopni i zaczyna mulić (próbuje korygować) dopiero po chwili wyrównuje do 0 stopni i wtedy dostaje kopa. Ta chwila to czasami 2-3 sekundy a czasami 8 sekund. Ciśnienie paliwa na listwie b/u , ciśnienie doładowania b/u. Wtryskiwacze wymieniłem na używki i obstawiam ,że to one mogą ale nie muszą być przyczyną- ciężko sprawdzić. Jest też coś takiego jak zawór lub zawory regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu- to one odpowiedzialne są za sterowanie wariatorami. Problem w tym ,że nie wybija żadnego błędu. To przestroga dla sympatyków Gazu Prinsa w tym Aucie. na pierwszej stronie piszesz ze XT jedzi na Pb A to masz zamontowane lpg? Czy porostu kierujesz przestrogę Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOTOCHATA Posted March 23, 2021 Author Share Posted March 23, 2021 Było LPG dawno temu. Po przejechaniu ok 90 tys zaprzestałem. Obecnie robię porządek z autem. Szukając nowych wtryskiwaczy wszedłem na stronę Subaru USA gdzie można nabyć przedmiotowe wtryskiwacze. Poniżej przytaczam podpis pod zdjęciem z ofertą wtryskiwacza "wtryskiwaczy paliwa Forester, WRX Uszkodzony wtryskiwaczpaliwa spowoduje przerwanie zapłonu, szarpanie lub wahanie pod obciążeniem, a także kontrolkę silnika. Jeśli Twoje Subaru ma podobne objawy, skontaktuj się z działem serwisowym Subaru" Zamówiłem nowe wtryskiwacze - będą za 1,5 tygodnia - wymienię na nowe i napiszę o efektach. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOTOCHATA Posted March 23, 2021 Author Share Posted March 23, 2021 PRZEPRASZAM ZA BŁĄD W PISOWNI W TYTULE WĄTKU OCZYWIŚCIE NIE PISZE SIĘ "KONTA WYPRZEDZENIA ZAWORU A "KĄTA WYPRZEDZENIA ZAWORU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted March 23, 2021 Share Posted March 23, 2021 Zaworu zapłonu a może wtrysku Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOTOCHATA Posted March 23, 2021 Author Share Posted March 23, 2021 Oczywiście zapłonu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted May 3, 2021 Share Posted May 3, 2021 cholera wczoraj znowu ta sama sytuacja -kompletny brak mocy jakby turbo nie dzialalo a do tego srednie spalanie ponad 40 l co moze byc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now