Jump to content

Słabe hamulce


togus

Recommended Posts

Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ 

Link to comment
Share on other sites

 

1 godzinę temu, togus napisał:

Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ 

 Ten typ tak ma.

Ja zmieniałem na 4 tłoczek z wrx 04' i tarcze z klockami od EBC z przodu. A na przód i tył  krótkie przewody w stalowym oplocie hel i teraz samochód hamuję.

Edited by polter_83
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, togus said:

Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ 

Jeśli na śliskim od razu załącza ABS to, o ile się znam, oznacza właśnie, że hamujuą i blokuja koła. Niemniej mogę się mylic bo mało hamuje a jeśli już to "miękko". Nie pamiętam kiedy zmusiłem jakiekolwiek z moich aut do załączenia ABS-u.

Link to comment
Share on other sites

Jesteś pewny że wszystko chodzi dobrze, tłoczki też?

Generalnie miałem kiedyś porównanie mój Forek i Forek od @janekbe przejechałem się jego samochodem przed zakupem. Dużo lepiej hamował. Rok później wymieniałem klocki i tarcze, założyłem gładką mikode i klocki ferodo. Hamuje to uczciwie, ale w międzyczasie jeszcze wstawiłem przewody w oplocie tak jak napisał wyżej @polter_83  Przy wymianie przewodów zauważyłem że jeden tłoczek prawie stał. Więc zdjąłem oba zaciski i rozebraliśmy z mechanikiem, wyczyściliśmy i złożyliśmy. Po tych zabiegach Forek zaczął hamować. Mam bębny z tyłu ale uważam że teraz hamuje poprawnie. 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, togus napisał:

Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ 

sprawdzane było czy tłoczki i prowadnice chodzą poprawnie? Płyn hamulcowy zmieniałeś też?

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Dzixd napisał:

sprawdzane było czy tłoczki i prowadnice chodzą poprawnie? Płyn hamulcowy zmieniałeś też?

 

19 godzin temu, ewemarkam napisał:

Jesteś pewny że wszystko chodzi dobrze, tłoczki też?

Generalnie miałem kiedyś porównanie mój Forek i Forek od @janekbe przejechałem się jego samochodem przed zakupem. Dużo lepiej hamował. Rok później wymieniałem klocki i tarcze, założyłem gładką mikode i klocki ferodo. Hamuje to uczciwie, ale w międzyczasie jeszcze wstawiłem przewody w oplocie tak jak napisał wyżej @polter_83  Przy wymianie przewodów zauważyłem że jeden tłoczek prawie stał. Więc zdjąłem oba zaciski i rozebraliśmy z mechanikiem, wyczyściliśmy i złożyliśmy. Po tych zabiegach Forek zaczął hamować. Mam bębny z tyłu ale uważam że teraz hamuje poprawnie. 

Mechanik mówił ze wszystko przeczyścił i chodzi ok. Szczerze to chyba nie chce mi się bawić w regenerację tego co mam, myślę o założeniu lepszego zestawu. Wiem, że płynu nie wymienił chociaż o to prosiłem... To co zacząć od wymiany płynu ? jak to nie pomoże to wtedy co ? Podrzućcie jakieś rozwiązanie problemu :) co jak kupić 

Link to comment
Share on other sites

Płyn plus kable w oplocie i lepsze klocki
Przy konwersji na większe tarcze/inne zaciski musisz ponieść większy koszt i mieć pewność że Twoja felga to pomiesci

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, remuch napisał:

Płyn plus kable w oplocie i lepsze klocki
Przy konwersji na większe tarcze/inne zaciski musisz ponieść większy koszt i mieć pewność że Twoja felga to pomiesci

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Z przodu jest dużo miejsca jeszcze, teraz mam TRW klocki. Jakie klocki wziąć ? Czy przewody w stalowym oplocie jakieś dedykowane ? czy na metry? Gdzie tego szukać ? 

Link to comment
Share on other sites

Przewody choćby Hel
Mówisz że masz dużo miejsca?? Ale nie wiesz jak duże są zaciski od wrx'a ;)
Z tego co pamiętam w Legacy najprościej jest przejść na zacisk i tarcze o diesla

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

w OBK nie mogę narzekać na hamulce, z przodu tarcze 294mm BluePrint, wszystko seria, siła hamowania wystarczająca żeby zatrzymać ten samochód a często jeżdżę z dość pokaźnym bagażem.

 

163506509_279645657007418_5834407317329703653_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dobra zaczynam od zestawu klocków przód tył ferodo plus wymiana płynu. Zamawiam części i jutro umawiam się na wymianę. Powiedzcie mi jeszcze

jakie wymiary maja mieć klocki na przód bo przy ostatniej wymianie musiałem zwracać, tarcze pasowały natomiast klocki nie:/ 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Panowie czyszczenie zacisków przód tył wymiana płynu, wymiana prowadnic lewy tył, niedrożny przewód wspomagania hamowania z zaworkiem. Zapłaciłem 500 z groszami, trochę to pomogło ale mogłoby być lepiej. Swoją drogą jaki kupić ten przewód z zaworkiem ?

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie po zamontowaniu klocków brembo xtra do seryjnego zacisku i tarczy 277mm (tarcza ATE najprawdopodobniej) znacznie poprawiło jakość chamowania. Wcześniej miałem ferodo ktore dawały rady ale po zagraniu już lipa. Brembo xtra jak naradzie mnie nie zawiodły nawet przy szybkim chamowania z 150 do 0.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...