Skocz do zawartości

Słabe hamulce


togus

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, togus napisał:

Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ 

 Ten typ tak ma.

Ja zmieniałem na 4 tłoczek z wrx 04' i tarcze z klockami od EBC z przodu. A na przód i tył  krótkie przewody w stalowym oplocie hel i teraz samochód hamuję.

Edytowane przez polter_83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, togus said:

Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ 

Jeśli na śliskim od razu załącza ABS to, o ile się znam, oznacza właśnie, że hamujuą i blokuja koła. Niemniej mogę się mylic bo mało hamuje a jeśli już to "miękko". Nie pamiętam kiedy zmusiłem jakiekolwiek z moich aut do załączenia ABS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny że wszystko chodzi dobrze, tłoczki też?

Generalnie miałem kiedyś porównanie mój Forek i Forek od @janekbe przejechałem się jego samochodem przed zakupem. Dużo lepiej hamował. Rok później wymieniałem klocki i tarcze, założyłem gładką mikode i klocki ferodo. Hamuje to uczciwie, ale w międzyczasie jeszcze wstawiłem przewody w oplocie tak jak napisał wyżej @polter_83  Przy wymianie przewodów zauważyłem że jeden tłoczek prawie stał. Więc zdjąłem oba zaciski i rozebraliśmy z mechanikiem, wyczyściliśmy i złożyliśmy. Po tych zabiegach Forek zaczął hamować. Mam bębny z tyłu ale uważam że teraz hamuje poprawnie. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, togus napisał:

Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ 

sprawdzane było czy tłoczki i prowadnice chodzą poprawnie? Płyn hamulcowy zmieniałeś też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Dzixd napisał:

sprawdzane było czy tłoczki i prowadnice chodzą poprawnie? Płyn hamulcowy zmieniałeś też?

 

19 godzin temu, ewemarkam napisał:

Jesteś pewny że wszystko chodzi dobrze, tłoczki też?

Generalnie miałem kiedyś porównanie mój Forek i Forek od @janekbe przejechałem się jego samochodem przed zakupem. Dużo lepiej hamował. Rok później wymieniałem klocki i tarcze, założyłem gładką mikode i klocki ferodo. Hamuje to uczciwie, ale w międzyczasie jeszcze wstawiłem przewody w oplocie tak jak napisał wyżej @polter_83  Przy wymianie przewodów zauważyłem że jeden tłoczek prawie stał. Więc zdjąłem oba zaciski i rozebraliśmy z mechanikiem, wyczyściliśmy i złożyliśmy. Po tych zabiegach Forek zaczął hamować. Mam bębny z tyłu ale uważam że teraz hamuje poprawnie. 

Mechanik mówił ze wszystko przeczyścił i chodzi ok. Szczerze to chyba nie chce mi się bawić w regenerację tego co mam, myślę o założeniu lepszego zestawu. Wiem, że płynu nie wymienił chociaż o to prosiłem... To co zacząć od wymiany płynu ? jak to nie pomoże to wtedy co ? Podrzućcie jakieś rozwiązanie problemu :) co jak kupić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, remuch napisał:

Płyn plus kable w oplocie i lepsze klocki
Przy konwersji na większe tarcze/inne zaciski musisz ponieść większy koszt i mieć pewność że Twoja felga to pomiesci

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Z przodu jest dużo miejsca jeszcze, teraz mam TRW klocki. Jakie klocki wziąć ? Czy przewody w stalowym oplocie jakieś dedykowane ? czy na metry? Gdzie tego szukać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody choćby Hel
Mówisz że masz dużo miejsca?? Ale nie wiesz jak duże są zaciski od wrx'a ;)
Z tego co pamiętam w Legacy najprościej jest przejść na zacisk i tarcze o diesla

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zaczynam od zestawu klocków przód tył ferodo plus wymiana płynu. Zamawiam części i jutro umawiam się na wymianę. Powiedzcie mi jeszcze

jakie wymiary maja mieć klocki na przód bo przy ostatniej wymianie musiałem zwracać, tarcze pasowały natomiast klocki nie:/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie czyszczenie zacisków przód tył wymiana płynu, wymiana prowadnic lewy tył, niedrożny przewód wspomagania hamowania z zaworkiem. Zapłaciłem 500 z groszami, trochę to pomogło ale mogłoby być lepiej. Swoją drogą jaki kupić ten przewód z zaworkiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie po zamontowaniu klocków brembo xtra do seryjnego zacisku i tarczy 277mm (tarcza ATE najprawdopodobniej) znacznie poprawiło jakość chamowania. Wcześniej miałem ferodo ktore dawały rady ale po zagraniu już lipa. Brembo xtra jak naradzie mnie nie zawiodły nawet przy szybkim chamowania z 150 do 0.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...