togus Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
remuch Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 Przewodu w oplocie na start może??Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 @togus jakie masz zaciski? Link to comment Share on other sites More sharing options...
togus Posted March 20, 2021 Author Share Posted March 20, 2021 Zdjęcia są przed wymianą i wyglądało to tak https://drive.google.com/drive/folders/1dqPd1iIyqDZYLIFWG7gTM6TGwbQnxZSp Link to comment Share on other sites More sharing options...
polter_83 Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 (edited) 1 godzinę temu, togus napisał: Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ Ten typ tak ma. Ja zmieniałem na 4 tłoczek z wrx 04' i tarcze z klockami od EBC z przodu. A na przód i tył krótkie przewody w stalowym oplocie hel i teraz samochód hamuję. Edited March 20, 2021 by polter_83 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 2 hours ago, togus said: Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ Jeśli na śliskim od razu załącza ABS to, o ile się znam, oznacza właśnie, że hamujuą i blokuja koła. Niemniej mogę się mylic bo mało hamuje a jeśli już to "miękko". Nie pamiętam kiedy zmusiłem jakiekolwiek z moich aut do załączenia ABS-u. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ManoLEE Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 Opony jeśli za szybko odpala się ABS, jak opony nie pomogą to większa tarcza z wersji spec B, bądź Brembo, a będzie stawał dęba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 (edited) Jesteś pewny że wszystko chodzi dobrze, tłoczki też? Generalnie miałem kiedyś porównanie mój Forek i Forek od @janekbe przejechałem się jego samochodem przed zakupem. Dużo lepiej hamował. Rok później wymieniałem klocki i tarcze, założyłem gładką mikode i klocki ferodo. Hamuje to uczciwie, ale w międzyczasie jeszcze wstawiłem przewody w oplocie tak jak napisał wyżej @polter_83 Przy wymianie przewodów zauważyłem że jeden tłoczek prawie stał. Więc zdjąłem oba zaciski i rozebraliśmy z mechanikiem, wyczyściliśmy i złożyliśmy. Po tych zabiegach Forek zaczął hamować. Mam bębny z tyłu ale uważam że teraz hamuje poprawnie. Edited March 20, 2021 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 9 godzin temu, togus napisał: Panowie, hamulce zawsze były słabe, wymieniłem tarcze, klocki maja może 20 tys km. Auto słabo hamuje, na śliskim odrazu reaguje abs natomiast na suchej drodze jest źle:/ można się przeliczyć i w porę się nie zatrzymać... Co można zmienić? Inne moje samochody ,,stają dęba” ten nie... wydaje mi się ze siła hamowania jest zbyt słaba i nie blokuje wystarczająco kół. Proszę o podpowiedzi, strach tym jeździć:/ sprawdzane było czy tłoczki i prowadnice chodzą poprawnie? Płyn hamulcowy zmieniałeś też? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polter_83 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 Ja dokonałem modyfikacji po ówcześniejszym sprawdzeniu stanu hamulców. Jak dla mnie zdrowa seria w Legacy hamowała za słabo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
togus Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 Właśnie sprawdziłem i Tarcze tył 290 mm, przód 277 trw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
togus Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 18 godzin temu, Dzixd napisał: sprawdzane było czy tłoczki i prowadnice chodzą poprawnie? Płyn hamulcowy zmieniałeś też? 19 godzin temu, ewemarkam napisał: Jesteś pewny że wszystko chodzi dobrze, tłoczki też? Generalnie miałem kiedyś porównanie mój Forek i Forek od @janekbe przejechałem się jego samochodem przed zakupem. Dużo lepiej hamował. Rok później wymieniałem klocki i tarcze, założyłem gładką mikode i klocki ferodo. Hamuje to uczciwie, ale w międzyczasie jeszcze wstawiłem przewody w oplocie tak jak napisał wyżej @polter_83 Przy wymianie przewodów zauważyłem że jeden tłoczek prawie stał. Więc zdjąłem oba zaciski i rozebraliśmy z mechanikiem, wyczyściliśmy i złożyliśmy. Po tych zabiegach Forek zaczął hamować. Mam bębny z tyłu ale uważam że teraz hamuje poprawnie. Mechanik mówił ze wszystko przeczyścił i chodzi ok. Szczerze to chyba nie chce mi się bawić w regenerację tego co mam, myślę o założeniu lepszego zestawu. Wiem, że płynu nie wymienił chociaż o to prosiłem... To co zacząć od wymiany płynu ? jak to nie pomoże to wtedy co ? Podrzućcie jakieś rozwiązanie problemu co jak kupić Link to comment Share on other sites More sharing options...
remuch Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 Płyn plus kable w oplocie i lepsze klockiPrzy konwersji na większe tarcze/inne zaciski musisz ponieść większy koszt i mieć pewność że Twoja felga to pomiesciWysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
togus Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 2 minuty temu, remuch napisał: Płyn plus kable w oplocie i lepsze klocki Przy konwersji na większe tarcze/inne zaciski musisz ponieść większy koszt i mieć pewność że Twoja felga to pomiesci Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka Z przodu jest dużo miejsca jeszcze, teraz mam TRW klocki. Jakie klocki wziąć ? Czy przewody w stalowym oplocie jakieś dedykowane ? czy na metry? Gdzie tego szukać ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
remuch Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 Przewody choćby HelMówisz że masz dużo miejsca?? Ale nie wiesz jak duże są zaciski od wrx'a Z tego co pamiętam w Legacy najprościej jest przejść na zacisk i tarcze o dieslaWysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 w OBK nie mogę narzekać na hamulce, z przodu tarcze 294mm BluePrint, wszystko seria, siła hamowania wystarczająca żeby zatrzymać ten samochód a często jeżdżę z dość pokaźnym bagażem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 Ja znów jestem zadowolony z gładkiej mikody i zwykłych klocków ferodo. Nie pylą i nie piszczą.Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
togus Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 Dobra zaczynam od zestawu klocków przód tył ferodo plus wymiana płynu. Zamawiam części i jutro umawiam się na wymianę. Powiedzcie mi jeszcze jakie wymiary maja mieć klocki na przód bo przy ostatniej wymianie musiałem zwracać, tarcze pasowały natomiast klocki nie:/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ManoLEE Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 Wymień też tarcze z przodu, jak chcesz zostać przy seryjnej średnicy to wybierz model nacinany i nawiercany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remuch Posted March 26, 2021 Share Posted March 26, 2021 I jakie efekty ??Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
togus Posted March 28, 2021 Author Share Posted March 28, 2021 Czekam na termin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
togus Posted May 20, 2021 Author Share Posted May 20, 2021 Legacy dziś zostawiony u mechanika, zobaczmy jaka będzie diagnoza Link to comment Share on other sites More sharing options...
togus Posted May 25, 2021 Author Share Posted May 25, 2021 Prowadnice zacisku do wymiany, przewód wspomagania do pompy niedrożny to na te chwile dalej czekam na odbiór autka Link to comment Share on other sites More sharing options...
togus Posted May 26, 2021 Author Share Posted May 26, 2021 Panowie czyszczenie zacisków przód tył wymiana płynu, wymiana prowadnic lewy tył, niedrożny przewód wspomagania hamowania z zaworkiem. Zapłaciłem 500 z groszami, trochę to pomogło ale mogłoby być lepiej. Swoją drogą jaki kupić ten przewód z zaworkiem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Wiktor Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Ogólnie po zamontowaniu klocków brembo xtra do seryjnego zacisku i tarczy 277mm (tarcza ATE najprawdopodobniej) znacznie poprawiło jakość chamowania. Wcześniej miałem ferodo ktore dawały rady ale po zagraniu już lipa. Brembo xtra jak naradzie mnie nie zawiodły nawet przy szybkim chamowania z 150 do 0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now