Skocz do zawartości

Luzy zaworowe, szklanki


ewemarkam

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mnie nurtuje jeden temat.

Mianowicie, pytanie w zasadzie skierowane do osób które to robią, albo robiły. Jeśli trafia się np UPG, albo coś się dzieje z zaworami, silnik kuleje itp. A luz zaworowy jest w zasadzie nie regulowany tylko ustawiany. Jak ma to miejsce w DOHC silnikach. Mamy sytuację, zawór jest podparty, luz zaworowy równy zero czyli szczelinomierz 0.05 nie wchodzi. Jak wygląda regulacja, czyli np szlifowanie albo dobór szklanki nowej. Zbiera się 0.1mm i montuje wszystko tak jak ma być, mierzy się ponownie luz aby określić ile jeszcze zebrać? Rozumiem że jeśli taka jest sytuacja to gniazda są już pewnie wypalone i i tak trzeba robić głowice, ale czy wtedy oni dobierają szklanki. Generalnie zastanawia mnie to jak robią pomiary ile zebrać. Bo wiadomo jeśli luz jeszcze jest, to wiemy ile zebrać żeby był prawidłowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, jeżeli okazuje się, że zawór jest podparty, to zbieram najpierw o grubość luzu prawidłowego, potem pomiar jeszcze raz, żeby już wyliczyć ile zostało.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ewemarkam napisał:

Ostatnio mnie nurtuje jeden temat.

Mianowicie, pytanie w zasadzie skierowane do osób które to robią, albo robiły. Jeśli trafia się np UPG, albo coś się dzieje z zaworami, silnik kuleje itp. A luz zaworowy jest w zasadzie nie regulowany tylko ustawiany. Jak ma to miejsce w DOHC silnikach. Mamy sytuację, zawór jest podparty, luz zaworowy równy zero czyli szczelinomierz 0.05 nie wchodzi. Jak wygląda regulacja, czyli np szlifowanie albo dobór szklanki nowej. Zbiera się 0.1mm i montuje wszystko tak jak ma być, mierzy się ponownie luz aby określić ile jeszcze zebrać? Rozumiem że jeśli taka jest sytuacja to gniazda są już pewnie wypalone i i tak trzeba robić głowice, ale czy wtedy oni dobierają szklanki. Generalnie zastanawia mnie to jak robią pomiary ile zebrać. Bo wiadomo jeśli luz jeszcze jest, to wiemy ile zebrać żeby był prawidłowy. 


W przypadku podpartych zaworów, po zdjęciu wałków rozrządu przez otwór świecy zapłonowej dmucham sprężonym powietrzem(musi być szczelne połączenie), żeby sprawdzić szczelność zaworów. Jeśli któryś jest nadpalony, to będzie od razu dmuchało kanałem w głowicy. Dwa razy trafił mi się uszkodzony zawór. Można w tej sposób uniknąć wtopy po regulacji zaworów. Jakby został spalony zawór, to wiadomo silnik będzie dalej kulał, a tak można tego uniknąć. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...