Skocz do zawartości

Emulator WEFA - Softy i przydatne informacje.


LosioDriver

Rekomendowane odpowiedzi

Wątek dla wszystkich którzy posiadają emulator WEFA.

 

Napisałem kilka dni temu do producenta z prośbą o zrobienie wersji softu z odwróconymi przyciskami Odbierz/Odrzuć rozmowę - bo w Subaru tak niefortunnie wyszło, że przycisk Odrzuć był strzałką w górę, a Odbierz w dół.

Czasami można było się pomylić, no bo przywykło się, że zielona słuchawka jest na górze, a czerwona na dole. Producent przygotował specjalny soft pod Subaru w którym są odwrócone te przyciski.

Dostałem zgodę od producenta na zamieszczenie tutaj dla chętnych tego softu i być może kolejnych (jak się coś pojawi to dołączę tutaj).

 

Softy do modelu 606:

 

Soft odwracający przyciski Odbierz/Odrzuć:

Subaru_WEFA_NextPrev_21031310.rar

 

Procedura aktualizacji:

  1. Wypakować plik rar
  2. Na pustą pamięć USB sformatowaną do FAT32 wrzucić luzem plik mva
  3. Pamięć włożyć do podłączonego do radia i włączonego emulatora na ok. 30s

 

Jest też dostępny soft zwiększający głośność emulatora. Ktoś chętny?

 

Mam też pytanie do posiadaczy tego emulatora - zdarza się Wam, że podczas jazdy emulator zrywa połączenie BT i aby ponownie się połączyć trzeba zgasić i zapalić auto?

W jakich sytuacjach się to zdarza?

 

 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie, że producent tak ochoczo modyfikuje firmware po prośbie zaledwie jednej osoby. Z chęcią to wypróbuję.

Niestety obecnie przyciski na kierownicy obsługujące radio/WEFĘ postanowiły przestać działać i zbieram się w sobie do poszukania elektryka, który zdoła to zdiagnozować i naprawić. Jednak zmiana wydaje się być sensowne  intuicyjne. Rzeczywiście zdarzało mi się pomylić strzałki i odrzucić połączenie zamiast je odebrać - kiedy jeszcze przyciski mi działały.

W kwestii zmiany głośności. Śmiało podsyłaj tutaj do wątku. Ktoś się może skusi.

Masz może paczkę z niezmodyfikowanym softem? Tak w razie jakichś błędów, które mogłyby wystąpić przypadkiem po zmianach jakie wprowadzili programiści.
Czy możliwa jest zmiana softu na starszą wersję po aktualizacji do nowszej? Niekiedy możliwa jest wyłącznie aktualizacja przyrostowa.
 

Cytat

zdarza się Wam, że podczas jazdy emulator zrywa połączenie BT i aby ponownie się połączyć trzeba zgasić i zapalić auto?

W jakich sytuacjach się to zdarza?

Tak. Zdarzyło mi się tak kilka razy podczas jednej podróży. Kilka minut po ruszeniu zaczęło mnie rozłączać i nie mogłem nawiązać połączenia do ponownego uruchomienia silnika. Z tego co kojarzę to ponowne uruchomienie silnika pomogło też tylko na chwilę. Problem jednak ustąpił kolejnego dnia.
Niestety nie jest to na tyle powtarzalne, że byłbym w stanie nakreślić dokładniej co się stało.
Czasami po prostu zdarzy się, że telefon się rozłączy i możliwe jest ponowne połączenie.

Domyślam się, że pytasz o to, by przekazać wskazówki do reprodukcji problemu producentowi. Ciężko z tym będzie. Bez pełnych logów, na które nie ma raczej szans.

Świetny pomysł z założeniem tego wątku. :)

Edit: Dopiero teraz zdałem sobie sprawę, że przyciski "następny/poprzedni" odpowiedzialne za odrzucenie/przyjęcie połączenia są w moim Outbacku poziomo. :lol: W każdym razie modyfikację z głośnością z chęcią przetestuję.

Edytowane przez halvaekiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, halvaekiu napisał:

Świetnie, że producent tak ochoczo modyfikuje firmware po prośbie zaledwie jednej osoby. Z chęcią to wypróbuję.

 

Też mnie to miło zaskoczyło :)

 

1 minutę temu, halvaekiu napisał:

Niestety obecnie przyciski na kierownicy obsługujące radio/WEFĘ postanowiły przestać działać i zbieram się w sobie do poszukania elektryka, który zdoła to zdiagnozować i naprawić.

 

A sterowanie zmieniarką z radia działą? Może wypięła się kostka od sterowania z kierownicy? Przyciski na kierownicy świecą?

 

2 minuty temu, halvaekiu napisał:

W kwestii zmiany głośności. Śmiało podsyłaj tutaj do wątku. Ktoś się może skusi.
Masz może paczkę z niezmodyfikowanym softem? Tak w razie jakichś błędów, które mogłyby wystąpić przypadkiem po zmianach jakie wprowadzili programiści.
Czy możliwa jest zmiana softu na starszą wersję po aktualizacji do nowszej? Niekiedy możliwa jest wyłącznie aktualizacja przyrostowa

 

Wysłałem już zapytanie o inne wersje softów. Z tego co mi się wydaje, to powinno się dowolnie aktualizować. No chyba, że aktualizacja zmieni coś w kwestii aktualizacji :D

 

3 minuty temu, halvaekiu napisał:

Tak. Zdarzyło mi się tak kilka razy podczas jednej podróży. Kilka minut po ruszeniu zaczęło mnie rozłączać i nie mogłem nawiązać połączenia do ponownego uruchomienia silnika. Z tego co kojarzę to ponowne uruchomienie silnika pomogło też tylko na chwilę. Problem jednak ustąpił kolejnego dnia. Niestety nie jest to na tyle powtarzalne, że byłbym w stanie nakreślić dokładniej co się stało. Czasami po prostu zdarzy się, że telefon się rozłączy i możliwe jest ponowne połączenie. Domyślam się, że pytasz o to, by przekazać wskazówki do reprodukcji problemu producentowi. Ciężko z tym będzie. Bez pełnych logów, na które nie ma raczej szans.

 

Producent wie o tym problemie, ale nie był w stanie go powtórzyć w warunkach "laboratoryjnych". Co ciekawe najwyraźniej występuje to tylko z japońskimi pojazdami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, LosioDriver napisał:

A sterowanie zmieniarką z radia działą? Może wypięła się kostka od sterowania z kierownicy? Przyciski na kierownicy świecą?

 

Tak. Sterowanie bezpośrednio z radia działa. Podświetlenie przycisków wciąż działa. Tempomat po drugiej stronie kierownicy wciąż działa.
To ewidentnie wina przycisków, ponieważ powoli umierając czasami naciśnięcie jednego z nich wywoływało inną funkcję. Np. "mute" powodowało zmianę źródła dźwięku. Dowiedziałem się, że przyciski są rozpoznawane poprzez indywidualny opór dla każdego z nich. Możliwe, że zużył się przewód i stąd te problemy. Poprosiłem mechanika o naprawienie tego, ale stwierdził, że przewód idzie przez główną wiązkę i odesłał mnie do znajomego elektryka. Póki co nie zabrałem się za umówienie wizyty.

Zastanawia mnie jedna rzecz. Gdy naciskam bezpośrednio w radiu przycisk następnego/poprzedniego utworu to z głośników słychać głośne piknięcie. Strasznie to zniechęca i wolę już celować w mały ekran telefonu.
Piknięcie występuje tylko podczas korzystania z WEFY. Podczas odtwarzania płyty CD nie występuje. Sądzisz, że to kwestia oprogramowania WEFY? Nie każdy ma w kierownicy przyciski, a wspomniana funkcja jest co najmniej zniechęcająca i strasznie mi przeszkadza. Szukałem nawet w instrukcji radia jak to wyłączyć, ale nie znalazłem wzmianki o tym.

 

9 minut temu, LosioDriver napisał:

Producent wie o tym problemie, ale nie był w stanie go powtórzyć w warunkach "laboratoryjnych".

Nie dziwi mnie to. :D W pracy tego typu problemu bez logów nawet bym nie ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, halvaekiu napisał:

Poprosiłem mechanika o naprawienie tego, ale stwierdził, że przewód idzie przez główną wiązkę i odesłał mnie do znajomego elektryka. Póki co nie zabrałem się za umówienie wizyty.

Wiązka? Wątpię, jeżeli już to może przepracowane rezystory (one są w przyciskach).

 

2 minuty temu, halvaekiu napisał:

Gdy naciskam bezpośrednio w radiu przycisk następnego/poprzedniego utworu to z głośników słychać głośne piknięcie. Strasznie to zniechęca i wolę już celować w mały ekran telefonu.
Piknięcie występuje tylko podczas korzystania z WEFY. Podczas odtwarzania płyty CD nie występuje. Sądzisz, że to kwestia oprogramowania WEFY?

Aż sprawdzę jutro u siebie w Forku, natomiast z tego co kojarzę to przyciski w radiu ogólnie u mnie pikają.

 

3 minuty temu, halvaekiu napisał:

Nie dziwi mnie to. :D W pracy tego typu problemu bez logów nawet bym nie ruszył.

Logi pewnie były, bo analizowali zmieniarki w których do występowało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, LosioDriver napisał:

Wiązka? Wątpię, jeżeli już to może przepracowane rezystory (one są w przyciskach).

 

Nie znam się na tym zbyt mocno, ale przyciski/rezystory są podpięte szeregowo i uszkodzenie jednego z nich powoduje awarię całego układu, tak? Jeżeli odpowiedź jest twierdząca to być może wymiana modułu z przyciskami rozwiązałaby problem. Trochę ich można znaleźć na portalach aukcyjnych. Nie chciałem jednak ich kupować w ciemno, nie wiedząc w czym dokładnie tkwi problem.

 

 

10 minut temu, LosioDriver napisał:

Aż sprawdzę jutro u siebie w Forku, natomiast z tego co kojarzę to przyciski w radiu ogólnie u mnie pikają.

 

Rzeczywiście nieraz i moje radio pika, na przykład podczas ustawiania balansu głośników - w chwili wkroczenia na poziom "0". Jednak piknięcie podczas zmiany utworu przy użyciu WEFA jest niewspółmiernie głośne w porównaniu do odtwarzanej muzyki i pasażerów można nieźle nastraszyć. Być może zmiana głośności samej WEFY, o której pisałeś, częściowo rozwiązałaby problem.

Edytowane przez halvaekiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2021 o 23:41, halvaekiu napisał:

Nie znam się na tym zbyt mocno, ale przyciski/rezystory są podpięte szeregowo i uszkodzenie jednego z nich powoduje awarię całego układu, tak?

Nie do końca tak to działa. Masz otwarty obwód, zamykasz go naciskając przycisk. Każdy przycisk zamyka obwód innym oporem.

Przykładowo przycisk 1 zamyka obwód jednym opornikiem, przycisk 2 zamyka obwód dwoma opornikami itd...

W zależności który opornik nawala to tyle przycisków działa niepoprawnie.

Wartości oporników są w książce serwisowej, więc jest to naprawialne.

image.png.5ce75676eb5ad21b2d0f686bb5a865ff.png

 

W dniu 18.03.2021 o 23:41, halvaekiu napisał:

Rzeczywiście nieraz i moje radio pika, na przykład podczas ustawiania balansu głośników - w chwili wkroczenia na poziom "0". Jednak piknięcie podczas zmiany utworu przy użyciu WEFA jest niewspółmiernie głośne w porównaniu do odtwarzanej muzyki i pasażerów można nieźle nastraszyć. Być może zmiana głośności samej WEFY, o której pisałeś, częściowo rozwiązałaby problem.

 

Rzeczywiście u mnie też tak pika przy naciskaniu na radiu, z kierownicy cisza. Ale jest to zdecydowanie dźwięk wydawany przez radio, a nie przez WEFĘ.

Edytowane przez LosioDriver
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2021 o 23:29, LosioDriver napisał:

Nie do końca tak to działa. Masz otwarty obwód, zamykasz go naciskając przycisk. Każdy przycisk zamyka obwód innym oporem.

Przykładowo przycisk 1 zamyka obwód jednym opornikiem, przycisk 2 zamyka obwód dwoma opornikami itd...

W zależności który opornik nawala to tyle przycisków działa niepoprawnie.

Rzeczywiście masz rację. Przypomniało mi się, że nie wszystkie przyciski szwankowały. Być może wymiana modułu z przyciskami załatwi sprawę. Nie wydaje się to trudne, więc spróbuję. Przepraszam za to, że wątek o WEFIE przerodził się w diagnozę mojej kierownicy. Dzięki za pomoc. ;)
 

 

W dniu 18.03.2021 o 15:44, LosioDriver napisał:

Jest też dostępny soft zwiększający głośność emulatora. Ktoś chętny?

 

Moja prośba o wrzucenie tego softu gdzieś umknęła. Mogę Cie prosić o wrzucenie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

O proszę, czyli jednak odpowiadają... Ja napisałem do nich zimą, bo WEFA kompletnie przestała łączyć się z czymkolwiek przez BT. Ale odpowiedzi nie otrzymałem żadnej choć urządzenie mam jeszcze na gwarancji. Niemniej jednak porzuciłem temat bo kiedy zrobiło się cieplej BT zaczął znów działać - widocznie moduł słabo jest odporny na zimowy mróz/wilgoć i wydaje mi się, że niewiele byliby wstanie mi pomóc. 

A co do zmiany softa, chętnie wypróbuję ten ze zwiększeniem głośności o ile nie odbija się to w jakikolwiek sposób na jakości dźwięku. No i jednak przydałaby się możliwość powrotu do starej wersji softa. ;) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Orear Niestety. Moduł nie jest idealny. Czasami potrafi odmówić posłuszeństwa. Rozumiem, że całkowicie nie odpowiadał? Próbowaleś się podpiąć bezpośrednio przez jack'a w tym czasie?

@LosioDriver Wrzuciłbyś soft z większą głośnością? Udało mi się naprawić przyciski, więc z chęcią wypróbuję nową wersję oprogramowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, halvaekiu napisał:

@Orear Niestety. Moduł nie jest idealny. Czasami potrafi odmówić posłuszeństwa. Rozumiem, że całkowicie nie odpowiadał? Próbowaleś się podpiąć bezpośrednio przez jack'a w tym czasie?

Przez jack'a wszystko śmigało. Tylko BT nie działał dlatego nie było to aż tak mocno denerwujące. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
W dniu 18.03.2021 o 15:44, LosioDriver napisał(a):

Wątek dla wszystkich którzy posiadają emulator WEFA.

 

Napisałem kilka dni temu do producenta z prośbą o zrobienie wersji softu z odwróconymi przyciskami Odbierz/Odrzuć rozmowę - bo w Subaru tak niefortunnie wyszło, że przycisk Odrzuć był strzałką w górę, a Odbierz w dół.

Czasami można było się pomylić, no bo przywykło się, że zielona słuchawka jest na górze, a czerwona na dole. Producent przygotował specjalny soft pod Subaru w którym są odwrócone te przyciski.

Dostałem zgodę od producenta na zamieszczenie tutaj dla chętnych tego softu i być może kolejnych (jak się coś pojawi to dołączę tutaj).

 

Softy do modelu 606:

 

Soft odwracający przyciski Odbierz/Odrzuć:

Subaru_WEFA_NextPrev_21031310.rar 896.8 kB · 3 pobrania

 

Procedura aktualizacji:

  1. Wypakować plik rar
  2. Na pustą pamięć USB sformatowaną do FAT32 wrzucić luzem plik mva
  3. Pamięć włożyć do podłączonego do radia i włączonego emulatora na ok. 30s

 

Jest też dostępny soft zwiększający głośność emulatora. Ktoś chętny?

 

Mam też pytanie do posiadaczy tego emulatora - zdarza się Wam, że podczas jazdy emulator zrywa połączenie BT i aby ponownie się połączyć trzeba zgasić i zapalić auto?

W jakich sytuacjach się to zdarza?

 

 

Hej, witaj. Ja bym poprosil wersje zwiekszajaca glosnosc :) w Renault tez zadziala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może komuś się przyda.
Miałem zamienione kanały lewy z prawym w przewodzie od wefa. Wystarczyło zamienić dwa piny 2 i 3 (u mnie był to kolor czerwony i biały). Piny odblokowują się z wtyczki tej przy radiu po włożeniu małego śrubokręta nad pinem od strony przewodów.
Miałem też problem z trzeszczącym dźwiękiem, jak się okazało pin 12 wypadał (kolor brązowy), wystarczyło docisnąć.

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez GAdam40
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GAdam40 napisał(a):

Może komuś się przyda.
Miałem zamienione kanały lewy z prawym w przewodzie od wefa. Wystarczyło zamienić dwa piny 2 i 3 (u mnie był to kolor czerwony i biały). Piny odblokowują się z wtyczki tej przy radiu po włożeniu małego śrubokręta nad pinem od strony przewodów.
Miałem też problem z trzeszczącym dźwiękiem, jak się okazało pin 12 wypadał (kolor brązowy), wystarczyło docisnąć.

1.jpg

2.jpg

Ooo to ciekawostka. U siebie nie zauważyłem takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam WF603, jestem bardzo zadowolony, połączenie jest stabilne, dźwięk zadowalający i odbieranie połączeń działa z poziomu radia. Jedyna uwaga, to to, że nie można do niego wgrać nowego softu, także zamiana przycisków odebrania telefonu, czy zwiększenie poziomu głośności nie wchodzą w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...