loreno Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 Witam, w załączeniu zdjęcie z książki serwisowej, czy ten zapis oznacza że w 2016 roku był wymieniony pasek rozrządu przy przebiegu 260 020 km ? obecnie jest 305 000 km , jakieś sugestie ?, dzięki i Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 Jeżeli kupiłeś auto i nie znasz jego dokładnej historii serwisowej to ja bym zapisami się nie kierował. W 2,5 wymienia się rozrząd co 100k. Oczywiście odpowiedniego producenta. Przy innych nie sądzę, że na 100k starcza. 305k oznacza rozrząd i świece. Kumpel kiedyś mondeo kupił. Zaufał zapiskom w serwisówce i musiał do kosztów rozrządu doliczyć jeszcze remont motoru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 Czy był zmieniony czy nie ja zmieniam takie rzeczy od razu po kupnie auta. Niezależnie czy wpis jest prawdziwy czy nie. Czy pasek przejechał 20, 30, czy 40k km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loreno Posted March 16, 2021 Author Share Posted March 16, 2021 jaki jest ten odpowiedni rozrząd i świece - producent - i jaki ~ koszt - dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
STRAZAK Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 30 minut temu, loreno napisał: jaki jest ten odpowiedni rozrząd i świece - producent - i jaki ~ koszt - dzięki za pomoc oryginalny z oznakowaniem lub aprobatą Subaru bez jakiś tam Valeo czy innych badziewi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loreno Posted March 16, 2021 Author Share Posted March 16, 2021 dzięki ale niewiele mi to mówi może jakiś link itp. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 dzięki ale niewiele mi to mówi może jakiś link itp. ?Linki tu nie dostaniesz. To forum sponsorowane przez importera marki. Takie działania są wbrew regulaminowi forum. Rozrząd oryginalny OEM kupisz w ASO. Podobno warto, pamiętaj o wymianie pompy wody. OEM ponoć wytrzymuje dwie wymiany "rozrządu" i tak zaleca producent. Ale kto wie co masz teraz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted March 17, 2021 Share Posted March 17, 2021 9 godzin temu, loreno napisał: dzięki ale niewiele mi to mówi może jakiś link itp. ? Rozrząd + pompa wody + paski klinowe + płyn chłodniczy Eneos. (rozrząd na pasku mitshubosi, pompa wody aisin, rolki + napinacz). Tak mam u siebie. Około 1700 brutto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted March 18, 2021 Share Posted March 18, 2021 W dniu 16.03.2021 o 21:30, STRAZAK napisał: oryginalny z oznakowaniem lub aprobatą Subaru bez jakiś tam Valeo czy innych badziewi. Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że Valeo jest jednym z dostawców części na linię montażową Subaru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 18, 2021 Share Posted March 18, 2021 Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że Valeo jest jednym z dostawców części na linię montażową Subaru? Ale chyba nie paska. Bo na każdym jest bodajże Mitsuboshi czy jakoś tak. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted March 18, 2021 Share Posted March 18, 2021 A od kiedy Valeo ma w swojej ofercie paski rozrządu? (Bo może czegoś nie wiem) Po prostu - ględzenie o "badziewiu" "Valeo" jest nieporozumieniem. Jest to producent bardzo wielu części dla różnych marek samochodów do fabryk. A w przypadku pasków rozrządu do Subaru, to akurat Mitsuboshi to nie jest dla mnie wyznacznik czegokolwiek. "Parę" w mojej karierze się zerwało. Po gwarancji (to przyznaję) ale przed upływem 5 lat lub 100000km. Więc przestałem je stosować i problem zniknął. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loreno Posted March 18, 2021 Author Share Posted March 18, 2021 to w końcu jaki pasek ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted March 19, 2021 Share Posted March 19, 2021 @lorenoJa już drugi raz zakładałem pasek Mitsuboshi (zmieniałem wcześniej niż to było konieczne ze względu na UPG), a jak kupiłem samochód to był też na takim pasku. Mój mechanik nigdy nie zauważył, żeby coś niepokojącego się z nimi działo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
STRAZAK Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 W dniu 18.03.2021 o 06:56, house_1 napisał: Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że Valeo jest jednym z dostawców części na linię montażową Subaru? Tak (wiem tylko pytanie po co skoro są lepsze rozwiązania ale te są najbardziej ekonomiczne) i nie ( nie sądzę żeby w tym aspekcie sprawy ktoś z projektantów-ekonomistów się przejmował co się będzie działo z pojazdem po skończeniu gwarancji) z pełną świadomością napisałem co napisałem i na co dzień omijam tę konkretną markę szerokim łukiem co polecam każdemu innemu użytkownikowi jakichkolwiek pojazdów a dzięki temu mam o wiele mniej zmartwień (reklamacje, niepasujące elementy). Co do paska Mitsuboshi jak sam napisałeś zarwały się po czasie a więc ..... Każdy jeden pasek nawet kewlarowy kiedyś pęknie kwestia dokładności i sposobu montażu. Nawet na naszym forum było sporo tematów o niepasujących różnych elementach z logo wspomnianej firmy, wejdź na forum Alfa Romeo (miałem dwie) i tam rzuć hasło że Valeo jest super (może cię nie zbanują ale pojadą jak na dzikim ośle) w kwestii elektroniki porażka, układ sprzęgłowy - można czasami trafić dobrą sztukę, o innych elementach już nawet nie wspomnę a przez prawie 30 lat praktyki troszkę się tego nazbierało. Jeśli uważasz że wspomniana firma jest super-hiper to masz takie prawo ale zawsze znajdzie się ktoś kto ma odrębne zdanie (patrz ja) i nie dlatego że się nie znam tylko dlatego że akurat Włoską motoryzację znam nawet bym powiedział za dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 6 minut temu, STRAZAK napisał: Jeśli uważasz że wspomniana firma jest super-hiper Nie powiedziałem że jest super-hiper, tylko że to dostawca na pierwszy montaż i nie jest "badziewiem". Mam "parę" lat praktyki w naprawie samochodów i.... 7 minut temu, STRAZAK napisał: dlatego że akurat Włoską motoryzację znam nawet bym powiedział za dobrze. ....akurat Valeo to firma francuska. I we francuzach jest bardzo mocna. A jak komuś nie pasuje jakaś motoryzacja (np. samochodów na "F" się nie kupuje), to jego prawo. Każdy producent samochodów gdzieś jest mocny, a gdzieś słaby. Tak jak jego dostawcy. 10 minut temu, STRAZAK napisał: Co do paska Mitsuboshi jak sam napisałeś zarwały się po czasie Po upływie gwarancji, a nie po przewidzianym interwale. Sposobu montażu jakoś nie zmieniłem, tylko dostawcę pasków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loreno Posted March 25, 2021 Author Share Posted March 25, 2021 W dniu 16.03.2021 o 20:07, Szmiglo napisał: Jeżeli kupiłeś auto i nie znasz jego dokładnej historii serwisowej to ja bym zapisami się nie kierował. W 2,5 wymienia się rozrząd co 100k. Oczywiście odpowiedniego producenta. Przy innych nie sądzę, że na 100k starcza. 305k oznacza rozrząd i świece. Kumpel kiedyś mondeo kupił. Zaufał zapiskom w serwisówce i musiał do kosztów rozrządu doliczyć jeszcze remont motoru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now