Skocz do zawartości

Stało się nieuniknione


stefan3550

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.05.2021 o 06:13, st981777 napisał:

przypomnę wam ostatnią Celicę i 1.8VVTi które żłopało więcej oleju jak benzyny z powodu wady konstrukcyjnej

Kara za wybór do sportowej fury silnika o marnej mocy 143 koni ;) Z 1.8 TS nie było tego problemu.

Z resztą Celica to był promil produkcji 1.8VVTi, dużo więcej poszło tego do Avensisa T25 gdzie branie oleju też nie było regułą, jednym brał drugim nie.

W dniu 11.05.2021 o 06:13, st981777 napisał:

ale ta metka bezawaryjności to marketing zbudowany na starej Corolli...

Ciekawe co masz co zarzucenia obecnej Corolli albo silnikom Valvematic, bo mówisz o prehistorii, VVTi nie montują od 10 lat.

 

3 godziny temu, rutra80 napisał:

Ale jaka Corolla jaką Imprezę?

Obecna obecną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.8VVTi w MR2 i nie bierze oleju. Wcześniejsze brały, później coś tam poprawili i jest lepiej. 

 

A w corolli to miałem 1.8VVTi-L czyli 2zz i to miało 195 koni z wolnossącego 1.8 i Lift załączał się tam gdzie dziś kończą się silniki (6.5k rpm) Kręcił się do 8.5k RPM i był totalnie szalonym silnikiem do tego auta :D 

 

No ale TTE potrafiło do niego jeszcze dorzucić kompresor (normalnie z zachowaniem gwarancji producenta).

 

No i teraz taka stara corolla miała do 100km/h 6.8s a taki WRX z epoki 6.2s. Szybciej ale w praktyce o wiele łatwiej kiepsko wystartować (zdusić auto) manualem z AWD niż ośką więc myślę że można by powalczyć. Nie mówiąc już o wszystkich wolnossakach Subaru które ta corolla raczej zjadała. Teraz ma też chyba wyjść corolla GR z AWD i będzie klops ;)

 

Nie mniej jednak nigdy nie potrafiłem zrozumieć ludzi "Tylko Subaru", "Tylko Toyota", "BWM albo nic". Uwielbiam swoją MR2 i jest to idealne auto dla mnie ale to nie znaczy że jestem fanem Toyoty, raczej odwrotnie. Jeżeli jutro Skoda ogłosi taniego lekkiego roadstera z silnikiem umieszczonym centralnie to zacznę się ślinić na taką Skodę.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2021 o 06:13, st981777 napisał:

bo przypomnę wam ostatnią Celicę i 1.8VVTi które żłopało więcej oleju jak benzyny z powodu wady konstrukcyjnej, 

Mój kumpel ma Avenis z tym piecem. Gość, zaznaczył mu przy sprzedaży, że silnik chla olej, jednak kupił. Codziennie auto robi ponad 120 km. Oleju leje tyle, że nie ma gdzie trzymać baniek po nim. Śmiał się nawet, że rozważał zakup całej beczki, takiej jak do warsztatów biorą. I tak od 4 lat, olej benzyna, 120 km dziennie, olej benzyna.... Był u mechanika. Co mu doradzono? Zarżnąć i zmienić na poprawiony, i tak już kilka lat nie może go wykończyć. Co ciekawe, auto ma moc, pali 6 litrów pb i ileś tam oliwy - wiadomo. 

 

Sorry za offtop. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, czort napisał:

Mój kumpel ma Avenis z tym piecem. Gość, zaznaczył mu przy sprzedaży, że silnik chla olej, jednak kupił. Codziennie auto robi ponad 120 km. Oleju leje tyle, że nie ma gdzie trzymać baniek po nim. Śmiał się nawet, że rozważał zakup całej beczki, takiej jak do warsztatów biorą. I tak od 4 lat, olej benzyna, 120 km dziennie, olej benzyna.... Był u mechanika. Co mu doradzono? Zarżnąć i zmienić na poprawiony, i tak już kilka lat nie może go wykończyć. Co ciekawe, auto ma moc, pali 6 litrów pb i ileś tam oliwy - wiadomo. 

 

Sorry za offtop. 

Może to dwusów? :biglol:

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, czort napisał:

Oleju leje tyle, że nie ma gdzie trzymać baniek po nim

Wadliwe tłoki, za mało portów olejowych, które zatkały się nagarem. Pierścienie pompują olej do komory spalania i dlatego tak żłopie. Tylko Toyota się do tego za bardzo nie chciała przyznać... Naprawa to wymiana pierścieni i dowiercenie dodatkowych portów oraz wyczyszczenie starych, taką samą przypadłość ma Audi B6/B7 z silnikiem 1.6 8V.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadliwe tłoki, za mało portów olejowych, które zatkały się nagarem. Pierścienie pompują olej do komory spalania i dlatego tak żłopie. Tylko Toyota się do tego za bardzo nie chciała przyznać... Naprawa to wymiana pierścieni i dowiercenie dodatkowych portów oraz wyczyszczenie starych, taką samą przypadłość ma Audi B6/B7 z silnikiem 1.6 8V.
I vw golf 5 1.6. a na zdjeciu swieca po 2000km od wymianyIMG-20210121-WA0014.jpg

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.05.2021 o 20:03, Dracula napisał:

I vw golf 5 1.6. a na zdjeciu swieca po 2000km od wymianyIMG-20210121-WA0014.jpg

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka
 

Czego to Niemcy nie wymyślą, nawet smarowanie świec jest w takim Golfie.

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...