blackphoenix1212 Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Niedawno, z okazji poprawek blacharskich, miałem też wykonywaną w aucie konserwację profili zamkniętych woskiem. Skutek jest taki, że w czasie jazdy w mocnym deszczu słyszę akwarium gdzieś po stronie pasażera, obstawiam próg prawy. Podłoga sucha, drzwi suche i otwory odpływowe w drzwiach drożne, niezaklejone, kanaliki podszybia czyste, bez liści i innego syfu. Przy ruszaniu/hamowaniu słychać plusk wody. Pozostaje (najpewniej) próg. Obstawiam, że wosku poszło na tyle obficie, że mógł zakleić otwory odpływowe (o ile takie w progu są). Oglądałem na portalach aukcyjnych progi używane/reperaturki progów ale niewiele tam widać. I to jest właśnie pytanie - czy w progach fabrycznych w Imprezie GH (wersja nadzwozia "nie RS", tj. bez spoilerów progów i otworów pod nie) są otwory odpływowe i ew. gdzie +/- ich szukać. Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia proszę o wsparcie, żebym wiedział gdzie ew. podziałać z drucikiem i odetkać wosk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 w dolnym rancie, od wewnętrznej strony, nie ma takich wytłoczeń, którymi woda powinna wyciekać z progu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackphoenix1212 Posted March 15, 2021 Author Share Posted March 15, 2021 Ogarnąłem - historia obrazkowa poniżej (lokalizacja zatyczki niewidocznej bo zamalowanej, zatyczka zasyfiona przez blacharza, kran ) zostawiam otwarte chwilowo, do przeschnięcia i dalszych decyzji (wosk zamówiony, w drodze). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 21 minut temu, blackphoenix1212 napisał: wosk zamówiony, w drodze). To co wycieka z progu to woda? Jeżeli tak to jakaś masakra. Możesz podać gdzie i jaki wosk kupujesz, jakiś link. Odstawiłem auto do walki z rudą i po zakończeniu będę chciał je zabezpieczyć. Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackphoenix1212 Posted March 15, 2021 Author Share Posted March 15, 2021 2 minuty temu, ura_bus napisał: To co wycieka z progu to woda? Jeżeli tak to jakaś masakra. Możesz podać gdzie i jaki wosk kupujesz, jakiś link. Odstawiłem auto do walki z rudą i po zakończeniu będę chciał je zabezpieczyć. Pozdrawiam, Niestety, woda. +/- 2 litry, patrząc po pojemności zbiornika. Wosk zamówiłem taki: Wurth 500 ml tranparentny i testowo (ciut tańczy, ale czy gorszy?) SikaGard 6250 S, aczkolwiek specem w tej materii nie jestem. Widziałem taki u blacharza, więc wziąłem testowo. Oba dostępne na alledrogo w cenie odpowiednio: trzydzieści parę i niecałe trzydzieści. A teraz, pozbywszy się wody będę miał nieco czasu na przemyślenie skąd ona się tam wzięła - lewy próg był suchy, choć zatyczka podobnie zalakierowana na amen. W kazdym razie zatyczki wyjąłem z obu - płuczą się w celu usunięcia farby i dokładnego obejrzenia potem jak to działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 te zatyczki mają być zatkane, służą do wstrzyknięcia konserwacji profili zamkniętych. Od wewnętrznej strony masz wytłoczenia, które powinny być drożne i tamtędy wszelka woda powinna wyciekać. Zdejmij prawe nadkole i zobacz czy wszystkie otwory technologiczne są zatkane. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackphoenix1212 Posted March 15, 2021 Author Share Posted March 15, 2021 10 minut temu, lutek34 napisał: te zatyczki mają być zatkane, służą do wstrzyknięcia konserwacji profili zamkniętych. Od wewnętrznej strony masz wytłoczenia, które powinny być drożne i tamtędy wszelka woda powinna wyciekać. Zdejmij prawe nadkole i zobacz czy wszystkie otwory technologiczne są zatkane. Podobno nie ma głupich pytań, zatem spytam: nadkole tył czy przód? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 1 minutę temu, blackphoenix1212 napisał: Podobno nie ma głupich pytań, zatem spytam: nadkole tył czy przód? na wszelki wypadek, zdejmij przód i tył Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackphoenix1212 Posted March 15, 2021 Author Share Posted March 15, 2021 Teraz, lutek34 napisał: na wszelki wypadek, zdejmij przód i tył Dzięki, zacznę od przodu bo i tak miałem wyciszać to sobie obejrzę czy gra warta świeczki z wylepianiem nadkola Jak pozyskam jakieś nowe fotki i wiadomości odnośnie odwodnienia progu to pozwolę sobie wrzucić tutaj dla potomnych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now