Skocz do zawartości

woda w progu po konserwacji (poszukiwanie otworów odpływowych)


blackphoenix1212

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno, z okazji poprawek blacharskich, miałem też wykonywaną w aucie konserwację profili zamkniętych woskiem. Skutek jest taki, że w czasie jazdy w mocnym deszczu słyszę akwarium gdzieś po stronie pasażera, obstawiam próg prawy. Podłoga sucha, drzwi suche i otwory odpływowe w drzwiach drożne, niezaklejone, kanaliki podszybia czyste, bez liści i innego syfu. Przy ruszaniu/hamowaniu słychać plusk wody. Pozostaje (najpewniej) próg. 

 

Obstawiam, że wosku poszło na tyle obficie, że mógł zakleić otwory odpływowe (o ile takie w progu są). Oglądałem na portalach aukcyjnych progi używane/reperaturki progów ale niewiele tam widać.

 

I to jest właśnie pytanie - czy w progach fabrycznych w Imprezie GH (wersja nadzwozia "nie RS", tj. bez spoilerów progów i otworów pod nie) są otwory odpływowe i ew. gdzie +/-  ich szukać.

 

Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia proszę o wsparcie, żebym wiedział gdzie ew. podziałać z drucikiem i odetkać wosk.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąłem - historia obrazkowa poniżej (lokalizacja zatyczki niewidocznej bo zamalowanej, zatyczka zasyfiona przez blacharza, kran :() zostawiam otwarte chwilowo, do przeschnięcia i dalszych decyzji (wosk zamówiony, w drodze).

IMG_20210315_165426506.jpg

IMG_20210315_164851772.jpg

IMG_20210315_162430310.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, blackphoenix1212 napisał:

wosk zamówiony, w drodze).

To co wycieka z progu to woda? Jeżeli tak to jakaś masakra.

Możesz podać gdzie i jaki wosk kupujesz, jakiś link. Odstawiłem auto do walki z rudą i po zakończeniu będę chciał je zabezpieczyć.

 

Pozdrawiam, 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ura_bus napisał:

To co wycieka z progu to woda? Jeżeli tak to jakaś masakra.

Możesz podać gdzie i jaki wosk kupujesz, jakiś link. Odstawiłem auto do walki z rudą i po zakończeniu będę chciał je zabezpieczyć.

 

Pozdrawiam, 

 

Niestety, woda. +/- 2 litry, patrząc po pojemności zbiornika. Wosk zamówiłem taki: Wurth 500 ml tranparentny i testowo (ciut tańczy, ale czy gorszy?) SikaGard 6250 S, aczkolwiek specem w tej materii nie jestem. Widziałem taki u blacharza, więc wziąłem testowo. Oba dostępne na alledrogo w cenie odpowiednio: trzydzieści parę i niecałe trzydzieści.  

 

A teraz, pozbywszy się wody będę miał nieco czasu na przemyślenie skąd ona się tam wzięła - lewy próg był suchy, choć zatyczka podobnie zalakierowana na amen. W kazdym razie zatyczki wyjąłem z obu - płuczą się w celu usunięcia farby i dokładnego obejrzenia potem jak to działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te zatyczki mają być zatkane, służą do wstrzyknięcia konserwacji profili zamkniętych. Od wewnętrznej strony masz wytłoczenia, które powinny być drożne i tamtędy wszelka woda powinna wyciekać.

Zdejmij prawe nadkole i zobacz czy wszystkie otwory technologiczne są zatkane.

160944609_3515677078541526_8682954060667525903_n.thumb.jpg.f2177b37cbec8a863ab927f7d78db83b.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, lutek34 napisał:

te zatyczki mają być zatkane, służą do wstrzyknięcia konserwacji profili zamkniętych. Od wewnętrznej strony masz wytłoczenia, które powinny być drożne i tamtędy wszelka woda powinna wyciekać.

Zdejmij prawe nadkole i zobacz czy wszystkie otwory technologiczne są zatkane.

160944609_3515677078541526_8682954060667525903_n.thumb.jpg.f2177b37cbec8a863ab927f7d78db83b.jpg

Podobno nie ma głupich pytań, zatem spytam: nadkole tył czy przód? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lutek34 napisał:

na wszelki wypadek, zdejmij przód i tył

Dzięki, zacznę od przodu bo i tak miałem wyciszać to sobie obejrzę czy gra warta świeczki z wylepianiem nadkola :) Jak pozyskam jakieś nowe fotki i wiadomości odnośnie odwodnienia progu to pozwolę sobie wrzucić tutaj dla potomnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...