Chmura6 Posted March 13, 2021 Share Posted March 13, 2021 Witam, miałem niestety przyjemność mieć przygodę swoją Legacy 3.0. W wyniku której przecięło mi też węże idące do filtra skrzyni biegów tego co jest nieopodal zbiorniczka spryskiwaczy. Został spuszczony ze skrzyni stary olej i wlane około 5l co daje ponad stan na włączonym silniku i teraz autko stoi i co najwyżej próbuje się odepchnąć na większych obrotach. Teraz pytanie czy możliwe jest to że jeszcze jej mało oleju(niby coś koło 8 wchodzi w całość) czy raczej szukać serwisu i skrzyni na wymianę? Dodam że na lawetę i po warsztacie u blacharza na N była przepychana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted March 13, 2021 Share Posted March 13, 2021 Po wlaniu ATF'u do skrzyni trzeba ten płyn "przepchnąć" przez wszystkie biegi. Lewa na noga na hamulec, odpalasz na P. Lekka przygazówka (tak do 1200-1500 rpm), przechodzisz na R, przygazówka, na N i dalej do końca prze wszystkie przełożenia selektora. A potem tak samo z powrotem aż do powrotu na P. To takie jakby odpowietrzanie skrzyni. Po tej procedurze sprawdzasz stan. I tak w ogóle to skrzynia AT i płyn w niej się nie rozgrzeją to temperatury roboczej jak auto sobie pyrka na jałowym. Trzeba rozgrzać płyn w czasie jazdy, najlepiej w ruchu miejskim (stop-go) przez jakieś 15 min. W tedy dopiero można zrobić miarodajny pomiar stanu płynu na bagnecie w przedziałkach HOT. Jak jest sporo ponad stan po czymś takim to trza upuścić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chmura6 Posted March 13, 2021 Author Share Posted March 13, 2021 Wielkie dzięki za odpowiedź, w poniedziałek mam ją u siebie więc zastosuje się do Twojej rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now