Skocz do zawartości

Pasy bezpieczeństwa (przód) - kilka pytań technicznych OBK 2001 (Rozwiązano)


Qubu666-Baja

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam do ogarnięcia temat pasów od strony pasażera. Historia jest jeszcze sprzed mojej "kadencji" . Stara sprawa... ciągnąc normalnie za pas, po prostu blokuje się szybciej niż powinien. reakcja pasa jest ,ale męczy mnie to ,że trzeba "spuszczać" go powoli, żeby zapiąć. ("coś" z prawej strony się działo, ale to nie temat na dziś ). Muszę "wyprostować " sprawę i zrobić tak, żeby było jak "fabryka" tj pas można było opuścić jak należy.

Od razu mówię, że będę "majstrować" w pasach na 99%, odłączę klemę la bezpieczeństwa(nic na pałę),  będę się bawił z naprawą, po odłączeniu napinacza od systemu "airbag", więc świadomość ,że explosiv może być, to mam. ;)

 

Usprawnić muszę stary pas, bo kupić do mojego modelu, to jest trochę "gimnastyki". Szybciej , sprawniej  itd będzie, jak to sam będę ogarniać.

Ważne info. Mam drugie pasy z Outbacka i

Mam kilka pomysłów, jak usprawnić moje pasy. Przedstawie ję, a potem mam kilka pytań do Was. ( na zdjęciu poniżej,oznaczyłem od A do G , dla ułatwienia opisu, elementy składowe pasów bezpieczeństwa)

1. A- był w użyciu, wg mnie zadziałał, swoje odsłużył i dlatego teraz napinacz szybciej reaguje na najmniejsze ruchy.

Ja to tak odbieram i teraz pytanie czy dobry to tok myślenia? czy można by było wyciągnąć bezpiecznie, bez wystrzału (tam w napinaczu są środki pirotechniczne? ) części z "A" dawcy (dokupione pasy z OBK), do "A" biorcy (moje pasy)?

 

wariant 1: usprawniam "A", na częściach z dawcy, ale "grzebię" w delikatnym mechanizmie "bezpieczeństwa". Nie rozbieram jednak plastików , blokady "B" (nie wiem czy da się) itd . Ps. Ten wariant wolałbym wykorzystać ,jako ostatni.

 

2. Najłatwiejszy sposób (teoretycznie), to ściągam B i C (da się ? ktoś to robił? ) ściągam E, potem D (tym się różni Baja od Outback, dlatego nie mogę zrobić podmiany 1:1) następnie ściągam F i G.  Daję całe, niegrzebane moimi łapskami "Nowe-używane" "A" (od dawcy z Outback) i odwracam proces. Jeżeli "A" z OBK i BAJA są takie same, to numer wypali, a ja bezpiecznie, bez "majstrowania" w środku część "A" , podmieniam szybko i pas pasażera byłby sprawny. Pytanie jest takie: - żeby zrobić taki "numer" muszę ściągnąć "B",czyli blokadę klamry "E"?  ktoś to robił kiedyś? jak zdjąć blokadę "B"?

Wariant 2: najbardziej mnie przekonuje, ale w tej opcji muszę mieć część "A" 1:1  taką samą i blokata " B" musi dać się ściągnąć. 

 

Mam nadzieję, że wszystko jasno wytłumaczyłem (jak średnio, to poprawię, dopiszę ewentualne objaśnienia)

 

Ps "grzebał" kiedyś ktoś bezpiecznie przy takim temacie, tak że pasy są bezpieczne, zwijąją się jak trzeba i nic nie wybuchło? 

Nic "na pałę", na siłę nie będę naprawiać, stąd też pytania.

Oczywiście zdaję sobie w 100% sprawę, że  temat jest "delikatny" i poważny, więc od razu mówię, że wszelkie rady na koniec (co bym nie postanowił i "grzebał") przefiltruję przez swoją głowę,dopiero wtedy podejmę świadome decyzje podczas ewentualnego usprawniania napinacza/pasów. Pełna odpowiedzialność będzie na mojej osobie.

 

EDIT:

Zabrałem dziś pas- dawcę z Outback z mojego magazynu i wszystko się chyba wyjaśniło... Oglądając dwa kompletnie inne pasy (ten na zdjęciu i ten który mam już w ręku) wniosek jeden:

Pas który mam jako dawcę, różni się od tego na zdjęciu. Trochę mnie to "podgieło" ,ale na chwilę, bo zaraz doszedłem, że zdjęcie które zostało znalezione , jako zdjęcie pasów przednich z "Baja" , w rzeczywistości jest zdjęciem pasów tylnich (ktoś źle opisał, a ja wziąłem to za pewnik)

Rozwiązując zagadkę dalej... znalazłem tym razem dobre zdjęcie pasów przednich z "Baja" , porównałem je z pasem z OBK, który mam w ręku i... pasy powinny wjechać o samochodu "jak w masło", bez przeróbek, bo są 1:1 (to jeszcze zweryfikuję, żeby bzdur nie gadać) . zamiana powinna być szybka, bezpieczna (bez majstrowania w pasach) itd.

 

Nie kasowałem postu, bo jak zwykle... temat dla potomnych. Mało jest info o "Baja" , więc zostawiam wątek. Podmienię pasy jak będą w 100% 1:1 , po weryfikacji i wtedy napiszę dokładne rozwiązanie mojego problemu.

 

(Pierwsze zdjęcie w tej sytuacji, w 100% jest bezwartościowe)

 

EDIT 2 . dodaję zdjęcia-porównanie.  Wg mnie jest elegancko i da radę podmienić bez większych hec pasy z OBK , do "Baja"

różnicy tech nie widać, tylko kosmetyczne tj metka Takata-SUBARU ma inny kolor, czy uchwyty montażowe Baja ma surowe, a OBK ma malowane na czarno, naklejki ostrzegawcze są w innym miejscu. Czyli wszystko , to mało istotne bzdury.

 

EDIT 3 - Rozwiązanie  problemu:  Pasy z Subaru " Outback" 01 nie są w 100% takie same, jak pasy z Subaru "Baja". Nie można ich podmienić na luzie z piwkiem w ręku, szybko, bo nie są 1:1. 

Pokazałem na zdjęciu oba pasy. Na zielono zaznaczone są takie same elementy pasów, 1:1 (kluczowe do usprawnienia pasów w mojej bryczce). Na czerwono są pokazane inaczej wyprofilowane górne mocowania pasów (wyprofilowania są oryginalne, jak w dniu wyjazdu furmanek z fabryki). Inne wyprofilowania popsuły zabawę tj przekładkę "na wesoło".

Finalnie udało się podmienić pasy:

Po wymianie pasów na te z OBK (musiały być przeróbki uskutecznione) , automatycznie  "wypchnęło" delikatnie pasy w kierunku kabiny (nie widać różnicy). Żółta Kostka Pasy-->ABS jest taka sama w OBK i Baja (w tej sytuacji "co oryginał, to oryginał" - udało się). Po połączeniu pasów OBK , pod "Baja", system zadziałał w 100% sprawnie,uzbroił i nie wywalił poduch ;P. Kolejne zdjęcie pokazuje kolejny raz, że Baja i OBK to nie samochody 1:1.  Mit , że "pick up, to kombi ze ściętym dupskiem" -nie jest prawdziwy. Szyby wcześniej sprawdziłem... różnica 1cm, i z pasami to samo. Sprawdźcie kolejne zdjęcie... mocowanie oryginalne odcisnęło swoje "piętno" i zaznaczyło pozycję, a poniżej jest już wstępnie spasowywane mocowanie z OBK. Od razu mówię, że różnica w wysokościach, nie jest wynikiem "przestawienia" budy, bo moja suwmiarka prawie się stopiła od sprawdzania, obmierzania obu górnych mocowań pasów itd. Mocowania górne pasów są inne i tyle...  Z budą wszystko cacy ;)  To chyba tyle... Dzięki za uwagę i kolejny temat- zagadka rozwiązana, bez bicia piany. (Naga prawda całą dobę ;) )

Ps Szczegóły techniczne ,jeżeli znajdzie się kiedykolwiek gość (albo dziewucha ;) ) z "Baja" + problemem z pasami + sam/sama będzie to usprawniać, to wtedy pisać. Opiszę "co i jak", pomogę chętnie, ale to pewnie będzie ,jak trafić szóstkę w "totka" ;P. Generalnie system Airbag "zaakceptował" pasy z OBK,jest teraz bezpiecznie,pasy gładko się zsuwają i reagują dokładnie wtedy, kiedy trzeba. Główna robota w zadaniu to mierzenie + ślusarka (i grzebanina z plastikami, wymontowaniem fotela.wiadomo...).      Ok...   koniec.

$_57.jpg

IMG_20210313_214948.jpg

IMG_20210313_220440.jpg

Pasy bezpieczeństwa Baja vs Outback.jpg

mocowanie pasów z OBK.jpg

mocowanie pasów z OBK vs karoseria Baja.jpg

Edytowane przez Qubu666-Baja
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Qubu666-Baja zmienił(a) tytuł na Pasy bezpieczeństwa (przód) - kilka pytań technicznych OBK 2001 (Rozwiązano)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...