Bizuma Posted March 11, 2021 Share Posted March 11, 2021 Witam, posiadam imprezę z 1996 roku, sedan. Silnik 1.6. Problem polega na tym, że samochód działał świetnie, potem niestety musiałem go odstawić na jakieś ~8 miesięcy. Mniej więcej po takim czasie odpaliliśmy ją i zaprowadziliśmy żeby zrobić z niej awd. Niestety jeszcze zanim się za to zabraliśmy pojawił się problem z obrotami, którego wcześniej nie było. Teraz tak próbujemy znaleźć rozwiązanie tego problemu ale nawet nie wiemy gdzie szukać. Co istotne, na zimnym i zanim osiągnie pełnią temperaturę roboczą wszystko działa poprawnie. Tutaj wstawiam link do filmiku na którym nagrałem co się dzieje: Problem Będę wdzięczny za jakiekolwiek sensowne sugestie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted March 11, 2021 Share Posted March 11, 2021 Odpięty przepływomierz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bizuma Posted March 11, 2021 Author Share Posted March 11, 2021 @133699 ok, to już coś. Będzie sprawdzane pod wieczór i dam znać. Jeżeli to taki banał to będę jednocześnie szczęśliwy i dosyć poddenerwowany Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted March 11, 2021 Share Posted March 11, 2021 Z drugiej strony, jednak brzmi inaczej. U mnie w MY00 jak się odepnie to nie przekroczę 4k. Obrotomierz Ci dziwnie skacze. Możesz zwrócić uwagę na cewkę bądź czujnik położenia wału, coś gubi sygnał, a 1996 ma ten sku... trigger 6/7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bizuma Posted March 11, 2021 Author Share Posted March 11, 2021 @133699 Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tym triggerem? To moja pierwsza impreza, jak i auto w ogóle i chyba nie jestem wystarczająco w temacie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bizuma Posted March 11, 2021 Author Share Posted March 11, 2021 No więc przepływomierz jest. Zrobiliśmy tą sekwencję z łączeniem przewodów pod kolumna kierownicy i żadnych błędów też nie wyświetla. Komputer też zresetował się poprawnie. Brak dalszych pomysłów:c Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wade Posted March 12, 2021 Share Posted March 12, 2021 Pod kieratą masz obok tych czarnych kostek też dwie zielone. Połącz je, odpal auto, niech chwilę pochodzi, rozgrzeje się, spróbuj się przejechać. Zgaś, odpal ponownie na chwilę. Rozłącz kostki i zobacz czy coś się zmieniło. Jak połączysz kostki to będą Ci świrować wentylatory ale się nie przejmuj tym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bizuma Posted March 16, 2021 Author Share Posted March 16, 2021 Problem rozwiązany. Dzięki wszystkim, którym chciało się tutaj zajrzeć. Problem faktycznie leżał w czujniku położenia wału, chociaż podczas sprawdzania go multimetrem i podgrzewaniu opalarką ten zachowywał wszystkie parametry poprawne. Tak czy inaczej wymiana na nowy wszystko załatwiła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 A jak ten czujnik się diagnozuje? Oprócz podmiany oczywiście. Da się to jakoś z kompa odczytać. Jakie są prawidłowe wartości dla tego czujnika? No właśnie w takiej imprezie 1.6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 Godzinę temu, Adrian Foto napisał: A jak ten czujnik się diagnozuje? Oprócz podmiany oczywiście. Da się to jakoś z kompa odczytać. Jakie są prawidłowe wartości dla tego czujnika? No właśnie w takiej imprezie 1.6 W twoim roczniku już powinno przez obd łączyć. Ja bym spróbował romraidera. ale najpierw sprawdzić oporność w ohmach wg serwisówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted March 17, 2021 Share Posted March 17, 2021 20 godzin temu, Dzixd napisał: W twoim roczniku już powinno przez obd łączyć. Ja bym spróbował romraidera. ale najpierw sprawdzić oporność w ohmach wg serwisówki. Spoko romraidera mam. A jakie wartości powinny się pokazywać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted March 17, 2021 Share Posted March 17, 2021 Spoko romraidera mam. A jakie wartości powinny się pokazywać?W serwisowce powinna być cała ścieżka diagnostyczna. Na jdmsinfo.com są do pobrania w pdfWysłane z mojego mądrzejszego telefonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now