Skocz do zawartości

Outback III 2006 4EAT - pocenie wokół bagnetu skrzyni


sartek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Zauważyłem pocenie wokół bagnetu skrzyni. Sięgnąłem do niego i okazało się, że on ma ok. 1 mm luzu, więc teoretycznie olej może się wokół niego wychlapywać. Poziom oleju jest ok. Tylko co? Bagnet jakiś dziwny? Czy po prostu uszczelka się zestarzała i trzeba szukać innego/nowego?

 

20210309_163912.jpg

20210309_180647.jpg

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • sartek zmienił(a) tytuł na Outback III 2006 4EAT - pocenie wokół bagnetu skrzyni
2 godziny temu, sartek napisał:

To jest niby do bagnetu oleju silnikowego, ale nic innego nie znajduję. Muszę jutro dokładnie obejrzeć oba bagnety, może oringi są takie same.

https://allegro.pl/oferta/subaru-legacy-oring-rurki-bagnetu-miarki-oleju-10196660379

http://e-subaru.pl/silnik-osprzet/6196-subaru-oring-uszczelka-rurki-miarki-oleju-skrzyni-biegow-at-806913060-806913060.html

Do średnio starych subaraków części, tzn numery znajdziesz tutaj:

http://opposedforces.com/parts/

Edytowane przez ewemarkam
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lutek34 napisał:

ak tak Cię nurtuje to znikome przypocenie w okolicy bagnetu

Panowie, ja się tak naprawdę nie znam. To moje pierwsze Subaru, zauważyłem zjawisko, więc uderzam do fachowców, żeby niczego nie zaniedbać :)
Poziom oleju w srzyni jest w normie, więc chyba dramatu nie ma. Sama skrzynia też pracuje poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko to jest bagnet od przedniego dyferencjału, a nie od skrzyni, ale mogę się mylić. Na moim od skrzyni jest napisane Dexron II i jest do niego dostęp od góry silnika. Tu na bagnecie jest napisane DIFF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lipton napisał:

Jak na moje oko to jest bagnet od przedniego dyferencjału

Dobra, napis DIFF rzeczywiście daje do myślenia. Bagnet jest zlokalizowany zaraz za silnikiem, od lewej strony, dostęp od góry przez maskę.
W takim razie: czy widoczne na zdjęciu pocenie to przedni dyferencjał, który ja błędnie rozpoznałem jako skrzynię biegów, czy też mam w skrzyni biegów włożony bagnet od dyferencjału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj za silnikiem po prawej:)

 

@sartekNa zdjęciu po lewej zaznaczony bagnet od dyferencjału. Po prawej (to kółko ze strzałką, żeby nie było wątpliwości, o której prawej stronie mówię:D) bagnet od skrzyni AT:)1039844279_IMG_9215(2).thumb.JPG.9fc2963a0241c070d96cb500b4d22c4d.JPG

Edytowane przez Lipton
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sartekSporo czasu straciłem za pierwszym razem jak szukałem tych dwóch bagnetów:D Szczególnie, że ten od skrzyni służy do lania ATF, a jest w takim miejscu, że niezłą konstrukcję z lejków trzeba robić, żeby coś tam wlać. Szukałem go zatem na wierzchu, więc moje zdziwienie było ogromne jak w końcu na niego natrafiłem.

 

Swoją drogą rozgrzej skrzynię, zgodnie z manualem trzeba przejechać (5-10 km). Ustaw się na płaskim, nie wyłączaj silnika i po kolei przejdź manetką po wszystkich pozycjach skrzyni (u mnie P, R, N, D, 3, 2, 1) i z powrotem. Silnika dalej nie wyłączaj i wówczas sprawdź poziom ATF w skrzyni (proponuję kilka razy to zrobić, za każdym razem wycierając bagnet). U mnie za 3-4 razem jest to miarodajne, bo na początku cała końcówka jest ufajdana tym olejem i trudno coś powiedzieć o poziomie. Oczywiście patrz na bagnecie na stronę "hot". Instrukcja z serwisówki na obrazku.

Bez tytułu.jpg

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarł o-ring z linku, ten do bagnetu skrzyni biegów, ale do niczego nie pasuje. Zresztą ten jedyny czarny element na moim bagnecie też nie jest uszczelką, to jakieś twarde tworzywo sztuczne.

Czy w związku z tym jakaś dobra dusza mogłaby w wolnej chwili wyjąć bagnet ze swojego dyfra i cyknąć fotkę? Wiedziałbym przynajmniej, do czego mam dążyć. Na chwilę obecną ten bagnet po prostu jest luźny w swoim kanale i nie zgubiłem go chyba tylko dlatego, że jest długi i aż tak wysoko na wybojach nie podskakuje ;)

 

Ja bym to najchętniej okleił power-tape'em i uszczelnił w ten sposób, boję sie tylko, że kiedyś przy wyjmowaniu bagnetu taśma się zsunie i wpadnie do wewnątrz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarł o-ring z linku, ten do bagnetu skrzyni biegów, ale do niczego nie pasuje. Zresztą ten jedyny czarny element na moim bagnecie też nie jest uszczelką, to jakieś twarde tworzywo sztuczne.
Czy w związku z tym jakaś dobra dusza mogłaby w wolnej chwili wyjąć bagnet ze swojego dyfra i cyknąć fotkę? Wiedziałbym przynajmniej, do czego mam dążyć. Na chwilę obecną ten bagnet po prostu jest luźny w swoim kanale i nie zgubiłem go chyba tylko dlatego, że jest długi i aż tak wysoko na wybojach nie podskakuje
 
Ja bym to najchętniej okleił power-tape'em i uszczelnił w ten sposób, boję sie tylko, że kiedyś przy wyjmowaniu bagnetu taśma się zsunie i wpadnie do wewnątrz...
Tam jest o-ring, tylko tak stwardniał że jeśli go wyjmiesz to pęknie jak plastik.
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, ewemarkam napisał:

Tam jest o-ring, tylko tak stwardniał że jeśli go wyjmiesz to pęknie jak plastik

To w takim razie ten od bagnetu skrzyni biegów jest za duży. Będę musiał sobie coś dopasować. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno coś dobiorę, ale to za jakiś czas. W rodzinnym mieście powiatowym sklepów motoryzacyjnych z takimi pierdołami jest na pęczki, a w Poznaniu nawet nie wiedziałbym, dokąd jechać. Przecież do NorAuto nie pojadę ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sartek napisał:

Na pewno coś dobiorę, ale to za jakiś czas. W rodzinnym mieście powiatowym sklepów motoryzacyjnych z takimi pierdołami jest na pęczki, a w Poznaniu nawet nie wiedziałbym, dokąd jechać. Przecież do NorAuto nie pojadę ;)

 

wpisz w googla sklep łożyska, uszczelniacze Poznań i masz kilka wyników, np ten

https://sklep.stamarpoznan.pl/pl/

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Lipton napisał:

@sartekMają mają, ostatnio Teściowi szukałem podobnego oringu do nietypowej baterii kuchennej. Co prawda w Leroy konkretnie, ale myślę, że w Castoramie czy Obi też będą:)

jedna sprawa, oring musi być olejoodporny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle mieliście Panowie rację. Ściąłem nożem stary oring (wtedy się rozkruszył) i założyłem ten nowy, od bagnetu oleju silnikowego. Wydawał się minimalnie za duży, ale w praktyce jest idealny. Bagnet wchodzi dość ciasno i nie jest już luźny. Dzięki za wszelką okazaną pomoc! :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lipton napisał:

Btw sprawdzałeś poziom ATF w skrzyni?

Sprawdzałem. Wydaje się, że jest w 2/3 normy, ale silnik był normalnie rozgrzany po jeździe (nie wykonałem sprawdzenia według instrukcji z serwisówki). Swoją drogą nie poparzyć się przy tym to sztuka ;)

Według papierów zostawionych przez poprzedniego właściciela olej w skrzyni był wymieniany 7 tys. mil temu, więc powinno być OK.

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...