Skocz do zawartości

Impreza GH - olej do 4EAT wersja US


Michał_Jaw

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Takie może proste pytanie ale na wszelki wypadek :

Mam Lanosa z automatem 4EAT (do silnika 2.5 N/A) - przyszedł czas wymiany oleju. Problem jest taki że wszystkie ATF w specyfikacji Subaru które widziałem są czerwone a to co mam na bagnecie jest takie żółto słomkowe (no teraz trochę przybrudzone  ale wcześniej było czyste). Nie mam jak ustalić co było nalane bo wcześniejszy właściciel nie wie a serwis który to robił nie pamięta (czy jakoś tak :-) ).

Pytanie teraz czy przy wymianie lać ATF-HP i będzie ok, czy to będzie mieszalne ? Niby pozostaje wymiana dynamiczna ale różne są opinie zwłaszcza w skrzyni która ma już trochę nalatane.

Druga sprawa w tych rocznikach (2008) jest filtr w skrzyni ten plastikowy czy metalowy ? - wolę go kupić nim się zdejmie miskę :-)

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Michał_Jaw napisał:

Tak dokładnie :

SUBARU Automatic Transmission Fluid Type-HP
albo
IDEMITSU ATF HP

 

Tak na moje to najlepiej lać to, co producent zalecił, albo chociaż co spełnia normę. W moich 4EAT (ale starszych) stosuje z sukcesami Valvoline ATF (spełnia normę Subaru ATF-HP), do 5EAT lałem ori ATF-HP.

 

Kolorem bym się tak nie przejmował. Olej w skrzyni w moim Legacy zmieniał kolor z czerwonego na żółtawy nawet po kilku tysiącach kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo lać będę to co zalecają - kwestia co to może być to w skrzyni i czy się wymiesza z nowym olejem (w Jeepie ATF+4 po 50 tyś km nadal jest czerwony z tym że ciemniejszy, choć może ten w Subaru blednie).

Szukając po necie znalazłem taką informację ale to dla 5eat (z drugiej strony ten sam olej):
 

"TechTips, Sept 2007

Please be aware that the 5EAT fluid (ATF-HP) will change from a dark reddish color to a yellowish color during normal operation. This is considered a normal characteristic for HP type fluid. HP fluid also has a distinctive odor to it which is also normal"

Co by potwierdzało to o czym pisałeś że robi się żółty.

P.S.
Ten Valvoline ATF całkiem ciekawie wygląda, rzeczywiście spełnia wg producenta ATF-HP, w USA często piszą jeszcze o Ravenol SU5.

 

Edytowane przez Michał_Jaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Michał_Jaw napisał:

Valvoline ATF całkiem ciekawie wygląda, rzeczywiście spełnia wg producenta ATF-HP, w USA często piszą jeszcze o Ravenol SU5.

 

Valvo ATF (jeszcze jako MaxLife) leje do 4EAT Phase 1 w SVXie, do której niby oryginalnie był Dex II. Dużo lepiej chodzi na syntetycznym Valvo - płynniejsze zmiany biegów etc. Próbowałem Dexa II, Dexa III i Valvo ATF, w tym zestawieniu Valvo jest nie do pobicia.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...