Michał_Jaw Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Cześć Takie może proste pytanie ale na wszelki wypadek : Mam Lanosa z automatem 4EAT (do silnika 2.5 N/A) - przyszedł czas wymiany oleju. Problem jest taki że wszystkie ATF w specyfikacji Subaru które widziałem są czerwone a to co mam na bagnecie jest takie żółto słomkowe (no teraz trochę przybrudzone ale wcześniej było czyste). Nie mam jak ustalić co było nalane bo wcześniejszy właściciel nie wie a serwis który to robił nie pamięta (czy jakoś tak :-) ). Pytanie teraz czy przy wymianie lać ATF-HP i będzie ok, czy to będzie mieszalne ? Niby pozostaje wymiana dynamiczna ale różne są opinie zwłaszcza w skrzyni która ma już trochę nalatane. Druga sprawa w tych rocznikach (2008) jest filtr w skrzyni ten plastikowy czy metalowy ? - wolę go kupić nim się zdejmie miskę :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 A instrukcja mówi o laniu ATF HP? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał_Jaw Posted March 9, 2021 Author Share Posted March 9, 2021 Tak dokładnie : SUBARU Automatic Transmission Fluid Type-HP albo IDEMITSU ATF HP Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 2 minuty temu, Michał_Jaw napisał: Tak dokładnie : SUBARU Automatic Transmission Fluid Type-HP albo IDEMITSU ATF HP Tak na moje to najlepiej lać to, co producent zalecił, albo chociaż co spełnia normę. W moich 4EAT (ale starszych) stosuje z sukcesami Valvoline ATF (spełnia normę Subaru ATF-HP), do 5EAT lałem ori ATF-HP. Kolorem bym się tak nie przejmował. Olej w skrzyni w moim Legacy zmieniał kolor z czerwonego na żółtawy nawet po kilku tysiącach kilometrów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał_Jaw Posted March 9, 2021 Author Share Posted March 9, 2021 (edited) Wiadomo lać będę to co zalecają - kwestia co to może być to w skrzyni i czy się wymiesza z nowym olejem (w Jeepie ATF+4 po 50 tyś km nadal jest czerwony z tym że ciemniejszy, choć może ten w Subaru blednie). Szukając po necie znalazłem taką informację ale to dla 5eat (z drugiej strony ten sam olej): "TechTips, Sept 2007 Please be aware that the 5EAT fluid (ATF-HP) will change from a dark reddish color to a yellowish color during normal operation. This is considered a normal characteristic for HP type fluid. HP fluid also has a distinctive odor to it which is also normal" Co by potwierdzało to o czym pisałeś że robi się żółty. P.S. Ten Valvoline ATF całkiem ciekawie wygląda, rzeczywiście spełnia wg producenta ATF-HP, w USA często piszą jeszcze o Ravenol SU5. Edited March 9, 2021 by Michał_Jaw Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 20 minut temu, Michał_Jaw napisał: Valvoline ATF całkiem ciekawie wygląda, rzeczywiście spełnia wg producenta ATF-HP, w USA często piszą jeszcze o Ravenol SU5. Valvo ATF (jeszcze jako MaxLife) leje do 4EAT Phase 1 w SVXie, do której niby oryginalnie był Dex II. Dużo lepiej chodzi na syntetycznym Valvo - płynniejsze zmiany biegów etc. Próbowałem Dexa II, Dexa III i Valvo ATF, w tym zestawieniu Valvo jest nie do pobicia. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now