Skocz do zawartości

Remont H6 - co warto zrobić


Tinuviel

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa co prawdę nie jest jeszcze przesądzona ale przyjmując czarny scenariusz czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą w H6. Wydawałoby się że temat UPG w h6 już jest przeorany w prawo i w lewo ale nie udało mi się znaleźć wątku który zawierałby kompendium informacji na ten temat. Postanowiłem stworzyć zatem ten temat - może uda się zebrać w jednym miejscu wszystko. Wiem że są tu wyjadacze którzy super ogarniają takie tematy - będę bardzo wdzięczny za wszelkie informację. 

 

Jaki jest minimalny zakres prac? Co warto zrobić mając silnik wyjęty z auta a co można zrobić dodatkowo a czego unikać?

 

Przykładowo: planować głowicę czy też blok? Rozbierać dół silnika? Regulować luzy zaworowe? Warto zlecić polerkę kanałów? Wymienić rozrząd? Mając miejsce w komorze silnika może by warto wymienić chłodnice na większą? 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę coś od siebie dodać na przykładzie EJ. Zasadniczo to większości silników.

Na pewno co trzeba - sprawdzić głowice ciśnieniowo czy nie mają mikropęknięć. Nie wiem czy w H6 pękają głowice, ale w EJ na potęgę i trzeba to dobrze ocenić żeby dwa razy nie rozbierać. 

UPG tylko OEM.

Śruby głowicy polecam też nowe nabyć. Producent jak pamiętam nie mówi o ich wymianie (w stanach przykładowo pomijają 1 etap wyciągania śrub), ale nigdy nie wiesz (a może wiesz ;) ) czy ktoś już UPG nie robił, czy czegoś nie przekręcił a lepiej by w połowie roboty jedna śruba sobie nie pękła. 

Mając motor na wierzchu to polecam zmienić simmeringi przód i tył, w głowicach na wałkach naturalnie też. Zerknąć na stan gładzi cylindra, owalu bez TorquePlate raczej nie sprawdzisz. 

Rzadko widuje by ludzie planowali blok, zwykle przy generalce jak już. U mnie przykładowo EJ po przegrzaniu, wymianie UPG kilka razy nadal trzymał wymiary. Skończyło się na "zabieleniu" bloku bo już go otworzyłem. Głowice musiałem natomiast planować dosyć znacznie. 

Generalnie przy UPG (a już na pewno jak było LPG) warto zająć się obróbką głowic. Gniazda, zawory, prowadnice, kontrola wszystkiego łącznie z wałkami. 

Luzy zawsze warto skontrolować, jak będzie trzeba to i regulować. 

Zależy ile taki rozrząd ma zrobione. Ja motor otworzyłem mając rozrząd w aucie... z 800km. To go sobie zostawiłem. Ale gdyby miał przykładowo 50kkm to już bym wymienił dla spokoju.

Polerka raczej zbytek. 

 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak kolega napisał, w EZ30 już jest łańcuch, warto sprawdzić. Blok warto pomierzyć, lubi korodować pomiędzy blokiem a głowicą, tam gdzie są wycięcia w uszczelce. Głowice do splanowania i sprawdzenia, nie są tak kruche jak w EJ DOHC, ale warto zweryfikować stan. Jeżeli cena nie gra pierwszych skrzypiec, warto otworzyć blok i wszystko po prostu pomierzyć, wymienić elementy zużyte, ewentualnie dokonać koniecznych obróbek.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że planujesz głowice wymieniając UPG. POnadto ustawisz zawory, zmienisz uszczelniacze (dobrze kupić komplet uszczelek, np. Ajusa robi je dobre i w dobrych $). Żeby w EZ30 coś było nie tak z tulejami/tłokami/panewkami to musiałbyś mieć pecha niebywałego. Zwykle te silniki po przebiegach +250 k km wyglądają doskonale. Rozrząd, jeśli nie dzwoni, zostawiłbym w spokoju.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem wszystko opiera się na budżecie.
Jeśli jest nieograniczony to wymieniasz wszystko jak leci, aczkolwiek uważam że nie ma takiej potrzeby.
Uszczelki, oringi, wymieniamy na Ori ale też nie popadajmy w paranoję.
Ja w Żonowozie przy przebiegu 491 200
zafundowałem Outback'owi kompletne sprawdzenie głowic, ustawienie zaworów, wymiana wszystkich uszczelniaczy zaworowych Ori. Prowadnice wg fachowca od obróbki były ok.
Głowice splanowane.
Mierzysz pompę oleju.
Sprawdzasz lub wymieniasz pompę wody.
Ja dołu nie ruszałem, ponieważ nie było żadnych niepokojących objawów. Filtr oleju czysty. Silnik chodził idealnie.
Dodałem dodatkowy wskaźnik temperatury płynu chłodzącego.
Dołożyłem chłodnicę ATF.
Nowy termostat Ori.
Wymieniłem podejrzane węże gumowe ( wszystkie ) z racji przebiegu i lat.
Nowa chłodnica. Nowy korek.
Eksploatacyjne płyny wiadomo.
U mnie rozrząd był wymieniany na pewno, ponieważ był w bardzo dobrym stanie.
Outback śmiga jak należy i cieszy.
Ja robiłem wszystko sam oprócz obróbki głowic, wiadomo jak oddajesz komuś do roboty to koszta rosną.
Jeśli chcesz nim jeszcze pojeździć a wiadomo H6 przyjemnie się jeździ, to warto zrobić wszystko jak należy a autko w przyszłości odwdzięczy się




  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe rzeczy, które musisz zrobić:

- szczelność głowic

- planowanie

- sprawdzenie wałków (potrafią się wycierać) 

- pomiar tulei średnicówką (zużycie, owalizacja, stożkowość) 

- wymiana uszczelniaczy wału i wałków 

- nowe (OEM!) oringi pokrywy rozrządu 

- sprawdzenie ślizgów łańcuchów rozrządu czy nie wytarte, one lecą pierwsze. Jak są ruszone to koniecznie wymiana

- regulacja zaworów 

- sprawdzenie stanu uszczelniaczy zaworowych i prowadnic

- sprawdzenie stanu węży wodnych, szczególnie dolnego metalowego bo koroduje i grubych 

- czyszczenie lub wymiana chłodnicy

- sprawdzenie termostatu i pompy wody

- sprawdzenie pompy oleju

 

To są rzeczy absolutnie podstawowe w tym silniku. 

 

Edytowane przez skwaro
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maju zeszłego roku (przebieg ~232kkm) oddałem sOBKa do @carfit na wymianę uszczelek, bo od dawna pociło się pod pokrywami zaworów i rozrządu, a zaczęło pod głowicą.

Przy okazji, że silnik wyjęty, poprosiłem o sprawdzenie rozrządu i zaworów, chociaż nie było żadnych objawów (łańcuchy nie dzwoniły, silnik pracował równo, nie mam LPG, itp..).

Myślałem, że rozrząd już ktoś wcześniej ogarniał, ale ponieważ ślizgi były wytarte, a napinacz hydrauliczny wylany to zostało zrobione po całości, żeby nie trzeba było do tego zaglądać przez kolejne 200kkm :rolleyes:

A w przypadku zaworów wyszło, że do regulacji były wszystkie zawory wydechowe i 4 ssące.

Prosiłem też o sprawdzenie węży w układzie chłodzenia, ale okazało się, że są w porządku, więc dodatkowo doszła tylko wymiana termostatu, filtrów oleju i powietrza, oleju, płynu chłodniczego, no i serwis klimy.

Nie wiem dokładnie co tam jeszcze sprawdzono, ale myślę, że gdyby wyszło w praniu coś więcej do roboty to pewnie miałbym szybki telefon z Nowego Sącza ;)

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wiedziałem że można na Was liczyć :) dziękuję bardzo za odpowiedzi :)

 

z budżetem to jasne że wolałbym taczek pieniędzy nie wrzucać w auto ale priorytetem jest zrobienie wszystkiego tak żeby właśnie przez następne 200k mieć spokój:) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Może ktoś może polecić jakieś przyzwoite uszczelki zamienniki do 3.0 h6 ?  Komplet OEM trochę drogi, a zamienniki są tylko Ajusa, a nie znalazłem o nich opinii i przy okazji co ze szpilkami? wymieniać i czy też ajusa?

Edytowane przez Djet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...