Tinuviel Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Sprawa co prawdę nie jest jeszcze przesądzona ale przyjmując czarny scenariusz czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą w H6. Wydawałoby się że temat UPG w h6 już jest przeorany w prawo i w lewo ale nie udało mi się znaleźć wątku który zawierałby kompendium informacji na ten temat. Postanowiłem stworzyć zatem ten temat - może uda się zebrać w jednym miejscu wszystko. Wiem że są tu wyjadacze którzy super ogarniają takie tematy - będę bardzo wdzięczny za wszelkie informację. Jaki jest minimalny zakres prac? Co warto zrobić mając silnik wyjęty z auta a co można zrobić dodatkowo a czego unikać? Przykładowo: planować głowicę czy też blok? Rozbierać dół silnika? Regulować luzy zaworowe? Warto zlecić polerkę kanałów? Wymienić rozrząd? Mając miejsce w komorze silnika może by warto wymienić chłodnice na większą? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Mogę coś od siebie dodać na przykładzie EJ. Zasadniczo to większości silników. Na pewno co trzeba - sprawdzić głowice ciśnieniowo czy nie mają mikropęknięć. Nie wiem czy w H6 pękają głowice, ale w EJ na potęgę i trzeba to dobrze ocenić żeby dwa razy nie rozbierać. UPG tylko OEM. Śruby głowicy polecam też nowe nabyć. Producent jak pamiętam nie mówi o ich wymianie (w stanach przykładowo pomijają 1 etap wyciągania śrub), ale nigdy nie wiesz (a może wiesz ) czy ktoś już UPG nie robił, czy czegoś nie przekręcił a lepiej by w połowie roboty jedna śruba sobie nie pękła. Mając motor na wierzchu to polecam zmienić simmeringi przód i tył, w głowicach na wałkach naturalnie też. Zerknąć na stan gładzi cylindra, owalu bez TorquePlate raczej nie sprawdzisz. Rzadko widuje by ludzie planowali blok, zwykle przy generalce jak już. U mnie przykładowo EJ po przegrzaniu, wymianie UPG kilka razy nadal trzymał wymiary. Skończyło się na "zabieleniu" bloku bo już go otworzyłem. Głowice musiałem natomiast planować dosyć znacznie. Generalnie przy UPG (a już na pewno jak było LPG) warto zająć się obróbką głowic. Gniazda, zawory, prowadnice, kontrola wszystkiego łącznie z wałkami. Luzy zawsze warto skontrolować, jak będzie trzeba to i regulować. Zależy ile taki rozrząd ma zrobione. Ja motor otworzyłem mając rozrząd w aucie... z 800km. To go sobie zostawiłem. Ale gdyby miał przykładowo 50kkm to już bym wymienił dla spokoju. Polerka raczej zbytek. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Podobnie jak kolega napisał, w EZ30 już jest łańcuch, warto sprawdzić. Blok warto pomierzyć, lubi korodować pomiędzy blokiem a głowicą, tam gdzie są wycięcia w uszczelce. Głowice do splanowania i sprawdzenia, nie są tak kruche jak w EJ DOHC, ale warto zweryfikować stan. Jeżeli cena nie gra pierwszych skrzypiec, warto otworzyć blok i wszystko po prostu pomierzyć, wymienić elementy zużyte, ewentualnie dokonać koniecznych obróbek. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Oczywiście, że planujesz głowice wymieniając UPG. POnadto ustawisz zawory, zmienisz uszczelniacze (dobrze kupić komplet uszczelek, np. Ajusa robi je dobre i w dobrych $). Żeby w EZ30 coś było nie tak z tulejami/tłokami/panewkami to musiałbyś mieć pecha niebywałego. Zwykle te silniki po przebiegach +250 k km wyglądają doskonale. Rozrząd, jeśli nie dzwoni, zostawiłbym w spokoju. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Moim skromnym zdaniem wszystko opiera się na budżecie.Jeśli jest nieograniczony to wymieniasz wszystko jak leci, aczkolwiek uważam że nie ma takiej potrzeby.Uszczelki, oringi, wymieniamy na Ori ale też nie popadajmy w paranoję.Ja w Żonowozie przy przebiegu 491 200 zafundowałem Outback'owi kompletne sprawdzenie głowic, ustawienie zaworów, wymiana wszystkich uszczelniaczy zaworowych Ori. Prowadnice wg fachowca od obróbki były ok.Głowice splanowane.Mierzysz pompę oleju.Sprawdzasz lub wymieniasz pompę wody.Ja dołu nie ruszałem, ponieważ nie było żadnych niepokojących objawów. Filtr oleju czysty. Silnik chodził idealnie.Dodałem dodatkowy wskaźnik temperatury płynu chłodzącego.Dołożyłem chłodnicę ATF.Nowy termostat Ori.Wymieniłem podejrzane węże gumowe ( wszystkie ) z racji przebiegu i lat.Nowa chłodnica. Nowy korek.Eksploatacyjne płyny wiadomo.U mnie rozrząd był wymieniany na pewno, ponieważ był w bardzo dobrym stanie.Outback śmiga jak należy i cieszy.Ja robiłem wszystko sam oprócz obróbki głowic, wiadomo jak oddajesz komuś do roboty to koszta rosną.Jeśli chcesz nim jeszcze pojeździć a wiadomo H6 przyjemnie się jeździ, to warto zrobić wszystko jak należy a autko w przyszłości odwdzięczy się 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 (edited) Podstawowe rzeczy, które musisz zrobić: - szczelność głowic - planowanie - sprawdzenie wałków (potrafią się wycierać) - pomiar tulei średnicówką (zużycie, owalizacja, stożkowość) - wymiana uszczelniaczy wału i wałków - nowe (OEM!) oringi pokrywy rozrządu - sprawdzenie ślizgów łańcuchów rozrządu czy nie wytarte, one lecą pierwsze. Jak są ruszone to koniecznie wymiana - regulacja zaworów - sprawdzenie stanu uszczelniaczy zaworowych i prowadnic - sprawdzenie stanu węży wodnych, szczególnie dolnego metalowego bo koroduje i grubych - czyszczenie lub wymiana chłodnicy - sprawdzenie termostatu i pompy wody - sprawdzenie pompy oleju To są rzeczy absolutnie podstawowe w tym silniku. Edited March 7, 2021 by skwaro 1 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
czekker Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 W maju zeszłego roku (przebieg ~232kkm) oddałem sOBKa do @carfit na wymianę uszczelek, bo od dawna pociło się pod pokrywami zaworów i rozrządu, a zaczęło pod głowicą. Przy okazji, że silnik wyjęty, poprosiłem o sprawdzenie rozrządu i zaworów, chociaż nie było żadnych objawów (łańcuchy nie dzwoniły, silnik pracował równo, nie mam LPG, itp..). Myślałem, że rozrząd już ktoś wcześniej ogarniał, ale ponieważ ślizgi były wytarte, a napinacz hydrauliczny wylany to zostało zrobione po całości, żeby nie trzeba było do tego zaglądać przez kolejne 200kkm A w przypadku zaworów wyszło, że do regulacji były wszystkie zawory wydechowe i 4 ssące. Prosiłem też o sprawdzenie węży w układzie chłodzenia, ale okazało się, że są w porządku, więc dodatkowo doszła tylko wymiana termostatu, filtrów oleju i powietrza, oleju, płynu chłodniczego, no i serwis klimy. Nie wiem dokładnie co tam jeszcze sprawdzono, ale myślę, że gdyby wyszło w praniu coś więcej do roboty to pewnie miałbym szybki telefon z Nowego Sącza 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinuviel Posted March 8, 2021 Author Share Posted March 8, 2021 Nie no wiedziałem że można na Was liczyć dziękuję bardzo za odpowiedzi z budżetem to jasne że wolałbym taczek pieniędzy nie wrzucać w auto ale priorytetem jest zrobienie wszystkiego tak żeby właśnie przez następne 200k mieć spokój:) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 (edited) Może ktoś może polecić jakieś przyzwoite uszczelki zamienniki do 3.0 h6 ? Komplet OEM trochę drogi, a zamienniki są tylko Ajusa, a nie znalazłem o nich opinii i przy okazji co ze szpilkami? wymieniać i czy też ajusa? Edited November 28, 2021 by Djet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now