Skocz do zawartości

XV II - niska kultura pracy na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

będę wdzięczny za odpowiedź na pytanie, jakie jest techniczne uzasadnienie tak wysokiego poziomu „wolnych” obrotów po rozruchu na zimno w benzynowych silnikach Subaru.

Dlaczego też, silniki Subaru w tych okolicznościach pracują tak mało kulturalnie?

Mam na myśli falowanie obrotów, wyraźną wibrację przenosząca się na karoserię, szarpnięcie całego zespołu napędowego po włączeniu biegu, szarpanie w czasie powolnej jazdy z użyciem hamulca, (żeby spowolnić dużą prędkość „pełzania” wynikającą z wysokich obrotów silnika).

Użytkuję równolegle jeszcze dwa samochody z silnikami benzynowymi (tymi z definicji mniej wyważonymi - rzędowa klasyczna czterocylindrówka i trzycylindrówka).

Zarówno w jednym, jak i w drugim samochodzie po rozruchu na zimno obory są o około 700 obr/min niższe niż w XV. Nie występują też „efekty specjalne” znane z Subaru. Co ciekawe trzycylindrowy silnik pracuje nieco równiej na zimno niż teoretycznie doskonale wyważony boxer.

Czy można spodziewać się aktualizacji poprawiającej kulturę pracy?

Z góry dziękuję za informacje.

 

C77A55A9-7181-485B-81A9-766FC68D6AA8.jpeg

170288BA-1CDB-411D-8952-EC44CBAF0473.jpeg

1DC1886A-3D03-43F3-848B-D25D8BBAEFC0.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...