Jump to content

XV II - niska kultura pracy na zimnym silniku


Recommended Posts

Dzień dobry,

 

będę wdzięczny za odpowiedź na pytanie, jakie jest techniczne uzasadnienie tak wysokiego poziomu „wolnych” obrotów po rozruchu na zimno w benzynowych silnikach Subaru.

Dlaczego też, silniki Subaru w tych okolicznościach pracują tak mało kulturalnie?

Mam na myśli falowanie obrotów, wyraźną wibrację przenosząca się na karoserię, szarpnięcie całego zespołu napędowego po włączeniu biegu, szarpanie w czasie powolnej jazdy z użyciem hamulca, (żeby spowolnić dużą prędkość „pełzania” wynikającą z wysokich obrotów silnika).

Użytkuję równolegle jeszcze dwa samochody z silnikami benzynowymi (tymi z definicji mniej wyważonymi - rzędowa klasyczna czterocylindrówka i trzycylindrówka).

Zarówno w jednym, jak i w drugim samochodzie po rozruchu na zimno obory są o około 700 obr/min niższe niż w XV. Nie występują też „efekty specjalne” znane z Subaru. Co ciekawe trzycylindrowy silnik pracuje nieco równiej na zimno niż teoretycznie doskonale wyważony boxer.

Czy można spodziewać się aktualizacji poprawiającej kulturę pracy?

Z góry dziękuję za informacje.

 

C77A55A9-7181-485B-81A9-766FC68D6AA8.jpeg

170288BA-1CDB-411D-8952-EC44CBAF0473.jpeg

1DC1886A-3D03-43F3-848B-D25D8BBAEFC0.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...