spawalniczy Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 Dzień dobry, będę wdzięczny za odpowiedź na pytanie, jakie jest techniczne uzasadnienie tak wysokiego poziomu „wolnych” obrotów po rozruchu na zimno w benzynowych silnikach Subaru. Dlaczego też, silniki Subaru w tych okolicznościach pracują tak mało kulturalnie? Mam na myśli falowanie obrotów, wyraźną wibrację przenosząca się na karoserię, szarpnięcie całego zespołu napędowego po włączeniu biegu, szarpanie w czasie powolnej jazdy z użyciem hamulca, (żeby spowolnić dużą prędkość „pełzania” wynikającą z wysokich obrotów silnika). Użytkuję równolegle jeszcze dwa samochody z silnikami benzynowymi (tymi z definicji mniej wyważonymi - rzędowa klasyczna czterocylindrówka i trzycylindrówka). Zarówno w jednym, jak i w drugim samochodzie po rozruchu na zimno obory są o około 700 obr/min niższe niż w XV. Nie występują też „efekty specjalne” znane z Subaru. Co ciekawe trzycylindrowy silnik pracuje nieco równiej na zimno niż teoretycznie doskonale wyważony boxer. Czy można spodziewać się aktualizacji poprawiającej kulturę pracy? Z góry dziękuję za informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 Kiedyś jeden profesor powiedział nam na wykładzie: "ile technologów tyle rodzajów technologii". Oczywiście nie sposób się z nim nie zgodzić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się