Skocz do zawartości

Zimne luty moduł podzuszek airbag


Iwan13

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

Mam problem z kontrolką airbag w foresterze SG 2005 2.0t przed lifit.

W mroźne dni kontrolka potrafi się nie zapłacić, dopiero po dłuższej jeździe wyskakuje.

Kostki pod siedzeniami sprawdzone, zasilanie do modułu dochodzi, masa jest, taśma/zwijak w kierownicy wymieniony.

Mam też inny moduł poduszek podobno z auta nieuszkodzonego i zachowuje się dokładnie tak samo.

Podpięcie pod kompa nic nie daje bo brak komunikacji z modułem.

 

Czy możliwe są zimne luty na module poduszek?

Z racji obecnych plusowych temperatur mam pomysł aby wrzucić moduł do zamrażarki i zobaczyć jaka będzie reakcja lampki.

Jeśli zgaśnie do czasu zagrzania się modułu to tam będę szukał przyczyny?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz poszukać. Ale weź pod uwagę że nie powinno się modułu naprawiać. Jakieś masz błędy? Próbowałeś podmieniać poduszki na rezystory?

Błędy możesz wymrugać. Od tego jest czarna kostka pod kierownicą. Przytaśmowane są do wiązki dwa przewody, które wkładasz w odpowiednie piny w tej kostce. Kostka ma 6 pinów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem wymrugać bo nie wiem która to kostka.

Dodatkowo myślę że może być problem z mruganiem bo bo wyskoczeniu kontrolki airbag komputer diagnostyczny nie może połączyć się z modułem - takie info dostałem od gościa z kompem.

 

Możesz bardziej opisać procedurę mrugania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podjąłem kolejną próbę walki z Airbag. Pod kierownicą nie znalazłem czarnej kostki tylko szarą 14 pinową mocowaną na osłonie. 

Po zawarciu pinu 2 z masą wymrugało mi błędy: 11 i 32.

Odnoście nr 11 - taśma/zwijak wymieniona wcześniej, zostało chyba podłączenie rezystora zamiast poduszki kierowcy i zobaczymy co będzie.

Jaka wartość powinien mieć ten rezystor?

Odnośnie 32- faktycznie mechanik grzebał ostatnio przy akumulatorze i obawiam się że mógł coś uszkodzić.

Naprawiać wiązkę czujnik czy jak do tego podejść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podjąłem kolejną próbę walki z Airbag. Pod kierownicą nie znalazłem czarnej kostki tylko szarą 14 pinową mocowaną na osłonie. 
Po zawarciu pinu 2 z masą wymrugało mi błędy: 11 i 32.
Odnoście nr 11 - taśma/zwijak wymieniona wcześniej, zostało chyba podłączenie rezystora zamiast poduszki kierowcy i zobaczymy co będzie.
Jaka wartość powinien mieć ten rezystor?
Odnośnie 32- faktycznie mechanik grzebał ostatnio przy akumulatorze i obawiam się że mógł coś uszkodzić.
Naprawiać wiązkę czujnik czy jak do tego podejść?
Serwisowka pisze o 3ohm. Ale jeśli wsadzisz 2.6 też będzie dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...