damiano16 Posted March 5, 2021 Share Posted March 5, 2021 Heyo pol dnia siedzę w poszukiwaniu manuala i nie ma opcji znaleźć sterowania szyb do my99. Przełącznik kierowcy steruje szybą pasażera a strona pasażera juz nie działa. Jak sprawdzić działanie szyby bezpośrednio z kostki bez schematu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 5, 2021 Share Posted March 5, 2021 Instrukcji nie szukaj, szukaj schematu.http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 5, 2021 Author Share Posted March 5, 2021 45 minut temu, ewemarkam napisał: Instrukcji nie szukaj, szukaj schematu.http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/ Jest spora opcja ze jestem ślepy ale ściągałem po 2x te pdf-y i nie mogę, za nic znaleźć tego schematu. Druga slaba kwestia że u mnie angielski jest poniżej poziomu 1 klasy podstawówki Jak możesz proszę nakieruj mnie który jest właściwy pdf bo serio nie znalazłem tam schematu instalacji szyb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 5, 2021 Share Posted March 5, 2021 (edited) http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/1999/USDM Impreza FSM 1999/WIRING DIAGRAM SECTION/6-3 WIRING DIAGRAM.pdf od str. 52 Edited March 5, 2021 by st981777 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 5, 2021 Author Share Posted March 5, 2021 4 minuty temu, st981777 napisał: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/1999/USDM Impreza FSM 1999/WIRING DIAGRAM SECTION/6-3 WIRING DIAGRAM.pdf od str. 52 Dziekuje! Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 (edited) Miękki "switch" od szyb masz po stronie pasażera? klika-cyka? nie klika? zamień włacznik szyby z tyłu (ten za pasażerem) w miejsce pasażera z przodu. Wtedy się okaże od starzała, czy kicha, czy nie.Obejdzie się najprawdopodobnie bez "kabelkologii" z diagnozą w 5 min. Jak będzie ok, to zamień ramki i przód będzie sprawny tymczasowo. Póżniej za 5zł dokup panel przedni od kierowcy i będzie przy dobrych wiatrach "materiału" na czterokrotną regenerację wszystkich włączników sterowania szyb. Jak nie lubisz się "cackać" z naprawami (akurat ta, jest banalna) , to kupujesz docelowy włącznik, wrzucasz w ramkę z twojego samochodu i fruuuu... U mnie 2x już padały włączniki. 2x po 30min i włączniki oczyszczone, zregenerowane itd. koszt zabawy 15zł za dwa. Te włączniki są w pełni rozbieralne i możliwe do naprawy z uśmiechem na gębie. Trzeba tylko uważać przy podważaniu "kołyski" przełącznika, bo chyba tam jakieś sprężynki wypadają,czy blaszki (dlatego kup panel kierowcy, żeby mieć więcej części, w razie jak coś "pstryknie" i poleci w kąt,czy trawę ) Ps kostki przód z tyłem powinny w EU wersji też pasować. Ja się bawiłem wersją US i "dawcę" cześci też z US miałem (rygiel jest w obu panelach przednich). Ps 2 daj znać , czy "podmianka" zdiagnozowała problem. Ps3. Ty masz "Imprezę" ,ale to podobne lata i rozwiązania, więc powinno zagrać... Edited March 6, 2021 by Qubu666-Baja Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 14 godzin temu, damiano16 napisał: Heyo pol dnia siedzę w poszukiwaniu manuala i nie ma opcji znaleźć sterowania szyb do my99. Przełącznik kierowcy steruje szybą pasażera a strona pasażera juz nie działa. Jak sprawdzić działanie szyby bezpośrednio z kostki bez schematu? A nie masz blokady wcisnietej po stronie kierowcy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 6, 2021 Author Share Posted March 6, 2021 6 godzin temu, dirkdiggler napisał: A nie masz blokady wcisnietej po stronie kierowcy? Blokada wyłączona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 6, 2021 Author Share Posted March 6, 2021 10 godzin temu, Qubu666-Baja napisał: Miękki "switch" od szyb masz po stronie pasażera? klika-cyka? nie klika? zamień włacznik szyby z tyłu (ten za pasażerem) w miejsce pasażera z przodu. Wtedy się okaże od starzała, czy kicha, czy nie.Obejdzie się najprawdopodobnie bez "kabelkologii" z diagnozą w 5 min. Jak będzie ok, to zamień ramki i przód będzie sprawny tymczasowo. Póżniej za 5zł dokup panel przedni od kierowcy i będzie przy dobrych wiatrach "materiału" na czterokrotną regenerację wszystkich włączników sterowania szyb. Jak nie lubisz się "cackać" z naprawami (akurat ta, jest banalna) , to kupujesz docelowy włącznik, wrzucasz w ramkę z twojego samochodu i fruuuu... U mnie 2x już padały włączniki. 2x po 30min i włączniki oczyszczone, zregenerowane itd. koszt zabawy 15zł za dwa. Te włączniki są w pełni rozbieralne i możliwe do naprawy z uśmiechem na gębie. Trzeba tylko uważać przy podważaniu "kołyski" przełącznika, bo chyba tam jakieś sprężynki wypadają,czy blaszki (dlatego kup panel kierowcy, żeby mieć więcej części, w razie jak coś "pstryknie" i poleci w kąt,czy trawę ) Ps kostki przód z tyłem powinny w EU wersji też pasować. Ja się bawiłem wersją US i "dawcę" cześci też z US miałem (rygiel jest w obu panelach przednich). Ps 2 daj znać , czy "podmianka" zdiagnozowała problem. Ps3. Ty masz "Imprezę" ,ale to podobne lata i rozwiązania, więc powinno zagrać... Dzięki za podpowiedz, przełącznik dzialajacy z tyłu dalem na przod i dalej nie działa. Napiecie w kostce jest 6v okolo tak jak w manualu pisalo ze tyle powinno gdzieś być. Masa jest na środkowym kablu tak miernik pokazal. Jeśli to jest jakakolwiek podpowiedz to mając przełącznik włożony i jak naciskam żeby szyba w dół lub w górę szla i naciskam przełącznik pasażera to szyba nie jedzie ale jak puszcze przełącznik pasażera i naciskam od strony kierowcy to działa. Tylny przełącznik tez nie działa z przodu a z tyłu wlacza opuszczanie / podnoszenie szyby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 Masz pewnie uszczodzoną wiązkę w drzwiach. Na przełączniku masz 5 przewodów. Dwa do silnika, dwie niby masy i plus. Te dwie niby masy to jest sterowanie z panelu kierowcy. Jeśli nie masz plusa pełnego czyli 12V to nie będzie Ci to działać. A sterowanie działa tak jak w każdym samochodzie. Mianowicie, silnik szyby ma podane dwie masy na swoje "bieguny", chcąc sterować nim, jedna masa jest zastąpiona plusem i jedzie do góry, i analogicznie w dół. Dlatego jeśli masz tam 6V to jest coś nie tak, przypuszczam że uszkodzona wiązka w peszlu/gumie drzwi. Czyli na czarno czerwonym musi być 12v mierzone względem karoserii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 (edited) kurcze... myślałem, że pomogę "bezboleśnie", bo np mechanicznie, w środku się coś ukruszyło,czy zużyło... ale tym razem , to nie to :/ Ps. Jednak manual w tym przypadku, tylek powinien uratować. Ps. spróbuj sprawdzić wiązkę, tak ,jak "ewemarkam" radzi. Naprawiałem kiedyś bratu wiązkę od bagaznika w BMW e39. sama gumowa "harmoszka" - peszel był ok, ale w środku przewody były "gruz", od otwierania-zamykania klapy. guma w dół, lutowanie, termokurczki, guma w górę i z "wariujących" lamp udało się wyciągnąć ten przewód ,tak, że wszystko było stabilne i działało Edited March 6, 2021 by Qubu666-Baja Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 Właśnie termokurczki nie są najlepsze. Przewód pęka później na końcach koszulki. Lepiej to taśma owinąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 6, 2021 Author Share Posted March 6, 2021 4 minuty temu, ewemarkam napisał: Właśnie termokurczki nie są najlepsze. Przewód pęka później na końcach koszulki. Lepiej to taśma owinąć. Dokladnie. Przerabialem temat w civic dwa lata temu. Wszystkie popękały i nic nie działało. Tu dzis miernik pokazuje mi 0.30v a wczoraj 6v pokazywał. Dzwine to wszystko. Nabiłem miernikiem przewód przy drzwiach w gumie i miernik pokazał 0.5v. Z tyłu w kostce pokazuje 12v. PS schematy które pobrałem na forum które kolega wyżej zamieścił nie sa do mojej imprezy. (Pisze usdm a ja mam jdm). Jesli działam z instrukcja szyba tylna ktora na próbę chciałem przetestować opuszcza się ładnie ale jak chce podnieść iskry idą jak mostkuje kablami na krótko. Powtarzam przy opuszczaniu idzie gładko Jak mostkuje. Gdzieś prądu brakuje juz przed guma drzwi ta gietka. Pytanie jak szukać dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 Jeśli kolory Ci się zgadzają to nie ma znaczenia czy to US czy JDM schemat. Przy sprawnej wiązce gdy sterujemy szybą przednią prawą z panelu kierowcy to gdy przyłożymy miernik do przewodów czarno-niebieski oraz do czerwono zielony. Miernik podczas sterowania szybą z drzwi kierowcy pokażę Ci raz -12V a w drugą stronę 12V. I tak to działa. W normalnym stanie na w/w przewodach powinna być masa. A na czarno-czerwonym 12V. Mam na myśli cały czas drzwi pasażera z przodu. Teraz drzwi z tyłu. Jeśli Ci iskrzy jak mostkujesz kablami to iskrzy bo jest tam we wtyczce masa podana z przełącznika w drzwiach kierowcy, w drugą strone nie iskrzy bo tej masy nie ma. Czyli kabel uszkodzony masowy z przełącznika głównego (drzwi kierowcy) jest uszkodzony, w przypadku tylnego wyłącznika to przewody niebiesko-biały i zielono biały. Brązowo czerwony to 12V. Więc teraz weź miernik przyłóż do niebiesko-białego i zielono białego. Jeśli będzie ok to miernik pokaże -12V albo 12V gdy będziesz sterował z drzwi kierowcy. Naprawdę nie jest to trudne tylko trzeba zrozumieć jak to działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 6, 2021 Author Share Posted March 6, 2021 Ten schemat właśnie nie działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 Co znaczy nie działa? Kolory masz inne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 6, 2021 Author Share Posted March 6, 2021 Tyle miernikiem ustaliłem. Z tym że jak mówię plus nie ma 12v tylko 0.3v . I co znaczy na schemacie kostki "L" i obok "LR" ? Co to za kolory po angielsku? R rozumiem red a L? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 Na górze schematu, na jego pierwszych stronach masz opisane oznaczenia kolorów. L to niebieski. Skoro masz 0.3V to nie masz plusa, gdzieś po drodze znika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 6, 2021 Author Share Posted March 6, 2021 18 minut temu, ewemarkam napisał: Na górze schematu, na jego pierwszych stronach masz opisane oznaczenia kolorów. L to niebieski. Skoro masz 0.3V to nie masz plusa, gdzieś po drodze znika. Zgadza się ze gdzieś plus wcięło. Trzeba gdzieś pod deska kopać w kablach. A schemat tak jak mówiłem. Kolory się nie zgrywaja z tym co u mnie w kostce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 6, 2021 Author Share Posted March 6, 2021 (edited) 1 godzinę temu, ewemarkam napisał: Na górze schematu, na jego pierwszych stronach masz opisane oznaczenia kolorów. L to niebieski. Skoro masz 0.3V to nie masz plusa, gdzieś po drodze znika. Dobra juz ogarnąłem schemat Trzeba się go nauczyc czytać. Ale tak szczerze to serwisowka do hondy civic ma 1650 stron a4. Tam jest o wiele wiele więcej rozjaśnione i łatwo wytłumaczone co gdzie z czym. Jak kable idą przez kabinę i łatwo wszystko znaleźć. Tutaj schemat kabli z grubsza, jaki kabel do której kostki pasuje i to wszystko. Instalacje trzeba dochodzić samego gdzie położyli skośnoocy. Dobrze ze są jeszcze dobrzy ludzie na forum którzy niejednokrotnie pomogli i udało się naprawić nie raz prosiaka jutro zerknę pod deskę. Szkoda ze nie wiem skąd wychodzi kabel plusowy bo bylo by łatwiej zdiagnozować gdzie jest przerwany lub "pominąć" przerwę w obwodzie. Edited March 6, 2021 by damiano16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 Na końcu masz component location i tam też są wtyczki oraz zarys wiązki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 (edited) Uwaga ! W pozycji OFF może nie kontaktować jeden ze styków w panelu kierowcy. Przemyślałem i wtedy chyba panel kierowcy miałby także problemy. Jedyny pewnik, to stabilne, wydajne +12V na złączu 5 (BR). Ale mierzone do masy lub (-) akumulatora. Bez tego dalej się nie ruszy. Edited March 7, 2021 by mz56 Przemyślenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 7, 2021 Author Share Posted March 7, 2021 Patrzyłem znowu dzis do tego i giną mi przewody później pod deską i nie wiem gdzie idą dalej. Najlepsza opcja to wziąść po kluczyku skądś kabel prądowy 12+ i koniec zabawy. Ciągnąć kabel od drzwi tylnych z przełącznika szyba dziala normalnie. Innego wyjścia nie widzę. Dziekuje za pomoc wszystkim którzy chcieli pomóc Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Patrzyłem znowu dzis do tego i giną mi przewody później pod deską i nie wiem gdzie idą dalej. Najlepsza opcja to wziąść po kluczyku skądś kabel prądowy 12+ i koniec zabawy. Ciągnąć kabel od drzwi tylnych z przełącznika szyba dziala normalnie. Innego wyjścia nie widzę. Dziekuje za pomoc wszystkim którzy chcieli pomóc Od drzwi jest wtyczka, na niej przewód zmienia kolor. Jeśli nie wiesz gdzie lecą dalej przewody, to pociagnij sobie pod plastikami wewnątrz przy progu jedna żyłę od drzwi tylnych do przednich. Możesz zrobić na na krótko i zobaczysz czy zadziała. A jeśli będzie ok to puścisz sobie go jakoś "ładnie". Tylko to nie rozwiązanie, po prawdzie powinno się go znaleźć. Na schemacie masz opisane kostki, lokalizacje ich masz na końcu schematu. Mierzyłeś kostkę od drzwi przy słupku przednim? Tam właśnie się kolor przewodu zmienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted March 7, 2021 Author Share Posted March 7, 2021 1 godzinę temu, ewemarkam napisał: Od drzwi jest wtyczka, na niej przewód zmienia kolor. Jeśli nie wiesz gdzie lecą dalej przewody, to pociagnij sobie pod plastikami wewnątrz przy progu jedna żyłę od drzwi tylnych do przednich. Możesz zrobić na na krótko i zobaczysz czy zadziała. A jeśli będzie ok to puścisz sobie go jakoś "ładnie". Tylko to nie rozwiązanie, po prawdzie powinno się go znaleźć. Na schemacie masz opisane kostki, lokalizacje ich masz na końcu schematu. Mierzyłeś kostkę od drzwi przy słupku przednim? Tam właśnie się kolor przewodu zmienia. Tak. Ma tyle co przy przełączniku szyby. To auto to czarna magia ze względu na inne różne "patenty" elektryczne. Nie mam kontaktu do poprzednich właścicieli co mieli na myśli dokładając różne przewody w miejsca gdzie nic się nie dzieje po ich odłączeniu. Tu trzeba dłużej nad tym autem przycupnąć na spokojnie piwo otworzyć, pomyśleć i powoli go doprowadzić do ładu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now