zimnylech Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 Witam, z tej strony Radek. To mój pierwszy post mimo że samochód posiadam od 3 lat, ponieważ wszystko o co chciałem zapytać już było poruszane, ale do rzeczy. Mam następujący problem. Po wymianie kabli, świec oraz filtrów gazu (lotny i ciekły) silnik zaczął stukać i tracić moc by wreszcie paść, w sensie nie odpalał. Nie było to nagłe. Wymiany dokonałem w czwartek, w piątek udałem się samochodem do pracy, później w góry. Wracając ze Szczyrku już zaczynał gasnąc na skrzyżowaniach by całkiem paść w Bielsku. Zanim zgasł silnik nagle zaczął klekotać coraz głośniej i głośniej. Nie wiem czy to pomoże ale po otwarciu maski zauważyłem wypięty wężyk podciśnienia który biegnie do prawej głowicy (odpięty był od tej puszki). Silnik niecałe dwa tygodnie temu przechodził wymianę uszczelek pod głowica, przejechałem na nim 1000 km i nic się nie działo. Prosił bym o pomoc, poradę. Filmik z pracy silnika. Pacjent to Subaru Outback 2.5 2006. Pozdrawiam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Niech mu ziemia lekką będzie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Sprawdziłbym jeszcze usawyenie rozrządu, ale to tak czy jest ok. Ale tutaj raczej panewka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Jeśli Będzie to Panewka to wykręć sobie świece i zakręć kluczem za wał powinieneś czuć prawdopodobnie niemiarowy przesuw wału, ustawienie rozrządu można sprawdzić Link to comment Share on other sites More sharing options...
zimnylech Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 Kurcze czyli kolejne 7k w ciągu dwóch tygodni ehh. A czy przy wymianie uszczelek można było sprawdzić czy taka panewka się kończy czy to po prostu bez reguły? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fateofangel Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 a palił Ci olej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 (edited) 14 minut temu, fateofangel napisał: a palił Ci olej? a jest ktoś komu nie pali motor 2,5 oleju? Nasz od nowości pali. To takie ad blue do benzyn Edited March 4, 2021 by Szmiglo 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 W dniu 3.03.2021 o 15:48, zimnylech napisał: Witam, z tej strony Radek. To mój pierwszy post mimo że samochód posiadam od 3 lat, ponieważ wszystko o co chciałem zapytać już było poruszane, ale do rzeczy. Mam następujący problem. Po wymianie kabli, świec oraz filtrów gazu (lotny i ciekły) silnik zaczął stukać i tracić moc by wreszcie paść, w sensie nie odpalał. Nie było to nagłe. Wymiany dokonałem w czwartek, w piątek udałem się samochodem do pracy, później w góry. Wracając ze Szczyrku już zaczynał gasnąc na skrzyżowaniach by całkiem paść w Bielsku. Zanim zgasł silnik nagle zaczął klekotać coraz głośniej i głośniej. Nie wiem czy to pomoże ale po otwarciu maski zauważyłem wypięty wężyk podciśnienia który biegnie do prawej głowicy (odpięty był od tej puszki). Silnik niecałe dwa tygodnie temu przechodził wymianę uszczelek pod głowica, przejechałem na nim 1000 km i nic się nie działo. Prosił bym o pomoc, poradę. Filmik z pracy silnika. Pacjent to Subaru Outback 2.5 2006. Pozdrawiam Ze słuchu wydaje się że panewka. Olej sprawdzałeś po wymianie UPG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fateofangel Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Godzinę temu, Szmiglo napisał: a jest ktoś komu nie pali motor 2,5 oleju? Nasz od nowości pali. To takie ad blue do benzyn no ja zrobiłem narazie 8k i nie łyka, pierwsze takie auto Jarcar robił mi rozrząd to też stwierdził że nie łykają i właśnie troche się zdziwiłem po Hondzie i Maździe Link to comment Share on other sites More sharing options...
zimnylech Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 Przed wymianą brał olej, po wymianie zrobiłem nim około 1000 km i olej jest, lecz to za mało by stwierdzić czy bierze więcej czy mniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 25 minut temu, zimnylech napisał: Przed wymianą brał olej Jaki olej stosowałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zimnylech Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 Przed wymianą Eneosa Premium Hyper Multi 5W30. Powiedzcie mi jeszcze jedno, czy jeżeli miałem teraz robioną uszczelkę pod głowicą to cały proces będzie powtarzany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Teraz, zimnylech napisał: czy jeżeli miałem teraz robioną uszczelkę pod głowicą to cały proces będzie powtarzany Niestety tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 1 minutę temu, zimnylech napisał: Przed wymianą Eneosa Premium Hyper Multi 5W30 W moim subiektywnym odczuciu, kolejny silnik zamordowany przez 5w30. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zimnylech Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 To będę się rozglądał za używanym bo taniej wyjdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 2 minuty temu, zimnylech napisał: taniej wyjdzie Przy odrobinie szczęścia, jeżeli blok się nada, to 8k-9k koszt zrobienia tego Link to comment Share on other sites More sharing options...
zimnylech Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 To już tak przekroczy wartość samochodu, więc los przesądzony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaiM Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 32 minuty temu, st981777 napisał: W moim subiektywnym odczuciu, kolejny silnik zamordowany przez 5w30. Uzasadnisz to jakoś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 1 minutę temu, KaiM napisał: Uzasadnisz to jakoś? Niska lepkość, tendencja do zrywania filmu olejowego, relatywnie niska temperatura utrzymania filmu olejowego w połączeniu z EJ25 który ma wysoką prędkość liniową na panewce korbowodowej, brak chłodnicy oleju, i problem z odprowadzaniem ciepła do płynu chłodniczego. A po za tym, zatarte wałki rozrządu, wytarte wałki rozrządu, padające panewki, wyciągnięte łańcuchy rozrządu, przetarte popychacze zaworowe w sinikach które na 5w30 jeżdżą... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaiM Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Powyższe odnosi się tylko do silników EJ25 czy tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Od grupy VAG, przez PSA, poprzez Toyotę na Subi kończąc, wszystkie silniki które otwierałem, a jeździły na 5w30 mają wyraźne ślady przytarć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaiM Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 a juz myślałem że z moim H6 mogę być spokojny... aż sobie sprawdzę co zaleca producent Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 to co powiesz o olejach 5W20? Patrząc na karty olejów to są oleje 5W30 które mają lepsze parametry w wysokich temperaturach jak 5W40. Według mnie grubszy film olejowy to nie koniecznie rozwiązanie problemów ponieważ to z kolei generuje wyższe tarcie co skutkuje wyższą temperaturą? Ja z kolei spotkałem się z niebezpiecznym zjawiskiem skręcania się filtrów olejowych w silnikach wysokoprężnych (mamy filtr który w ogóle nie filtruje i prawdopodobnie olej krąży przez baypass) Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 9 minut temu, SubaruLPG napisał: niebezpiecznym zjawiskiem skręcania się filtrów olejowych Dlatego w Subaru stosuję filtry OE. Zalecam również krótszy interwał wymiany. Wysilone jednostki turbo jeżdżą na 10w60, i odpukać, nic nie puka... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 A może filtr oleju z sbd, jest sporo większy od tego do benzyn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now