zimnylech Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 Witam, z tej strony Radek. To mój pierwszy post mimo że samochód posiadam od 3 lat, ponieważ wszystko o co chciałem zapytać już było poruszane, ale do rzeczy. Mam następujący problem. Po wymianie kabli, świec oraz filtrów gazu (lotny i ciekły) silnik zaczął stukać i tracić moc by wreszcie paść, w sensie nie odpalał. Nie było to nagłe. Wymiany dokonałem w czwartek, w piątek udałem się samochodem do pracy, później w góry. Wracając ze Szczyrku już zaczynał gasnąc na skrzyżowaniach by całkiem paść w Bielsku. Zanim zgasł silnik nagle zaczął klekotać coraz głośniej i głośniej. Nie wiem czy to pomoże ale po otwarciu maski zauważyłem wypięty wężyk podciśnienia który biegnie do prawej głowicy (odpięty był od tej puszki). Silnik niecałe dwa tygodnie temu przechodził wymianę uszczelek pod głowica, przejechałem na nim 1000 km i nic się nie działo. Prosił bym o pomoc, poradę. Filmik z pracy silnika. Pacjent to Subaru Outback 2.5 2006. Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Niech mu ziemia lekką będzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Sprawdziłbym jeszcze usawyenie rozrządu, ale to tak czy jest ok. Ale tutaj raczej panewka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Jeśli Będzie to Panewka to wykręć sobie świece i zakręć kluczem za wał powinieneś czuć prawdopodobnie niemiarowy przesuw wału, ustawienie rozrządu można sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimnylech Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Kurcze czyli kolejne 7k w ciągu dwóch tygodni ehh. A czy przy wymianie uszczelek można było sprawdzić czy taka panewka się kończy czy to po prostu bez reguły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 a palił Ci olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 (edytowane) 14 minut temu, fateofangel napisał: a palił Ci olej? a jest ktoś komu nie pali motor 2,5 oleju? Nasz od nowości pali. To takie ad blue do benzyn Edytowane 4 Marca 2021 przez Szmiglo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 W dniu 3.03.2021 o 15:48, zimnylech napisał: Witam, z tej strony Radek. To mój pierwszy post mimo że samochód posiadam od 3 lat, ponieważ wszystko o co chciałem zapytać już było poruszane, ale do rzeczy. Mam następujący problem. Po wymianie kabli, świec oraz filtrów gazu (lotny i ciekły) silnik zaczął stukać i tracić moc by wreszcie paść, w sensie nie odpalał. Nie było to nagłe. Wymiany dokonałem w czwartek, w piątek udałem się samochodem do pracy, później w góry. Wracając ze Szczyrku już zaczynał gasnąc na skrzyżowaniach by całkiem paść w Bielsku. Zanim zgasł silnik nagle zaczął klekotać coraz głośniej i głośniej. Nie wiem czy to pomoże ale po otwarciu maski zauważyłem wypięty wężyk podciśnienia który biegnie do prawej głowicy (odpięty był od tej puszki). Silnik niecałe dwa tygodnie temu przechodził wymianę uszczelek pod głowica, przejechałem na nim 1000 km i nic się nie działo. Prosił bym o pomoc, poradę. Filmik z pracy silnika. Pacjent to Subaru Outback 2.5 2006. Pozdrawiam Ze słuchu wydaje się że panewka. Olej sprawdzałeś po wymianie UPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Godzinę temu, Szmiglo napisał: a jest ktoś komu nie pali motor 2,5 oleju? Nasz od nowości pali. To takie ad blue do benzyn no ja zrobiłem narazie 8k i nie łyka, pierwsze takie auto Jarcar robił mi rozrząd to też stwierdził że nie łykają i właśnie troche się zdziwiłem po Hondzie i Maździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimnylech Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Przed wymianą brał olej, po wymianie zrobiłem nim około 1000 km i olej jest, lecz to za mało by stwierdzić czy bierze więcej czy mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 25 minut temu, zimnylech napisał: Przed wymianą brał olej Jaki olej stosowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimnylech Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Przed wymianą Eneosa Premium Hyper Multi 5W30. Powiedzcie mi jeszcze jedno, czy jeżeli miałem teraz robioną uszczelkę pod głowicą to cały proces będzie powtarzany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Teraz, zimnylech napisał: czy jeżeli miałem teraz robioną uszczelkę pod głowicą to cały proces będzie powtarzany Niestety tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 1 minutę temu, zimnylech napisał: Przed wymianą Eneosa Premium Hyper Multi 5W30 W moim subiektywnym odczuciu, kolejny silnik zamordowany przez 5w30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimnylech Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 To będę się rozglądał za używanym bo taniej wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 2 minuty temu, zimnylech napisał: taniej wyjdzie Przy odrobinie szczęścia, jeżeli blok się nada, to 8k-9k koszt zrobienia tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimnylech Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 To już tak przekroczy wartość samochodu, więc los przesądzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 32 minuty temu, st981777 napisał: W moim subiektywnym odczuciu, kolejny silnik zamordowany przez 5w30. Uzasadnisz to jakoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 1 minutę temu, KaiM napisał: Uzasadnisz to jakoś? Niska lepkość, tendencja do zrywania filmu olejowego, relatywnie niska temperatura utrzymania filmu olejowego w połączeniu z EJ25 który ma wysoką prędkość liniową na panewce korbowodowej, brak chłodnicy oleju, i problem z odprowadzaniem ciepła do płynu chłodniczego. A po za tym, zatarte wałki rozrządu, wytarte wałki rozrządu, padające panewki, wyciągnięte łańcuchy rozrządu, przetarte popychacze zaworowe w sinikach które na 5w30 jeżdżą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Powyższe odnosi się tylko do silników EJ25 czy tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Od grupy VAG, przez PSA, poprzez Toyotę na Subi kończąc, wszystkie silniki które otwierałem, a jeździły na 5w30 mają wyraźne ślady przytarć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaiM Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 a juz myślałem że z moim H6 mogę być spokojny... aż sobie sprawdzę co zaleca producent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 to co powiesz o olejach 5W20? Patrząc na karty olejów to są oleje 5W30 które mają lepsze parametry w wysokich temperaturach jak 5W40. Według mnie grubszy film olejowy to nie koniecznie rozwiązanie problemów ponieważ to z kolei generuje wyższe tarcie co skutkuje wyższą temperaturą? Ja z kolei spotkałem się z niebezpiecznym zjawiskiem skręcania się filtrów olejowych w silnikach wysokoprężnych (mamy filtr który w ogóle nie filtruje i prawdopodobnie olej krąży przez baypass) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 9 minut temu, SubaruLPG napisał: niebezpiecznym zjawiskiem skręcania się filtrów olejowych Dlatego w Subaru stosuję filtry OE. Zalecam również krótszy interwał wymiany. Wysilone jednostki turbo jeżdżą na 10w60, i odpukać, nic nie puka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 A może filtr oleju z sbd, jest sporo większy od tego do benzyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się