Guliwer Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 17 godzin temu, Przemek1979 napisał: mapa już jest na 280 KM Gdzie tak mapują? Bo niedługo kończy się leasing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 6 minut temu, Guliwer napisał: Bo niedługo kończy się leasing a w czym leasing przeszkadza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 W dniu 9.03.2021 o 20:54, Przemek1979 napisał: Cześć, objawy które opisałeś mogą wskazywać na problem z oprogramowaniem. Przy dużych mrozach które mieliśmy w tym roku spotkałem sporo takich usterek. Oglądałem skrzynie CVT z Forka z 2014 r z USA u kolegi z USA z przebiegiem ok 430.000 km i nie było tam jakiegoś nadmiernego zużycia materiału dlatego pisanie że jazda ze stałą prędkością jest szkodliwa uważam za mit. Dużo gorsze dla CVT jest "pałowanie" gdyż wtedy właśnie dochodzi do rozciągania łańcucha. Olej w CVT bardzo długo się rozgrzewa i nawet jak temp. silnika będzie wskazywać 70 C to w CVT może mieć dopiero 50 C, a to może mieć wpływ na nie prawidłową prace silnika i skrzyni. U mnie w mrozy rano dziwnie działało wspomaganie, sprawdziłem wszystko brak wycieków, na wszelki wypadek wymieniłem płyn i teraz jest OK. Wymiana oleju dynamicznie w dobrym warsztacie z użyciem dobrego oleju dostosowanego do CVT nigdy nie pogorszy pracy skrzyni CVT. Ja właśnie przygotowuje swojego XT do zwiększenia mocy do 350 KM dokładam IC z przodu, chłodnicę do CVT, itp mapa już jest na 280 KM. Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze. jestem po wizycie w aso subaru ... wstepna diagnoza mechanika od CVT (zewnętrzny spec od automatycznych skrzyń) uszkodzony koszyk przenoszący napęd w skrzyni na przednią oś (start koszt to ok 3 tys zł).... dokładna diagnoza dopiero po wyjęciu skrzyni.....jeśli dojdzie coś jeszcze (zawory, łańcuch etc..) naprawa w zasadzie pozbawiona ekonomicznego uzasadnienia ......W tym samym czasie pokazano mi teki koszyk zdemontowany z innej skrzyni XT po przebiegu 120 tys km...... diagnoza wydana po jezdzie testowej bez podpinania do kompa .... aso jedno z bardziej wiarygodnych na rynku dumam co z tym zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 oto foto uszkodzonego koszyka z FT o przebiegu ok. 120 tys km (serwisowany w tym aso).....uszkodzenia to widoczne na foto ząbki wewnętrzne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 20 godzin temu, _akir_ napisał: a w czym leasing przeszkadza ? We wszystkim, nie wolno akcesoryjnego wydechu, nawet konserwacji podwozia nie można zrobić, takie widzimisie banku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 2 godziny temu, Guliwer napisał: We wszystkim, nie wolno akcesoryjnego wydechu, nawet konserwacji podwozia nie można zrobić, takie widzimisie banku. widac kwestia banku ja w Getinie nie miałem żadnych problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janina Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 (edytowane) 17 godzin temu, Tadeo napisał: oto foto uszkodzonego koszyka z FT o przebiegu ok. 120 tys km (serwisowany w tym aso).....uszkodzenia to widoczne na foto ząbki wewnętrzne Czyli tarcze sprzęgłowe wgryzły się w kosz. Przynajmniej tak wynika z rysunku. Pytanie jak mocno auto było 'pałowane'? Charakter napędu raczej zachęca. : ) Edytowane 11 Marca 2021 przez Janina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim71 Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 68tys przebiegu. Pałowane nie pałowane, trochę słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 11 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 dzisiaj Forek trafił do drugiego warsztatu (specjalizującego się wyłącznie w naprawie skrzyń automatycznych). Po jazdach testowych ocena jest taka, że do wymiany znacznie więcej niż zakładaliśmy......konkret dopiero po rozebraniu skrzyni.... moim zdaniem jej naprawa nieopłacalna... ceny części do CVT wręcz kosmiczne ..robocizny w granicach rozsądku... Szukam więc innej używki aby zamontować w miejsce obecnej .. jeśli ktoś coś wie prośba o info Oba warsztaty potwierdzają "kruchość" CVT w Subaru i nie tyko w Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janina Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 42 minuty temu, Jakim71 napisał: 68tys przebiegu. Pałowane nie pałowane, trochę słabo. Pewnie. Pytanie jak wyglądają statystki. Ile jest przypadków na 100, 1000 czy 10000 pojazdów nadmiernie (przedwcześnie) zużytego kosza sprzęgłowego? Możliwe, że 100% ale jak nie ma problemów to mało kto naprawia. Gdyby, podobnie jak w USA była gwarancja na skrzynię 150 kkm nikt lub mało kto by o tym myślał. Rzeczywistość niestety jest taka, że Europa jest marginalnym rynkiem dla Subaru - może bez Szwajcarii - i martwimy się sami bez wsparcia producenta. Dotkliwe szczególnie, bo relacja cen samochodów do zarobków jest miażdżąco okrutna. Ale, ale. Zawsze można puścić do ludzi jak spać trudno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter_67 Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 To jak ten przeplatał aż tyle? I jeszcze jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 11 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 takim jeżdziłem przed kupnem XT... i nigdy więcej... dodajesz gazu a tu silnik wolnossak wyje jak wóz strażacki , obroty niczym w hondzie na czerwonym polu a skrzynia trzyma i trzyma i fura pełza jak żółwik...na autobanie TIRa nie wyprzedzisz :-( Jak przesiadłem się z Forka 2.5L wolnossak na XT poczułem że jadę i przyspieszam ....i to jak :-) banan na twarzy tak, 2.5l wolnossak z CVT to 100% porażka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 W dniu 11.03.2021 o 21:10, Tadeo napisał: takim jeżdziłem przed kupnem XT... i nigdy więcej... dodajesz gazu a tu silnik wolnossak wyje jak wóz strażacki , obroty niczym w hondzie na czerwonym polu a skrzynia trzyma i trzyma i fura pełza jak żółwik...na autobanie TIRa nie wyprzedzisz :-( Jak przesiadłem się z Forka 2.5L wolnossak na XT poczułem że jadę i przyspieszam ....i to jak :-) banan na twarzy tak, 2.5l wolnossak z CVT to 100% porażka Przesada. Jezdze wolnym ssakiem z 2.0 i nie nazekam. a jak trafisz na autobanie na TIRa V8 lecacego na pustu, to XTkiem tez mozesz miec problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dommarc Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 9 godzin temu, wujaszek_misza napisał: ... a jak trafisz na autobanie na TIRa V8 lecacego na pustu, to XTkiem tez mozesz miec problem No to pojechałeś, chciałbym zobaczyć tego TIRa lecącego ponad 200km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 7 godzin temu, dommarc napisał: No to pojechałeś, chciałbym zobaczyć tego TIRa lecącego ponad 200km/h bal bym sie go zobaczyc mowa o przyspieszeniu nie o Vmax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 oto foto uszkodzonego koszyka z FT o przebiegu ok. 120 tys km (serwisowany w tym aso).....uszkodzenia to widoczne na foto ząbki wewnętrzneTakie uszkodzenia powstają podczas ciągłego pałowania że świateł, w czasie jazdy jak będziemy przyspieszać nawet z butem w podłodze takie zużycie nie wystąpi. Dla uściślenia, to przekładki się wgryzły w koszyk, a tarczki są między nimi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dommarc Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 1 godzinę temu, wujaszek_misza napisał: bal bym sie go zobaczyc mowa o przyspieszeniu nie o Vmax Nie ma obawy to SCI-FI, ciężarówki mają ograniczone prędkości vmax do 90-100 km/h. Poza tym przy ich budowie aerodynamicznej opory powietrza chyba by nie pozwoliły nawet na rozwinięcie takiej prędkości - przy fabrycznych silnikach. Z przyczyny tej niskiej vmax ciężarówek, wątpię aby na autostradzie (prędkości autostradowe to 70 wzwyż) nawet pusta ciężarówka z V8 dała radę jakiejkolwiek generacji Forestera z turbiną. Nie znam parametrów przyśpieszeń ciężarówek, to ciekawe w wolnej chwili poszukam w necie. Jednak teraz w ciemno obstawiam że sam ciągnik siodłowy też nie przyśpiesza szybciej od uturbionego forka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruque Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 ja w ogóle nie wjeżdżam swoim delikatnym ssakiem 2.0 z CVT na autostrady bo strach. ani dogonić tira nie mogę, jechać na tempomacie też się boję dobrze że na czerwonym polu jakoś objeżdżam rowerzystów na ścieżkach. a na serio to zimna CVT mówi przez pierwsze 2-3 kilometry, że nie chce robić - pewnie jak ją wtedy zmuszać do pracy to się prędzej czy później zbuntuje. taką mam koncepcję i nie poganiam. nie mieszkam na szczęście przy wjeździe na ekspresówkę więc zanim wyjadę z miasta wszystko gra i buczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmat Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 W dniu 11.03.2021 o 21:10, Tadeo napisał: takim jeżdziłem przed kupnem XT... i nigdy więcej... dodajesz gazu a tu silnik wolnossak wyje jak wóz strażacki , obroty niczym w hondzie na czerwonym polu a skrzynia trzyma i trzyma i fura pełza jak żółwik...na autobanie TIRa nie wyprzedzisz :-( Jak przesiadłem się z Forka 2.5L wolnossak na XT poczułem że jadę i przyspieszam ....i to jak :-) banan na twarzy tak, 2.5l wolnossak z CVT to 100% porażka I może właśnie dlatego tyle przejechał i dalej jeździ. Bo jest muł, bo nikt nie chce go pałować i skrzynia ma lekkie życie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 9 godzin temu, kruque napisał: ja w ogóle nie wjeżdżam swoim delikatnym ssakiem 2.0 z CVT na autostrady bo strach. ani dogonić tira nie mogę, jechać na tempomacie też się boję dobrze że na czerwonym polu jakoś objeżdżam rowerzystów na ścieżkach. a na serio to zimna CVT mówi przez pierwsze 2-3 kilometry, że nie chce robić - pewnie jak ją wtedy zmuszać do pracy to się prędzej czy później zbuntuje. taką mam koncepcję i nie poganiam. nie mieszkam na szczęście przy wjeździe na ekspresówkę więc zanim wyjadę z miasta wszystko gra i buczy. Dobre, ale prawdziwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się