Jump to content

CVT zaczyna poszarpywac przy nagłym przyspieszaniu -Forester XT -250KM, rok 2017, przebieg 68 tys km , brak gwarancji


Recommended Posts

co radzicie .....objawy pojawiły się po tegorocznych mrozach

 

wcześniej przy przeglądzie po 60 k była wymiana statyczna oliwy w skrzyni i wszystko było OK

dodatkowo auto zaczęło zimą palić jak smok (15-18)l/100 km-ruch miejski

 

Edited by Tadeo
Link to post
Share on other sites
  • Tadeo changed the title to CVT zaczyna poszarpywac przy nagłym przyspieszaniu -Forester XT -250KM, rok 2017, przebieg 68 tys zł , brak gwarancji

tatyczna do sobie mozna w d..... wsadzic tylko dynamiczna chodzi jak majowa burza

Link to post
Share on other sites

wolałbym skupić się na szarp problemie niż polemice która lepsza:-)

Link to post
Share on other sites
  • Tadeo changed the title to CVT zaczyna poszarpywac przy nagłym przyspieszaniu -Forester XT -250KM, rok 2017, przebieg 68 tys km , brak gwarancji

Tak bez błędów? To silnik może być problemem stąd spalanie i szarpnięcia.

 

Edited by Jakim71
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, pawels1 napisał:

tatyczna do sobie mozna w d..... wsadzic tylko dynamiczna chodzi jak majowa burza

ja wymieniłem statycznie na 60k km i nie widzę żadnych problemów, dodatkowo ostatnio poprawiłem na 75k km i również nie widzę problemów z szarpaniem - znam 2 przypadki kiedy po dynamicznej zmianie skrzynia w SJ padła ;) 

nie ma reguły jak widać

 

@Tadeo trzeba się podpiąć pod kompa i zobaczyć czy jakiś błędów nie ma, bo tak to wróżenie z fusów

Link to post
Share on other sites

Jak pojawiło się po mrozach, to aby nie depnąłeś na gaz jak olej jeszcze nie był rozgrzany?
Do 50 stopni oleju skrzynia działa całkiem inaczej niż jak się rozgrzeje powyżej tej temperatury.

Link to post
Share on other sites

 Z moich obserwacji: jak naciskam gaz nogą emeryta to poszarpuje, jak naciskam jak na Subaru przystało to też, ale mniej. Ja przyjąłem, że TTTM. 50 kkm, bez wymiany oleju.

Link to post
Share on other sites

Pytanie czy to silnik czy skrzynia.

BTW czy w nowszych subaru ECU nadal nie bada ciśnienia w listwie paliwa tylko szacuje na podstawie AFR?

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Guliwer napisał:

Z moich obserwacji: jak naciskam gaz nogą emeryta to poszarpuje, jak naciskam jak na Subaru przystało to też, ale mniej. Ja przyjąłem, że TTTM. 50 kkm, bez wymiany oleju.

Przed wymianą oleju i po wymianie mam takie same odczucia jak ty - że minimalne poszarpywanie jest, ale nie na zasadzie czkawki tylko tak jak dość dynamicznie próbował ustawić skrzynię pod obciążenie minimalnymi skokami w "górę/dół" biegiem...nie wiem jak to określić inaczej...
nie nazwałbym tego szarpaniem może nawet poszarpywanie jest nad wyraz - po prostu czuć że skrzynia coś robi ale samochód jedzie równo do przodu cały czas...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Tak mi jeszcze przyszło do głowy: na ile trwałe są bieżnie CVT i na ile szkodliwe jest jednostajne jechanie z ulubioną prędkością, bo to że CVT nie lubi tempomatu to pewne.

Edited by Guliwer
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Guliwer napisał:

o to że CVT nie lubi tempomatu to pewne.

A to niby dlaczego ? ja polubiłem jeżdżenie właśnie na tempomacie z CVT -> dla mnie to baja...ale zawsze mogę zmienić nawyki, jeśli ma to wydłużyć życie..

Link to post
Share on other sites

Moje wrazenie, ze jadac na tempomacie obroty bardziej faluja, jak starajac sie jechac spokojnie bez tempomatu. Np ustawiajac 120 km/h na rownej drodze obroty okolo 2k. Ale kazda gorka powoduje, ze obroty rosna : duza gorka - duzy wzrost, nawet do 4k. 

a cvt nie lubi stalych obrotow, czy stalych predkosci pojazdu?

tez mnie to interesuje

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, wujaszek_misza napisał:

a cvt nie lubi stalych obrotow, czy stalych predkosci pojazdu?

Stałej prędkości przy stałych obrotach.

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Nargond napisał:

A to niby dlaczego ? ja polubiłem jeżdżenie właśnie na tempomacie z CVT -> dla mnie to baja...ale zawsze mogę zmienić nawyki, jeśli ma to wydłużyć życie..

Uczono mnie, że płaska jak stół autostrada, zero ruchu i tempomat to CVT killer.

  • Thanks 1
  • Confused 1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Guliwer napisał:

Uczono mnie, że płaska jak stół autostrada, zero ruchu i tempomat to CVT killer.

ale te same wyniki osiągnąłbyś bez tempomatu zakładając że jedziesz jednostajnie. Czy tak jest w instrukcji napisane? 

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Guliwer napisał:

Stałej prędkości przy stałych obrotach.

 

20 godzin temu, Guliwer napisał:

Uczono mnie, że płaska jak stół autostrada, zero ruchu i tempomat to CVT killer.

A coś więcej? Jesteś w stanie rozwinąć?

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Janina napisał:

A coś więcej? Jesteś w stanie rozwinąć?

CVT - tutaj jest dobrze opisane, sądzę że akurat Subaru przyłożyło się do elektroniki i symulacji biegów w Lineartronic.

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Guliwer napisał:

Uczono mnie, że płaska jak stół autostrada, zero ruchu i tempomat to CVT killer.

Rozwiń proszę.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Guliwer napisał:

CVT - tutaj jest dobrze opisane, sądzę że akurat Subaru przyłożyło się do elektroniki i symulacji biegów w Lineartronic.

Przeczytałem artykuł, niewiele wyjaśnia i nie ma żadnego opisu dotyczącego eksploatacji poza wymianą oleju. Pytanie pozostaje bez odpowiedzi.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Janina napisał:

Przeczytałem artykuł, niewiele wyjaśnia i nie ma żadnego opisu dotyczącego eksploatacji poza wymianą oleju. Pytanie pozostaje bez odpowiedzi.

Na chłopski rozum - jazda ze stałą prędkością po płaskim spowoduje że koła stożkowe będą w jednej pozycji co po dłuższym czasie może spowodować miejscowe zużycie od łańcucha. Przy zmiennej prędkości jak koła stożkowe pracują zmieniając przełożenie - zużycie występuje na całej powierzchni. Pytanie ile tys km trzeba pokonać na autostradzie by efekt zużycia był dostrzegalny. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Moje chłopskie rozumienie jest zbieżne z tym co piszesz. Dotyczy jednak tylko pracy skrzyni CVT, bo samochód przyspiesza a obroty silnika są powiedzmy na poziomie 2000. Jeżeli pedał przyspieszenia pozostanie na ty samym poziomie to osiągniemy powiedzmy 90 km/h a obroty się nie zmienią. Tego potencjalnego zużycia mój chłopski rozum nie ogrania. :book:

Edited by Janina
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Janina napisał:

Dotyczy jednak tylko pracy skrzyni CVT, bo samochód przyspiesza a obroty silnika są powiedzmy na poziomie 2000. Jeżeli pedał przyspieszenia pozostanie na ty samym poziomie to osiągniemy powiedzmy 90 km/h a obroty się nie zmienią.

Obroty silnika się nie zmienią a samochód przyspiesza. Magia. ;)

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 5.03.2021 o 11:12, Jaca68 napisał:

Pytanie ile tys km trzeba pokonać na autostradzie by efekt zużycia był dostrzegalny. 

Pytanie raczej brzmi gdzie znajdziesz setki km idealnie płaskiej autostrady bez żadnego ruch innych pojazdów..?

Może w USA ale raczej nie w Europie.., więc problem z typu "Co by było gdyby..";)

Edited by Dzik44
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 2.03.2021 o 18:52, Tadeo napisał:

co radzicie .....objawy pojawiły się po tegorocznych mrozach

 

wcześniej przy przeglądzie po 60 k była wymiana statyczna oliwy w skrzyni i wszystko było OK

dodatkowo auto zaczęło zimą palić jak smok (15-18)l/100 km-ruch miejski

 

Cześć, objawy które opisałeś mogą wskazywać na problem z oprogramowaniem. Przy dużych mrozach które mieliśmy w tym roku spotkałem sporo takich usterek.

Oglądałem skrzynie CVT z Forka z 2014 r z USA u kolegi z USA z przebiegiem ok 430.000 km i nie było tam jakiegoś nadmiernego zużycia materiału dlatego pisanie że jazda ze stałą prędkością jest szkodliwa uważam za mit. Dużo gorsze dla CVT jest "pałowanie" gdyż wtedy właśnie dochodzi do rozciągania łańcucha. Olej w CVT bardzo długo się rozgrzewa i nawet jak temp. silnika będzie wskazywać 70 C to w CVT może mieć dopiero 50 C, a to może mieć wpływ na nie prawidłową prace silnika i skrzyni. U mnie w mrozy rano dziwnie działało wspomaganie, sprawdziłem wszystko brak wycieków, na wszelki wypadek wymieniłem płyn i teraz jest OK. 

Wymiana oleju dynamicznie w dobrym warsztacie z użyciem dobrego oleju dostosowanego do CVT nigdy nie pogorszy pracy skrzyni CVT.

Ja właśnie przygotowuje swojego XT do zwiększenia mocy do 350 KM dokładam IC z przodu, chłodnicę do CVT, itp mapa już jest na 280 KM.

Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.   

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...