Tadeo Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 (edytowane) co radzicie .....objawy pojawiły się po tegorocznych mrozach wcześniej przy przeglądzie po 60 k była wymiana statyczna oliwy w skrzyni i wszystko było OK dodatkowo auto zaczęło zimą palić jak smok (15-18)l/100 km-ruch miejski Edytowane 2 Marca 2021 przez Tadeo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1 Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 tatyczna do sobie mozna w d..... wsadzic tylko dynamiczna chodzi jak majowa burza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadeo Opublikowano 2 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 wolałbym skupić się na szarp problemie niż polemice która lepsza:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1 Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 no wlasnie dlatego szarp problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim71 Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 (edytowane) Tak bez błędów? To silnik może być problemem stąd spalanie i szarpnięcia. Edytowane 2 Marca 2021 przez Jakim71 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 23 minuty temu, pawels1 napisał: tatyczna do sobie mozna w d..... wsadzic tylko dynamiczna chodzi jak majowa burza ja wymieniłem statycznie na 60k km i nie widzę żadnych problemów, dodatkowo ostatnio poprawiłem na 75k km i również nie widzę problemów z szarpaniem - znam 2 przypadki kiedy po dynamicznej zmianie skrzynia w SJ padła nie ma reguły jak widać @Tadeo trzeba się podpiąć pod kompa i zobaczyć czy jakiś błędów nie ma, bo tak to wróżenie z fusów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 Jak pojawiło się po mrozach, to aby nie depnąłeś na gaz jak olej jeszcze nie był rozgrzany?Do 50 stopni oleju skrzynia działa całkiem inaczej niż jak się rozgrzeje powyżej tej temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 Z moich obserwacji: jak naciskam gaz nogą emeryta to poszarpuje, jak naciskam jak na Subaru przystało to też, ale mniej. Ja przyjąłem, że TTTM. 50 kkm, bez wymiany oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 Pytanie czy to silnik czy skrzynia. BTW czy w nowszych subaru ECU nadal nie bada ciśnienia w listwie paliwa tylko szacuje na podstawie AFR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 5 godzin temu, Guliwer napisał: Z moich obserwacji: jak naciskam gaz nogą emeryta to poszarpuje, jak naciskam jak na Subaru przystało to też, ale mniej. Ja przyjąłem, że TTTM. 50 kkm, bez wymiany oleju. Przed wymianą oleju i po wymianie mam takie same odczucia jak ty - że minimalne poszarpywanie jest, ale nie na zasadzie czkawki tylko tak jak dość dynamicznie próbował ustawić skrzynię pod obciążenie minimalnymi skokami w "górę/dół" biegiem...nie wiem jak to określić inaczej... nie nazwałbym tego szarpaniem może nawet poszarpywanie jest nad wyraz - po prostu czuć że skrzynia coś robi ale samochód jedzie równo do przodu cały czas... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 (edytowane) Tak mi jeszcze przyszło do głowy: na ile trwałe są bieżnie CVT i na ile szkodliwe jest jednostajne jechanie z ulubioną prędkością, bo to że CVT nie lubi tempomatu to pewne. Edytowane 3 Marca 2021 przez Guliwer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 4 minuty temu, Guliwer napisał: o to że CVT nie lubi tempomatu to pewne. A to niby dlaczego ? ja polubiłem jeżdżenie właśnie na tempomacie z CVT -> dla mnie to baja...ale zawsze mogę zmienić nawyki, jeśli ma to wydłużyć życie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 Moje wrazenie, ze jadac na tempomacie obroty bardziej faluja, jak starajac sie jechac spokojnie bez tempomatu. Np ustawiajac 120 km/h na rownej drodze obroty okolo 2k. Ale kazda gorka powoduje, ze obroty rosna : duza gorka - duzy wzrost, nawet do 4k. a cvt nie lubi stalych obrotow, czy stalych predkosci pojazdu? tez mnie to interesuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 13 godzin temu, wujaszek_misza napisał: a cvt nie lubi stalych obrotow, czy stalych predkosci pojazdu? Stałej prędkości przy stałych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 21 godzin temu, Nargond napisał: A to niby dlaczego ? ja polubiłem jeżdżenie właśnie na tempomacie z CVT -> dla mnie to baja...ale zawsze mogę zmienić nawyki, jeśli ma to wydłużyć życie.. Uczono mnie, że płaska jak stół autostrada, zero ruchu i tempomat to CVT killer. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucash Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 11 godzin temu, Guliwer napisał: Uczono mnie, że płaska jak stół autostrada, zero ruchu i tempomat to CVT killer. ale te same wyniki osiągnąłbyś bez tempomatu zakładając że jedziesz jednostajnie. Czy tak jest w instrukcji napisane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janina Opublikowano 5 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 20 godzin temu, Guliwer napisał: Stałej prędkości przy stałych obrotach. 20 godzin temu, Guliwer napisał: Uczono mnie, że płaska jak stół autostrada, zero ruchu i tempomat to CVT killer. A coś więcej? Jesteś w stanie rozwinąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 5 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 25 minut temu, Janina napisał: A coś więcej? Jesteś w stanie rozwinąć? CVT - tutaj jest dobrze opisane, sądzę że akurat Subaru przyłożyło się do elektroniki i symulacji biegów w Lineartronic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 5 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 22 godziny temu, Guliwer napisał: Uczono mnie, że płaska jak stół autostrada, zero ruchu i tempomat to CVT killer. Rozwiń proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janina Opublikowano 5 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 1 godzinę temu, Guliwer napisał: CVT - tutaj jest dobrze opisane, sądzę że akurat Subaru przyłożyło się do elektroniki i symulacji biegów w Lineartronic. Przeczytałem artykuł, niewiele wyjaśnia i nie ma żadnego opisu dotyczącego eksploatacji poza wymianą oleju. Pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 5 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 1 minutę temu, Janina napisał: Przeczytałem artykuł, niewiele wyjaśnia i nie ma żadnego opisu dotyczącego eksploatacji poza wymianą oleju. Pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Na chłopski rozum - jazda ze stałą prędkością po płaskim spowoduje że koła stożkowe będą w jednej pozycji co po dłuższym czasie może spowodować miejscowe zużycie od łańcucha. Przy zmiennej prędkości jak koła stożkowe pracują zmieniając przełożenie - zużycie występuje na całej powierzchni. Pytanie ile tys km trzeba pokonać na autostradzie by efekt zużycia był dostrzegalny. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janina Opublikowano 5 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 (edytowane) Moje chłopskie rozumienie jest zbieżne z tym co piszesz. Dotyczy jednak tylko pracy skrzyni CVT, bo samochód przyspiesza a obroty silnika są powiedzmy na poziomie 2000. Jeżeli pedał przyspieszenia pozostanie na ty samym poziomie to osiągniemy powiedzmy 90 km/h a obroty się nie zmienią. Tego potencjalnego zużycia mój chłopski rozum nie ogrania. Edytowane 5 Marca 2021 przez Janina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 5 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 8 godzin temu, Janina napisał: Dotyczy jednak tylko pracy skrzyni CVT, bo samochód przyspiesza a obroty silnika są powiedzmy na poziomie 2000. Jeżeli pedał przyspieszenia pozostanie na ty samym poziomie to osiągniemy powiedzmy 90 km/h a obroty się nie zmienią. Obroty silnika się nie zmienią a samochód przyspiesza. Magia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 (edytowane) W dniu 5.03.2021 o 11:12, Jaca68 napisał: Pytanie ile tys km trzeba pokonać na autostradzie by efekt zużycia był dostrzegalny. Pytanie raczej brzmi gdzie znajdziesz setki km idealnie płaskiej autostrady bez żadnego ruch innych pojazdów..? Może w USA ale raczej nie w Europie.., więc problem z typu "Co by było gdyby.." Edytowane 9 Marca 2021 przez Dzik44 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek1979 Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 W dniu 2.03.2021 o 18:52, Tadeo napisał: co radzicie .....objawy pojawiły się po tegorocznych mrozach wcześniej przy przeglądzie po 60 k była wymiana statyczna oliwy w skrzyni i wszystko było OK dodatkowo auto zaczęło zimą palić jak smok (15-18)l/100 km-ruch miejski Cześć, objawy które opisałeś mogą wskazywać na problem z oprogramowaniem. Przy dużych mrozach które mieliśmy w tym roku spotkałem sporo takich usterek. Oglądałem skrzynie CVT z Forka z 2014 r z USA u kolegi z USA z przebiegiem ok 430.000 km i nie było tam jakiegoś nadmiernego zużycia materiału dlatego pisanie że jazda ze stałą prędkością jest szkodliwa uważam za mit. Dużo gorsze dla CVT jest "pałowanie" gdyż wtedy właśnie dochodzi do rozciągania łańcucha. Olej w CVT bardzo długo się rozgrzewa i nawet jak temp. silnika będzie wskazywać 70 C to w CVT może mieć dopiero 50 C, a to może mieć wpływ na nie prawidłową prace silnika i skrzyni. U mnie w mrozy rano dziwnie działało wspomaganie, sprawdziłem wszystko brak wycieków, na wszelki wypadek wymieniłem płyn i teraz jest OK. Wymiana oleju dynamicznie w dobrym warsztacie z użyciem dobrego oleju dostosowanego do CVT nigdy nie pogorszy pracy skrzyni CVT. Ja właśnie przygotowuje swojego XT do zwiększenia mocy do 350 KM dokładam IC z przodu, chłodnicę do CVT, itp mapa już jest na 280 KM. Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się