Jump to content

szarpanie na skręconych kołach


mario83

Recommended Posts

Najpierw chciałbym się przywitać jako nowy na forum pozdrawiam posiadaczy Subaraki :)

Pacjent subaru forester SG 2,0 XT skrzynia automat. Objawy na skręconych kołach przy manewrowaniu parkingowym odczuwalne szarpanie niepięcia na tylnej osi jakby tylne koła chciały się kręcić szybciej niż przednie. W manualu problem z wiskozą a automat?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mario83 napisał:

Najpierw chciałbym się przywitać jako nowy na forum pozdrawiam posiadaczy Subaraki :)

Pacjent subaru forester SG 2,0 XT skrzynia automat. Objawy na skręconych kołach przy manewrowaniu parkingowym odczuwalne szarpanie niepięcia na tylnej osi jakby tylne koła chciały się kręcić szybciej niż przednie. W manualu problem z wiskozą a automat?

Mam manuala z wiskozą i na max skręconych kołach na śliskim parkingu czasem przeskakuje jak Tobie. Od kilku lat tak samo więc nie wiem czy to problem czy TTTM:)

Edited by buc niskopienny
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, aflinta napisał:

A w automacie zblokowane sprzęgło wielopłytkowe - czyli problem z jego sterowaniem i działaniem.

czy tam jest jakiś zawór czujnik odpowiedzialny za sterowanie? jak ten problem rozwiązać? z góry dzięki za info

Link to comment
Share on other sites

Pod maską w skrzynce bezpieczników jest gniazdo bezpiecznika AWD. Wepinając bezpiecznik rozłączysz sprzęgiełko MPT. Zobacz czy problem ustąpi. Prawdopodobnie zawór sterujący będzie do sprawdzenia /wymiany

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, buc niskopienny napisał:

Od kilku lat tak samo więc nie wiem czy to problem czy TTTM:)

Masz wiskozę do regeneracji.

7 minut temu, mario83 napisał:

czy tam jest jakiś zawór czujnik odpowiedzialny za sterowanie? jak ten problem rozwiązać? z góry dzięki za info

Nie pamiętam już szczegółów technicznych, poszukaj na forum - ten temat przewija się co jakiś czas.

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, tedimy99 napisał:

Pod maską w skrzynce bezpieczników jest gniazdo bezpiecznika AWD. Wepinając bezpiecznik rozłączysz sprzęgiełko MPT. Zobacz czy problem ustąpi. Prawdopodobnie zawór sterujący będzie do sprawdzenia /wymiany

co do zaworu to jest "zawór selenoid" czy to inny temat bo gdzieś coś czytałem. dzięki za info. Już jestem bogatszy w wiedze.

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, aflinta napisał:

Masz wiskozę do regeneracji.

Nie pamiętam już szczegółów technicznych, poszukaj na forum - ten temat przewija się co jakiś czas.

 

15 minut temu, aflinta napisał:

Masz wiskozę do regeneracji.

Nie pamiętam już szczegółów technicznych, poszukaj na forum - ten temat przewija się co jakiś czas.

dzieki za info już wiem czego szukać w przypadku AT

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, tedimy99 napisał:

Jak dobrze pamiętam za przeniesienie napędu odpowiada selenoid C. W zależności jak się zatnie , to będzie spięty lub brak tylnego napędu.

wpiąłem bezpiecznik FWD problem zgrzytów znikł czyli napęd jest rozpięty. Ten zawór znajduje się w skrzyni biegów?

Link to comment
Share on other sites

W takim razie zawór będzie sprawny. Gdzie indziej doszukiwałbym się problemu. Skoro po wpięciu bezpiecznika FWD objawy blokowania napędu ustają to nie winny jest zawór, bo on działa rozpina napęd. Gdzie indziej leży problem.

Tylko czy @mario83 jesteś w stanie sprawdzić coś miernikiem uniwersalnym? Dokonać pomiarów napięć i rezystancji tym miernikiem. Jeśli nie to oddaj to komuś. Jeśli tak to pomogę.

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, buc niskopienny napisał:

Możliwe ale objaw jest od nowości

Ale masz auto od momentu kupienia w salonie czy używkę?

Wiskoza może paść na kilka sposobów:

- zmielona, nie spina zupełnie

- zużyta, po rozgrzaniu stawia bardzo duży opór przez co sporo trudniejsze jest ciasne zawracanie, na zimnym problem nie występuje

- zaspawana, coś jak wyżej, ale objawy są na zimnym i ciepłym aucie.

 

Jeżeli na suchym asfalcie problem nie występuje to ja bym się nie martwił.

 

Jak były mrozy to XV z CVT też czasem nie miał ochoty poluzować spięcia napędu przy manewrach parkingowych. Czułem się jak posiadacz STI z DCCD ustawionym na Lock :)

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, ewemarkam napisał:

W takim razie zawór będzie sprawny. Gdzie indziej doszukiwałbym się problemu. Skoro po wpięciu bezpiecznika FWD objawy blokowania napędu ustają to nie winny jest zawór, bo on działa rozpina napęd. Gdzie indziej leży problem.

Tylko czy @mario83 jesteś w stanie sprawdzić coś miernikiem uniwersalnym? Dokonać pomiarów napięć i rezystancji tym miernikiem. Jeśli nie to oddaj to komuś. Jeśli tak to pomogę.

 z tym oddaj to komuś to już od mechanika do mechanika się dowiedziałem że subaru to źle skonstruowało  bo to nie haldex i jeszcze torxen lepsze rozwiązanie itp :) a więc coś z pomocą kolegi sprawdzam i improwizujemy szukając.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, mario83 napisał:

skrzynia automat.

Tu nie ma wiskozy. Jest sprzęgło wielopłytkowe. 

Jeśli strzelanie ustępuje po wpięciu bezpiecznika FWD to znaczy że zawór i samo sprzęgło jest sprawne. Problem jest ze sterowaniem tego. Bez paru pomiarów na sterowniku skrzyni nie da się nic stwierdzić. 

@mario83 jeśli nie boisz się miernika uniwersalnego i umiesz go obsługiwać, służe pomocą. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napięcie na wyjściu sterownika skrzyni, napięcie sterujące zaworem od w/w sprzęgła

 

Pomiary w/g tego kawałka manuala trzeba zrobić. Wtyczka B54 pin 6. Jeśli wszystko,steruje się jak powinno to gdzie indziej leży problem. Bez tych pomiarów możemy sobie dalej jeździć od mechanika do mechanika i płacić za "diagnozy".

 

AT 2.0XT pinout.pdf

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, aflinta napisał:

Ale masz auto od momentu kupienia w salonie czy używkę?

Wiskoza może paść na kilka sposobów:

- zmielona, nie spina zupełnie

- zużyta, po rozgrzaniu stawia bardzo duży opór przez co sporo trudniejsze jest ciasne zawracanie, na zimnym problem nie występuje

- zaspawana, coś jak wyżej, ale objawy są na zimnym i ciepłym aucie.

 

Jeżeli na suchym asfalcie problem nie występuje to ja bym się nie martwił.

 

Jak były mrozy to XV z CVT też czasem nie miał ochoty poluzować spięcia napędu przy manewrach parkingowych. Czułem się jak posiadacz STI z DCCD ustawionym na Lock :)

Używka ale kilka miesięcy po zakupie pytałem o to poprzedniego własciciela, miał tak samo. Zwykle uszkodzona wiskoza spina coraz bardziej z upływem czasu i przebiegu, po rozgrzaniu, etc, tu tego nie ma. U mnie po prostu czasem czuć przeskakiwanie ale tylko na śliskiej podłodze parkingu. Ignoruję:)

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, buc niskopienny napisał:

U mnie po prostu czasem czuć przeskakiwanie ale tylko na śliskiej podłodze parkingu.

Kilka razy zaobserwowałem to samo: tylko na śliskim podłożu, tylko na maksymalnie skręconych kołach w prawo i tylko przy cofaniu. I to też nie zawsze, zazwyczaj "przeskakiwanie" nie występuje nawet przy spełnieniu tych trzech warunków. Też ignoruję :D

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Tu nie ma wiskozy. Jest sprzęgło wielopłytkowe. 

Jeśli strzelanie ustępuje po wpięciu bezpiecznika FWD to znaczy że zawór i samo sprzęgło jest sprawne. Problem jest ze sterowaniem tego. Bez paru pomiarów na sterowniku skrzyni nie da się nic stwierdzić. 

@mario83 jeśli nie boisz się miernika uniwersalnego i umiesz go obsługiwać, służe pomocą. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napięcie na wyjściu sterownika skrzyni, napięcie sterujące zaworem od w/w sprzęgła

 

Pomiary w/g tego kawałka manuala trzeba zrobić. Wtyczka B54 pin 6. Jeśli wszystko,steruje się jak powinno to gdzie indziej leży problem. Bez tych pomiarów możemy sobie dalej jeździć od mechanika do mechanika i płacić za "diagnozy".

 

AT 2.0XT pinout.pdf 746 kB · 1 pobranie

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Tu nie ma wiskozy. Jest sprzęgło wielopłytkowe. 

Jeśli strzelanie ustępuje po wpięciu bezpiecznika FWD to znaczy że zawór i samo sprzęgło jest sprawne. Problem jest ze sterowaniem tego. Bez paru pomiarów na sterowniku skrzyni nie da się nic stwierdzić. 

@mario83 jeśli nie boisz się miernika uniwersalnego i umiesz go obsługiwać, służe pomocą. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napięcie na wyjściu sterownika skrzyni, napięcie sterujące zaworem od w/w sprzęgła

 

Pomiary w/g tego kawałka manuala trzeba zrobić. Wtyczka B54 pin 6. Jeśli wszystko,steruje się jak powinno to gdzie indziej leży problem. Bez tych pomiarów możemy sobie dalej jeździć od mechanika do mechanika i płacić za "diagnozy".

 

AT 2.0XT pinout.pdf 746 kB · 1 pobranie

super dzięki za info będę działał z pomiarami

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...