Skocz do zawartości

Zakup Subaru Outback III przedlift (< 2006 r.)


TheDoman

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

zastanawiam się nad zakupem auta jak w temacie. Są jednak pewne rzeczy które chciałbym wyjaśnić.

 

Na wstępie; interesuje mnie automat, samochód ma współpracować z LPG, jestem zainteresowany wersją 2.5 165KM (niektóre źródła podają 163/164KM?) SOHC.

 

Kilka pytań/prośba o potwierdzenie:

- wersja 2.0 SOHC jest za słaba (jak dla mnie) i chyba nie ma jakiś większych zalet wzgl. 2.5 jeśli chodzi o eksploatację?

- 2.5 165KM SOHC dobrze współpracuje z LPG?

- 2.5 165KM SOHC wymaga okresowej regulacji luzów zaworowych - co jest ułatwione w tej wersji - nie trzeba wyciągać silnika i regulacja jest na śrubki?

- 2.5 165KM SOHC czy wymianę rozrządu można przeprowadzić bez wyciągania sinika?

- czy jeśli w ogłoszeniu podane jest 2.5 165KM to oznacza że silnik jest SOHC? (DOHC miały 173/175KM)

- jak wygląda sprawa z uszczelkami pod głowicą, ponoć te silniki często wydmuchują uszczelki? jak to jest w praktyce, co jaki przebieg można się spodziewać takiej niespodzianki?

- jak to jest z wadliwymi/pękającymi głowicami? których modeli/roczników unikać? czy jest tutaj jakaś zasada?

- skrzynia automatyczna; klasyczny hydrokinetyk w 4 biegach - jak jest z żywotnością i kosztami ew. napraw? jakie przebiegi? jakieś przykłady?

- czy przebieg 250 000km to dużo dla tego samochodu? czego można się spodziewać?

 

Kolejna sprawa; znajomy kupił 2 lata temu Outback'a z 2007 roku, LPG, automat, ponoć 2.5 165KM, ~245 000km przebiegu, nie kupił gruza - ogólnie zadbany egzemplarz. Po pół roku zaczęła mu rosnąć dziwnie temperatura silnika podczas jazdy, diagnoza: wydmuchało uszczelkę - podczas planowania/sprawdzania głowic wyszło że jedna głowica była łatana, a druga pęknięta tak że nie do naprawy, po dłuższych poszukiwaniach dostał jakieś sprawne używki - splanowane, założone, temat zamknięty. Po roku padła mu skrzynia - weszła w tryb awaryjny, okazało się że padła hydraulika, po cenie jaką usłyszał sprzedał auto jako uszkodzone (wycena naprawy ok 10 000,-).

Więc jak to jest z tą trwałością? Niezbyt optymistyczny obraz się maluje po jego doświadczeniach... Miał wyjątkowego pecha, czy te samochody tak mają że się po prostu sypią?

 

Pozdrawiam, Doman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TheDoman napisał:

wersja 2.0 SOHC jest za słaba (jak dla mnie) i chyba nie ma jakiś większych zalet wzgl. 2.5 jeśli chodzi o eksploatację?

 

Nie było takich silników w OBK III.

 

2 godziny temu, TheDoman napisał:

2.5 165KM SOHC dobrze współpracuje z LPG?

 

Nawet bardzo.

 

2 godziny temu, TheDoman napisał:

2.5 165KM SOHC wymaga okresowej regulacji luzów zaworowych - co jest ułatwione w tej wersji - nie trzeba wyciągać silnika i regulacja jest na śrubki?

 

Tak.

 

2 godziny temu, TheDoman napisał:

2.5 165KM SOHC czy wymianę rozrządu można przeprowadzić bez wyciągania sinika?

 

Jak w każdym Subaru z rozrządem na pasku.

 

2 godziny temu, TheDoman napisał:

czy jeśli w ogłoszeniu podane jest 2.5 165KM to oznacza że silnik jest SOHC?

 

Tak.

 

2 godziny temu, TheDoman napisał:

(DOHC miały 173/175KM)

 

Nie, też SOHC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 555marcin napisał:
4 godziny temu, TheDoman napisał:

(DOHC miały 173/175KM)

 

Nie, też SOHC.

W Outback III? Hymm... to jeszcze bardziej się pogubiłem... ale chyba sam sobie odpowiem...

 

SOHC
EJ253 2.5 (162 hp / 121 kW / 165 PS) do 2006 (znowu inna wartość HP...)
EJ253 2.5 (175 hp / 130 kW / 177 PS) po 2006, dodali i-AVLS
EJ253 2.5 (173 hp / 129 kW / 175 PS) po 2007, dodali PZEV
Czyli ten sam silnik, tylko zmienione... "dodatki".

 

Dzięki. Podpowie/odpowie ktoś z reszta pytań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TheDoman napisał:

EJ253 2.5 (162 hp / 121 kW / 165 PS) do 2006 (znowu inna wartość HP...)
EJ253 2.5 (175 hp / 130 kW / 177 PS) po 2006, dodali i-AVLS
EJ253 2.5 (173 hp / 129 kW / 175 PS) po 2007, dodali PZEV

Tak, sam również dokopałem się do tych informacji, z tym, że ja znalazłem info, że dwie ostatnie wersje wychodziły od 2006 i 2007 roku, a nie po 2006 i 2007 roku. Mam Outbacka 2006 zza oceanu i w dowodzie wbite 124 kW. I bądź tu mądry...

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam automat USDM z lpg i właśnie zastanawiam się nad sprzedażą wiec jak chcesz to się odezwij - trochę wyjaśnię a może (jak podejmę w końcu decyzje::)) będziesz mieć auto


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2021 o 16:02, TheDoman napisał:

- jak wygląda sprawa z uszczelkami pod głowicą, ponoć te silniki często wydmuchują uszczelki? jak to jest w praktyce, co jaki przebieg można się spodziewać takiej niespodzianki?

zdarza się, ale jest to mniej kłopotliwe/kosztowne niż przy silnikach z turbo. Jeżeli miałbym podać przebieg to wlasnie 250k km. Mój ma 180k km i narazie spokój.

 

W dniu 24.02.2021 o 16:02, TheDoman napisał:

skrzynia automatyczna; klasyczny hydrokinetyk w 4 biegach - jak jest z żywotnością i kosztami ew. napraw? jakie przebiegi? jakieś przykłady?

koszt naprawy pewnie duży ;) żywotność dobra pod warunkiem, żę ktoś nie zakatował. to tak samo jak z silnikiem ;)
Dlatego tak ważne, żebyś kupił pewny egzemplarz ze znaną historią gdzie ktoś o niego dbał i widać że nie katował go na zimnym i nie zmieniał biegów podczas jazdy ;p 
Nie wierz handlarzom żę to jest super stan itp. No i sprawdź auto jeżeli nie masz pewności przed zakupem w warsztacie subaru i serwisuj tylko w warsztacie specjalizującym sie w subaru. To najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W dniu 24.02.2021 o 16:02, TheDoman napisał:

jak to jest z wadliwymi/pękającymi głowicami? których modeli/roczników unikać? czy jest tutaj jakaś zasada?

to nie jest typowa usterka w tych silnikach moim zdaniem.

 

W dniu 24.02.2021 o 16:02, TheDoman napisał:

Po pół roku zaczęła mu rosnąć dziwnie temperatura silnika podczas jazdy, diagnoza: wydmuchało uszczelkę - podczas planowania/sprawdzania głowic wyszło że jedna głowica była łatana, a druga pęknięta tak że nie do naprawy

czyli jednak kupił gruza i ma żal do subaru... to tak samo mozna z każdym autem ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym, że powyższa uwaga była żartobliwa, z drugiej strony faktem jest, że automaty Subarowe super płynnie zrzucają biegi albo redukują po dynamicznym depnięciu gazu, ale jak się ręcznie ogranicza biegi do niższych niż jest zapięty obecnie to komp nie podaje gazu na silnik i jak ktoś jeszcze nie jest z tym faktem obyty i tego "międzygazu" nie da (nie do końca między gaz, bo jak się próbuje trafił idealnie w moment zrzutu to w moim odczuciu tylko jej się przeszkadza i głupieje, to jest raczej takie wciśnięcie gazu przed redukcją żeby nie zwalniał, ew. lekko przyspieszał) to odczuwalnie w momencie tej redukcji szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Więc jak to jest z tą trwałością? Niezbyt optymistyczny obraz się maluje po jego doświadczeniach... Miał wyjątkowego pecha, czy te samochody tak mają że się po prostu sypią?

 

mówimy o nastoletnim aucie z przebiegiem adekwatnym do wieku, ma prawo coś się sypnąć.

 

przez 8 lat przejeździłem 100kkm OBK tej generacji, auto kupiłem z przebiegiem ponad 200kkm - tu masz wydatki serwisowe: https://www.motostat.pl/vehicle-stats/25561

auto regularnie serwisowane, ATF w skrzyni wymieniany dynamicznie 2x za mojej kadencji.

UPG wymieniłem bo się pociła przy ~240kkm.

skrzynia zmieliła jakieś łożysko przy ~311kkm, naprawa zmieściła się w 4-5k.

oprócz tego bez przygód, nigdy nie wzywałem lawety.

 

 

Edytowane przez kruque
ort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2021 o 11:16, kruque napisał:

>Więc jak to jest z tą trwałością? Niezbyt optymistyczny obraz się maluje po jego doświadczeniach... Miał wyjątkowego pecha, czy te samochody tak mają że się po prostu sypią?

 

mówimy o nastoletnim aucie z przebiegiem adekwatnym do wieku, ma prawo coś się sypnąć.

 

przez 8 lat przejeździłęm 100kkm OBK tej generacji, auto kupiłem z przebiegiem ponad 200kkm - tu masz wydatki serwisowe: https://www.motostat.pl/vehicle-stats/25561

auto regularnie serwisowane, ATF w skrzyni wymieniany dynamicznie 2x za mojej kadencji.

UPG wymieniłem bo się pociła przy ~240kkm.

skrzynia zmieliła jakieś łożysko przy ~311kkm, naprawa zmieściła się w 4-5k.

oprócz tego bez przygód, nigdy nie wzywałem lawety.

 

 

Super, dzięki za konkretne informacje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2021 o 20:40, TheDoman napisał:

SOHC
EJ253 2.5 (162 hp / 121 kW / 165 PS) do 2006 (znowu inna wartość HP...)
EJ253 2.5 (175 hp / 130 kW / 177 PS) po 2006, dodali i-AVLS
EJ253 2.5 (173 hp / 129 kW / 175 PS) po 2007, dodali PZEV
Czyli ten sam silnik, tylko zmienione... "dodatki".

Według serwisówki z rynku amerykańskiego w 2006 roku wychodził tylko ten środkowy silnik o mocy 175 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrót myślowy do wrzucania R podczas jazdy wprost.. 
Nie próbowałem. Natomiast raz zdarzyło mi się przerzucić wybierak z 3 na 2. I nie zredukował, dopiero jak zwolnił to tak. Więc bezmyślność kierowcy jest jakoś wyłapywana przez skrzynię. Myślę że podobnie byłoby z wstecznym. W BMW E46 skrzynia nie zapnie wstecznego podczas jazdy do przodu. Generalnie, trzeba się do tej skrzyni przyzwyczaić jest mulowata. Czasem myśli długo nad zmianą biegu na wyższy. Ale wystarczy delikatnie odjąć gazu i zrobi to chętniej. Może to wynika z jej "uczenia się".

Jeśli ktoś wymieniał olej na czas to będzie długo jeździła. Taką najpopularniejszą usterką to jest brak przeniesienia napędu na tył, albo całkowite jego spięcie. Ale zazwyczaj to wymiana zaworu za parę stówek i po sprawie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2021 o 20:40, TheDoman napisał:

SOHC
EJ253 2.5 (162 hp / 121 kW / 165 PS) do 2006 (znowu inna wartość HP...)
EJ253 2.5 (175 hp / 130 kW / 177 PS) po 2006, dodali i-AVLS
EJ253 2.5 (173 hp / 129 kW / 175 PS) po 2007, dodali PZEV
Czyli ten sam silnik, tylko zmienione... "dodatki".

 

 

Mam outbacka 2.5 z 2007 (polift) ale w dowód mam wpisane 121kW - czyli niby bez AVLS. dziwne to.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Podepne się po temat. Jako że interesowałem się tylko głównie Forkiem SF, resztą modeli tak po łebkach.

Warto szukać 2.5 po 2006? Chodzi mi o AVLS. Psuje się to? Jeśli tak to co, zawory się blokują czy może te piny przy dźwigniach, albo może coś innego jest problemem?

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...