Jump to content

Forester SG praca na 3 garach


Recommended Posts

Witam. Może ktoś podpowie co może być przyczyną że forek nie pali na 4 gar? Pierwsze objawy to zapaliła się kontrolka cruise plus check plus nierówna praca silnika. Po sprawdzeniu okazało się że nie pali na 4 gar. Auto jest zagazowane.

Wymieniana świec nic nie dała, prąd do cewki dochodzi sterownik od gazu też jest ok. Pali tak samo na gazie i benzynie. Czekam na sprawdzenie kompresji na 4 cylindrze.

Link to post
Share on other sites

Wtrącę spostrzeżenie które może być trafne *nie brał oleju do momentu, aż przestał palić na 4gar. Obecnie jak pali na 3 garach to branie oleju nie było mierzone w miarodajnym odstępnie przebiegu/czasu. :)

Choć mogę się mylić.

Link to post
Share on other sites

A tak z innej beczki : ta usterka stała się tak nagle czy powoli zaczynało brakować mocy aż do czasu gdy silnik ogłosił porażkę ? ( kiedy zaworki były sprawdzane ) 

Link to post
Share on other sites

Czy po założeniu nowych świec odpalił chociaż za tym pierwszy razem na 4 garach czy już nie odpala tego cylindra.

Chodzi mi o to czy po włożeniu sprawnej suchej świecy odpali.

 

Miałem uszkodzoną UPG i zalewało mi cylinder płynem chłodniczym. Po wyjęciu świeca był mokra, wkręcałem inną/suchą odpalał jak nowy.

 

Płynu nie ubywa, czysty jest zbiorniczek?

Link to post
Share on other sites

Tak, sprawdzenie kompresji to podstawa diagnozy w tym przypadku.

 

Mój przypadek pewnie mało realny, bo zapomniałem dopisać, że objawem była też nadmierna ilość pary wydobywającej się z wydechu a to łatwe do zauważenia, zwłaszcza o tej porze roku, no i ten zapach spalin jakiś inny przy rozruchu.

Link to post
Share on other sites

Kompresji jeszcze nie sprawdzałem bo mi mój mechanik przełożył temat na przyszły tydzień. Co do świec to odpala na 3 garach. Co do błędów to pierwszy komunikat pokazywał błąd na wszystkich garach potem tylko na 4, a potem w ogóle, nawet check zgasł. Według mnie diagnoza z wypalonym gniazdem może być trafna. Podczas jazdy najpierw usłyszałem przez chwilę jakby wypalanie sztucznych ogni (takie miałem skojarzenie) potem zapaliły się kontrolki cruise i check i pojawiła się nierówna praca silnika i spadek mocy.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...