kastor 0 Posted February 22 Share Posted February 22 Witam. Może ktoś podpowie co może być przyczyną że forek nie pali na 4 gar? Pierwsze objawy to zapaliła się kontrolka cruise plus check plus nierówna praca silnika. Po sprawdzeniu okazało się że nie pali na 4 gar. Auto jest zagazowane. Wymieniana świec nic nie dała, prąd do cewki dochodzi sterownik od gazu też jest ok. Pali tak samo na gazie i benzynie. Czekam na sprawdzenie kompresji na 4 cylindrze. Link to post Share on other sites
jacekw 149 Posted February 22 Share Posted February 22 (edited) Obym był złym prorokiem, ale u mnie takie objawy powodowała pęknięta półka tłoka Olej bierze? Jakby co, to tu jest długa lista potencjalnych przyczyn: https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2318069 Edited February 22 by jacekw przypomniało mi się ;) Link to post Share on other sites
kastor 0 Posted February 22 Author Share Posted February 22 Nie, nie bierze. Link to post Share on other sites
jacekw 149 Posted February 22 Share Posted February 22 To dobra wiadomość. Może po prostu świeca? A jaki kod błędu wywala? Link to post Share on other sites
lewy87r 15 Posted February 23 Share Posted February 23 Wtrącę spostrzeżenie które może być trafne *nie brał oleju do momentu, aż przestał palić na 4gar. Obecnie jak pali na 3 garach to branie oleju nie było mierzone w miarodajnym odstępnie przebiegu/czasu. Choć mogę się mylić. Link to post Share on other sites
jacekw 149 Posted February 23 Share Posted February 23 Kompresja prawdę ci powie Link to post Share on other sites
STRAZAK 13 Posted February 23 Share Posted February 23 A tak z innej beczki : ta usterka stała się tak nagle czy powoli zaczynało brakować mocy aż do czasu gdy silnik ogłosił porażkę ? ( kiedy zaworki były sprawdzane ) Link to post Share on other sites
yaro2003 1 Posted February 23 Share Posted February 23 Czy po założeniu nowych świec odpalił chociaż za tym pierwszy razem na 4 garach czy już nie odpala tego cylindra. Chodzi mi o to czy po włożeniu sprawnej suchej świecy odpali. Miałem uszkodzoną UPG i zalewało mi cylinder płynem chłodniczym. Po wyjęciu świeca był mokra, wkręcałem inną/suchą odpalał jak nowy. Płynu nie ubywa, czysty jest zbiorniczek? Link to post Share on other sites
AdaSch 410 Posted February 23 Share Posted February 23 wg mnie wypalone gniazdo zaworu a w konsekwencji brak kompresji. LPG 2 Link to post Share on other sites
yaro2003 1 Posted February 23 Share Posted February 23 Tak, sprawdzenie kompresji to podstawa diagnozy w tym przypadku. Mój przypadek pewnie mało realny, bo zapomniałem dopisać, że objawem była też nadmierna ilość pary wydobywającej się z wydechu a to łatwe do zauważenia, zwłaszcza o tej porze roku, no i ten zapach spalin jakiś inny przy rozruchu. Link to post Share on other sites
kastor 0 Posted Wednesday at 07:27 PM Author Share Posted Wednesday at 07:27 PM Kompresji jeszcze nie sprawdzałem bo mi mój mechanik przełożył temat na przyszły tydzień. Co do świec to odpala na 3 garach. Co do błędów to pierwszy komunikat pokazywał błąd na wszystkich garach potem tylko na 4, a potem w ogóle, nawet check zgasł. Według mnie diagnoza z wypalonym gniazdem może być trafna. Podczas jazdy najpierw usłyszałem przez chwilę jakby wypalanie sztucznych ogni (takie miałem skojarzenie) potem zapaliły się kontrolki cruise i check i pojawiła się nierówna praca silnika i spadek mocy. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now