Skocz do zawartości

Forester SG praca na 3 garach


kastor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Może ktoś podpowie co może być przyczyną że forek nie pali na 4 gar? Pierwsze objawy to zapaliła się kontrolka cruise plus check plus nierówna praca silnika. Po sprawdzeniu okazało się że nie pali na 4 gar. Auto jest zagazowane.

Wymieniana świec nic nie dała, prąd do cewki dochodzi sterownik od gazu też jest ok. Pali tak samo na gazie i benzynie. Czekam na sprawdzenie kompresji na 4 cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obym był złym prorokiem, ale u mnie takie objawy powodowała pęknięta półka tłoka :( 

Olej bierze?

 

Jakby co, to tu jest długa lista potencjalnych przyczyn:

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2318069

Edytowane przez jacekw
przypomniało mi się ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę spostrzeżenie które może być trafne *nie brał oleju do momentu, aż przestał palić na 4gar. Obecnie jak pali na 3 garach to branie oleju nie było mierzone w miarodajnym odstępnie przebiegu/czasu. :)

Choć mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po założeniu nowych świec odpalił chociaż za tym pierwszy razem na 4 garach czy już nie odpala tego cylindra.

Chodzi mi o to czy po włożeniu sprawnej suchej świecy odpali.

 

Miałem uszkodzoną UPG i zalewało mi cylinder płynem chłodniczym. Po wyjęciu świeca był mokra, wkręcałem inną/suchą odpalał jak nowy.

 

Płynu nie ubywa, czysty jest zbiorniczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, sprawdzenie kompresji to podstawa diagnozy w tym przypadku.

 

Mój przypadek pewnie mało realny, bo zapomniałem dopisać, że objawem była też nadmierna ilość pary wydobywającej się z wydechu a to łatwe do zauważenia, zwłaszcza o tej porze roku, no i ten zapach spalin jakiś inny przy rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresji jeszcze nie sprawdzałem bo mi mój mechanik przełożył temat na przyszły tydzień. Co do świec to odpala na 3 garach. Co do błędów to pierwszy komunikat pokazywał błąd na wszystkich garach potem tylko na 4, a potem w ogóle, nawet check zgasł. Według mnie diagnoza z wypalonym gniazdem może być trafna. Podczas jazdy najpierw usłyszałem przez chwilę jakby wypalanie sztucznych ogni (takie miałem skojarzenie) potem zapaliły się kontrolki cruise i check i pojawiła się nierówna praca silnika i spadek mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...