kastor Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Witam. Może ktoś podpowie co może być przyczyną że forek nie pali na 4 gar? Pierwsze objawy to zapaliła się kontrolka cruise plus check plus nierówna praca silnika. Po sprawdzeniu okazało się że nie pali na 4 gar. Auto jest zagazowane. Wymieniana świec nic nie dała, prąd do cewki dochodzi sterownik od gazu też jest ok. Pali tak samo na gazie i benzynie. Czekam na sprawdzenie kompresji na 4 cylindrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacekw Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 (edited) Obym był złym prorokiem, ale u mnie takie objawy powodowała pęknięta półka tłoka Olej bierze? Jakby co, to tu jest długa lista potencjalnych przyczyn: https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2318069 Edited February 22, 2021 by jacekw przypomniało mi się ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kastor Posted February 22, 2021 Author Share Posted February 22, 2021 Nie, nie bierze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacekw Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 To dobra wiadomość. Może po prostu świeca? A jaki kod błędu wywala? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewy87r Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Wtrącę spostrzeżenie które może być trafne *nie brał oleju do momentu, aż przestał palić na 4gar. Obecnie jak pali na 3 garach to branie oleju nie było mierzone w miarodajnym odstępnie przebiegu/czasu. Choć mogę się mylić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacekw Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Kompresja prawdę ci powie Link to comment Share on other sites More sharing options...
STRAZAK Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 A tak z innej beczki : ta usterka stała się tak nagle czy powoli zaczynało brakować mocy aż do czasu gdy silnik ogłosił porażkę ? ( kiedy zaworki były sprawdzane ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaro2003 Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Czy po założeniu nowych świec odpalił chociaż za tym pierwszy razem na 4 garach czy już nie odpala tego cylindra. Chodzi mi o to czy po włożeniu sprawnej suchej świecy odpali. Miałem uszkodzoną UPG i zalewało mi cylinder płynem chłodniczym. Po wyjęciu świeca był mokra, wkręcałem inną/suchą odpalał jak nowy. Płynu nie ubywa, czysty jest zbiorniczek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 wg mnie wypalone gniazdo zaworu a w konsekwencji brak kompresji. LPG 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaro2003 Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Tak, sprawdzenie kompresji to podstawa diagnozy w tym przypadku. Mój przypadek pewnie mało realny, bo zapomniałem dopisać, że objawem była też nadmierna ilość pary wydobywającej się z wydechu a to łatwe do zauważenia, zwłaszcza o tej porze roku, no i ten zapach spalin jakiś inny przy rozruchu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kastor Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 Kompresji jeszcze nie sprawdzałem bo mi mój mechanik przełożył temat na przyszły tydzień. Co do świec to odpala na 3 garach. Co do błędów to pierwszy komunikat pokazywał błąd na wszystkich garach potem tylko na 4, a potem w ogóle, nawet check zgasł. Według mnie diagnoza z wypalonym gniazdem może być trafna. Podczas jazdy najpierw usłyszałem przez chwilę jakby wypalanie sztucznych ogni (takie miałem skojarzenie) potem zapaliły się kontrolki cruise i check i pojawiła się nierówna praca silnika i spadek mocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now