Skocz do zawartości

Legacy IV - tłumik środkowy - problem z zakupem


pawson89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów. Muszę wymienić układ wydechowy i mam problem z dobrem właściwego tlumika. Zamówiłem w jednym sklepie, jak zazwyczaj, po VINie i dostałem tlumik środkowy jak na zdjęciu. Oddałem i twierdzą, że innego nie ma. W kolejnym sklepie również powiedzieli, że mogą zamówić dokładnie taki sam... Mógłby mi ktoś z Kolegów i Koleżanek doradzić, gdzie poza ASO kupię właściwy? Posiadam Legacy IV BL 2.5 173 KM. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam, Paweł. 1415878761_DSC_07622.thumb.JPG.31f6b1677430f116b8ae9c5f484f0a89.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, pawson89 napisał:

Ale to chyba nic nie da. Od tyłu wszystko się zgadza, tylko problem jest z wydechem, który idzie od katalizatora. Tak jak na zdjęciu, ten kawałek jest zbyt długi. 

Nie masz tam ogarniętego człowieka ze spawarką i gumówką? Wytnie kawałek i pospawa. 15 minut roboty za 20 zł. Mniejsze koszty niż odsyłanie i szukanie innego tłumika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, pawson89 napisał:

Ale to chyba nic nie da. Od tyłu wszystko się zgadza, tylko problem jest z wydechem, który idzie od katalizatora. Tak jak na zdjęciu, ten kawałek jest zbyt długi. 

W sumie racja :) nie ta strona. Pospawanie wyjdzie najszybciej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, pawson89 napisał:

Niestety nie mam żadnego spawacza, ale znajomy zaproponował mi rozwiązanie z opaską jak na zdjęciu. Też musiałbym uciąć kawałek rury, ale zamiast spawania mógłbym połączyć w ten sposób. Co o tym sądzicie? 

DSC_0766~2.JPG

Dostałem takie w komplecie z przeciętym  do transportu tłumikiem środkowym Polmostrów. Sprawdzi się pod warunkiem odpowiedniej średnicy zewnętrznej i dołożenia pasty uszczelniającej do tłumików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, pawson89 napisał:

Niestety nie mam żadnego spawacza, ale znajomy zaproponował mi rozwiązanie z opaską jak na zdjęciu. Też musiałbym uciąć kawałek rury, ale zamiast spawania mógłbym połączyć w ten sposób. Co o tym sądzicie? 

DSC_0766~2.JPG

Otóż, mam doświadczenie że tak skręcony tłumik rozpadł się po 50km ostrej jazdy. Rozkręciłem i skręciłem klejąc specjalnym klejem do tłumików. Jeżdżę do dzisiaj (prawie rok). Zatem kupując to kup od razu klej

 

Screenshot_20210222-194942_Allegro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie też zamówiony tłumik okazał się za długi, obciąłem za puchą (stara była jeszcze ok) założyłem złączkę podobną jak na Twoim zdjęciu i zestaw działa jak należy, może reszta kiedyś się przyda ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się zrobiła dziura na rozgałęzieniu Y. Pojechałem do pierwszego lepszego fachowca z dobrą oceną w Google i powiedzieli, że pasuje tu wymienić te wszystkie, nazwijmy to, "przewody" wydechowe, a tłumiki zostawią moje jeśli nie są nigdzie przegnite. Zrobili za kilka setek w jeden dzień, co prawda nie jest to stal nierdzewna, ale myślę, że kilka lat wytrzyma. Do tego wspominali też, że połączeń w nowych autach nie wykonuje się już na kryzach tylko na takich łącznikach elastycznych i taki teraz mam, wygląda jak puszka z plecionego metalu. Wszystko działa jak należy, tłumiki zostały moje, jestem zadowolony. Ogólnie to polecam takie rozwiązanie - oddać w dobre ręce, w końcu to przecież tylko kawał rury o odpowiedniej średnicy i długości. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...