aluminiowakulka Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 Cześć. Pacjent: Legacy H6, automat, rocznik 2004r. Po diagnozie u mechanika dowiedziałem się, że przyczyną drgań budy są zużyte elementy wału napędowego. Do wymiany mam podporę wału i krzyżak przód - przy skrzyni biegów. W związku z tym zwracam się do zorientowanych w temacie czy poddać wał regeneracji, czy znaleźć cały, używany wał i podmienić? Spotkałem się ze zdaniami, że podpora wału jest niewymienialna i występuje tylko z całym wałem? Jak to jest w rzeczywistości? Co radzicie w takiej sytuacji? Jeśli można prosić, chętnie poznam wasze historie jak poradzić sobie podczas wymiany poszczególnych części lub samego wału. Chciałbym też się zorientować ile wołają sobie warsztaty za regenerację uszkodzonego wału w takim stopniu, jak jest to w moim wypadku. Dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 Podpora jest wymienna, tylko że w ASO kupujesz komplet. Zaznaczasz jak wał jest złożony, rozpoławiasz i wymieniasz podporę. A czy regenerować.... Zależy od Ciebie, przelicz koszta regeneracji a kupna używki. Swego czasu kupiłem Forka na części, wał sprzedałem, facet mówił że regenerował pojeździł, tylko nie pamiętam ile. Wolał kupić używkę niż regenerować. Pewnie dużo zależy od gratów użytych do regeneracji. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perun Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 Cześć. Pacjent: Legacy H6, automat, rocznik 2004r. Po diagnozie u mechanika dowiedziałem się, że przyczyną drgań budy są zużyte elementy wału napędowego. Do wymiany mam podporę wału i krzyżak przód - przy skrzyni biegów. W związku z tym zwracam się do zorientowanych w temacie czy poddać wał regeneracji, czy znaleźć cały, używany wał i podmienić? Spotkałem się ze zdaniami, że podpora wału jest niewymienialna i występuje tylko z całym wałem? Jak to jest w rzeczywistości? Co radzicie w takiej sytuacji? Jeśli można prosić, chętnie poznam wasze historie jak poradzić sobie podczas wymiany poszczególnych części lub samego wału. Chciałbym też się zorientować ile wołają sobie warsztaty za regenerację uszkodzonego wału w takim stopniu, jak jest to w moim wypadku. Dzięki. Ja mam diesel 2008 i regenerowałem. Po tym zabiegu wal wyglądał jak nowy (został też pomalowany) po dwóch latach wszystko działa elegancko. Robiony w nie ASO tylko w warsztacie, który się w tym specjalizuje - robią w mercach, bmw itp. Subaru też wiele ogarnęli. Pozdrawiam serdeczniePP 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aluminiowakulka Posted February 21, 2021 Author Share Posted February 21, 2021 44 minuty temu, Perun napisał: Ja mam diesel 2008 i regenerowałem. Po tym zabiegu wal wyglądał jak nowy (został też pomalowany) po dwóch latach wszystko działa elegancko. Robiony w nie ASO tylko w warsztacie, który się w tym specjalizuje - robią w mercach, bmw itp. Subaru też wiele ogarnęli. Pozdrawiam serdecznie PP Dzięki za podpowiedź. Można wiedzieć ile kosztowała Cię taka regeneracja i jaki warsztat to robił? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 Łożysko w podporze wału jest wymienialne, dwa razy wymieniałam w OBK, ale w ASO tego nie zrobisz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perun Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 Dzięki za podpowiedź. Można wiedzieć ile kosztowała Cię taka regeneracja i jaki warsztat to robił?Poszło na PW.Pozdrawiam serdeczniePP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Na wał używany masz brak gwarancji, może rozruchową. Na usługę masz 1 rok gwarancji. Wybierz sam. co do ceny, najlepiej spytać w warsztacie. Ja wymienił bym obydwa krzyżaki i podporę. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
czekker Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Kilka tygodni temu też regenerowałem wał napędowy w H6. Najpierw chciałem znaleźć używkę i oddać do sprawdzenia/wyważenia/regeneracji, potem wymienić, a mój ewentualnie zostawić do zrobienia na przyszłość, ale nic nie znalazłem - z tego co się dowiedziałem wały z SBD nie pasują, tak samo jak z MT do AT, a nawet wał z Legacy H6 AT nie podejdzie do OBK H6 AT, bo się różnią podporami.. Po regeneracji wał wygląda i działa jak nowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mironig Posted April 22, 2022 Share Posted April 22, 2022 jakie miałeś objawy uszkodzonego wału? Link to comment Share on other sites More sharing options...
czekker Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 Hałasował i telepało budą - dało się jechać, ale bardzo delikatnie z gazem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now