Jump to content

Wał napędowy - wymiana, czy regeneracja?


aluminiowakulka

Recommended Posts

Cześć.

Pacjent: Legacy H6, automat, rocznik 2004r.

 

Po diagnozie u mechanika dowiedziałem się, że przyczyną drgań budy są zużyte elementy wału napędowego. Do wymiany mam podporę wału i krzyżak przód - przy skrzyni biegów. W związku z tym zwracam się do zorientowanych w temacie czy poddać wał regeneracji, czy znaleźć cały, używany wał i podmienić?

Spotkałem się ze zdaniami, że podpora wału jest niewymienialna i występuje tylko z całym wałem? Jak to jest w rzeczywistości?

 

Co radzicie w takiej sytuacji? Jeśli można prosić, chętnie poznam wasze historie jak poradzić sobie podczas wymiany poszczególnych części lub samego wału.

Chciałbym też się zorientować ile wołają sobie warsztaty za regenerację uszkodzonego wału w takim stopniu, jak jest to w moim wypadku.

 

Dzięki.

 

Link to comment
Share on other sites

Podpora jest wymienna, tylko że w ASO kupujesz komplet. Zaznaczasz jak wał jest złożony, rozpoławiasz i wymieniasz podporę. A czy regenerować.... Zależy od Ciebie, przelicz koszta regeneracji a kupna używki.
Swego czasu kupiłem Forka na części, wał sprzedałem, facet mówił że regenerował pojeździł, tylko nie pamiętam ile. Wolał kupić używkę niż regenerować. Pewnie dużo zależy od gratów użytych do regeneracji.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Cześć.
Pacjent: Legacy H6, automat, rocznik 2004r.
 
Po diagnozie u mechanika dowiedziałem się, że przyczyną drgań budy są zużyte elementy wału napędowego. Do wymiany mam podporę wału i krzyżak przód - przy skrzyni biegów. W związku z tym zwracam się do zorientowanych w temacie czy poddać wał regeneracji, czy znaleźć cały, używany wał i podmienić?
Spotkałem się ze zdaniami, że podpora wału jest niewymienialna i występuje tylko z całym wałem? Jak to jest w rzeczywistości?
 
Co radzicie w takiej sytuacji? Jeśli można prosić, chętnie poznam wasze historie jak poradzić sobie podczas wymiany poszczególnych części lub samego wału.
Chciałbym też się zorientować ile wołają sobie warsztaty za regenerację uszkodzonego wału w takim stopniu, jak jest to w moim wypadku.
 
Dzięki.
 
Ja mam diesel 2008 i regenerowałem. Po tym zabiegu wal wyglądał jak nowy (został też pomalowany) po dwóch latach wszystko działa elegancko. Robiony w nie ASO tylko w warsztacie, który się w tym specjalizuje - robią w mercach, bmw itp. Subaru też wiele ogarnęli.

Pozdrawiam serdecznie
PP

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, Perun napisał:

Ja mam diesel 2008 i regenerowałem. Po tym zabiegu wal wyglądał jak nowy (został też pomalowany) po dwóch latach wszystko działa elegancko. Robiony w nie ASO tylko w warsztacie, który się w tym specjalizuje - robią w mercach, bmw itp. Subaru też wiele ogarnęli.

Pozdrawiam serdecznie
PP
 

Dzięki za podpowiedź. Można wiedzieć ile kosztowała Cię taka regeneracja i jaki warsztat to robił?

Link to comment
Share on other sites

Kilka tygodni temu też regenerowałem wał napędowy w H6.

Najpierw chciałem znaleźć używkę i oddać do sprawdzenia/wyważenia/regeneracji, potem wymienić, a mój ewentualnie zostawić do zrobienia na przyszłość, ale nic nie znalazłem - z tego co się dowiedziałem wały z SBD nie pasują, tak samo jak z MT do AT, a nawet wał z Legacy H6 AT nie podejdzie do OBK H6 AT, bo się różnią podporami..

Po regeneracji wał wygląda i działa jak nowy :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...