Jump to content

Naprawa skrzyni AT Outback II 2.5 2002


kriskristoffers
 Share

Recommended Posts

Czy jest na sali ktoś, kto zajmuje się automatami?

 

Od grudnia borykam się z hałasującą skrzynią w Outbacku, używaną, która zastąpiła fabryczną (obecnie leży na Śląsku). Byłem na diagnostyce w 4 serwisach, w których stwierdzono:

 

1. wstępna diagnoza - padnięta skrzynia, ale oni nie robią skrzyń standardowy serwis nieASO

2. diagnoza - padnięta skrzynia "szukać nowej i jak będzie taka sama wstawimy ją Panu za 2 500 zł brutto

3. diagnoza - padnięta skrzynia "przysłać starą zdjętą postaramy się naprawić koszt od 5 800 zł brutto w górę

4. diagnoza - to nie skrzynia, a może podpora wału - taka diagnoza z warsztatu na Pomorzu specjalizującego się w skrzyniach, ale chyba tylko się ktoś przejechał i nie chcą robić. Skasowali 200 zł

 

Szukam tzw. ostatniej deski ratunku, także ten pomocy !!! :coffee:

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkam ma wiedzę, może się podzieli.

Ale i tak byś musiał zdradzić trochę więcej: wyje "łożyskowo", grzechocze, ślizga się, nie wchodzą biegi??? Skoro masz 4 diagnozy, pewnie jeździ. Poziom wszystkich diagnoz "padnięta" powala. Cena za wymianę też.

Podpora wału, jak ktoś się spotkał, to nie pomyli - głuchy dżwięk na wybojach i przy zmianie prędkości się nasilający. 

Link to comment
Share on other sites

Wywołany do tablicy. Owszem jakąś wiedzę mam. Ale specjalista bym się nie nazwał ;) Dużo mi brakuje. Z tym hałasowanie to trudno powiedzieć, bo za mało danych. Jak co to@kriskristoffers ma do mnie kontakt, zapraszam.

 

Hałasować....

Przy ruszaniu, przy zmianie biegów, przy przełaczniu na D albo R?

Na wszystkich biegach?

Przy np 1 i 2 a na 3 i 4 jest ok? Czy na odwrót?

 

Szumieć może nawet jeśli coś się podziało z filtrem w skrzyni. 

Edited by ewemarkam
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@ewemarkam
sam się prosił do tablicy i tak zostało. Marcin podjął się naprawy fabrycznej skrzyni która leżała u Paulusa. Skrzynię przywieziono i już są pierwsze efekty. Do wymiany łożysko, uszczelniacze i duperele o których na pewno napisze. Na tę chwilę jestem przeogromnie wdzięczny że ktoś się zainteresował tematem :bowdown:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Więc tak, trafiła do mnie. Właściwie to do mojego mechanika. Dziś zacząłem od dupki strony. Kolega Paulusa, który przywiózł skrzynie wskazał mniej więcej miejsce niepokojących dźwięków. Miejsce w centralnej części skrzyni zaraz przy łączniu z skrzynką transferu. Od poprzedniego właściciela OBK dowiedziałem się tyle że skrzynia była wyjęta podczas pracy przy UPG i tak stała 2 miesiące. Po robocie, przejeżdżka i straszne dźwięki ze skrzyni. Widać próbowali lokalizować uszkodzenie, bo poprawnie wskazał lokalizacje jak to określić "wycia". Więc do rzeczy.... demontaż obudowy przeniesienia napędu, wszyskie zęby przekładni w dupce wyglądają idealnie. Po wyjęciu "VTD" zauważyliśmy że łożysko osadzone w środkowej obudowie blokuje się podczas obrotu. Niżej załącze zdjęcia z rozbiórki. Uszkodzona jest bieżnia łożyska zewnętrzna, wykruszenia takie jak czasem widać w łożyskach kół. Części zamówione, część na internetach a część w ASO. Generalnie wychodzi na to że łożysko które w ASO było by najszybciej za tydzień, pewnie jutro do mnie przyjedzie kurierem zamówione w internecie. Ale są części których nie dostaniemy nigdzie jak w ASO, np uszczelniacz wejściowy wałka napędu pompy oleju skrzyni. Krzysztof prosił o wymiane wszelkich uszczelnień, a są zapocenia na półosiach m.in. Więc i to będzie wymienione. 
 
Przekładki i tarcze cierne w części która została w obudowie transferu trzymają nominalne wartości, są prawie nie zużyte. Nie mierzyłem tych w koszyku przy VTD, do zrobienia, ale pewnie będą w podobnym stanie. W mojej skrzyni w MPT też trzymały wymiary
 
Taka ciekawostka... łożysko jest dostępne tylko dla producenta, czyli dla Subaru. Nie występuje w żadnym katalogu producenta, czyli KOYO. Być może dobralibyśmy coś innego, ale jak wiem najwyższą jakość części mają OEM. I na takich będzie złożona.
 
 
 
IMG_20210304_081829.thumb.jpg.0d1988edd6434a7373ecf8892912f928.jpg
IMG_20210304_092358.thumb.jpg.87944934ad55fd9c38c29e9712831737.jpg
IMG_20210304_092403.thumb.jpg.8fa287e8a8e67619a9c6d4c3f7cd191d.jpg
IMG_20210304_092429.thumb.jpg.598a8c730de789a7870606625efd834a.jpg
IMG_20210304_094146.thumb.jpg.fa1bc1e6f7ae98531d120d23154dfb57.jpg

Edited by ewemarkam
  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Łożysko już jest. Zamówione wczoraj ok 11. Dziś o 9 u mnie. Dzięki nie-ASO:)

Nie wiedziałem że cenzura na forum jest aż tak posunięta :upside-down-face_1f643-small:. Ale ok :)

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Prac ciąg dalszy.
Skrzynia odrapana ze starego brudu, trochę umyta. Nowe łożysko osadzone,dupka złożona. Wymieniony uszczelniacz wału oraz oba półosi. Ale uwaga, oglądając YT trafimy na film w którym facet wyjmuje uszczelniacz półosi od tak na zewnątrz. Tutaj trzeba słoneczko odkręcić, bo uszczelniacz jest nabity od wewnątrz. Dobrze zaznaczyć, pomierzyć, policzyć obroty. Widać jeden zmaltretowany, bo byłem święcie przekonany że ma wyjść na zewnątrz. default_smile.png
Po zdjęciu miski magenes oblepiony był szlamem. Ale to w zasadzie zawsze tak wygląda. Pył z przekładek od sprzęgieł. Grubego nic nie znalazłem.

d1b0157d48bf13c7336f31f19c0f1961.jpge44843afad2cedcd7b74b6c6b229b936.jpg02c8c3d6da4113baea7fe43dfcf35823.jpg4c65c0ad0169e9e53bab18c4a3743c49.jpgc69ce7e293a442d4c42300f862beea1d.jpge7add0ac5da44de4d326a5d0eff65a84.jpgaee41b147d87e3dc982c0416ac81e9c4.jpg73d989e526e6ea02f92b5ab90f6f2150.jpg

Na końcu taka ciekawostka, jak działa ząb parkingowy w tej skrzyni.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
ile ostatecznie wyszla cala naprawa? (robocizna i czesci)?
Podliczymy to po montażu, parę spraw innych wyszło nie związanych ze skrzynią. Montaż ok 9 kwietnia dopiero.
Części ok 450 PLN plus ATF i przekładniowy olej do dyfra.
Link to comment
Share on other sites

Skrzynia założona. Cała operacja trwała jakieś 7 godzin. Gwarancja do bramy i się nie znamy.

c49b7f95ea92a03afb0daf016b94ea50.jpg

A na poważnie. Wszystko działa, jak zawsze wyjdą jakieś kwiatki.Takie jak luźne osolony wydechu, uszkodzony gwint przy jeden głowicy, ale ogarnięte jest wszystko. Nic tylko jeździć.

66dbcedfd6f1ac20dd170d3fafba7060.jpg568d0b09a234fccaae92e95426a02c36.jpge052cb28782068d8eb5d130a1f6d5235.jpg
Parę zdjęć z prac, nie było czasu na więcej.
Odwiedził nas jeszcze Sebastian, nie znam nick'u z forum. W każdym razie poprzedni właściciel OBK Krzyśka. Przyjechał przepiękną impreza RA. Wyglądała jakby przed chwilą wyjechała z fabryki.

Cieszę się że wszystko się dobrze skończyło. Krzysztof ma kawał drogi do przejechania jeszcze dziś. Szerokości.

Miło było osobiście poznać Krzyśka i Sebastiana. Bardzo pozytywne osoby default_smile.png









  • Like 5
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...