dto Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 (edited) Pewnie już było wałkowane ale bardzo proszę o wsparcie. Pacjent bugeye 2001 kombi 2.0 N/A GX, urwany lewy przedni wahacz (tzn. pękł/częściowo urwał się pewnie jakiś czas temu a teraz przegnił na amen). Przerobiłem już zamienniki i nie bardzo to pasuje. Albo przednia tuleja za krotka albo mocowanie łącznika stabilizatora inne albo w ogóle nijak się nie da silent bloku przykręcić. Teoretycznie ma tu leżeć 20202FE050 / 20202FE051 ale tylko oryginał mi zostaje. Wiem że wahacze kombi są krótsze ale pytanie czy wahacz od sedana 20202FE150 (zamiennik) można tu wsadzić? Czy geometrię da się potem ogarnąć? Co z długością półosi? Jak podejdzie to wymienię oczywiście lewy i prawy. Walczę już z nim prawie dwa tygodnie.... Ręce opadają. Może ma ktoś używkę w przyzwoitym stanie blacharskim? Pozdro Edited February 16, 2021 by dto Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 (edited) Czy to jest ten aluminiowy? Numery OEM SUBARU: 20202-FE050, 20202-FE270, 20202FE271 Odpowiedniki BGA: TRC8404BLUE PRINT: ADS78608BORG & BECK: BCA6500FAG: 821 0602 10FAI AUTOPARTS: SS6398FEBI BILSTEIN: 42805FIRST LINE: FCA6500HERTH+BUSS JAKOPARTS: J4907005KAVO PARTS: SCA-8007MAGNETI MARELLI: 600000153830MOTAQUIP: LVSK874NIPPARTS: J4907002QUINTON HAZELL: QSA2328SRUVILLE: 938106STELLOX: 57-17011-SXSWAG: 86 94 2805 Edited February 16, 2021 by st981777 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dto Posted February 16, 2021 Author Share Posted February 16, 2021 Nie, stalowy. Trochę zamieszanie jest z tym bo ten numer widnieje na opposedforces.com http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_53/suspension_and_axle/front_suspension/illustration_1/ i dostałem taki po VINie w autoryzowanym serwisie. Oni tez twierdza ze jest stalowy. Ale jak wrzuciłem w google to tez mi właśnie wypluło część aluminiowych... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 aluminiowe były w sti chyba Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 zaloz tuleje poli sa 2 rozmiary dostene. ja tak zrobilem i mialem problem z glowy ja bez problemu dopasowalem wahacze do mojego buga Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 5 godzin temu, chudy__ napisał: zaloz tuleje poli sa 2 rozmiary dostene. Ciężko będzie bo: W dniu 16.02.2021 o 20:17, dto napisał: Pacjent bugeye 2001 kombi 2.0 N/A GX, urwany lewy przedni wahacz (tzn. pękł/częściowo urwał się pewnie jakiś czas temu a teraz przegnił na amen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc120 Posted February 18, 2021 Share Posted February 18, 2021 Ja jakiś dwa lata temu do kombi, tylko z 2004 roku założyłem nowe wahacze Srl, mimo, że są również dedykowane do kombi, to rzeczywiście są dłuższe i przednia oś stała się szersza. Nie miałem problemu z półosiami, za to łączniki stabilizatora musiałem dokupić inne, te kulowe. Żeby szerokość przedniej osi i tylnej były porównywalne, na tył dałem dystanse 15 mm na jedno koło i 15 na drugie. Dzięki temu samochód lepiej wygląda i pewnie minimalnie lepiej w zakrętach się prowadzi. Zbieżność i kąt pochylenia musiałem ustawiać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dto Posted February 18, 2021 Author Share Posted February 18, 2021 @marc120, dzięki wielkie za konkret. Właśnie głównie chodziło mi o to co z geometrią po takim zabiegu. Skoro jak piszesz da się to wyprowadzić to jest rozwiązanie problemu. Te SRL pewnie podobnie jak NTY które miałem są "dedykowane" jednocześnie do sedana i do kombi ;). Z łącznikami dokładnie jak piszesz trzeba zrobić swapa na te nowsze kulowe bo jest inne mocowanie do wahacza. Na szczęście od strony stabilizatora nie ma problemów. Dałeś dystanse 15mm bo tak Ci pasowało czy jakoś wyliczyłeś? Wg spec rozstaw kół z przodu sedana jest 20mm większy czyli wychodziłoby po 10mm na stronę. A jak ze śrubami wyszło? Musiałeś dłuższe wstawiać w tarczobębny czy jak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc120 Posted February 19, 2021 Share Posted February 19, 2021 (edited) Dystanse dałem 15 mm ponieważ po zmianie wahaczy i ustawieniu zbieżności pomierzyłem zwykła taśmą, jaki rozstaw ma na tą chwilę przednia oś, a jaką tylna. Wiem, że fabrycznie tylna ma minimalnie mniejszy rozstaw ale ja zrobiłem taki sam z przodu i z tyłu. Co do wahaczy Srl, to mogę je śmiało polecić. Po dwóch latach użytkowania, nie mam na nich korozji ani problemu z tulejami gumowymi, choć zdaje sobie sprawę, że to dość "niska półka cenowa", to jakość jest w porządku, przynajmniej w przypadku tych wahaczy. Co do dystansów, dałem takie: https://allegro.pl/oferta/japan-racing-adaptery-15mm-5x100-56-1-black-7973815053?snapshot=MjAyMC0wOC0xOFQxMToyMjo1OS4zMTFaO2J1eWVyO2UyNDE5MGNiOWIyZDllNmU5OWJmNDRlODk1MDMyZjk5YzU3MWIzN2M4MjgyMTRmNzNhOTMzNTI3MzE3Njk5MzE%3D Jeżeli zakładasz je do alufelg, nie powinno być problemów z za długimi szpilkami piasty, jeżeli do stalowych felg, trzeba je skrócić. Edited February 19, 2021 by marc120 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now