Jump to content

dziwne wibracje przy przyspieszaniu


Siderss
 Share

Recommended Posts

witam, 

Mam forka SF turbo automat 98r i mam taki problem z forkiem:

Z przodu wymieniłem ośki napędowe, całe kompletne wszystko ładnie tylko same ośki troche grubsze od oryginalnych były

No i po tej wymianie zaczęło mi strasznie auto wibrować przy przyspieszaniu tak od 20kmh do 40/60 kmh i później to jest nie odczuwalne i zaczyna znowu wibrować tak przy 100kmh

Więc tak, zmieniłem oski na stare i auto dalej wibruje, spakowałem to wszystko pojechałem do znachora, wział auto na podnosnik poszarpał tutaj i tam-diagnoza: skrzynia do wymiany bo jest jakiś luz na przegubach wewnętrznych (przy skrzyni) one ruszaja sie góra dół i to chyba trzeba wyregulowac na jakiś łożyskach ale tego nie zrobi bo sie nie zna.

I teraz moje pytanie idzie to zrobić w domowym zaciszu? wyregulować te łożyska czy lepiej tego nie dotykac i oddac to komus kto naprawde sie na tym zna

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego same ośki a nie komplet z przegubami? Jeszcze je zamienić miejscami, prawa z lewą. Zobaczysz czy się coś zmieni. Bo generalnie za takie wibracje odpowiadają zużyte przeguby wewnętrzne, jako tymczasowe remedium można je zamienić stronami. Ale całość przełóż, komplet z przegubami.

Link to comment
Share on other sites

ośki całe kompletne tzw: z nowymi przegubami, smarami, osłonami cała kompletna ośka napedowa ktora łaczy zwrotnice ze skrzynia. takie jak na obrazku

Czyli mowisz ze jest roznica miedzy lewa i prawa? na opakowaniu ani nigdzie nie było napisane ze one sa od jakiejs konkretnej strony ale zawsze mozna sprobować 

 

 

VKJC_7489.jpg

Link to comment
Share on other sites

ośki całe kompletne tzw: z nowymi przegubami, smarami, osłonami cała kompletna ośka napedowa ktora łaczy zwrotnice ze skrzynia. takie jak na obrazku
Czyli mowisz ze jest roznica miedzy lewa i prawa? na opakowaniu ani nigdzie nie było napisane ze one sa od jakiejs konkretnej strony ale zawsze mozna sprobować 
 
 
VKJC_7489.jpg.55813338dfddd882a9b467045ee75b91.jpg
Aha więc to nowe całe nowe. Więc nie powinno być problemów. A pół osie z przodu są identyczne, można je zamieniac stronami. Nie mam pomysłu dalej.
Link to comment
Share on other sites

Może być nadmierny luz na łożysku przedniego dyfra, albo wyjechane frezy...

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, st981777 napisał:

Może być nadmierny luz na łożysku przedniego dyfra, albo wyjechane frezy...

Zgadzam się z kolegą. Jeśli całe oski nowe to będzie raczej to. Co tu dużo mówić też to przerebialem. Łożyska albo dokrecic zgodnie z manualem (nic trudnego, można zrobić na aucie bez wyciąga skrzyni) albo jest już za późno i łożyska trzeba wymienić ( czytaj wyciągnąć skrzynię). 

 

U mnie problem też się pojawił po wymianie ale tylko przegubów wewnętrznych. Tłumaczę to sobie tym że zużyte przeguby jakoś tłumily luzy z dyfra. 

Link to comment
Share on other sites

gdzie kupiłeś te nowe półosie?

 

Miałem podobny problem, po zakupie nowych zamienników trzęsło budą dramatycznie. W geście rozpaczy kupiłem jedną używaną półoś oryginalną (bo miałem uszkodzony jeden przegub wewnętrzny) i problem całkowicie zniknął.

 

Może te nowe półosie są gorsze od starych, zużytych oryginalnych...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...