Jump to content

Opony na lato


Recommended Posts

15 godzin temu, Vagabond napisał:

@radix99 Fajna fotka i ciekawe dodatki! Wrzuć jakieś zdjęcia swojej perełki :drool:

 

Wstydzę się :biglol:

A poważnie... czekam, żeby się troszkę cieplej zrobiło, bo parę dodatków czeka na montaż i fotki B)

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ja polecam Toyo CF2 nośność 97, indeks V.

Ścianki boczne w sam raz twarde, czyli z dobrym trzymaniem ale bez ujemnego wpływu na komfort. Przyczepność do mokrego, suchego i odprowadzanie wody - bez zarzutu. Głośność też bardzo OK. Drugi raz kupiłbym dokładnie takie same.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
W dniu 3.03.2021 o 09:59, Blixten napisał:

Ja również, a dokładniej Dębica Frigo 2 miałem na początku lat 2000 w Mitsubishi Colt i sprawiały się znakomicie. 

No to będę 3 osobą która poleci model Frigo 2 - z drugiej strony zdaje sie że Presto od Dębicy jest oponą na lato - też polecam. 

 

Widzę że mają (Dębica) w ofercie też opony do SUVów ale chyba są za duże dla XVek. 

 

Jeśli ktoś szuka w kategorii opon ekonomicznych/budżetowych to myślę że warto wspierać rodzime firmy :ok: 

(chociaż jeśli dobrze pamiętam na oponach Dębicy które kupowałem kod kreskowy wskazywał na produkcję w Słowenii hmm)

 

 

 

 

Edited by jakubeczko
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

zmienilem geolandar montowane fabrycznie   na goodyear efficientgrip performance 2  -naprawde nie ten sam samochod  w koncu ma przyczepnosc i pewne prowadzenie szczegolnie podczas deszczu

Link to post
Share on other sites
26 minut temu, pawels1 napisał:

zmienilem geolandar montowane fabrycznie   na goodyear efficientgrip performance 2  -naprawde nie ten sam samochod  w koncu ma przyczepnosc i pewne prowadzenie szczegolnie podczas deszczu

już o tym pisałem. Jest dokładnie jak piszesz. Ja zmieniłem na primacy 4 i auto nie do poznania. Jeszcze musze się pozbyć twardo-sztywnych zimowych blizzaków na których normalna jazda jest mało komfortowa ( czuć każda najmniejszą dziurę w drodze a jak trafi się większa to jest dramat )  pomimo że na sniegu i deszczu sprawdzają się  znakomicie. Od piątku auto mam  na michelinach i jazda nim stała się znowu przyjemnością.

 

Do czego zmierzam - absolutnie nie namawiam nikogo na opony które mam ,natomiast przy wyborze opon do XV warto wybór przemyśleć. i np. pchanie się w sportowe opony do tego auta to imo nie najlepszy pomysł 

Edited by Karas
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Karas napisał:

już o tym pisałem. Jest dokładnie jak piszesz. Ja zmieniłem na primacy 4 i auto nie do poznania. Jeszcze musze się pozbyć twardo-sztywnych zimowych blizzaków na których normalna jazda jest mało komfortowa ( czuć każda najmniejszą dziurę w drodze a jak trafi się większa to jest dramat )  pomimo że na sniegu i deszczu sprawdzają się  znakomicie. Od piątku auto mam  na michelinach i jazda nim stała się znowu przyjemnością

zgadza sie ja przez te skur............... geolandary zaliczylem kraweznik z wymiana calego zawieszenia  felgi itd jak mozna cos takiego zakladac ?

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karas napisał:

Do czego zmierzam - absolutnie nie namawiam nikogo na opony które mam ,natomiast przy wyborze opon do XV warto wybór przemyśleć. i np. pchanie się w sportowe opony do tego auta to imo nie najlepszy pomysł 


Które opony uważasz za sportowe?

Link to post
Share on other sites

m.in takie ze sztywną boczną ścianką . Może zle napisałem określając je mianem "sportowe". Powinienem był napisać "o zacięciu sportowym " - Każdy producent ma takie w swojej ofercie np. michelin pilot sport, continental sport contact itp 

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, pawels1 napisał:

zgadza sie ja przez te skur............... geolandary zaliczylem kraweznik z wymiana calego zawieszenia  felgi itd jak mozna cos takiego zakladac ?

Geolandar to świetne opony terenowe klasy premium. Opony montowane na Subaru pamiętam z Forestera. Plusem była większa trwałość na szutrach, ale zawsze coś za coś. Jeśli ktoś nie lata po gruntowych drogach zbyt często, Geolandar jest kiepskim wyborem.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karas napisał:

m.in takie ze sztywną boczną ścianką . Może zle napisałem określając je mianem "sportowe". Powinienem był napisać "o zacięciu sportowym " - Każdy producent ma takie w swojej ofercie np. michelin pilot sport, continental sport contact itp 

 

Na sztywność ścianki bocznej wpływa głownie nośność opony, poza cechami modelu oczywiście. Ale nie jestem pewien czy 'sport' w nazwie ma znaczenie przy oponie 225 i profilu 55.

Fakt natomiast, że obecnie większość bieżników nie ma nacięć bocznych i wygląda trochę mało przekonująco na crossoverze ;)

Link to post
Share on other sites

Od zeszłego tygodnia mam założony Nokiany Wetproof SUV. Bardzo ciche opony o swietnych wlasciwosciach na mokra nawierzchnie. Zastanawialem sie nad nowy goodyearami eficcient grip 2,ale wolalem kupic sprawdzone na rynku juz od 2 lat Nokiany. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Pilot sport akurat ma miękką ściankę, mam 235/45r17 i jest świetnie na mokrym. Na suchym też jest bardzo dobrze ale mięciutko. Powinna się nazywać sport rain albo jakoś tak:rolleyes:. Dla porównania asymmetric 5 ma twardszą ściankę a i tak jest na niej galaretowato.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...